Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu, etten pysty menemään maanantaina töihin

Vierailija
21.10.2023 |

Olen aloittanut torstaina uudessa työpaikassa. Kaikki vakityöntekijät olivat poissa ja esimies perehdytti minua yhden päivän. Eilen ääni kellossa muuttui ja hän jätti minut yksin työskentelemään, vaikka kerroin, että en pärjää. Häntä ei kiinnostanut ja sanoi, että maanantainakaan ei ole ketään kanssani. Kerroin, että minun on erittäin epävarma olo yksin uudessa työssä. Hän sanoi "en voi sille mitään, että sinun työn aloitus viivästyi" ... Olin ollut sairaana muutaman päivän, joten työn aloitus siirtyi 2 päivällä. 

Voinko ilmoittaa, että en tee vuoroa ilman asianmukaista perehdytystä?

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit pyörittää yksin paikkaa jos muut ovat poissa

Vierailija
2/136 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet minkä osaat. Ei se sinun ongelma ole, jos ei perehdytetä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika karsealta. Minä jopa lähtisin lätkimään koeajalla, ei se meno tuosta parane.

Vierailija
4/136 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on sen esihenkilön häpeä, jos homma ei pyöri kuten pitää. 

Vierailija
5/136 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä siis teet?

Kai se esimieskin tajuaa, että sä et voi tehdä jotain mitä sä et osaa, sehän voi olla vaarallistakin tietyissä paikoissa.

Mä varmaan menisin sinne töihin ja teen sen minkä osaan, jos en osaa niin sitten en tee, mutta ollaanpa nyt sit paikalla kun käsky on tullut.

Vierailija
6/136 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kuulostaa aika karsealta. Minä jopa lähtisin lätkimään koeajalla, ei se meno tuosta parane.

Näin juuri. Opetus työpaikalle: puutteellinen perehdytys johtaa usein tähän. 

Vierailija
7/136 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee parhaasi, se riittää.

Vierailija
8/136 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sehän on sen esihenkilön häpeä, jos homma ei pyöri kuten pitää. 

Tämä. Teet työsi niin hyvin kuin osaat. Jos perehdytys on jäänyt vajaaksi ja olet tuonut tämän esille, sataa epäonnistuessa kyllä kaikki paska esimiehen laariin.

Vierailija
9/136 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pomosi jättää sinut yksin pärjämään, selvästi ei ole maata kaatava asia jos tyrit. Anna mennä vaan ja opi yrityksen ja erehdyksen kautta. 

Vierailija
10/136 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ hoitoalalla, jossa olen vastuussa asioista, joihin en ole saanut perehdytystä 

Vierailija
11/136 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi sopimus sellainen, että minulle tarjotaan vuoroja ja joko otan ne vastaan tai en. Mulle oli laitettu vahvistettuja vuoroja listaan. Sanoin asiasta, että se ei sovi. Esihenkilö sanoi, että laittaa niille päiville vapaa toiveen mulle. Siis ei kai mulle sinne mitään vapaatoiveita kirjoitella?

Vierailija
12/136 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain sattuu niin kuka on vastuussa?

Vierailija
13/136 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo muakin laiskottaa. Miten halvatussa ketään voi odottaa töihin maanantaina, joka on maailman paskin työskentelypäivä?? Laiskat pa*kat, kuten sinä ja minä, ansaitsevat ylimääräisen vapaapäivän!

Vierailija
14/136 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo vetää riskillä. Laittaa uuden työntekijän yksin paikkaan jonne annettu ala-arvoinen perehdytys. 

Vierailija
15/136 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet kuten sinut on koulutettu. Työnantajalla on kaikki vastuu, ei rivityöntekijällä. Esimiehesi tuossa kyllä ottaa aikamoisen riskin.

Vierailija
16/136 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

On mahdollista, että paranee parissa viikossa. Nyt on nimittäin syysloma-ajat, ja samaan aikaan flunssakausi päällä ja paljon saikkuja. Voi olla, että miehitys palaa normaalille tasolle, kun syyslomista on selvitty. Eli ehkä kannattaa katsoa sinne marraskuun puolelle, mutta jos silloin ei meno parane, niin sitten voi tehdä johtopäätökset.

Vierailija
17/136 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai menet töihin.itse keikkalaisena usein uuden edessä,ikinä ei ole perehdytetty.Kyllä ihan maalaisjärjellä pärjää.Jätät semmoiset tekemättä jota todella et osaa,työkaverit kyllä auttaa!

Vierailija
18/136 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tottakai menet töihin.itse keikkalaisena usein uuden edessä,ikinä ei ole perehdytetty.Kyllä ihan maalaisjärjellä pärjää.Jätät semmoiset tekemättä jota todella et osaa,työkaverit kyllä auttaa!

Hoitoalalla ei taida selvitä pelkällä maalaisjärjellä. Riippuu toki mitä työnkuvaan kuuluu. 

Vierailija
19/136 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä eräs huoltoasemaketju?

Vierailija
20/136 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittoon yhteys (jos kuulut) tai suoraan aviin, jos hoitoalalla joudut alimiehitettynä yksin vuoroon. Varsinkin, jos olet tyyliin vastavalmistunut tai harjoittelija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän