Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hiljaisuuden jooga seurakunnalla, minkälaista se on?

Vierailija
22.10.2023 |

Seurakunnalla on tuollainen hiljaisuuden jooga, uskaltaisikohan sinne tällainen ylipainoinen ja yli viisikymppinenkin mukaan? En ole ikinä ennen käynyt missään joogassa. Joku joogamatto pitää kai hankkia, eikös.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen itsekin pohtinut kirkon erilaisia toimintamuotoja, kun jotkut suhtautuvat kaikkeen ns. uushengellisyyteen tuomitsevasti. Mutta kirkon sisälle mahtuu erilaisia tulkintoja. Itse päätin, että minun kirkkoni katto on korkealla ja seinät leveällä. Kaikki purot johtavat samaan jokeen. Itse olen iloinen, että seurakunnasta löytyy toimintamuotoja, jotka puhuttelevat minuakin.

Olet tiesi valinnut - älä sitten itke ja valita viimeisellä tuomiolla.

Vielä on kuitenkin vähän aikaa valita Jeesus - tie.

Mitä Raamattu sanoikaan tuomitsemisesta?

On surullista, kuinka pitkälle meneviä johtopäätöksiä toisen sieluntilasta jotkut vetää yhden ainoan viestin perusteella. Etenkin kun kirjoittaja ei missään kiistänyt uskovansa Jeesukseen omana vapahtajanaan.

Vierailija
22/84 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Olen itsekin pohtinut kirkon erilaisia toimintamuotoja, kun jotkut suhtautuvat kaikkeen ns. uushengellisyyteen tuomitsevasti. Mutta kirkon sisälle mahtuu erilaisia tulkintoja. Itse päätin, että minun kirkkoni katto on korkealla ja seinät leveällä. Kaikki purot johtavat samaan jokeen. Itse olen iloinen, että seurakunnasta löytyy toimintamuotoja, jotka puhuttelevat minuakin.

On surullista, kuinka pitkälle meneviä johtopäätöksiä toisen sieluntilasta jotkut vetää yhden ainoan viestin perusteella. Etenkin kun kirjoittaja ei missään kiistänyt uskovansa Jeesukseen omana vapahtajanaan.

Sanopa muuta. Ihan kuin olisi kadotustuomion arvoista uskoa, että Jeesus pelastaa lopulta kaikki taivaaseen.

Vierailija
24/84 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mikä usko se sellainen on että uskoo Jeesukseen mutta kuiteinkaan ei halua noudattaa Hänen Sanansa? 

Jeesus ei opettanut että ihminen saa elää omien mieltymysten mukaisesti, niin kun itse haluaa. Vaan niin kun Jumala haluaa.  

Raamatun Sana ei ole muokattavissa/ muutettavissa, Jumala on sama eilen, tänään ja huomenna! 

T.eri

Vierailija
25/84 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Onko se Raamattu lainkaan tuttu? Jeesus puhui ja varoitti erittäin paljon helvetistä. 

Jeesus teki selväksi ettei todellakaan kaikki  pelastu; leveä on tie joka johtaa kadotukseen= H e l v e t t iin , ja monet valitsevat sen tien.

Kapea on tie joka johtaa Taivaaseen, ja vain harva löytää sitä tietä.

Vierailija
26/84 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko se Raamattu lainkaan tuttu? Jeesus puhui ja varoitti erittäin paljon helvetistä. 

Jeesus teki selväksi ettei todellakaan kaikki  pelastu; leveä on tie joka johtaa kadotukseen= H e l v e t t iin , ja monet valitsevat sen tien.

Kapea on tie joka johtaa Taivaaseen, ja vain harva löytää sitä tietä."

Pidätkö sitä siis pelastuksen ehtona, että uskoo osan ihmisistä joutuvan helvettiin? Minä kun luulin, että usko Jeesukseen riittää.

Vierailija
27/84 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Onko se Raamattu lainkaan tuttu? Jeesus puhui ja varoitti erittäin paljon helvetistä. 

Pidätkö sitä siis pelastuksen ehtona, että uskoo osan ihmisistä joutuvan helvettiin? Minä kun luulin, että usko Jeesukseen riittää.

Ei "usko" yksin riitä jos ei noudata mitä usko käskee ja opettaa. 

Ihminen on täysin syntinen. Teemme syntiä koko ajan jopa ajatustasolla. Nämä synnit Jeesus sovitti ristillä. 

