Miten estätte sen ettei pyörästä varasteta niitä valoja?
Kommentit (84)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Otat ne kauppaan mukaan asioinnin ajaksi.
Jaa että takavalokin mukaan?
Mä menen tuurilla sen kanssa. Etuvalo lähtee ja jos takaa varastetaan, no can do.
Kyllä. Onko sinun pyöräsi takavalo jotenkin erityisen suuri? Omassa pyörässäni sekä etu- että takavalot ovat juuri passelin kokoisia taskussa pidettäviksi, joten en näe asiassa ongelmaa. Molemmat ovat kiinni pyörässä yksinkertaisella kiristyslenkillä, jonka saa nopeasti irti ja takaisin.
Käyttämällä parin euron valoja. Ei ne kelpaa kellekkään. Ei ne tosin paljon valaisekkaan, mutta eivät kissalan pojat lätkäse rapsuja
Vierailija wrote:
Täälläpäin on katuvalot, ei tarvi pyörässä omia.
Ne on pakolliset.
Vaikka pyörä on lukollisessa taloyhtiön varastossa, niin silti otan valot irti ja vien sisälle. Molemmat sellaiset venyvää materiaalia joten todella helpot ottaa pois ja laittaa takaisin kun tarvii.
Talvisin en pyöräile joten miksi valojen silloin tarvitsi edes olla paikoillaan
Elämäni aikana multa ollaan kahdesti varastettu valot. Pyöräkin kerran lähti kävelemään, kun ei ollut lukossa, mutta sain sen takaisin, kun löytyi naapurista ja naapurin pihasta ryöstettiin auton sisältö.
Härskejä varkaat ovat. Mihinkään ei voi luottaa milloinkaan.
Nykyään laitan taskuun valoni, ja onneksi ovat kätevät valot laittaa kiinni ja irroittaa.
M30
Vierailija kirjoitti:
Vaikka pyörä on lukollisessa taloyhtiön varastossa, niin silti otan valot irti ja vien sisälle. Molemmat sellaiset venyvää materiaalia joten todella helpot ottaa pois ja laittaa takaisin kun tarvii.
Talvipyöräily on vähän semmosta ja tämmöstä. Pitää olla lokariton läskipyörä, että siitä jotain tulee. Olen vielä 29 v iässä ajanut talvella pitkää työmatkaa, yli 24 km edestakaisin ja se loppui siihen kun auto hommattiin. Sen jälkeen en ole talvisin paljoa pyöräillyt, paitsi muutamia kertoja pakon edessä. Esim. siksi kun oltiin töissä pyhäpäivänä, jotta voitiin jäädä perjantaina kotiin loikoilee, niin mentiin sitten arkipyhänä töihin, jolloin bussit ei kulkeneet. Silloin oli pakko kaivaa varastokopista vanha fillari esiin, että pääsin töihin. Työpaikalla piti olla klo kuusi ja jos sinne olisi lähtenyt kävellen, olisi pitänyt lähteä kotoa kävelemään klo 3.30 yöllä. Joo, ei perkele. Olisi pitänyt vielä töissäkin jaksaa olla 8 tuntia, että kävele siinä sitten töihin 10 kilsaa. Toki, jos olisi kilpaurheilija, niin sittenhän se onnistuisi. Takana joku triathlon ura, jossa on käyty Havaijilla juoksemassa, pyöräilemässä ja uimassa sairaita matkoja vuosien ajan, niin sitten olisi kunto kohdillaan kymmenen kilsan työmatkan kävelemisen kannalta. Sitten siihen pystyisi. Ei tavallinen kuolevainen.
Autoa ei ole ollut enää yli 20 vuoteen eikä töitäkään nyt yli vuoteen. Se multa vielä onnistuu, että kävelen tuonne koulutukseen aamulla sen vajaan 5 kilsaa vajaaseen tuntiin ja kotiin sitten saman matkan. Siellä tarvii olla vasta kasilta, niin ei tarvi öitä valvoa, jotta ehtii vielä kävelemäänkin. Hitunen on vielä jäljellä sitä sissiverta, mitä mulla oli joskus parikymppisenä. Silloinhan sitä pyöräili talvellakin vaikka millaisella paskalla ja kesällä sitten aurinkokelivehkeillä jopa 200 kilsan matkoja. Eipä ole enää moista supervoimaa.
Jotkut kovasti muuta väittää, mutta kyllä minä voin ihan vahvasta kokemuksesta sanoa, että se on täysin eri asia pyöräillä viisikymppisenä kuin pyöräillä nuorena parikymppisenä. On niin eri ihminen ja eri kroppa. Ero on valtava jo sen suhteen, miten sitä virtaa ja jaksamista riittää.
