Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka vihaatte Helsinkiä, missä asutte itse?

Vierailija
22.10.2023 |

?

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Juuri tällaista aika tunnepitoista ja vähän kphtuutontakin Helsinki-vihaa täällä on. Lähes päivittäin, voi sanoa, niinkuin tuo ensimmäinen:.Jos joku muuttaa Helsinkiin vaikka Juankoskelta töitä saadakseen hän muuttuu heti "itserakkaaksi, omahyväiseksi ja itsekeskeiseksi asukkaaksi". 

Ehkä se on vastine ajatukselle kaikki haluavat asua Helsingissä, mikä taas ei pidä paikkaansa. Mistähän tuo Helsinki on paras paikka ikinä kumpuaa? 

Vierailija
22/74 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkamossa 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en vihaa Helsinkiä, mutta en halua asua siellä. Sain 30 vuotta sitten opiskelupaikan sekä Helsingin yliopistosta että Tampereen yliopistosta. Valitsin Tampereen ja täällä asun edelleen.

N. kerran viikossa aamujunalla Helsinkiin ja neljän aikoihin takaisin. Se on Tampereella asiantuntijatyössä yleistä, mutta suurin osa ei halua muuttaa Helsinkiin tai muutenkaan pääkaupunkiseudulle.

Muuttointo karisee jo ihan pelkästään sillä, että miettii, mitä omasta asunnosta saisi myydessä ja mitä sillä samalla hinnalla saisi pääkaupunkiseudulta.

Vierailija
24/74 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa mutten itse tahtoisi siellä asua, käyn vain asioimassa siellä ja se riittää vallan hyvin. Asun n 100 km päässä pikku ranta-kaupungissa, täällä on parempi asua omasta mielestäni.

Vierailija
25/74 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki sijaitsee meren rannalla eli siellä on koko ajan kolea merituuli. Ihmiset ovat julmempia kuin muualla. - Asun kyllä Uudellamaalla, mutta täällä ihmiset ovat normaalin ystävällisiä.

Vierailija
26/74 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Asun Peräseinäjoella ja vihaan Helsinkiä.

Yllättyneet parijonoon, että pohojalaanen vihaa Helsinkiä

Vierailija
27/74 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut ikäni Helsingissä enkä vihaa Helsinkiä mutta olen alkanut haaveilla muuttavani pois koska tympeä rakentamispolitiikka ja se, että töykeät junantuomat juntit ovat vallanneet kaupunkini.

Vierailija
28/74 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vihaa helsinkiä. Opiskelin 4v siellä. Asumisen hinta oli vaan suurin syy että lähdin työn perässä pois, jää paljon enemmän käteen, tai pystyin ostamaan paljon isomman asunnon, asumisen hinta on aivan järjetön siellä.

Vierailija
29/74 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Juuri tällaista aika tunnepitoista ja vähän kphtuutontakin Helsinki-vihaa täällä on. Lähes päivittäin, voi sanoa, niinkuin tuo ensimmäinen:.Jos joku muuttaa Helsinkiin vaikka Juankoskelta töitä saadakseen hän muuttuu heti "itserakkaaksi, omahyväiseksi ja itsekeskeiseksi asukkaaksi". 

Ei vaan, jos vaikka vantaalainen, joka käy töissä Helsingissä muuttaa Helsinkiin niin hän on työläinen ja vihattu ja hänen pitäisi jäädä työttömäksi, koska on helsinkiläinen. Muuttaessa Helsinkiin on siis jo valmiiksi ollut työssä, mutta Helsingissä hänestä halutaan tehdä työtön ja se vihaaja on se helsinkiläinen naapuri, joka ei käy töissä.

Vierailija
30/74 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En tykkää ma tujen takia, myös tuollainen punaviher-meininki pilaa hienon kaupungin. Itse asun Espoossa ja valitettavasti sama porukka alkaa pilaamaan tätäkin. Ja kyllä äänestin metroa vastaan.

Espoon on pilannut kaltaisesi Nimbyt. Pysykää siellä ja jättäkää ihmiset rauhaan.

Vierailija
31/74 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En tykkää ma tujen takia, myös tuollainen punaviher-meininki pilaa hienon kaupungin. Itse asun Espoossa ja valitettavasti sama porukka alkaa pilaamaan tätäkin. Ja kyllä äänestin metroa vastaan.

