Urbaanilegenda, paras jonka olt kuullut??? ev
Kommentit (343)
Serkku oli ollut lapsena etelässä rantalomalla. Uidessa oli osunut merisiiliin ja sen piikit oli mennyt ihon läpi verenkiertoon. Aina välilä hänä tunsi piston jossain kohti kun piikku tuli ihosta läpi pois. Vähitellen hänessä ei sitten näitä piikkejä enää sitten olleet.
Miksköhän meille serkuille ei koskaan näyttänyt niitä piikkejä? =D
Kuulin tämän brittiläiseltä kollegaltani jokin vuosi sitten, kuulemma hänen ystävänsä oli tässä polttariporukassa. Niinpä.
Polttarisankari oli juotettu kaatokänniin ja kaverin sammuttua hänet kannettiin hotellihuoneeseen ja riisuttiin. Kondomiin ruikattiin kosteusvoidetta ja kortsu tungettiin sankarin peräsuoleen. Heppu jätettiin nukkumaan humalaa pois.
Aamulla kalpealta sankarilta kyseltiin, mihin hän oli kadonnut juteltuaan jonkun tuntemattoman miehen kanssa. Eivät kuulemma vieläkään olleet kertoneet totuutta peräpään yllätyksestä.
Polttaripilana olen kuullut tämmöisen, että sulho juotettiin polttareissaan sammumiskuntoon. Sulhon maatessa sammuneena hänen toinen jalkansa oli kipsattu yläreidestä nilkkaan. Aamulla oli kerrottu kalpealle ja järkyttyneelle sulholle, kuinka hän oli telonut jalkansa, ja hänet oli pitänyt kipsata. Sulho kinkkasi kipsin kanssa häihin asti, morsian oli aivan järkyttynyt myös. Kun best-man auttoi sulhasta pukeutumaan ennen häitä, hän oli kertonut kipsistä ja auttanut sen poisottamisessa. Ei ollut silloin kuulemma sulhasta naurattanut ihan kauheasti...
Toinen on vanha juttu, kun nainen ajoi yksin autollaan pitkää mökkimatkaa. Ajoi levähdyspaikalle, missä söi ja vei roskat tietysti levähdyspaikan roskikseen. Roskiksen päälle oli jätetty radio, joka näytti aivan moitteettomalta ja lähes uudelta. Nainen katseli ympärilleen, ja koska missään ei näkynyt ketään muita ihmisiä, hän päätti ottaa radion itselleen. Hän lähti ajelemaan radio takapenkillä, tyytyväisenä saaliiseensa. Hetken päästä hän näki takapeilistä poliisiauton lähestyvän häntä valot vilkkuen. Poliisi meni ohi ja kehotti naista ajamaan tien sivuun. Nainen oli hämmästynyt että mitä on tapahtunut, ei hän rikkonut nopeusrajoitustakaan. Siihen poliisi: "mutta meidän tutkamme on tuolla teidän takapenkillä".
Kuulin eräästä perheestä, johon syntyi vauva ja tämä pariskunta oli sellainen, ettei antanut vauvan hidastaa elämäänsä. Lähtivät Rukalle hiihtämään vauvan ollessa vajaa yksivuotias ja olivat ostaneet sellaisen selkärinkan vauvalle. 20 km:n murtsikkalenkin jälkeen selvisi vauvan kitinä: molemmat jalat olivat jäätyneet mustiksi ja jouduttiin amputoimaan `:( Liian vähän vaatetta vauvalla ja jalat puristuksissa isän selässä 2 tuntia. Tämä on totta, tapahtui viime vuonna!
mutta lapsi oli pulkassa. Oli juttua lehdissä ja täälläkin syyllistettiin vanhemmat tosi hyvin
viime tai edellis talvena.
ja mun sähkösaunassa oli sulake pois kokonaan siitä kohtaa jolla kiukaan ajastin toimi. jäi jonkun kerran päälle vahingossa ennen kuin vika löytyi. vaikka yleensä sammutin kiukaan. tuli vaan mieleen kun joku kinasi tuolla edellä ko.asiasta.
ja se hämähäkkijuttu..
miehellä oli poskiontelun tulehdus ja sai lääkekuurin, eräänä päivänä nenästä alkoi purusamaan pieniä hämähäkkejä. eli hämähäkki oli muninut onteloon.
