Onko teillä yt:t menossa?
Jos on, niin millä alalla työskentelet? Minkä kokoisessa firmassa/ organisaatiossa? Minkä alojen ammattilaisia neuvottelut koskevat?
(ja tiedetään, se on muutosneuvottelut, mutta veikkaan että edelleen useampi tuntee termin yt-neuvottelut)
Kommentit (61)
Ei, päinvastoin ylitöitä saa tehdä niin paljon kuin huvittaa
Vierailija wrote:
Mikä ala?
Oli jo ja nyt käyn uravalmentajan luona. (Lakisääteinen palvelu, jonka työnantaja maksaa) Olen päässyt työhaastatteluun ja odotan päätöstä, saanko uuden työpaikan.
Ei vielä, mutta tällä menolla tulossa.
Joo, it-alalla, mut onneks ei koske meitä työmuurahaisia vaan keskijohtoa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mikä ala?
Erikoissairaanhoito
Vierailija wrote:
Mikä ala siellä?
Vierailija wrote:
Oli jo ja nyt käyn uravalmentajan luona. (Lakisääteinen palvelu, jonka työnantaja maksaa) Olen päässyt työhaastatteluun ja odotan päätöstä, saanko uuden työpaikan.
Miltä alalta uusi työ? Onko tuosta valmentajasta ollut mitään hyötyä?
Vierailija wrote:
Joo, it-alalla, mut onneks ei koske meitä työmuurahaisia vaan keskijohtoa.
Meinaatko että potkisivat mieluummin project managereita ja business ownereita kuin osaajia? Kun tuntuu, että idea menee melkein joka paikassa niin, että keskijohto säästetään, koska ovat ylimmän johdon kavereita, ja sitten potkitaan varsinaisen työn osaavat työmuurahaiset pois säästömielessä, ja ihmetellään myöhemmin kun 30% pienemmällä työmuurahaismäärällä ei onnistukaan aiempi liikevaihto.
Marraskuussa alkaa. Hyvinvointialue.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mikä ala?
Erikoissairaanhoito
Soteala on varmaan ainoa takuuvarma ala, jolla ei tarvitse työttömyydestä huolehtia, uusi työ löytyy hetkessä vaikka joutuisikin nykyisessä juustoleikkuriin.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Todella paljon. Olen sellaisen yrityksen, kun Katja Noponen Oy:n uravalmentajalla ja olen tyytyväinen, sillä työpaikkaidea tuli valmentajalta, ei ollut julkisessa haussa. It-alalta vähän entistä alaa sivuavaan työhön toivon pääseväni. Olin alkuun hyvin skeptinen valmentajan hyötyyn, mutta olin väärässä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Todella paljon. Olen sellaisen yrityksen, kun Katja Noponen Oy:n uravalmentajalla ja olen tyytyväinen, sillä työpaikkaidea tuli valmentajalta, ei ollut julkisessa haussa. It-alalta vähän entistä alaa sivuavaan työhön toivon pääseväni. Olin alkuun hyvin skeptinen valmentajan hyötyyn, mutta olin väärässä.
Minä olen ollut tuolla noposella myös ja nyt uudessa työssä. Oli ihan asiallinen palvelu.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mikä ala siellä?
ICT-ala
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minä olen ollut tuolla noposella myös ja nyt uudessa työssä. Oli ihan asiallinen palvelu.
Maksoiko työnantaja tuon valmentajalla käynnit kokonaisuudessaan? Saiko valita itse mihin menee?
Ehdotettiin neuvotteluissa kahta eri firmaa. Sai valita niistä.
Meille työnantaja sanoi, että etsikää itse, he maksaa kuukauden palkan arvosta sitä ohjausta.
Ei pelkoa yyteistä, sinänsä harmi, koska vaikkapa 1-6kk lomautus olisi tarpeen. Juu kyllä, juuri oli suht pitkä (5vkoa) kesäloma.
T. Vaka-alalla
Neuvotteluiden piirissä on koko kaupungin henkilöstö ja toimenpiteet, kuten mahdolliset irtisanomiset tai osa-aikaistukset, kohdentuvat enintään 490 ihmiseen