Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8310)

Vierailija
101/8310 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet ap ihan itse ajanut taloutesi tuohon jamaan. Nyt leikit sankaritarta ja mökötät kuin *väärin ymmärretty teini*. 🤣

Oisko aika opetella jakamaan töitä ja opettaa jälkikasvulle kotitöitä.  Teillä ei oikein taida mikään kommunikointi toimia.

Kohta saat pakata kamas. 

Vierailija
102/8310 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Täällä on muutamia päteviä naisia paikalla. Voisitteko neuvoa, miten teinipojan saa tekemään kotitöitä ja miten mies tekisi niitä oma-aloitteisesti, kun ei ole vielä koskaan tehnyt ilman, että olen joutunut kehottamaan?

Teinipoika rupesi tekemään kotitöitä siinä vaiheessa, kun muutti kotoa pois tyttöystävänsä kanssa asumaan. Rupesi tekemään ruokaakin, ruoanlaiton opettelusta ei ollut koskaan kotona asuessaan kiinnostunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/8310 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. Tee niin kuin monet naiset ennen sinua: ota ero. Saat joka toisen viikon lapsivapaata omaa aikaa. Suosittelen!

Vierailija
104/8310 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kaikki kotityöt kotona yksin tekevä äiti voi muuta tehdä kuin mennä lakkoon, jos mikään muu ei auta ja kaikki pitävät äidin tekemiä töitä itsestäänselvinä? Ihan oikeasti, jos mikään muu ei perhettä herätä.

Vierailija
105/8310 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein myös tuota, menin lakkoon. Kauhee poru nousi aina.

Sitten erosin ja otin paremman miehen.

Vierailija
106/8310 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Täällä on muutamia päteviä naisia paikalla. Voisitteko neuvoa, miten teinipojan saa tekemään kotitöitä ja miten mies tekisi niitä oma-aloitteisesti, kun ei ole vielä koskaan tehnyt ilman, että olen joutunut kehottamaan?

Teinipojan saa tekemään kotitöitä kun maksaa jokaisesta hommasta erikseen palkan käteisenä.

Miehen saa tekemään kaikkea mitä ei itse "osaa". Mä en osaa laittaa astioita oikein tiskikoneeseen, en osaa lajitella roskia ja oon huono kokkaamaan. Vaikken oo ihan nuori enää.

Vierailija
107/8310 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiinnolla odotan ap:n tilannepäivitystä! 

Vierailija
108/8310 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aina miten joku voi "havahtua" siihen että tekee kaikki kotityöt. Tässäkin tapauksessa ainakin 15 vuotta on pitänyt mennä näin (lapset teinejä). Jos lapsia ei oo kasvatettu niin että otetaan mukaan alusta asti, niin ei ne saavutetuista eduista heti halua luopua. Samoin jos mies on vapaamatkustaja, niin kyllä varmasti harmittaa jos ilmainen täysihoito poistuu.

Kun muutettiin miehen kanssa 20 vuotta sitten yhteen, jaettiin siivous-, pyykkäys-, ruuanlaitto- ja muut kodinhoitovuorot. Ei oo tarvinnut sen jälkeen kotitöistä riidellä. Kun lasten myötä tuli lisää työtä, nekin jaettiin sitä mukaa kun niitä ilmeni. Myös lastenhoito on jaettu tasan. Tuttavapiirissä ollaan tunnettuja hyvästä parisuhdedynamiikasta, ja ollaan muutenkin superhyvä tiimi. Väitän että johtuu tasa-arvosta parisuhteessa.

Naiset: lopettakaa se täyshoito. Tehkää puolet, ja loput puolisolle. Selkeät vuorot molemmille: nyt on sun vuoro suunnitella viikon ruokalista ja käydä kaupassa, nyt on mun vuoro pyykätä ja pestä vessa. Ens viikolla toisin päin. Ihan älytöntä hoitaa kaikki hommat ja odottaa että joku kiittää. Ei tule kiittämään. 

Vierailija
109/8310 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tilanne?

Tulin popparien kanssa lukemaan, mutta päivitys puuttuu...

Vierailija
110/8310 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Murheensa kullakin

Vierailija
111/8310 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellä edelleen ruokakiukku kun kukaan ei kokkaa. Joku jää huomenna ilman kahvimaitoa, tölkki melkein tyhjä. Muuten ei mitään ihmeellistä, kaikilla on vielä puhtaita vaatteitakin.

ap

Vierailija
112/8310 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei toimeennu sitten mihinkään tehtäviin vai? 

Vierailija
113/8310 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin tukilakkoon mut kun Petteri suuttuisi.

Vierailija
114/8310 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole lukenut kuin muutaman kommentin, mutta ihmettelen sitä että tässä tuntuu suurin osa odottavan että lapset astuu remmiin eikä mies. Eiköhän se pitäisi miehen ottaa koko hommasta johto, niin ruuanlaitosta ja kotitöistä eikä lapset ole se ensimmäinen kenen odotetaan toimivan.

Vierailija
115/8310 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mitä kaikki kotityöt kotona yksin tekevä äiti voi muuta tehdä kuin mennä lakkoon, jos mikään muu ei auta ja kaikki pitävät äidin tekemiä töitä itsestäänselvinä? Ihan oikeasti, jos mikään muu ei perhettä herätä.

Samaa mieltä. Enkä edes ole äiti. Tsemppiä ap:lle. 

Vierailija
116/8310 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Eli ette käyneet saunassa, koska mies tai teini ei saaneet aikaiseksi lämmittää sitä?

Näin siinä kävi. Minun ei tehnyt mieli saunaan, joten muutkaan eivät menneet koska on niin stanan työlästä ottaa korillinen laudeliinoja ja löylykiulu pois lauteilta, vääntää kytkintä ja pistää ovi kiinni.

ap

Siis miksi sinä ylipäätänsä olet lämmittänyt heille saunaa, jos sulla itsellä ei ole edes huvittanut käydä saunassa? Anna heidän käydä saunassa silloin, kun lämmitys alkaa huvittaa. 

"Sulla itsellä ei huvittanut"?! Opettele suomea. Po. sinua itseäsi ei huvittanut.

Vierailija
117/8310 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ap! Pidä pintasi!

Joka kerta kun joku ihmettelee jonkun asian tekemättömyyttä, muistuta että kuka tahansa heistä voisi tarttua toimeen ja tehdä sen. He eivät opi mitään jos voivat vain ajatella, että tämä nyt on vain joku väliaikainen vaihe, olet väsähtänyt ja kunhan pari päivää "lepäilet", niin tartut toimeen ja teet kaikki kerääntyneet kotityöt kuten aina ennenkin. 

Teineille voi antaa armoa sen verran, että heille voi suoraan osoittaa tehtäviä. Jos eivät ole tottuneet hoitamaan asioita niin oma-aloitteisuus saattaa johtua ihan oikeasta epävarmuudesta. Miehen taas pitäisi kyetä kotitöihin ilman eri ilmoitusta siitä, mitä, milloin ja miten pitäisi tehdä. 

Vierailija
118/8310 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on erinomainen vitsi. 

Vierailija
119/8310 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapset kysyvät ruuan tai puhtaiden pyykkien perään, niin mielestäni ap sun kannattaisi vastata, että "kysy isältä". Se on oikea osoite ja saa ehkä miehen vähän miettimään. Se on myös miehen tehtävä vanhempana huolehtia lapsista ja nyt hän on ollut lapsi itsekin, mikä on se pääongelma teillä.

Vierailija
120/8310 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kerro kiltti näitä kuulumisia, mahtavaa kun joku aina joskus näitä toteuttaa <3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan