Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8306)
Vierailija kirjoitti:
Yksi mikä parisuhteiden kohdalla helposti eskaloi tätä hommaa, on erilaiset käsitykset tarpeellisesta tavaramäärästä. Liika tavara on oikeasti vaikeasti hallinnoitava asia.
Eli Jos tavaraa on aivan helvetisti. Niin on vaikea pitää niitä järjestyksessä. Varsinkin jos on lapsia. Itselle piisaisi vähempikin, ja lapsien leluissa pyrin välillä keräämän osan ns. varastoon. Jotta hyllyt ja pöydät pysyy ns järkässä, ja muksutkin osaisi laittaa ne paremmin paikalleen.
Sama juttu "sisustuskamoissa" Mutta ei mee kauaa kun toinen osapuoli hommaa taas jotain kivaa. Ja se on hetken päässä etsimässä paikkaansa sitten jo ennestään täydessä hyllyssä. Pyyhi siinä sitten pölyjä tai imuroi sohvaa kun se hylly on täynnä kamaa ja sohva pöyheitä tyynyjä... :D
Matot nyt vielä menee, mutta nekin sellaisia mieluusti joita on helppo imuroida. Ja sen verran vähän, että moppaaminen mikrokuitulevymopilla on iisiä. La
Vierailija kirjoitti:
Meillä minä olin pitkään se, joka pidin yllä tosi hyvää siisteyttä. Imuroin ja moppasin monta kertaa viikossa, pyyhin joka päivä tasot jne. eli meidän kämppä oli joka päivä edustuskunnossa.
Silloin kun oli vielä lemmikki niin minä olin myös se joka tartuin imuriin joka päivä, koska muuten täällä olisi leijunut vähän turhan paljon karvaa. Toinen ei juuri imuroinut ja lemmikin harjaus ym. hoitaminen päätyi jostain syystä täysin minun tehtäväksi. Lemmikkiä ei enää ole ja nyt ollaan kahdestaan. Myönnän, että oma siisteystaso oli pitkään niinkin korkealla, ettei sellaista voi vaatia puolisolta. Mutta meillä on silti selvästi eriarvoinen näkemys kotitöistä, koska olen huomannut, että mikäli minä en hoida tiskejä/imuroi/pyyhi pölyjä/pese pyykkiä niin yhtäkkiä meillä kasaantuu ihan järkyttävä määrä pölyä, likaa ja pyykkejä ja koti on selvästi sotkuinen. Menin siis itsekin testiksi lakkoon ja huomasin, että meni yli k
Vierailija kirjoitti:
Varaudu siihen, että murrut ennen muita, kun et vaan kestä kodin sotkua. T. Toinen samassa tilanteessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt palstamammat tummelia kahden sormen leveydeltä pilluun sekä4711 hajustinta hanuriin ja eikun menoksi mummotunneliin yöntimojen gullia metsästämään.
t. römpsänperän buuma
Täällä mennää jo lujaa vauhtia, Toivottavasti käy parempi flaksi kuin viime viikonloppuna etten saanut kuin wessaharjalla toosaan.
T. mode Martta
Joo sama täällä mutta miulla oli savupiippurassi rautakuula painolla, jonka holautin aukosta sisään ja vatkasin sitten vimmatusti. Lähti vuosi karstat kerralla, nyt voipi sitten ootella että yön timot tulee ja ottaa minut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin yksin ravintolassa syömässä ja luen nyt naistenlehteä. Mies kokatkoon itselleen mitä haluaa. Omat pyykkini olen pessyt. Hän huolehtikoot omistaan.
Mitä miehesi näkee sinunlaisessasi kurpassa?
Minä heivaisin tollanen akan hevon v'ttuun maleksimasta nurkistani.
Mitä, etkö osaa tehdä itsellesi ruokaa tai pestä pyykkiä?
Osaan, mutta tollaisella kurpalla turhaan hieroa persettää minun luonani. Pillua saa ihan tarpeeksi ns vapailtA markkinoilta joten miksi ostaa koko lehmää tilkassa kahvimaitoa......
Vierailija kirjoitti:
Kuka tätä iänikuista ketjua jaksaa aina vain nostaa esiin? On jatkuvasti näkyvillä tuossa Suosituimmat-osiossa, vaikka käytännössä kuollut vanha ketju.
Sinä nostit.
Kikkelis kokkelis
Samma pos swenska