Mitä outouksia koet ilonaiheina arjessa, mistä tuskin kukaan muu iloitsisi?
Saan outoa mielihyvää kun vien roskat ja saan laittaa tyhjät pussit tilalle. Erityisesti biopussin pois vienti aiheuttaa mielihyvää. Myös kun jokin purkki tyhjenee, esim shamppoopullo ja saan ottaa uuden tilalle ;).
Kommentit (515)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Olen aina tykännyt olla kipeänä. Ihan se kuumeinen olo on minusta mukava, vaikka kivuliaskin. Olen ollut myös joissain kovissa taudeissa ihan 40 asteen kuumessa useamman päivän ja minusta sekin on ollut mukavaa. Tämä on tosi outoa monen mielestä enkä tiedä itsekään, mistä se johtuu. Ehkä olen lapsena saanut paljon hoivaa sairaana ja liian vähän terveenä ja oppinut siten mieltämään kipeänä olemisen mukavaksi? Tai sitten se johtuu jostain ihan muusta.
Mulla on sama vika.
Nautin vatsataudista, vaikka se olisi kivuliasta. Nuhasta en nauti, kun siinä on sellainen olo että tukehtuu.
Nuorena join itseni aina järkyttävään krapulaan jossa mikään ei pysynyt sisällä ja pää oli todella kipeä. Jotenkin vaan nautin siitä tilasta, kun en pysytynyt tekemään yhtään mitään. Vain oksentamaan.
En kyllä tiedä mistä tämä johtuu. En ole koskaan saanut kumme
Muistan kun mua ärsytti kun kotona sai aina jaffapullon pienenä jos oli kipeenä mutta yks päivä teininä äiti ilmoittikin että uuden suosituksen vuoksi jaffaa ei suositellakkaaan kipeänä . Olin tyrmistynyt kun sain sitten vaan appelsiinimehua ja jäätelöä :D
Tykkään menkkaveren tuoksusta. jos sitä olisi hajuvetenä niin ostaisin.
Se kun tyhjät panttipullot kotona kasautuu ja mietin mitä kaikkea niillä voin jo saada. Esimerkiksi uuden kahvipaketin, ihana tunne!
Krapula kun voi olla yksin ja woltata.
Viikonloppuna minulla oli hyvin aikaa ja tiesin Ukrainaan lähtee kuljetus.
Laitoin alueen fb.hen viestiä mitä olisi tarvetta. Kävin lauantaina hakemassa vaatteita, hanskoja jne mitä oli tarvetta. Sunnuntaina sitten yksi lahjoittaja kysyi miten aion saada nämä satamaan ja heitti minut. Otin ajoitta yhteyttä, kysyin paljonko Ukrainan autossa on tilaa.
Ihmiset ovat jo alkaneet unohtamaan avun tarve Ukrainassa on jatkuvaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
-kun saa siivota jotain oikein likaista, harvemmin näitä kotona tulee kun tykkään siivota mutta viimeksi roskislaatikkoon oli roikkunut jotain mitä täytyi oikeasti kuurata ja se oli ihanaa
-kun on oikein paska keli ja täytyy mennä kuitenkin pyörällä töihin ja saa nauttia hyvistä varusteista - sähköpyörä, hyvät säänmukaiset vaatteet niin ei enää vituta niin paljoa
Minä nautin myös sään mukaisista varusteista. Toppahousut pakkasella ja sadetakki sateella tuovat iloa!
Nautin myös siivoamisesta. Ei tarvitse ajatella mitään. Mikä olisi parempi tapa nollata pää töiden jälkeen kuin ripustaa pyykkejä tai ladata tiskejä tiskikoneeseen. Ja parasta on lopputulos, kun saa huomaamatta siistin kodin!
Kun aloitin konmarin ja sain vaatteet ja kengät kuntoon, oli ihanaa käydä kenkälaatikolla, ihan vaan katsomassa.
Nykyään koti on ojennuksessa, nautin edelleen tästä
Kun luen lämpimän peiton alla hyvää kirjaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tykkää erilaisista äänistä esim. auton vilkku, avaimien kilinä jne.
Auton vilkusta tulee usein mieleen se, kun ajokortti oli uusi ja ensimmäisiä kilometrejä ajaessani laitoin vilkun päälle kääntyessäni. Se tunne, että Minä Osaan. Vanhoissa autoissa oli myös äänekkäämpi vilkku.
Totta. Varmaan itsellekin joku muistutus, että tässä sitä vaan ajellaan 😄 Kortti kyllä ollut jo 30 vuotta. Vilkkuja on tosiaan erilaisia. Joissain autoissa lähes kiukkuisia ja toisissa leppoisia.