Jeesus ei kärsinyt ja kuollut ristillä sen vuoksi että ihminen saisi jatkaa synneissään ja tehdä/ elää ihan kuten itse haluaa. Jos oikeasti uskoo Jeesukseen niin silloin on uudestisyntynyt Pyhästä Hengestä ja tekee parannuksen Raamatun Sanan vastaisesta, syntisestä elämäntavasta.

Näin Raamatun mukaan.

Tätähän ei rappeutunut evl nykykirkko myöskään opeta. 

Vierailija
28/84 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei "usko" yksin riitä jos ei noudata mitä usko käskee ja opettaa. 

Ihminen on täysin syntinen. Teemme syntiä koko ajan jopa ajatustasolla. Nämä synnit Jeesus sovitti ristillä. 

Jeesus ei kärsinyt ja kuollut ristillä sen vuoksi että ihminen saisi jatkaa synneissään ja tehdä/ elää ihan kuten itse haluaa. Jos

Et vastannut kysymykseeni: Pidätkö sitä pelastuksen ehtona, että uskoo osan ihmisistä joutuvan helvettiin?

Vierailija
29/84 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Enkä ole väittänyt mitään sellaista.

Kirjoitin mitä Jeesus itse sanoi ihmisten kohtalosta. Kyse ei ole meistä, sinusta ja minusta, vaan Raamatun Sanasta!

Vierailija
30/84 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En. Enkä ole väittänyt mitään sellaista.

Kirjoitin mitä Jeesus itse sanoi ihmisten kohtalosta. Kyse ei ole meistä, sinusta ja minusta, vaan Raamatun Sanasta!

Tässä annoit kyllä selvästi ymmärtää, että tänne kirjoittanut ihminen joka uskoo kaikkien pelastuvan joutuu helvettiin:

"Olet tiesi valinnut - älä sitten itke ja valita viimeisellä tuomiolla.

Vielä on kuitenkin vähän aikaa valita Jeesus - tie."

Mitä ihmettä oikein tarkoitit? Ethän tiedä, uskooko se jolle vastasit Jeesukseen vapahtajanaan vai ei.

Vierailija
31/84 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Onko tää oikeesti se sama ketju kuin eilen?

Kyllä on. Mulla oli sivu auki selaimessa yön yli, ja kun aamulla päivitin sivun, suurin osa viesteistä oli hävinnyt.

Vierailija
32/84 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei paljon kannusta kirjoittamaan vastauksia mihinkään tämä moderointi. Kirjoitetaan nyt silti...

Jooga sanana viittaa yhteyteen ja yhdistymiseen, ja joogalla on paljon yhteisiä piirteitä kristillisten hartaudenharjoitusten kanssa. Jooga on monipuolinen maailma, johon kuuluu erilaisia harjoitteita, joilla voi pyrkiä monenlaisiin päämääriin kuten ihan vain rauhoittumiseen, rentoutumiseen, kehon ja mielen hyvinvointiin, tai vaikka itsensä syvälliseen tutkimiseen ja mietiskelyyn. Joogalla on yhteys Intian kulttuuri- ja uskontoperinteeseen, mutta on harjoittajasta itsestään kiinni, liittyykö harjoitukseen uskonnollisuus mitenkään. Uskoisin että seurakunnan hiljaisuuden joogassa pyrittäisiin nimenomaan rauhoittamaan mieli ja löytämään yhteys siihen, mitä lähes kaikissa uskonnoissa pidetään pyhänä, eli ihmismielen yhteyttä johonkin suurempaan.

Vierailija
33/84 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjoittaa, on kirjoittanut kaksi eri uskovaista muutaman tunnin sisällä. Olen yksi heistä.

Synneistä ei ole koskaan liian myöhäistä kääntyä pois, ja saada ne anteeksi. On tehtävä parannus.

Kukaan uskovainen ei ole täällä väittänyt että syntinen on automaattisesti tuomittu H - vettiin. Vaan aina on mahdollisuus valita Raamatullinen Jeesus ja Hänen Sanansa. 

Ymmärätte tahallaan väärin!!

Vierailija
34/84 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Täällä kirjoittaa, on kirjoittanut kaksi eri uskovaista muutaman tunnin sisällä. Olen yksi heistä.

Synneistä ei ole koskaan liian myöhäistä kääntyä pois, ja saada ne anteeksi. On tehtävä parannus.

Kukaan uskovainen ei ole täällä väittänyt että syntinen on automaattisesti tuomittu H - vettiin. Vaan aina on mahdollisuus valita Raamatullinen Jeesus ja Hänen Sanansa. 

Ymmärrätkö itse tahallasi väärin? Tämä on keskustelu- eikä käännytyspalsta. Sinä et keskustele vaan puhut asioista, jotka ei liity mihinkään mitä muut on sanonut.

Vierailija
35/84 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joo ei paljon kannusta kirjoittamaan vastauksia mihinkään tämä moderointi. Kirjoitetaan nyt silti...

Jooga sanana viittaa yhteyteen ja yhdistymiseen, ja joogalla on paljon yhteisiä piirteitä kristillisten hartaudenharjoitusten kanssa. Jooga on monipuolinen maailma, johon kuuluu erilaisia harjoitteita, joilla voi pyrkiä monenlaisiin päämääriin kuten ihan vain rauhoittumiseen, rentoutumiseen, kehon ja mielen hyvinvointiin, tai vaikka itsensä syvälliseen tutkimiseen ja mietiskelyyn. Joogalla on yhteys Intian kulttuuri- ja uskontoperinteeseen, mutta on harjoittajasta itsestään kiinni, liittyykö harjoitukseen uskonnollisuus mitenkään. Uskoisin että seurakunnan hiljaisuuden joogassa pyrittäisiin nimenomaan rauhoittamaan mieli ja löytämään yhteys siihen, mitä lähes kaikissa uskonnoissa pidetään pyhänä, eli ihmismielen yhteyttä johonkin suurempaan.

Jooga ei kuuluu kristinuskoon eikä kirkkoon. Jooga on yhteydessä hindulaisuuteen.

Raamattu kieltää epäjumalten palvontaa. Jooga kuuluu siihen. 

Se ei ole kristillinen keino olla yhteydessä Jumalan kanssa. 

Vierailija
36/84 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ymmärrätkö itse tahallasi väärin? Tämä on keskustelu- eikä käännytyspalsta. Sinä et keskustele vaan puhut asioista, jotka ei liity mihinkään mitä muut on sanonut.

Uskossa olevana minulla on oikeus ja jopa lähetyskäsky itse Jeesukselta, tuoda Raamatun Sanaa esille.

Vierailija
37/84 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Uskossa olevana minulla on oikeus ja jopa lähetyskäsky itse Jeesukselta, tuoda Raamatun Sanaa esille.

Kannattaisiko miettiä, millä tavalla Raamatun sanaa on hyvä tuoda esiin? Nykyinen tyylisi, jolla mm. väität yhden palstalaisen olevan matkalla helvettiin vain siksi että hän uskoo kaikkien pääsevän taivaaseen, etkä vastaa sinulle esitettyihin kysymyksiin vaan julistat omiasi täysin aiheen vierestä, on tuskin paras mahdollinen.

Vierailija
38/84 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jooga vetäjä voi olla itse niin sekaisin ettei edes mindfullness auta pään tilanhallintaa.

Vierailija
39/84 |
24.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kannat

En ole väittänyt sellaista. Totesin että Raamatun mukaan kaikki eivät pelastu, ja myöskin sen että on tehtävä parannus. Olen myös todennut Raamatun mukaisesti, että Jeesus ei sovittanut ihmisten tahallisia syntejä. 

Tuo että voi uskoa ja tehdä ihan kuten itse haluaa on eksytystä.

Toki jokainen saa uskoa mihin/ miten haluaa mutta käsittääkseni juteltiin kristinuskosta/ Raamatun Sanasta.

Vierailija
40/84 |
25.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Uskossa olevana minulla on oikeus ja jopa lähetyskäsky itse Jeesukselta, tuoda Raamat

Sinä et siis kirjoittanut seuraavaa lainausta?

"Olet tiesi valinnut - älä sitten itke ja valita viimeisellä tuomiolla.

Vielä on kuitenkin vähän aikaa valita Jeesus - tie."

Tuossahan ei todellakaan puhuttu yleisellä tasolla, että kaikki ei pelastu ja parannuksentekoa vaaditaan kaikilta, vaan siinä sanottiin selvästi, että se jonka viestiin vastattiin on matkalla helvettiin ja hänen täytyy "valita Jeesus-tie". Ja minkä takia kyseisen ihmisen väitettiin olevan helvettiin johtavalla tiellä? Vain ja ainoastaan siksi, että hän kertoi uskovansa että kaikki ihmiset pelastuu lopulta. Kukaan täällä ei tiedä, mihin muuhun hän uskoo ja minkä verran parannusta hän on jo nyt tehnyt. Tuomitsiko siis lainauksen kirjoittaja toisen ihmisen liian kevyin perustein vai ajatteleeko hän todella, ettei Jeesus voi missään nimessä pelastaa ketään joka ei usko osan ihmisistä joutuvan helvettiin?