Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä yt:t menossa?

Vierailija
23.10.2023 |

Jos on, niin millä alalla työskentelet? Minkä kokoisessa firmassa/ organisaatiossa? Minkä alojen ammattilaisia neuvottelut koskevat?

(ja tiedetään, se on muutosneuvottelut, mutta veikkaan että edelleen useampi tuntee termin yt-neuvottelut)

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Joo, it-alalla, mut onneks ei koske meitä työmuurahaisia vaan keskijohtoa.

Toivottavasti tämä kohdentumistieto on peräisin työnantajalta eikä virheellisestä uutisoinnista.

Niinpä, kyllä yleensä keskijohto seivaa toistensa perseet ja tekee kylmät juuri työmuurahaisille. Sitten on talo täys käsienheiluttelijoita.

Vierailija
42/61 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep ja lomautusta tulossa,koko tammikuu nyt aluksi. Kulttuurialan työpaikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On menossa. Saadaan tulokset parin viikon sisällä. Luvassa on toimenkuvien yhdistämistä (lisää työtä kaikille) ja jokunen irtisanominen. Media-ala. 

Vierailija
44/61 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään henkilöstötilaisuus jossa tiedän julkaistavan YT:t ja olen itse poistettavien listalla.

Vierailija
45/61 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä, mutta eiköhän keväällä ole luvassa. Sellaiset madonluvut tulivat tämän syksyn taloustilanteesta eikä loppuvuosikaan varsinaisesti valoisalta näytä. IT-ala siis kyseessä. 

Vierailija
46/61 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaneiden yritysten määrä väheni ja lopettaneiden kasvoi

Toimintansa puolestaan lopetti 29 100 yritystä. Aloittaneita yrityksiä oli kaksi prosenttia vähemmän ja lopettaneita yrityksiä kuusi prosenttia enemmän kuin vuonna 2021. Aloittaneiden osuus koko yrityskannasta oli 8,8 prosenttia ja lopettaneiden osuus 6,2 prosenttia.

Verkkouutiset

Vierailija
47/61 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yt:tä, mutta tunteja ja vuorojen pituuksia vähennetään, määräaikaisuuksia ei jatketa, rekrytä ei saa uusia työntekijöitä. Ainakin toisessa saman firman liikkeessä ei ilmeisesti oltu näin onnekkaita vaan siellä joutuu työntekijöitä vähentämään.

Vähittäiskauppa.

Vierailija
48/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmennusalalla olen ja muutosneuvotteluja oli jo viime vuonna, seuraavia odotetaan. 

Vierailija
49/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minulla oli urakonsultti AS 3 (?) firman kautta ja siitä ei ollut mitään hyötyä minulle, kemiat ei kohdanneet yhtään sellaisen iäkkäämmän naisen kanssa, joka ei ollut mielestäni edes kovin pätevä. Koin jopa vähän ylimielisenä sen ihmisen, ei sopinut mielestäni siihen työhön ja käski lähinnä päivittämään LinkedInin.. 

AS3:lla olin minäkin ja oli ihan turha, huono kokemus oikeastaan, en voi suositella sitä kenellekään. Pelkkää sähköistä asiaa, ihan oisin voinut ne asiat löytää itsekin netistä ja sille konsultille ei meinannut saada aikaa millään eikä sitä kiinnostanut mun palveleminen yhtään. 

Vierailija
50/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon todella, että jo alkaisivat muutosneuvottelut, eli YT:t. Ei koske mitenkään minua.

Minulla 2 kk irtisanomisaika ja  ja jään sitten eläkkeelle

Vierailija
51/61 |
30.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna jo kolmannet menossa ja työuralleni tässä samassa yhtiössä niitä on mahtunut lähes 40 kertaa.

Vierailija
52/61 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tänä vuonna jo kolmannet menossa ja työuralleni tässä samassa yhtiössä niitä on mahtunut lähes 40 kertaa.

Nokia?

Vierailija
53/61 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Nokia?

Mulla ainakin, lähtö tulossa.

Vierailija
54/61 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, päinvastoin ylitöitä saa tehdä niin paljon kuin huvittaa 

Työmäärä / ylityöt ja yt:t ei välttämättä liity toisiinsa mitenkään. Suomessa on todella helppo irtisanoa ja siirtää työt jonnekin muualle. Olen kansainvälisessä firmassa töissä ja viimeisen vuoden aikana on potkittu ihmisiä pois sieltä sun täältä ja lähiaikoina on tulossa varmasti lisää. Poispotkittavista ei juuri kerrota. Omasta tiimistäni potkittiin yksi pois (ei Suomesta) ja siitä kiellettiin kertomasta muille. Potkimiset pyritään hoitamaan siististi ilman hälyä. En tiedä, moniko meilläkin on saanut kenkää Suomessa viimeisen vuoden aikana.

Vierailija
55/61 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, päinvastoin ylitöitä saa tehdä niin paljon kuin huvittaa 

Työmäärä / ylityöt ja yt:t ei välttämättä liity toisiinsa mitenkään. Suomessa on todella helppo irtisanoa ja siirtää työt jonnekin muualle. Olen kansainvälisessä firmassa töissä ja viimeisen vuoden aikana on potkittu ihmisiä pois sieltä sun täältä ja lähiaikoina on tulossa varmasti lisää. Poispotkittavista ei juuri kerrota. Omasta tiimistäni potkittiin yksi pois (ei Suomesta) ja siitä kiellettiin kertomasta muille. Potkimiset pyritään hoitamaan siististi ilman hälyä. En tiedä, moniko meilläkin on saanut kenkää Suomessa viimeisen vuoden aikana.

Exit-sopimuksia tehtaillaan yrityksissä huolella nyt. 

Vierailija
56/61 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija wrote:

Minulla oli urakonsultti AS 3 (?) firman kautta ja siitä ei ollut mitään hyötyä minulle, kemiat ei kohdanneet yhtään sellaisen iäkkäämmän naisen kanssa, joka ei ollut mielestäni edes kovin pätevä. Koin jopa vähän ylimielisenä sen ihmisen, ei sopinut mielestäni siihen työhön ja käski lähinnä päivittämään LinkedInin.. 

AS3:lla olin minäkin ja oli ihan turha, huono kokemus oikeastaan, en voi suositella sitä kenellekään. Pelkkää sähköistä asiaa, ihan oisin voinut ne asiat löytää itsekin netistä ja sille konsultille ei meinannut saada aikaa millään eikä sitä kiinnostanut mun palveleminen yhtään. 

AS3 kokemuksia lähdin hakemaan, haukuin aamulla lääkärilleni tämän AS3:n konsultin aivan lyttyyn, oli ihan järkyttävä kokemus. Miten voi tuommoista "palvelua" olla. 

Vierailija
57/61 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kokemus täällä, en voi todellakaan suositella, ensin sinne ei saa aikaa ja lopputulos on että katsele täältä koneelta näitä juttuja. 

Vierailija
58/61 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on nyt YT:t päällä

Vierailija
59/61 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

on menossa, kaikilla aloilla on yt:t, tämän sai aikaan Marin ex viisikko hallinto joka tuhosi suomalaisten ostovoiman 2020-2023 ja yrityksiä kaatuu sen seurauksena yhä lisää...

Vierailija
60/61 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosessiteollisuudessa, ylemmät toimihenkilöt. Kovaa on kyyti nyt työmarkkinoilla. Pitäis ihmisten tajuta olla onnellinen, jos on työpaikka, eikä nillittää kaikesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi