Te, jotka vihaatte Helsinkiä, missä asutte itse?
Kommentit (74)
Vierailija wrote:
Asun Peräseinäjoella ja vihaan Helsinkiä.
Asun Helsingissä. En vihaa Peräseinäjokea tai mitään muutakaan paikkaa.
Vierailija wrote:
Asun Helsingissä. Vihaan sitä, että tämä kaupunki on tuhottu "rikkaudella".
Tampere on tässä mielessä vähän parempi. Keskusta pienempi, paikalliset nohevampia, mutta palvelut ja kaikki muukin parempaa kuin Helsingissä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Asun Helsingissä ja vihervasemmistolainen politiikka tuhoaa tämän kaupungin,ja on sen jo osittain tehnyt.Poismuutto on varma 2024 aikana.
Jo vuosia Kokoomus on ollut suurin puolue paikkamääräisesti Helsingin valtuustossa.
Ja kaupunginvaltuustossa on punavihreä enemmistö, mutta ymmärrän ajatuksen olevan sinulle hieman vaikea.
On tää palsta kyllä hauska. Kun kerran olet olevinasi noin viisas, niin kerropa vielä ketä äänestin edellisissä kunnallisvaaleissa? Olen 100% varma, ettei mene edes puolue oikein.
Piraattipuolue?
Noup. Eli se sun osaamisesta ja ajatuksista. Wc-paperilla pyyhittävää tuotetta.
Lontoossa asun, vihasin sitä tuppukylää kun vielä asuin siellä.
Olen miettinyt muuttoa pois Helsingistä, mutta näin yksin asuvana naisena Hkissä on vaan huomattavasti turvallisempaa kuin muualla.
Vihaan Helsinkiä, asun Helsingissä. Oliko muuta?
Vierailija kirjoitti:
Lontoossa asun, vihasin sitä tuppukylää kun vielä asuin siellä.
Mä asuin Lontoossa 4 kk enkä muistele ollenkaan hyvällä. Ihanaa oli palata tuppukylään.
Vierailija kirjoitti:
En vihaa Helsinkiä, mutta ahdistun siellä. Liikaa ihmisiä, liikaa autoja, liikaa vilinää joka puolella. Rasitun todella, jos joudun siellä käymään, mutta sama koskee myös esim. Tamperetta ja Turkua. Liikaa kaikkea.
Kaipaan luontoa, hiljaisuutta, tilaa, rauhaa. Se määrä mitä isoissa kaupungeissa noita asioita on, ei riitä alkuunkaan. Se jos lenkkeilee Helsingissä jossain merenlahden rannalla, ei ole lähellekään niin rauhoittavaa kuin ulkoilla täällä Lapissa järven rannassa, tunturit taustalla, ketään ei missään.
Se, että on ihmisiä on toisaalta turva. Eläimiä en pelkää, mutta joitain yksittäisiä ihmisiä kyllä, joita voi tulla siellä autiomaassa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
En vihaa Helsinkiä, pidän sitä vain epäsopivana paikkana minulle. Sama tunne kaikista isoista kaupungista, johtuu enimmäkseen ihmispaljoudesta. Olen introvertti omissa oloissani viihtyvä maalaisjuntti ja sellaisena pysyn varmaan elämäni loppuun saakka.
Hyvä oivallus. Tosin vielä parempi oivallus on se, että ihmispaljous tuo vapauden. Se tuo vapauden olla millainen tahansa. Olen myös introvertti mutta mikään ei ole ahdistavampaa kuin pikkukaupunkien yhden ainoan oikeanlaisen elämän hyväksyminen ja kaiken muun vieroksuminen.
Monilla on varmaan väärä mielikuva Helsingistä, mutta monilla on väärä mielikuva myös pikkukaupungeista. Itse asun Etellä-Suomessa pikkukaupungissa, eikä täällä ole mitään yhtä ja ainoaa tapaa olla ja elää, mikä kaikkien pitäisi omaksua. Itse en omaa isoa tuttavapiiriä, en sellaista halua ja minua ei voisi vähempää kiinnostaa, miten joku muu kaupunkilainen elämäänsä elää. Pikkukaupungeissakin on mielenkiintoisempiakin aktiviteetteja, kuin seurata muiden asukkaiden tekemisiä. Naapureiden kanssa olen sen verran tekemisissä, että vastaantullessa todetaan puolin ja toisin, että on ilmoja pidellyt. Oli kaupunki iso tai pieni, ihminen voi itse vaikuttaa paljon siihen, miten ympäristössään toimii ja millaisessa vuorovaikutuksessa on muiden ihmisten kanssa.
Kuinka paljon te niihin mamuihin törmäätte ja missä? Eivät aiheuta minulle mitään erityisiä kokemuksia mutta en kyllä juuri niihin törmääkään. Olin työtön 2015 ja huvikseni opetin pienelle ryhmälle suomea, ja näistä pari jäi fb-tutuiksi. Mutta jotenkin aika vähän törmään näihin muuten. Pitänee shoppailla itärissä, asua kaupungin vuokra-asunnossa ja hengailla Puhoksen ostarilla tavatakseen näitä paljoa?