Tunnen iloa ja tyytyväisyyttä kun roskikset on viety, roskiskaappi putsattu ja puhtaat pussit laitettu paikoilleen. Siitä tulee samanlainen puhtauden ja hallinnan tunne kuin tyhjästä pyykkikorista. Olen myös iloinen, kun kuukauden ruokakauppakuljetus tulee ja järjestelen ruokia jääkaappiin, pakastimeen ja kuiva-ainelaatikoihin. Varmaan jotain lama-ajan peruja, kun saan niin suurta iloa ja levollisuutta, kun tiedän, että kotona on paljon ruokaa. Iloa tulee siitä, kun suunnittelen tulevan kuukauden kokkailuja.
Miksi luulet, että tämä on jotain erityistä, mistä kukaan muu ei nauti. Aika yleinen nautinto.
Mulla sama. En ole työtön, mutta aina kun mies lähtee harrastuksiin tai kaverille, nautin suunnattomasti yksinolosta.
Vierailija wrote:
Mua ilahduttaa sadesää. En tiedä mikä siinä on, ikävähän se on kun kaikki kastuu ja kestää kauan kuivua. Mutta jotenkin etenkin aamutuimaan ja klo neljän ruuhkassa alkaa huvittaa, kun ihmiset on niin äreitä siitä sateesta. Sehän on VAAN sadetta. Hirveetä rypistystä naamassa ja hyvä etteivät murise mennessään. Kiukustä tärisevät sateenvarjot. Etenkin liikennevaloissa odottaessa väen pinna ilmeisesti kiristyy ja mua alkaa auttamatta jotenkin hihityttää.
Saan vielä joku päivä turpaani.
sama!! rakastan myös harmautta, tuulta ja loskaa. tulee kotoisa olo.
Ihanaa poistaa hiuksia ja mönjää lattiakaivosta 😊
Kaikki ylimääräinen tavara ja roskat pois kodin nurkista antaa tunteen, että voi paremmin hengittää. Mutta on mulla yksi toinenkin juttu. On ihanaa kun postiluukusta on alkanut nyt lokakuussa tulla ilmaisjakeluna lehtiä ja mainospostia, postijakelun lisäksi. TV-mainokset menee usein niin nopeasti, enkä aina edes tiedä mitä mainostavat. Yleensä ne vaatii googlen puoleen kääntymistä, jotta saisi jonkinlaisen tolkun tuotteesta, sitä en kuitenkaan useinkaan viitsi tehdä. Paperimainosta ja ilmaislehteä saa rauhassa lukea ja miettiä mitä tarvitsen ja milloin lähden hakemaan tuotteen.
Vierailija wrote:
Kaikki ylimääräinen tavara ja roskat pois kodin nurkista antaa tunteen, että voi paremmin hengittää. Mutta on mulla yksi toinenkin juttu. On ihanaa kun postiluukusta on alkanut nyt lokakuussa tulla ilmaisjakeluna lehtiä ja mainospostia, postijakelun lisäksi. TV-mainokset menee usein niin nopeasti, enkä aina edes tiedä mitä mainostavat. Yleensä ne vaatii googlen puoleen kääntymistä, jotta saisi jonkinlaisen tolkun tuotteesta, sitä en kuitenkaan useinkaan viitsi tehdä. Paperimainosta ja ilmaislehteä saa rauhassa lukea ja miettiä mitä tarvitsen ja milloin lähden hakemaan tuotteen.
Ohis
Tv-mainokset on niin nopeita nykyään, ettei millään saa selville pakkauksen kokoa, litra/kilohintaa yms Ä r s y t t ä v ä ä
Kun tulee pimeää neljältä iltapäivällä. Pimeys on turvallisen tuntuista.
Hiiren näkeminen ulkona tai muun söpön vilistäjän. Ajattelen että onpas pirteä ja iloinen olento. Silti en haluaisi invaasiota kovin lähelle, koska raadoista voi tulla hyönteisiä.
Paras hetki ku saa nauraa jollekin asialle ihan niin, että ei pysty samalla puhumaan. Aina yrittää uudestaan aloittaa puhumisen mutta ei pysty, koska jää naurun vuoksi kesken. Ei nyt outo mutta ihanan rentouttava.
Vierailija wrote:
Nautin siitä kun minä olen oikein ilkeä äm mä miehelleni ja esimerkiksi huudan ja nalkutan, mikä päättyy siihen, että mies lopulta lyö minua saadakseen minut olemaan kurissa. Se tuntuu jotenkin kivalta kun mies pitää minut eli euk konsa kurissa ja nuhteessa.
Tän on kirjottanu joku mies ?
Ilahdun kaupassa, jos haluamaani maitoa on kolmessa rivissä ja yhdessä on ensimmäisenä parasta ennen -päiväys pidemmällä kuin kahdessa muussa. Ei tarvitse ruveta tonkimaan löytääkseen tuoreemman, vaan voi vaan hyvällä omallatunnolla napata sen siitä näkösältä. Ei silti, en tongi tuoreempia kuin lihaleikkeleistä, koska ne kuluvat yksinasujalla niin hitaasti. Maidosta esim. voi aina tehdä pannaria tms.