Mitä tulee tuohon, että mitä tehdä, jotta fillarista ei sosialisoitaisi niitä valoja, jos ne pyörään jättää, niin pitää kait kehittää joku lukkosysteemi varkaiden varalta. Tulisi siihen tankoon se valo sellaisella systeemillä kiinni, että ei lähde varkaiden matkaan. Se tai sitten jos jaksaa, niin riisuu fillarista aina kaiken ilman työkaluja lähtevän ja kanniskelee niitä mukanaan, kun on jättänyt pyörän parkkiin ja lähtee vaikka Leviksiä ostamaan. Runko lukittava johonkin kiinteään ja raskaaseen sen seitsemällä lukolla ja sinetillä, ettei se lähde jonkun vesipään matkaan. Kun palaat pyöräsi luo ja näet jonkun hääräävän pyöräsi kimpussa, niin kolkkaa se jollain unten maille. Jos vaikka oppis olemaan. Kyllä niille varkaille pitäisi jo alkaa joku laki löytymään. Mennyt se hulina "vähän" liian pitkälle saatana.
Vierailija kirjoitti:
Elämäni aikana multa ollaan kahdesti varastettu valot. Pyöräkin kerran lähti kävelemään, kun ei ollut lukossa, mutta sain sen takaisin, kun löytyi naapurista ja naapurin pihasta ryöstettiin auton sisältö.
Härskejä varkaat ovat. Mihinkään ei voi luottaa milloinkaan.
Nykyään laitan taskuun valoni, ja onneksi ovat kätevät valot laittaa kiinni ja irroittaa.
M30
Minulta varastettiin vuosia sitten fillarista etuvalo, kun olin jättänyt pyöräni Ratinan pyöräparkkiiin, siihen alikulkutunneliin. Siinä ei kauaa nokka tuhissut, kun joku rotta hörhö oli sen siitä jo varastanut. No, kympin lamppu jostain Tokmannilta, ettei mitään suurta vahinkoa. Mutta menetys se on pienikin menetys. Kalliit, kunnon lamput pitää ottaa aina irti ja pistää taskuunsa, kun jättää pyöränsä johonkin. Ei niitä voi jättää siihen pyörään, ellei sitten asu jossain syvällä korvessa, jonne eivät varkaat eksy. Autiolla saarella nyt ei tarttis pyörääkään lukita.
En kyllä yhtään ihmettele, miksi monet ajelevat ilman valoja tuolla säkkipimeässä kaikki syksyt ja talvet. Ehkä on valot olleet, mutta kun ne on varastettu, eikä uutta viitsitä ostaa vain siksi että joku voi senkin siitä taas varastaa. Tyhmää olisi.
Minun pyörästä pöllittiin valo kun olin Biltemassa asioimassa. Semmoinen 40 € tappio.
Nyt otan valot aina mukaan kun menen kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Ostin sähköpyörän ja nyt tajusin että en voi käydä sillä missään koska kaikki revittäisiin irti mikä lähtee.
Minä näin unta siitä, että mulla oli kaksi kallista pyörää ja asuin Helsingissä ja yhtäkkiä tajusin tuon saman, että mä en voi niitä mihinkään jättää. Menee hukkaan hieman, kun olin auton korvannut niillä.
Vierailija kirjoitti:
No se nyt on ihan varma nakki, joka napsahtaa, että taloyhtiön pyörävarastosta viedään pyörät ja varastetaan lamput ja muu irti lähtevä, jos siellä "säilyttää". Tai sitten joku paviaani tekee sille ilkivaltaa. Melkein varmemmin viedään tai rikotaan kuin jostain kaupungin kadunkulmasta. Varkaita on kaikkialla ja osalla on avaimet, joilla pääsee vapaasti kulkemaan, ettei tarvi nähdä vaivaa murtojälkien tekemiseen. Joku talon asukas avustaa piripäitä avaamalla ovet sovittuun aikaan ja mysoaa lukon, ettei ketään talon asukasta tai alivuokralaista epäillä.
Ja sitten kun taloyhtiön varastosta lähtee joku fillari tai muuta omaisuutta varkaiden matkaan, niin talossa ei ole kukaan nähnyt eikä kuullut mitään, kun kysellään. Kukaan ei tiedä mitään, vaikka muuten kyllä kytätään ja tiedetään naapurien kaikki liikkeet, kuka lähti kotoa minne ja koska palasi, kuka kävi kenenkin luona kylässä siihen ja siihen aikaan sillä päivämäärällä, mitä kukakin puhui kenen kanssa rappukäytävän tasanteella klo 17:32 ja 17:41 välisenä aikana kun sattui silloin nyt vaan olemaan se oikea korva ulko-ovea vasten tiukasti kiinni. "Ei minun tarvitse mitään ketään kytätä, kun minä näen kaiken, mitä tuossa naapuritalon pihassa tapahtuu, kun istun tuolilla ja katselen ikkunasta ulos." " Istuin paskalla/nukuin juuri silloin, kun ne varkaat kävi, että siitä en kyllä tiiä mitään, toisin kuin alakerran pojan roskien viennistä ja naapuritalon Eskon renkaanvaihdosta." Hyvin tiedetään, kuka lajitteli roskat väärin ja kenellä oli matto tuulettumassa niin ja niin pitkään. Kaikki tämmöinen tiedetään paremmin kuin omat asiat, mutta kun siinä kiikarien kanssa kytätessä on nähty, kuinka huppupäiset kaverit varastivat naapurin uuden, seitsemän tonnin sähköpyörän, niin siitä ei tiedetä sanoa yhtään mitään, kun kysellään havaintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostin sähköpyörän ja nyt tajusin että en voi käydä sillä missään koska kaikki revittäisiin irti mikä lähtee.