Espoossa on yli 20% muualta tulleita, Vantaalla lähemmäs 25%. Helsingissä prosentti on 16 ja muuttajista suurin osa on muita kuin niitä, joita luulet.

Håmåcityn ählämöintihän on vasta alkusuoralla.

Vuonna 2035 useamman kuin joka neljännen työikäisen ennustetaan olevan vieraskielinen. Helsingin suurin vieraskielisten kieliryhmä on ennusteen mukaan Lähi-Idän ja Pohjois-Afrikan kieliä puhuvat, joita olisi noin 40 000. Helsingin seudulla vieraskielisiä asuisi 437 000 henkeä.

https://ulkomaalaistaustaisethelsingissa.fi/fi/vaestoennuste

Vierailija
32/74 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä

Vierailija
33/74 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töykeät omahyväiset juntti maalaiset osaa kyllä olla tahdikkaita. Oltiin Helsingissä kaverini häissä, kaverini (maalta) meni naimisiin karjalaisnaisen kanssa. joensuusta tulleet morsiamen sukulaiset kehui ihan erikseen, mikkiin ja naurun kera, että heidän tuttava morsiamensa oli löytänyt sentään kunnon miehen joka on maalta, eikä tarvinnut ottaa helsinkiläistä vaikka asuikin siellä.

Häpesin taas kerran, maalta minäkin aikoinaan tulleena, silmät päästäni helsinkiläisen vaimoni kuunnellessa pöyristyneenä vieressä.

Sanoinkin taas kerran vaimolleni että oikeassa olet aina ollut maalaisten suhteen. Kiva että minä kuitenkin kelpaan, anteeksi

Vierailija
34/74 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei paikkaa ja kaupunkia vihata vaa siellä asuvia itserakkaita, omahyväisiä ja itsekeskeisiä asukkaita jotka pilaa koko kaupungin ja yleensäkin koko paikan

Missä itse asut?

Ja monestikko olet Helsingissä käynyt elämäsi aikana?

Vierailija
35/74 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Millonkas tuollainen äänestys on ollut? T: 22v Espoossa asunut

Vierailija
36/74 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuota Espoossa mukavasti omassa talossaan asuva  edes tiedä ketä täällä ns kaupungissa edes asuu.

Vierailija
37/74 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ehkä se on vastine ajatukselle kaikki haluavat asua Helsingissä, mikä taas ei pidä paikkaansa. Mistähän tuo Helsinki on paras paikka ikinä kumpuaa? 

Oon neljännen polven paljasjalkainen stadilainen, ja ikinä en ole ajatellut, että Helsinkin on "paras paikka ikinä'": Se on sitä mulle, mutta uskon kyllä hyvin, että maailman loput 8 miljardia ihmistä saattaa ajatella toisin.

Vierailija
38/74 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Olisi se henkilökohtainen tappio/pettymys jos ei muualla työllisty kuin pääkaupunkiseudulla.

Pääkaupunkiseutu on mennyt yhdeksi mogadishuksi, joka kerta kun siellä joutuu käymään on entistä kansainvälisempi katukuva.

Helsinki näyttää kovinnkansainväliseltä jos hommaa lukee....mutta eipä nyt aamubussissakaan ole yhtään epäsuomalaisen näköistä, eikä töissäkään. Eikä kotitalossani. Toki jos asut itärissä ja roikut päivät kauppakeskuksissa ja  käyt paljon te-toimistolla  nIin sitten tapaat kansainvälisiä. Mutta en nyt niitäkään ole uhkaksi kokenut. 

Vierailija
39/74 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako tykätä Helsingistä jos on toispaikkakuntalainen?

Olen kotoisin Kokkolasta ja muutin työn takia etelään. Asun nyt Järvenpäässä ja viihdyn huonosti,  mutta yllättäen tykkään Helsingistä tosi paljon. Kun saan joskus tarpeeksi rahaa kerättyä muutan jonnekin raitiovaunumatkan päähän keskustasta. 

Vierailija
40/74 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

...ja kuka niin on edes väittänyt? Harvoin täällä ainakaan kukaan niin väittää ellei joku toispaikkakuntainen provotakseen jälleen uuden Helsinkivihaketjun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän