Mitä outouksia koet ilonaiheina arjessa, mistä tuskin kukaan muu iloitsisi?
Saan outoa mielihyvää kun vien roskat ja saan laittaa tyhjät pussit tilalle. Erityisesti biopussin pois vienti aiheuttaa mielihyvää. Myös kun jokin purkki tyhjenee, esim shamppoopullo ja saan ottaa uuden tilalle ;).
Kommentit (515)
Vierailija wrote:
Tulen iki iloiseksi, jos jokin tavara ei putoa lattialle.
Tai jos saan Alepasta tuoretta maitoa.jos hedelmät eivät ole valmiiksi homeen hajuisia.
jos kakka on sellaista, ettei edes tarvitsisi pyyhkiä.
jos nukun hyvin, enkä heräile yöllä
jos joku tervehtii kadulla
Jos auto päästää kävelemään suojatien yli
Jos koira ei pissaa kivijalka myymälän portaille
kun näen iloisia leikkiviä lapsia
jos lääkäri ei kirjoittele omiaan OmaKantaan
Hieno lista. Itse ilahdun erityisesti, jos ei voileipä putoa väärinpäin lattialle. Mutta ei outoa, eiköhän kaikki tee niin😉
Kun harakka tulee parvekkeen kaiteelle keikkumaan kauniina ja iloisesti nauraa käkättäen kertoo, mitä se taas on viime lennoillaan nähnyt.
Tunnen suurta tyydytystä istuessani pakkasaamuna webaston lämmittämään autoon.
Auton lipuessa jonossa ja pitäen automaattisesti oikean etäisyyden edellä ajavaan voi nauttia maisemista ilman puskurin jatkuvaa tuijotusta.
Hampaiden lankaus ja tämän jälkeen pesu sähköhammasharjalla. Puhtaista hampaista tulee kummallisen hyvä mieli :D
Ihana hyvänmielenketju, niin monesta pienestä asiasta voi ihminen ilahtua! :)
Minä nautin raha-asioiden laskemisesta Excelillä. Se on tyydyttävää kun saa jotain konkreettista ulos laskelmista, vaikka auton vuosikulut / kilometri tai oman sähkökulutuksen hinta vuodessa keskiarvoisilla pörssihinnoilla.
Ilahdun, kun sovitan uutta kutomaani sukkaa jalkaan.
Ilahdun niin kauniista värivalikoimista langoissa, niitä on kiva sommitella neuleisiin oman maun mukaan
Vierailija wrote:
Minä nautin raha-asioiden laskemisesta Excelillä. Se on tyydyttävää kun saa jotain konkreettista ulos laskelmista, vaikka auton vuosikulut / kilometri tai oman sähkökulutuksen hinta vuodessa keskiarvoisilla pörssihinnoilla.
Tämä. Ennen Ovelle jääntiä tein erilaisia laskelmia koneelle, miten pärjään, jos teen puolikasta päivää puolikkaan eläkkeen lisäksi...
(Muistan ekan excel-harjoituksen jollain kurssilla: piti tehdä ostoslappu, ostat jauhelihaa 250g, mitä maksaa kun kilohinta on x?, siitä opin mitä kaikkea voi laskea...)
olen varautuja, ja aina kun usein käyttämäni tuote loppuu, on minulla jo uusi paketti valmiina odottamassa. Ja joka kerta, kun käyn sitten kaupassa ostamassa taas uuden paketin varastoon, vaikka edellinen on siis vasta avattu, tunnen oloni omituisen hyväksi. Mitä vaan saa sattua, mutta kahvi/vessapaperia/kaurapuuroa/tonnikalaa/pastaa/riisiä yms. ainakin riittää!
Kai se hyvä olo tulee jonkinlaisesta turvallisuudentunteesta, vaikka en ole kyllä ikinä kärsinyt puutetta. Mutta ehkä se on perinnöllistä, omat vanhemmat sota-ajan lapsia ja varsinkin isäni oli hamstraaja, kaikkea oli aina monta pakettia varulla (ja avattuinakin), itsellä sentään vaan se yksi.
Autona 15 vuotta vanha 5 litran V8 moottorilla varustettu auto, kallis ylläpitää ja juo bensaa kuin sieni perussähköautot aikalailla saman suorituskyvynomaavia,,, vähintään, eli järjellä ajateltuna ihan pöhköä pitää käyttöautona tuommoista, mutta joka kerta kun käynnistän sen ja ajan sillä niin saan siitä nautintoa/mielihyvää jota en ole yhdelläkään ajamallani sähköautolla saanut vaikka yhdessä oli yli puolet enempi voimaa toki silläkin hymy nousi naamalle kun lapun painoi lattiaan mutta se ei ole sama.
Vierailija wrote:
Hampaiden lankaus ja tämän jälkeen pesu sähköhammasharjalla. Puhtaista hampaista tulee kummallisen hyvä mieli :D
Paitsi hammaslääkärille.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tämä. Ennen Ovelle jääntiä tein erilaisia laskelmia koneelle, miten pärjään, jos teen puolikasta päivää puolikkaan eläkkeen lisäksi...
(Muistan ekan excel-harjoituksen jollain kurssilla: piti tehdä ostoslappu, ostat jauhelihaa 250g, mitä maksaa kun kilohinta on x?, siitä opin mitä kaikkea voi laskea...)
Eikai tuollaisen laskemiseen exceliä tarvi!?
Itse tykkään talvesta ja lumesta ja alkaa tässä vaiheessa vuotta toivomaan, että sitä jo tulisi.
Taipuvainen kun kaamosmasennukseen ja näin loka-marraskuussa unettaakin kunnolla kun pimeää ja märkää. Se piristää kummasti kun näkee ensilumen tulleen vaikka se eka satsi sulaakin nopeasti pois.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tee. En juo pussiteetä vaan ostan kalliimpia teelaatuja. Välillä odotan työpäivän loppumista ihan vaan siksi, että pääsen kotiin juomaan teetä.
Ja tämä on sinusta outo arkinen asia, mistä harva nauttii? Siis täh?
Kukaan ei myöskään nauti kun saa juoda kupposen kahvia työpäivän jälkeen?
Maailman yleisimpiä arkisia iloja. Lämmin kuppi kahvia/ teetä.
Olipa taas tympeä vastaus hyvään kommenttiin. Just ajattelin että kumpa itselläkin olisi ”vain” kuppi kuumaa teetä, joka rentouttaa ja saa haluamaan nopeasti kotiin. Itse olen sokeriaddikti joten illat menevät herkkuja rohmutessa ja se ei ole siis kiva tapa. Lisäksi monet eivät osaa ajatella tee- tai kahvihetkeä erityisenä _hetkenä_, vaan juovat vain
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Eikai tuollaisen laskemiseen exceliä tarvi!?
Kumpaan?
Eläke on 25% tai 50% valinnan mukaan. Tuntipalkka erityössä eri, verotus myös. Säästötkin halusin ottaa huomioon.
Tuo kouluharjoitus taas osoitti ja opetti miten lasketaan taulukkolaskennalla. Miten kaavoja käytetään, yhteenlaskua yms siis ihan alkeiskurssi
Ootko😠
Vierailija wrote:
Rikkaruohojen kitkeminen
Minäkin pidän rikkaruohojen kitkemisestä.
Kellarin tuoksu, kylppärin ja lattiakaivon pesu, tiskaaminen käsin (ei ole konetta) ja se viimeinen pyyhkäisy tiskirätilla tasot puhtaiksi ja kuiviksi. Se tunne kun jääkaappi on mahdollisimman tyhjä
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Tee. En juo pussiteetä vaan ostan kalliimpia teelaatuja. Välillä odotan työpäivän loppumista ihan vaan siksi, että pääsen kotiin juomaan teetä.
Ja tämä on sinusta outo arkinen asia, mistä harva nauttii? Siis täh?
Kukaan ei myöskään nauti kun saa juoda kupposen kahvia työpäivän jälkeen?
Maailman yleisimpiä arkisia iloja. Lämmin kuppi kahvia/ teetä.
Olipa taas tympeä vastaus hyvään kommenttiin. Just ajattelin että kumpa itselläkin olisi ”vain” kuppi kuumaa teetä, joka rentouttaa ja saa haluamaan nopeasti kotiin. Itse olen sokeriaddikti joten illat menevät herkkuja rohmutessa ja se ei ole siis kiva tapa. Lisäksi monet eivät osaa ajatella tee- tai kahvihetkeä erityisenä _hetkenä_, vaan juovat vain
Just. Joillekin törpöille on tärkeämpi lytätä toisen kommentti sen sijaan että vastaisi kysymykseen. Miksiköhän?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Nautin tietystä kalseudesta, en tiedä miksi, en sano ääneen.
Olen selvinnyt asioista joista suurin osa olisi päätyneet psykiatriselle tai tehnyt itsarin ja siksi pidän itseäni vahvempana kuin nämä pumpulusta ponnistajat joilla on aina joku huolehtimassa. Siksi nautin kun joku yrittää kampittaa edelleen vaikka ne on niin säälittäviä v.ttuiluyrityksiä.
Just.
Tulen iki iloiseksi, jos jokin tavara ei putoa lattialle.
Tai jos saan Alepasta tuoretta maitoa.
jos hedelmät eivät ole valmiiksi homeen hajuisia.
jos kakka on sellaista, ettei edes tarvitsisi pyyhkiä.
jos nukun hyvin, enkä heräile yöllä
jos joku tervehtii kadulla
Jos auto päästää kävelemään suojatien yli
Jos koira ei pissaa kivijalka myymälän portaille
kun näen iloisia leikkiviä lapsia
jos lääkäri ei kirjoittele omiaan OmaKantaan