Itse olen kuullut tällaisen version tuosta munkki-/viinerilegendasta:
Kaverin tuttu nainen oli iltapäivällä pahimpaan ruuhka-aikaan Tampereen rautatieasemalla odotellut junaa. Hän oli sitten poikennut kahvioon, ja ostanut kahvin lisäksi vielä pussillisen karkkeja, jotka olivat tiskillä tarjouksessa. Hän meni ostostensa kanssa viimeiseen vapaana olevaan pöytään istumaan ja laski pöydälle ostoksensa ja kainalossaan olleen sanomalehden. Hän huomasi kuitenkin unohtaneensa laittaa kahviinsa sokeria, joten palasi vielä tiskille. Kun nainen tuli takaisin pöytään, oli vastapäiselle paikalle istahtanut vanhempi herrasmies lehteä lukemaan. Nainen ryhtyi siemailemaan kahviaan, kun yhtäkkiä ihan hänen silmiensä edessä vastapäätä istunut mies kurotti kätensä karkkipussia kohti, avasi sen ja ryhtyi syömään karkkeja. Nainen tuijotti tyrmistyneenä moisesta röyhkeydestä, eikä hämmästykseltään saanut sanaa suustaan. Lopulta hän kuitenkin päätti laittaa kovan kovaa vastaan, ja itse tiukkaan miestä silmiin tuijottaen ojentautui ottamaan pussista karkkia oikein huomiotaherättävin elkein. Mies vilkaisi häntä, mutta jatkoi tyynesti karkkien syömistä. Kiukusta kihisten nainen otti lisää tuijottaen miestä samalla vihaisesti silmiin. Sama toistui molempien syöden vuorotellen karkkeja, kunnes pussi oli tyhjä. Sitten mies vilkaisi kelloa, nousi ja lähti. Nainenkin huomasi junansa kohta tulevan, joten hän nousi lähteäkseen ja otti sanomalehtensä pöydältä. Sen alta paljastui naisen avaamaton karkkipussi.
Toisen legendan olen saanut käärmeenomistajana kuulla lukuisia kertoja vaihtelevina versioina:
Naisella on lemmikkikäärme, oikein valtavan iso boa. Käärme saa liikkua asunnossa vapaasti, ja tulee usein myös naisen sänkyyn. Eräänä aamuna nainen herää ja käärme makaa tikkusuorana hänen vieressään. Sama toistuu seuraavana aamuna, ja nainen alkaa olla käärmeestä huolissaan. Kun kolmantena aamuna käärme on jälleen hänen vieressään tikkusuorana, päättää nainen soittaa eläinlääkärille. Naisen kerrottua ongelmasta eläinlääkäri toteaa tiukalla äänellä: "Poistu asunnosta välittömästi! Käärme on mittaillut sinua selvittääkseen, pystyykö se syömään sinut, ja saattaa hyökätä milloin tahansa!"
Kyseinen tarina on aina kerrottu ihan ehdottoman totena tutulle sattuneena, joskin siitä on ollut aika vaihtelevia versioita - käärme ei välttämättä tule sänkyyn mittailemaan ja saattaa mittailla myös perheen kissaa/koiraa/lapsia.
Kuulin joskus vuonna vasara ja kirves vauvasta, jota ristiäisissä oli kummisetä hyppyyttänyt niin, että kattokruunun piikki oli mennyt aukileesta sisään.
Joo, ihan kun sen ikäistä hyppyytettäisiin silleen.
Silloin pidin tarinaa totena...=)
Valtteri Suomalainen - Kuolet vain kahdesti
Eli tuossa kirjassa patologi kertoo joistakin varsin merkillisistä tavoista kuolla. Tämä karhunrautatarina on yksi niistä. Moni on niin uskomattomia, että menisi kyllä urbaaneista legendoista.
Esim eräs setä oli harrastanut pöydällä itsetyydytystä ja pöytä oli pettänyt alta. Setä oli jäänyt roikkumaan kaulastaan ja kalustaa ja luonnollisesti kuristunut kuoliaaksi. Patologian laitoksella oltiin hämmentyneitä, kun valkoisella miehellä oli ollut melkein puolimetrinen kalu. Vasta poliiseilta olivat kuulleet vainajan kuolinsyyn :D
heidän kesämökillään kävi aina varkaita talvisin, ikkunan rikkoivat ja veivät tavaraa jne. Hän sitten viritti tympäännyttyään karhunraudat ikkunan sisäpuolelle, että sattuis ikävästi jalkoihin sisäänpyrkivää varasta. No käväisi sitten kevätpuolella tarkistamassa mökkinsä kuntoa niin sisältä löytyikin irtileikkautunut pää...oli pyrkinyt varas pää edellä sisälle ikkunasta.. :P
Mä olen löytänyt vaarini saunasta kuolleena. Hän rakasti saunomista ja kiuas oli viritetty siten, että saunan lämpötila oli noin satasen ja kiuas pysyi päällä aina 8 h kerrallaan. Oli aika pahan näköinen kroppa viruttuaan tuntikausia kuumassa saunassa ja sen jälkeen pari päivää vielä kylmässä. Ikinä en unohda näkyä.
Enkä nyt tarkoita että lauteitten läpi sulanut ihan kuitenkaan, mutta hikoillut ja painautunut lauteitten rakoja vasten ihan tiiviiksi.
Tulisi sinunkin älytä tämä ilman että tulee kertoa yksityiskohtaisesti. En tietysti tarkoittanut sulamista niin kuin sinä kuvittelit sen. Joten oletko itse vähän tyhmä?Oletko maailman tyhmin vai pilailetko? Ihminen ei sula, näin alkuun. Toiseksi sähkösaunan ajastin ei ole kovin pitkä ja puusaunakin jäähtyy aika nopeasti jos ei lisää puita. Kuolema saunassa on hyvinkin mahdollinen (esim. saunaan sammuneita), mutta muuten sun juttus on potaskaa ja harvinaisen typerä olet jos olet sen uskonut..
Mieheni ukki asusti yksin ja kaatui saunassa lauteille ja heitti henkensä kun päänsä oli lyönyt johonkin terävään kulmaan.
Aamulla oli mennyt anoppini käymään isänsä luona, sauna oli päällä ja tämä oli sulanut lauteitten läpi.
Tiedän tapahtuman kertoneen tyypin veljen, joten urbaanilegendan tunnusmerkit täyttyvät tältä(kin)osin.
Eräs notkea mies oli saunassa ja sai päähänsä kokeilla aiemmin sujunutta akrobatiatemppuaan laittaa jalat niskan taakse. Toinen jalka meni hyvin, mutta toista piti vääntää kunnolla (tätä tarina ei oikeasti kertonut, mutta antaa juttuun lisää väriä...) ennenkuin solahti niskan taa. Mutta eipä lähtenyt enää pois. Mies oli jumissa saunassa. Vaimo alkoi ihmetellä, kun miestä ei kuulunut ja meni katsomaan. Tavattuaan miehen jalat solmussa niskan takana, yritti auttaa, mutta ei saanut jalkoja pois. Lihakset olivat jo krampissa. Hän soitti ambulanssin (tämä kertoja oli siis ambulanssikuski). Mies kuskattiin sairaalaan tuossa asennossa. Päälle koitettiin laittaa peittoa. Tapahtuma-aika lienee 80-luvulla.
Siis haastateltiin isää ja lasta. En muista mihin se veitsi oli osunut, mutta lapsi siis ei ollut kuollut. Eli tilanne se, että tiskikone auki ja leiäveitsi telineessä pystyssä, lapsi ei huomaa koneen olevan auki ja kompastuessaan osuu veitseen.
jossa pikkupojan sisältä löytynyt tämä. Eikäs sillä ollut vielä pömpöttänyt maha jotenkin oudosti ja etsineet selvyyden tähän niin sisällä oli siis pojan kaksonen. Tällä oli ollut ihan hampaita ja hiukset yms.. mutta epämääräinen mötikkä silti. Hyi
Etsi netistä tietoa "fetus in fetu"-haulla jos et usko.
että hänen opettajansa sisällä oli pieni sikiö, hänen kaksoissiskonsa. Se leikattiin pois ku luultiin kasvaimeksi. sikiöllä oli hampaat ja hiukset, oli siis elänyt siellä nainen suolistossa pari vuotta ja sit kuollu
Leikattiin parikymppisenä, sijaitsi toisessa munasarjassa, sisälsi ihoa, talia, hampaita, hiuksia ja luuta. Kyseessä dermoidikysta. Aiemmin ajateltiin olevan kaksossisaruksen jäänne, nykyään ei enää niin ajatella.
työkaverille oli (mies) oli joku patti selässä, oli siis välillä kipee, niin sitten oli sanottu että se on kehittymätön kaksonen. vielä viime vuonna..?
Että jenkeissä joku nuori tyttö oli digannut Ricky Martinia ja tämän vanhemmat olivat päättäneet tehdä yllätyksen tytöllä. He olivat tilanneet Ricky Martinin heille kotiin, tarkoituksena oli yllättää tyttö kun tämä tulisi kotiin. ricky piilotettiin kaappiin ja kuvausryhmä piiloutui jonnekin. Tyttö tuli kotiin ja haki jääkaapista maksapasteijaa, juoksi yläkertaan ja kutsui koiransa paikalle. Tyttö sipaisi maksapasteijaa jalkojensa väliin ja pyysi koiransa nuolemaan....
Tosta on toinenkin versio että se tyttö olinkin minä. Multa on tultu kysyyn monta kertaa mitä erilaisemmat ihmiset että syökö mun koirani maksapasteijaa...
