Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä yt:t menossa?

Vierailija
23.10.2023 |

Jos on, niin millä alalla työskentelet? Minkä kokoisessa firmassa/ organisaatiossa? Minkä alojen ammattilaisia neuvottelut koskevat?

(ja tiedetään, se on muutosneuvottelut, mutta veikkaan että edelleen useampi tuntee termin yt-neuvottelut)

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvotteluiden piirissä on koko kaupungin henkilöstö ja toimenpiteet, kuten mahdolliset irtisanomiset tai osa-aikaistukset, kohdentuvat enintään 490 ihmiseen

Vierailija
2/61 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, päinvastoin ylitöitä saa tehdä niin paljon kuin huvittaa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mikä ala?

Vierailija
4/61 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli jo ja nyt käyn uravalmentajan luona. (Lakisääteinen palvelu, jonka työnantaja maksaa) Olen päässyt työhaastatteluun ja odotan päätöstä, saanko uuden työpaikan. 

Vierailija
5/61 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä, mutta tällä menolla tulossa. 

Vierailija
6/61 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, it-alalla, mut onneks ei koske meitä työmuurahaisia vaan keskijohtoa.

Vierailija
7/61 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mikä ala?

Erikoissairaanhoito

Vierailija
8/61 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mikä ala siellä?

Vierailija
9/61 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oli jo ja nyt käyn uravalmentajan luona. (Lakisääteinen palvelu, jonka työnantaja maksaa) Olen päässyt työhaastatteluun ja odotan päätöstä, saanko uuden työpaikan. 

Miltä alalta uusi työ? Onko tuosta valmentajasta ollut mitään hyötyä? 

Vierailija
10/61 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joo, it-alalla, mut onneks ei koske meitä työmuurahaisia vaan keskijohtoa.

Meinaatko että potkisivat mieluummin project managereita ja business ownereita kuin osaajia? Kun tuntuu, että idea menee melkein joka paikassa niin, että keskijohto säästetään, koska ovat ylimmän johdon kavereita, ja sitten potkitaan varsinaisen työn osaavat työmuurahaiset pois säästömielessä, ja ihmetellään myöhemmin kun 30% pienemmällä työmuurahaismäärällä ei onnistukaan aiempi liikevaihto.

Vierailija
11/61 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marraskuussa alkaa. Hyvinvointialue. 

Vierailija
12/61 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mikä ala?

Erikoissairaanhoito

Soteala on varmaan ainoa takuuvarma ala, jolla ei tarvitse työttömyydestä huolehtia, uusi työ löytyy hetkessä vaikka joutuisikin nykyisessä juustoleikkuriin.

Vierailija
13/61 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Todella paljon. Olen sellaisen yrityksen, kun Katja Noponen Oy:n uravalmentajalla ja olen tyytyväinen, sillä työpaikkaidea tuli valmentajalta, ei ollut julkisessa haussa. It-alalta vähän entistä alaa sivuavaan työhön toivon pääseväni. Olin alkuun hyvin skeptinen valmentajan hyötyyn, mutta olin väärässä. 

Vierailija
14/61 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Todella paljon. Olen sellaisen yrityksen, kun Katja Noponen Oy:n uravalmentajalla ja olen tyytyväinen, sillä työpaikkaidea tuli valmentajalta, ei ollut julkisessa haussa. It-alalta vähän entistä alaa sivuavaan työhön toivon pääseväni. Olin alkuun hyvin skeptinen valmentajan hyötyyn, mutta olin väärässä. 

Minä olen ollut tuolla noposella myös ja nyt uudessa työssä. Oli ihan asiallinen palvelu.

Vierailija
15/61 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mikä ala siellä?

ICT-ala

Vierailija
16/61 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minä olen ollut tuolla noposella myös ja nyt uudessa työssä. Oli ihan asiallinen palvelu.

Maksoiko työnantaja tuon valmentajalla käynnit kokonaisuudessaan? Saiko valita itse mihin menee? 

Vierailija
17/61 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotettiin neuvotteluissa kahta eri firmaa. Sai valita niistä. 

Vierailija
18/61 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei maksanut minulle mitään

Vierailija
19/61 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille työnantaja sanoi, että etsikää itse, he maksaa kuukauden palkan arvosta sitä ohjausta. 

Vierailija
20/61 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkoa yyteistä, sinänsä harmi, koska vaikkapa 1-6kk lomautus olisi tarpeen. Juu kyllä, juuri oli suht pitkä (5vkoa) kesäloma.

T. Vaka-alalla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan