Lasta pelottaa itsenäisyyspäivä tanssit
Hän on hyvin ahdistunut niistä eikä haluaisi kouluun. Mitä voisin tehdä?
Kommentit (42)
Vodka on vastaus tähänkin ongelmaan, eipä pelota pullollisen jälkeen mikään!
Koulu on koulu, ei sinne kuulu tanssiminen.
Ihan näin lyhyesti vaan ilmoitan.
Vierailija wrote:
Tapakasvatus kuuluu koululle.
Siis pelottaako vai jännittääkö? Tottakai uudet tilanteet jännittävät ihan meitä kaikkia. Tästä voisi lapselle kertoa ja käydä läpi erilaisia keinoja, miten sen jännityksen kanssa pärjää.
Mitä ihme vätyksiä teidän lapset on? Tottakai tanssiaisiin osallistutaan jos koulu sellaiset järjestää. Ei se ole mikään asia minkä voi valita.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Anna ottaa sairauspäivä silloin.
Juu ehdottomasti kannattaa kasvattaa lapsesta äitinsä kaltainen turhan takia saikuttaja. Just näin niistä lapsista kasvatetaan epärehellisiä valehtelevia aikuisia jotka pakoilevat vastuutaan.
Hyvä että on noin kannustavia äitejä!
En ole äiti vaan töissäkäyvä hyvätuloinen aikuinen. Ikinä ei kouluun pakotettu, saikulla olin viimeksi viime vuonna kun oli 40 asteen kuume. :) Älä projisoi omia ongelmiasi.
Miksi haluat varta vasten opettaa lapsellesi, että epämukavista ja jännittävistä tilanteista voi lintsata jos ei huvita osallistua? Minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa. Kiva sitten vaikka kirjoituksissa, pääsykokeissa, kesätyöhaastatteluissa, uudessa työpaikassa, asiakastapaamisissa ja muissa vastaavissa yrittää kuroa kiinni epävarmuuden ja jännityksen sietoa. Tanssiaiset on aika matalan kynnyksen tapahtuma. Jos ei siitäkään selviä,vaan tekeytyy sairaaksi niin ei kovin hyvältä vaikuta.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Missä kohtaa tuossa on tapakasvatusta.
Tanssiminen ei ole mikään juttu jota kaikkien tulisi osata.
Vierailija wrote:
Itsenäisyyspäivän tanssit? Siis linnanjuhlat televisiosta vai?
Vai mistä lähtien kouluissa on alettu järjestää tanssiaisia itsenäisyyspäivänä?
Pk-seudulla noita on ollut ainakin 90-luvulla jo. Itse olen ollut 4. luokkalainen ihan 80-luvun alussa ja silloin ei kyllä vielä ollut.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Missä kohtaa tuossa on tapakasvatusta.
Tanssiminen ei ole mikään juttu jota kaikkien tulisi osata.
No kyllä se on. Ja tapakasvatusta tuossa, tuon tanssimisen lisäksi, on käyttäytyminen juhlissa ja isoissa ihmisryhmissä.
Hae kouluhoitajaltatai terveyskeskus poissa oloon todisus, koska aiheuttaa hänelle panikin ja samalla pyydä hänelle lähete latva lääkäriin.Niin voi osallistua tulevaisuus vastaaviin tapahtumiin.
Antaisin jäädä pois, oli syy mikä tahansa.
Itse en mennyt aikoinaan tansseihin, koska olin kiusattu ja muut näyttivät selkeästi sen, että oli vastenmielistä tanssia kanssani.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Itsenäisyyspäivän tanssit? Siis linnanjuhlat televisiosta vai?
Vai mistä lähtien kouluissa on alettu järjestää tanssiaisia itsenäisyyspäivänä?
Pk-seudulla noita on ollut ainakin 90-luvulla jo. Itse olen ollut 4. luokkalainen ihan 80-luvun alussa ja silloin ei kyllä vielä ollut.
Meillä oli vuonna 2007 kun tasakymmenvuosi, muuten ei ollut. Oletan että toistui 2017.
Ihme munaton vanhempi ja nyhverö lapsi. Pelottaa tanssiminen? Kasvata nyt sitä lasta ja käske ryhdistäytyä. Elämässä tulee eteen muitakin kun omia lempiasioita ja niistä on vain selvittävä kunnialla. Älä opeta ja mahdollista tuollaista tapaa, että aina voi keksiä tekosyitä kun vähänkin tuntuu epämukavalta töissä. Ja kyllä, koulu ja siihen liittyvät tilaisuudet ovat lapsen työtä. Tanssiaiset ovat tapakasvatusta, juhlatilannekasvatusta ja niihin valmistautuminen liikuntaa. Tanssi on osa opetussuunnitelmaa, eikä vanhemmilla ole oikeutta valita opetussuunnitelmasta vain mussukalleen mieleisiä osuuksia.
Ei tietenkään lapsi jää pois. Oletko niitä vanhempia, joiden lapset on myös mystisesti aina yhden päivän kipeänä koepäivinä?
Jos on noin sosiaalisesti rajoittunut lapsi niin äkkiä nuppitohtorille. Ei ole normaalia, syrjäytymisen riski on suuri.
Mistä lähtien koulu on mennyt tämmöiseksi, että aletaan valitsemaan mihin huvittaa osallistua ja mihin ei?
Älä nyt vaan anna jäädä pois. Seuraavaksi ahdistaa uinti, jakolaskut, ainekirjoitus, esitelmän pitäminen, kasin aamut jne. ja ennen kuin huomaatkaan, olet siinä suossa, että saat kaikesta neuvotella. Pakko oppia lapsena jo tekemään jännittäviäkin asioita. Kaikesta ei kuulu ahdistua ja jos ahdistuu, kaikkea ei voi sen varjolla vältellä. Tanssiminen ei ole vaaraksi lapselle millään tapaa, joten sinne mennään. Ihme curlingia edes miettiä muuta vaihtoehtoa.