Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin itselleni viikon ruoat + paketin kahvia, maksoi 35€.

Vierailija
22.10.2023 |

Ostin itselleni viikon ruoat + paketin kahvia, maksoi 35€.

Kyllä nykyäänkin voi halvalla syödä kun tekee ruoat itse ja tarkkailee hintoja ja tarjouksia.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niin kyllästynyt näihin tyyliin, mulla meni 20 centtiä ruokaan ja pärjään sillä koko vuoden. 🤯

Vierailija
82/86 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Minä syön puuron hyvin usein myös lounaaksi. Siihen lisäksi vaikkapa kananmuna tai vähän raejuustoa. Aamupala on kahvi ja voileipä tai pelkkä kahvi. Päivällisen syön joskus viiden maissa ja olen tottunut kyseiseen rytmiin ja pärjään sillä mainiosti. Illalla saatan hedelmän syödä vielä. En harrasta napostelua tai välipaloja mikä pienentää ruokalaskua kummasti. Toisaalta ostan usein kalaa yms mikä taas näkyy laskussa. Ruoan osuus laskussa on viikottain yli 50 euroa mutta alle satasen. 

Eli n 1000 kaloria päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tällä erää rahat vähissä ja kävin äsken kaupassa, Prismassa, ja ruokaa piti saada niin, että riittää 7 päiväksi. Mitä sieltä tarttui mukaan: 2 prk xtra tonnikalahiutaleita, yht 2,02, 1 pss HKn lihapullia (pussissa yli 20 pullaa) 0,95, Coop tomaattimurska 2 tölkkiä, yht. 0,74, täysmaitoa 1l 1,19, ruokakerma 0,49, xtra pikakaurahiutale 500g  0,45, xtra spagetti 1 kg 0.79, kotimaista peruna 1 kg 0,89, kotimaista porkkana 1 kg 1,29, lanttu 1 kpl 0,47, omena 4 kpl 0,74, banaani 4 kpl 1,15 kananmuna 6 kpl 1,39, rainbow ohut kalkkunaleike 200 G 1,75, käyrä kurkku 0,69, xtra margariini 0,39, Arkijugurtti 1 kg 1,55, kotimaista ruispalat 1,19, xtra earl grey tee 0,65, rainbow supersoft wc paperi 6 rll 2,89. Yhteensä 21,67. Yllätyin itsekin, miten vähällä selvisin, toivoin 30,- selviäväni, kun normaalisti ei 50.- riitä viikoksi. Toki ruokakin on monipuolisempaa silloin. Näistä teen lihapullia tomaattikastikkeessa (3 annosta) spagetin ja perunan kanssa. Toinen tonnikala sipulin(kotona oli), perunaviipaleiden ja kerman kanssa uuniin, toinen sipulin, porkkanaraasteen ja tomaattimurskan kanssa spagettikastikkeeksi. Molemmista 2 annosta. Seuraksi kurkkua, porkkanaa, lanttua raasteena tai paloina. Puuroriisiä on kaapissa, täysmaidosta riisipuuroa 5 annosta. Aamuisin syön jugurttia kaurahiutaleiden kanssa, koska en pidä kaurapuurosta. Näin etätöissä tapanani on syödä vain nopea pieni lounas, usein esim nuudeleita tms, mutta tällä viikolla sitten riisipuuroa, ruisleipää kalkkunalla ja kurkulla tai kananmunalla teen kanssa, ja banaani tai omena. Päivällinen neljän-viiden aikaan ja illalla ehkä leipä, sitä riisipuuroa, hedelmä tms. Minulla on myös metsän antimia reilusti pakastimessa, mustikoita, puolukoita, vadelmia, kanttarelleja, suppilovahveroita, sekä herukoita ja raparperia. Usein keitän marjakiisseliä väli- ja iltapalaksi.

Vierailija
84/86 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 euroa riittää useamman viikon ruokiin..

Vierailija
85/86 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyllä. Tänään päivällinen oli lusikallinen riisiä, yksi sentti kertaa sentti kanapala, kaksi hernettä ja papu. Halvaks tulloo.

Toinen ryhmä ovat nämä, jotka hurauttavat jollain pikkubussilla lähikauppaan (Prisma), kasaavat 50 kg juureksia, tulevat kotiin ja vievät ne omaan kellariin säilöön. Omenat omalta, naapurin ja serkun pihalta. Mökiltä kalat ja riista ja sienet. Ah voi, kun on lähellä niin hyvät marjametsätkin. Pakastimia viisi ja iso ruokakomero.

Vierailija
86/86 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllä minäkin saan viikon ruoat tuolla plus purkin kahvia, mutta lapsille pitää olla ihan toisenlaista ruokaa, eivätkä he juo vielä sitä kahviakaan, niin perheellinen ei pääse yhtä halvalla välttämättä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän