Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästövinkit 2024

Vierailija
21.10.2023 |

-netflix yms. palvelut pois

-eroa kirkosta

-jätä ostamatta hampurilaisateria noin 25x /vuosi tai muuten vähennät herkuttelun määrää

Säästöä noin 1200 e /vuosi. 

Mitä muita 'vähennyksiä' ehdotat?

Kommentit (267)

Vierailija
141/267 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä lihansyönti (paitsi jos metsästät itse). Jauhelihan voi korvata erittäin halvalla soijarouheella, ja kanan soijasuikaleilla. Yhdestä pussista kuivatavaraa saa monta annosta valmista kuitu- ja proteiinipitoista, kolesterolitonta proteiininlähdettä. Soyappetit- ja Vegesun- merkkisiä soijarouheita ja -suikaleita löytyy kaupan kuivatuotehyllyltä. Linssit ja pavut myös on tosi halpoja. Soijarouheesta saa hyvänmakuista, kun (vastoin pussin kyljestä löytyvää ohjetta) pyöräyttää sitä ensin öljyssä pannulla kuivana, sitten lisää mausteet (itse laitan reilusti soijakastiketta, balsamicoa ja grillimaustetta) ja vasta viimeisenä lisää veden pienissä erissä. Soijasuikaleet valmistan niin, että keitän 5 min soijakastikkeella, balsamicolla ja currylla/broilerimausteella maustetussa vedessä, valutan suikaleet siivilässä ja puristelen kaiken ylimääräisen veden niistä pois. Sen jälkeen ruskistan öljyssä pannulla ja lisään soijakastiketta, balsamicoa ja currya/broilerimaustetta. Keitän yleensä koko pussillisen kerralla ja keittämisen ja valuttamisen jälkeen laitan osan pakastimeen kerta-annospusseissa. Voi myös vähentää lihan määrää ja korvata vaikka puolet annoksen jauhelihamäärästä soijarouheella tai vaikka linsseillä, tai puolet kanasta soijasuikaleilla. Myös itse tehty seitan on tosi edullista ja siitä saa tehtyä kaikenlaista lihaa muistuttavaa kebabista grillipihveihin.

Vierailija
142/267 |
20.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wc-paperin olen vaihtanut jo useita vuosia sitten perspyyhkeen käyttöön. Eli huuhdellaan värkit bideesuihkulla ja kuivataan pyyhkeellä, joka roikkuu wc-paperitelineessä. Pyyhe pestään kerran pari viikossa 60 asteessa muun pyykin mukana. Vieraita varten on toki wc-paperia.

Kestositeet/kuukuppi kertakäyttöisten sijasta, en tiedä oliko vielä mainittu, kun en jaksanut lukea koko ketjua. Jos omistaa ompelukoneen, kestositeet voi ommella itse vanhoista vaatteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/267 |
23.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko uusia ideoita? Vanhat jo käytössä, säästän niillä jo satoja euroja tänä vuonna.

PROPS kannattaa kyllä asentaa. Lisää propsin tiliisi koodi 6S60MEH niin saat alkuun 750 propsia.

Propseja voi sitten käyttää mm. mäkkäriin, tokmannille, finnkinoon, ikeaan, motonettiin, plantagenille, kotipizzaan,

xxl, H&m, lindex, verkkokauppa.com ym. Propseja kertyy melkein kaikista korttiostoista (ei alko) joten kannattaa liittää kaikki pankki ja luottokortit palveluun.

Vierailija
144/267 |
25.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan hiusten harmaantua, kuuluu ikään, mitä sitä peittelemään. Harmaat on vielä semmoisissa paikoissa että pitäisi jatkuvasti kallilla värjätä ettei näkyisi.

Vierailija
145/267 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jääkaapin virta jatkojohdolla postiluukun kautta rappukäytävästä

Vierailija
146/267 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa mikä vaan asia vaikuttaa. Kahvinjuontia moni heittää vitsinä säästökeinona mutta se onkin ylimääräinen addiktio jonka voi karsia, vaikkei kahvi paljon maksa on sillä kofeiiniriippuvuudella vaikutus elämänlaatuun. 

Vierailija
147/267 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Pienillä muutoksilla saa yhteensä ison säästön. Kertokaa omia löytöjänne, hyvä tuote joka on halvempi tai jopa halvin.

Itse vaihtanut terveyssiteet Lidlin versioihin, kpl-hinta oli noin 4,6 senttiä.

Ainakin oivariini, oltermanni, valion ja arlan voit, santamarian kastikkeet, spagetti vaihdettu halvempaan. Jokaisesta meidän kulutuksella 5-15€ säästöä vuodessa.'

Terveyssiteet voi tehdä itse. Säästyy rahat ja luonto. Levitteet voi tehdä itse, ketsupit,majoneesit,säilykkeet,leivät jne jne. Oikeastaan aivan kaiken voit valmistaa itse,jos on aikaa ja taitoa,mutta melko vähän nykyaikana ihmisillä on kumpaakaan.

Vierailija
148/267 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo luopunut kesämökistä, omistusasunnosta, kalliimmasta autosta ja suurimmasta osasta tavaraa, joita en koe tarvitsevani. Ruoasta en haluaisi tinkiä, pakko kai sitäkin on tehdä. Aina vaan vähemmän ja vähemmän rahaa.

Vierailija
149/267 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jääkaapin virta jatkojohdolla postiluukun kautta rappukäytävästä

Minä nykäisen ne irti joka kerta, kun sellaisen näen.

Vierailija
150/267 |
29.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä!

Olen syönyt herkkuja (keksejä yms.) ja juonut ostettavia juomia pienissä paikkauksissa (á 1,50€). Syön näkkileipää ja juon vettä. Kaveri leikkaa hiukseni. Säästän jo noissa vuodessa yli 600 euroa! Työttömälle on iso raha.

Vierailija
151/267 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ne vaatteilla koreilee. Säästää pitkän pennin kun viitsii käyttää vaatteet loppuun, kehtaa kulkea ei-merkkiä olevissa ja muodista menneissä kamppeissa.

Vierailija
152/267 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä lihansyönti (paitsi jos metsästät itse). Jauhelihan voi korvata erittäin halvalla soijarouheella, ja kanan soijasuikaleilla. Yhdestä pussista kuivatavaraa saa monta annosta valmista kuitu- ja proteiinipitoista, kolesterolitonta proteiininlähdettä. Soyappetit- ja Vegesun- merkkisiä soijarouheita ja -suikaleita löytyy kaupan kuivatuotehyllyltä. Linssit ja pavut myös on tosi halpoja. Soijarouheesta saa hyvänmakuista, kun (vastoin pussin kyljestä löytyvää ohjetta) pyöräyttää sitä ensin öljyssä pannulla kuivana, sitten lisää mausteet (itse laitan reilusti soijakastiketta, balsamicoa ja grillimaustetta) ja vasta viimeisenä lisää veden pienissä erissä. Soijasuikaleet valmistan niin, että keitän 5 min soijakastikkeella, balsamicolla ja currylla/broilerimausteella maustetussa vedessä, valutan suikaleet siivilässä ja puristelen kaiken ylimääräisen veden niistä pois. Sen jälkeen ruskistan öljyssä pannulla ja lisään soijakastiketta, balsamicoa

Tarvitaan siis kuitenkin soijakastiketta, balsamicoa, grillimausteita ym., jotka nekin maksavat.  Tavallinen jauheliha paketti ei paljoa maksa eikä tarvitse kuin ruokaöljyä missä paistaa.  Suolaa rippunen.

Soijasuikaleet haisee ihan kamalalle.  Sen kerran kun liharuokaa teen, teen sen kyllä oikeasta lihasta.  Ihan omituista yrittää tehdä tekolihaa.

Vierailija
153/267 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko olette keksineet mistä ja miten säästää kun hallituksen leikkaukset iskee?

Samaa pohdin. Säästövinkkejä etsiessäni päädyin sijoitusta harrastavien vinkkeihin. He käyttävät vaatteensa loppuun, peseytyvät halvimmilla aineilla, käyttävät elektroniikan loppuun ja syövät vaatimatonta mutta terveellistä ruokaa sekä ostavat vitamiinipurkin mieluummin marketista kuin apteekista.

Seuraavan kerran kun joku tulee narisemaan teille liian köyhän valinnoista ulkomuodon, ruoan tai elektroniikan suhteen niin sanokaa olevanne sijoittajia. Itse kokeilin tuota. Ihan pesunpuhdas tukka ponnarille ja kasvoihin vain aurinkovoidetta ihmisten ilmoilla. Työpaikkani narisija meni hiljaiseksi kun sanoin sijoittavani meikkiin jne kuuluvat rahat rahastoihin. Eihän kyylä pääse katsomaan minun sijoituksiani eli kommentilla tukkii vonkujan suun.

Vierailija
154/267 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa pohdin. Säästövinkkejä etsiessäni päädyin sijoitusta harrastavien vinkkeihin. He käyttävät vaatteensa loppuun, peseytyvät halvimmilla aineilla, käyttävät elektroniikan loppuun ja syövät vaatimatonta mutta terveellistä ruokaa sekä ostavat vitamiinipurkin mieluummin marketista kuin apteekista.

Seuraavan kerran kun joku tulee narisemaan teille liian köyhän valinnoista ulkomuodon, ruoan tai elektroniikan suhteen niin sanokaa olevanne sijoittajia. Itse kokeilin tuota. Ihan pesunpuhdas tukka ponnarille ja kasvoihin vain aurinkovoidetta ihmisten ilmoilla. Työpaikkani narisija meni hiljaiseksi kun sanoin sijoittavani meikkiin jne kuuluvat rahat rahastoihin. Eihän kyylä pääse katsomaan minun sijoituksiani eli kommentilla tukkii vonkujan suun.

Halvallakin kyllä saa meikkejä, vaikka MUA tai Essence.

Vierailija
155/267 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sijoittamalla voi parissa vuodessa saada kuusinumeroisen sijoitussalkun, joka tuottaa jo ihan merkittävästi lisätulojakin.

Vierailija
156/267 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät voi käyttää hajustettuja meikkejä. Hajusteettomat meikit maksavat paljon enemmän kuin hajustetut meikit.

Vierailija
157/267 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
158/267 |
31.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan ostaa pesuaineita ja muita pakollisia kodintarvikkeita hieman varastoon ennen alvin nousua. Toki seuraillen myös onko joku tarjouksessa.

Vierailija
159/267 |
02.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan ostaa pesuaineita ja muita pakollisia kodintarvikkeita hieman varastoon ennen alvin nousua. Toki seuraillen myös onko joku tarjouksessa.

Ajoitan nämä ostot vielä samalle kuukaudelle ja saan isommat bonukset kuin jos ripottelisin ostot monelle kuukaudelle jolloin bonustaso ei nousisi.

Vierailija
160/267 |
13.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän