Ostin itselleni viikon ruoat + paketin kahvia, maksoi 35€.
Ostin itselleni viikon ruoat + paketin kahvia, maksoi 35€.
Kyllä nykyäänkin voi halvalla syödä kun tekee ruoat itse ja tarkkailee hintoja ja tarjouksia.
Kommentit (86)
Vierailija wrote:
Ostitko sitä halvinta Lidlin pahaa kahvia? Hyh
Kukaan fiksu ihminen ei mihinkään kahveihin laita euroakaan rahaa. Kahvinistit ihan sairaita.
Joillekin kunnon ruoka on maha täyteen mitä vaan eli makkaraa, pizzaa, hampurilaisia, sipsejä, limua, karkkeja, suklaata, pullaa ja kaljaa. Tupakit vielä ja "ruokalasku" onkin aikamoinen.
Itse bongailen esimerkiksi kalaa alennuksesta, lihoja ja laitan pakkaseen. Perunoita, porkkanaa saan kesällä omasta maasta, marjapuskia on liikaakin, omenapuita, pieni mansikkamaa. Riistaa saan jonkun verran myös tutuilta.
Leivät ja pullat leivon itse. Mehustan mehut ja teen omenahilloa puuron päälle.
Voi, kahvi, juusto, leikkele. Rahka ja kananmunat, omenat ostan kaupasta. Salaattitarpeet myös.
Joskus menee kauppaan 200 €/ viikko. Joskus 20€. Riippuu mitä kaapeista löytyy.
Mullakin menee suunnilleen tuo 30-35e ruokaan viikossa, jos en osta herkkuja. Kahvia ja virvoitusjuomia en juo. Ostan ihan perusruokia, kuten edullista leipää, jugurttia, riisiä, perunoita, pakastevihanneksia. Lihaa en juurikaan syö, koska se on niin kallista. Soijarouhe, linssit ja tofu on tosi halpaa ja niistä teenkin usein ruokaa. Ihan helposti pärjää vitosen päiväbudjetilla, kun tekee suurimman osan itse ja katselee tarjousten perään. Toki tässä lähelläni on sekä Cittari että Prisma, joten en joudu käymään kalliissa pikkukaupoissa ja voin valita tarjousten perässä halvemman kaupan.
Miten täällä saadaan tästäkin tappelu aikaiseksi? 😂
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kerro nyt tarkalleen mitä ostit? Ei mene mulla kaaliin muuten.
Mä olen viikon syömättä ja viikonloppuna ostan pakastepitsaa ja pullon viinaa.
Jää vielä rahaa säästöönkin.
Vierailija wrote:
Kävin just lidlissä ja meni jo heti päälle 25e eikä näillä pärjää kuin about 3 päivää:
2 maitoa
4 jugurttia
700g maustamatonta kanaa
1kg riisiä
wokkvihanneksia
mandariineja, banaaneja, omenoita
kananmunia
perunoita
sipulia
jauhelihaa1 paketti
vehnäjauho
suodatinkahvi
ruisleipää
leivän päällysteet:tomaatti, kurkku, juusto, salaatti, leikkele
Mitä teen vääriin??? Syön siis 2 ateriaa päivässä ja nyt teen riisiä ja kanaa ja wokkivihanneksia ja toinen ateria on peruna jauhelihakastikkeen kanssa. Aamullla syön yleensä munakkaa ja ruisleipää. Välipaloina riisiä ja hedelmiä,puuroja.
Et sanonut määriä mutta itse saisin noista aineksista aikaan kuuden tai seitsemän päivän ruoat. Omassa ostoskorissa on kyllä enemmän kasviksia, vihanneksia, papuja, tomaattimurskaa yms. jolloin ruoista tulee pakostakin isompia (=enemmän annoksia vaikka esim. kalliin lihan määrä sama), mutta kauppakassistasi tekisin seuraavaa:
Kahvi + 2 maitoa = 5 päivän aamukahvit
ruisleipä + kananmunat = 5 päivän aamiaiset
350g kanaa + wokkivihannekset + riisi = 4 annosta ruokaa (kanawokki)
350g kanaa + juusto + peruna, sipuli + salaatti = 4 annosta ruokaa (joku kana-perunaimprouuniruoka)
jauheliha + kananmuna + peruna + salaatti = 4 annosta (lihapullat ja muusi)
peruna + kananmuna + vehnäjauho = rieskoja
jogurtit + hedelmät = välipalat
Kaupassakäynti tulee kalliiksi jos jka ateria on tyyliin erillinen liha, erillinen kasvis, erillinen lisäke, erillinen salaatti.