Muutama vuosi sitten oli IS:ssa juttu, kun eräs hienostorouva oli talvella asiakkaana suurehkossa tavaratalossa. Ulkona oli kova pakkanen ja ihmisillä tuhdit talvivaatteet päällänsä. Kun tämä hienostorouva pääsi kassalle asti maksamaan ostamaansa pastillirasiaa, hän kaatui elottomana maahan. Kaatuessaan hänen tyylikäs karvalakkinsa putosi päästä ja sen alta vierähti lattialle pakastettu kana, joka oli pitkän kassajonon aikana jäädyttänyt turkislakin alla erityksissä hienostorouvan aivot.
TÄMÄ EI OLE URBAANILEGENDA, mutta totta.
Mun täti, elikkä äidin sisko on kaatunu pienenä(max 11 v.) kiukaalle. Onneks oli joku auttamassa tai pääs ite pois. Ja onneks ei pahemmin käyny vaan vielä hyvissä voimissa, nyt siis 40 v. Tämän voin varmentaa mun äidilt tai mummilt tai ukilt. Ei siis sinäänsä urbaanilegenda mutta ajattelimpa vaan mainita asiasta, että näinkin voi käydä
yksinasuvalla naisella oli viimeinen saunavuoro. Oli kuitenkin jostain syystä kompastunut ja kaatunut kiukaan päälle. Siivoja tmv. löysi käristyneen ruumiin seuraavana aamuna. Voi hyvinkin olla myös tosijuttu.
Entäs sit se juttu kun joku oli ollut liian pitkään solariumissa ja sisäelimet sulaneet, tai jotain sinnepäin..
Äiti pelotteli tolla solkun vaaroista :)
Mulla on yks, siis nehän alkaa aina, että kaverin kaverin kaverille kävi näin, ja niin alkaa tämäkin tarina..
eli tämä tyttö oli ollut laivalla ja siellä hänellä oli ollut joku yhden illan juttu, myöhemmin tyttö ajatteli käydä tarkistamassa ettei ollut vaan saanut mitää tautia, koska he eivät olleet käyttäneet kondomia. Tyttö meni sukupuolitautitesteihin, myöhemmin lääkäri soitti hänelle ja pyysi käymään terveysasemalla. Kun tyttö meni tapaamaan lääkäriä, tahtoi hän tietää kaikki seksikumppanit joita tytöllä oli ollut, hänellä ei ollut mitään sukupuolitautia, mutta hänestä oli löytynyt matoja, joita on vain kuolleilla.
Tämä laiva kundi oli siis harrastanut seksiä ruumiin kanssa ja täten siirtänyt nämä madot tyttöön, no tyttö ei tietenkään tiennyt pojasta, kuin etunumen...
No sitten teidän terinat =)
Mä oon kuullu tästä sen version, että kaverin kaverin kaverin sukulainen oli Turkissa, ja tää tapahtu. Tosin se ero oli, että kyseisen miehen kotoa löytyi sitten useamman turistin ruumis.
Kun olin lapsi, niin äitini jaksoi aina pelotella tuolla asialla. T: tuon legendan kirjoittanut.
Tapahtui mieheni tuttaville, olisko ollut -80-luvulla. Ja on 100% totta.
Asuu hotellissa.
Eräänä päivänä astuu hissiin, jossa seisoo musta mies ja kaksi ' gorillaa' (isoja miehiä siis). Tyttö säikähtää ja miettii että mikähän mafialiiga tämä on. Musta mies sanoo tytölle jotain, jota tyttö ei ymmärrä. Seuraavaksi musta mies sanoo " witch foor" ja tyttö kuulee " kiss floor" . Tyttö ajattelee, ettei näiden hemmojen edessä passaa heittäytyä hankalaksi ja alkaa vimmatusti pussata lattiaa pylly pystyssä.
Hissi saapuu tytön kerrokseen ja helpotuksen huokauksella astuu hissistä pois.Seuraavana päivänä on kotiin lähtö. Tyttö menee aulaan maksaakseen hotellihuoneensa, jolloin respa ilmoittaa että huone on jo maksettu ja antaa tytölle lapun, jossa lukee:
" En ole koskaan nauranut näin paljon!
Eddie Murphy "Hississä olivat siis E. Murphy ja hänen kaksi henkivartijaa...
Kuulin tämän brittikaveriltani, joka väitti kyseessä olevan tuttavaperheensä rikas vanharouva. Tosin muutamia eroja oli.
Kyseessä ei ollut Murphy vaan Will Smith, joka sanoi hississä "hit the four", jolloin rouva kuulee "hit the floor" ja syöksyy maahan luullen henkensä olevan vaarassa.
Seuraavana päivänä huone oli maksettu ja viestinä oli "Tarkoitus ei ollut uhkailla!t. Will Smith"
Näitä on kyllä hauska lukea, kun itse on pitänyt susitosina (joitain) tarinoita!