Minä näin unta siitä, että mulla oli kaksi kallista pyörää ja asuin Helsingissä ja yhtäkkiä tajusin tuon saman, että mä en voi niitä mihinkään jättää. Menee hukkaan hieman, kun olin auton korvannut niillä.
Näinpä näin. Hesassa lähtee fillarit vissiin vielä nopeammin kuin räkä nenästä aivastaessa. Vielä vähän varmemmin, kuin Lahdessa tai Tampereella, joissa on Hesan lisäksi huumeongelmat pahimmillaan. Varastelu loppuu vasta sitten, kun ei ole enää mitään varastettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Täälläpäin on katuvalot, ei tarvi pyörässä omia.
Ne on pakolliset.
Jo monta vuotta siitä, kun laki määräsi polkupyöriin takavalot pakollisiksi. Aika hyvin, että tuo yksi ei sitä vieläkään tiedä. Ehkä on aika niin autojen parissa mennyt eikä omista polkupyörää, joten näistä syistä ei voi tietää.
Kiinnitä valot kypärään 2-puoleisella teipillä.
saisi tulla vuokrattavia sähköpyöriä kaduille, mutta hinnan pitäisi olla oikeasti edullinen. Halvempi kuin bussilippu. meillä oli takavuosina muutamia sähköpyöriä, jonkun skuuttifirman, mutta vuokraushinta oli tyyliin 3 euroa 5 minuuttia. bussilla pääsi hitusen alle 3 eurolla vaikka kaupungin toiselle laidalle (jos saman matkan olisi pyöräilyt, niin varmaan olisi mennyt vähintään 30 minuuttia, eli olisi köyhtynyt 18 euroa: taksilla pääsisi samalla hinnalla), niin ei vaan olisi kannattanut vuokrata pyörää
Vierailija kirjoitti:
Miksi estäisin sen että pyörästä EI varasteta valoja?
Pyöräni valot on helppo ottaa mukaan. Kiinnikkeen jätän pyörään. Etuvalo lähtee liu'uttamalla kiinnikkeestä, takavalo on magneetilla.
Ne hörhöt varastaa ne lamppujen kiinnikkeetkin, vaikka ilman valoja niiden viemisestä ei kukaan hyödy tipan tippaa. Niin älyttömiä juttuja viedään, että osa viedään ihan vain kiusaa tehdäkseen. Olen nähnyt senkin. Sitten kun on sitä, että kun jotain nähdään, niin siihen pitää mennä heti näppeineen. Sorkitaan sitä siinä hetken aikaa ihan vaan tylsyyden takia, että on jotain pikku puuhaa annosten välillä. Kokeillaan, miten vaijeri taipuu, kun sitä vääntää sivulle, tai tehdään jotain muuta ilkikurista. Ei välttis juuri sillä kertaa nyysitä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Helposti voi käydä pyörällä kaupassa kunhan ensin purkaa sen osiksi mukaansa kauppaan ja lähtiessään taas kasaa :D
Pyörällä voi ajaa kaupassa, ei sitä ole missään kielletty. Nopeasti suiuu kauppareissu.
Vierailija kirjoitti:
saisi tulla vuokrattavia sähköpyöriä kaduille, mutta hinnan pitäisi olla oikeasti edullinen. Halvempi kuin bussilippu. meillä oli takavuosina muutamia sähköpyöriä, jonkun skuuttifirman, mutta vuokraushinta oli tyyliin 3 euroa 5 minuuttia. bussilla pääsi hitusen alle 3 eurolla vaikka kaupungin toiselle laidalle (jos saman matkan olisi pyöräilyt, niin varmaan olisi mennyt vähintään 30 minuuttia, eli olisi köyhtynyt 18 euroa: taksilla pääsisi samalla hinnalla), niin ei vaan olisi kannattanut vuokrata pyörää
Kolme euroa per viisi minuuttia. Urpomaista hinnoittelua. Yritetty vuokraus toiminnasta jotain kultakaivosta tehdä, ja sitten on halvempaa kulkea vaikka taksilla. Hohhoijakkata.
Mulla on kypärässä kiinni etu- ja takavalo.
Halpoaj valoja en enää osta. Ostanut noita halpis valoja 3-15 eurolla ja ne ei kestä välttämättä viikkoakaan. Kalliimman kun ostaa,niin ketsää montya vuotta.