Vierailija wrote:
Vaikea uskoa kun kanarasia maksaa jo päälle 4 euroa ja siitä ei syö kuin 2 päivää aikuinen
Minä syön noita kaksi päivässä ja olen vanhus.
Meni tonni viikonloppuna juomiin, takseihin ja ruokiin. Elämä on.
No tuo 35€ voi riittää pelkkään ruokaan viikoksi, jos tekee ruuat perusaineksista. Monethan ostaa erilaisia kastikkeita ja mausteita ja muuta erikoista. Mutta jos ostaa perus jauhelihaa, perunaa,kaalia,perus leipää,ei mitään kallista jne. Itse en laihiksen takia osta karkkia, suklaata nykyisin harvoin. En osta mitään sipsejä,donitseja,pullaa. Herkkuja nykyään harvemmin. Niissäkin jo säästää. Mut en silti osta aina sitä halvinta merkkiä jos se maistuu pahalta esim. xtra:n jotkut tuotteet. Siinä on jo makunautinto mennyt.
Jos olisin sinkku, mulle riittäisi mainiosti 35€ viikon ruokiin.
Juon teetä, en käytä maitoa, ruokajuomana vesi. Tykkään puuroista, syön usein lounaaksi puuroa. Teen ruokaa itse, säilön ja pakastan. Paketti jauhelihaa tai broileria riittäisi minulle viikoksi. Muuten puuroa, munakasta tai kasviskeittoa jne.
Leipää syön vähän, en joka päivä. Leipä ei ole kallista mutta päälliset ovat.
Mulla menee jo peleihin ja bissee toi 35€
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Samaa mieltä! Tein linssipataa missä on paljon eri kasviksia ja riisiä. Punajuuripastaa ja kurpitsakeittoa myöhemmin viikolla. Leipää, puuroa, kananmunia. Hedelmiä ja marjoja. Koko viikko 40e, mutta viikonloppuna saatan käydä jossain ulkona syömässä.
Uskotaan. Jos tyytyy syömään linssejä, puuroa, makaronia ja punajuuria, niin eihän ne paljon maksa. Mitään kunnon ruokaa ne ei ole, mutta omahan on ruokavaliosi.
Ja kauanko kurpitsakeitto pitää nälkää?
Mikä fetissi nykyään on syödä halvalla? Mukavampi syödä hyvin. Silakka on kokoomuslaisille, eikä kansakaan ole kunnon ruokaa.
Tässäkin varmaan ero,onko mies vai nainen. Miehet tarvii syödä enemmän, monesti työkin raskaampaa.
Vierailija wrote:
Mikä fetissi nykyään on syödä halvalla? Mukavampi syödä hyvin. Silakka on kokoomuslaisille, eikä kansakaan ole kunnon ruokaa.
Kansa=kana.
Vierailija wrote:
Onhan se mukavaa syödä hyvin mutta nykypäivänä monella ei ole varaa siihen tai haluaa säästää rahat johonkin muuhun asiaan.
Vierailija wrote:
Samaa mieltä! Tein linssipataa missä on paljon eri kasviksia ja riisiä. Punajuuripastaa ja kurpitsakeittoa myöhemmin viikolla. Leipää, puuroa, kananmunia. Hedelmiä ja marjoja. Koko viikko 40e, mutta viikonloppuna saatan käydä jossain ulkona syömässä.
Linssipata ja punajuuripasta kuulostaa herkulliselta! Saisiko mitenkään reseptejä näihin? 😋
Siitä oon kyllä eri mieltä,että nykyään voi syödä halvalla. Ei voi, jos yhtään haluat edes maukasta tai terveellistä, millä jaksaa. En voisi syödä viikon pelkkää extra-lenkkiä,perunaa tai riisiä ja kaurapuuroa. Olen karsinut omista ostoksista, mutta pitää olla kasviksia,joskus kalaa. Säästän,ostan jotain halvempaa merkkiä, mutta toisaalta haluan sitten välillä lohta.
Minulla menee s kauppaan yli 1200/kk ja siihen päälle vielä K kaupan ostot. 2 hlöä.eli noin 1.500/kk menee ruokaan. Ehkä 3 lounasta ulkona kuukaudessa.
Viikossa 375 euroa. Ja teen lähes kaiken ruuan itse. Pieni loimulohi pala alepassa 11 e. Kyllä sitä laskua kertyy.
Mihinkään muuhun ei sitten rahaa riitä. Kaikki rahat menevät ruokaan. Pakko tässä on alkaa syömään edullisemmin. Makaroonia tai linssejä en käytä.
Tuoreita vihanneksia, hedelmiä, laadukasta proteiinia. Kefiiriä, montaa kallista ja terveellistä juttua tulee ostettua.
Aina on ollut näin, ruuasta ei tingitä, vaan nyt on jo pakko.