Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8306)

Vierailija
8241/8306 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö, taitaa olla ukolla liikaa rahaa ja ei uskalla sanoa että siivoa itse..voisi tulla ankea elämä avioeron myötä :)

Mutta näitä vanhoja kitiseviä akkoja riittää..

Nakkaisin pihalle samantien ja ottaisin nuoremman tilalle, niitäkin riittää kyllä

Siinäpä kypsä avioon valmis sankari! 

Vierailija
8242/8306 |
23.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä aikanaan kaksi teiniä kans ja mies joka ei osallistunut lainkaan. No äijän heitin sitten ulkoruokintaan. Teineihin etsin yhteyttä rajuin ottein. Nimittäin katkaisin talosta sähköt pääkatkaisijasta. Tietokoneet sammuivat, ja teinit heräsivät keskustelemaan. Sanoivat, että mitäs teet, jos me ei tehdä mitään? Sanoin, että nyt vaihdetaan rooleja. En enää laita ruokaa, tai pese pyykkejä, enkä maksa laskuja. Te saatte huolehtia tästä edes mokomista. Tossa on rahat.  Mä vaan pelaan. Pitivät keskenään neuvottelun, ja tulivat sanomaan, että ei vaihdeta rooleja, kyllä me tehdään, sanot vaan, että mitä. Minähän sanoin. Suhteellisen hyvin toimi. Taisinkohan kolmesti sähköt katkaista, enempää ei tarvinnut. Oppivat tavoille. Nykyään heillä jo omia lapsia, ja edelleen mummi on kova sana, ja haluttu seura. Ei lapset ainakaan meillä ole ottaneet nokkiinsa pienistä kurinpalautuksista, vaan oikeesti tajunneet että pitää toimia kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8243/8306 |
01.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miksi, jos minulle riittä vähempikin siisteystaso? Jos naista häiritsee likaiset astiat tiskialtaassa tai petaamaton sänky, hän voi ihan itse tehdä niille jotain. Minua ne eivät haittaa, joten annan olla."

"Eli voit aina käyttää likaisia astioita ja niitä ei tarvitse koskaan pestä? Ei se minuakaan häiritsisi, sen kuin juot aamukahvin puolihomeisesta kupista. Mutta ei se kuppi itsestään sieltä tiskialtaasta hyppää koneeseen eikä myöskään ne lakanat vaihdu itsestään. Turha piiloutua minkään siisteysvaatimusten taakse, jos olet yksinkertaisesti laiska. Silloin kannattaa palkata siivoojaa eikä odottaa, että kumppani olisi ilmainen piika."

Sanoiko kommentoimasi hlö, että käyttää likaisia astioita eikä koskaan pese niitä? Eiköhän hän tarkoittanut sitä, ettei tiskialtaassa olevat astiat häiritse eikä niitä tarvitse pestä HETI. En minäkään tiskaa kuin pari kertaa viikossa, käytän puhtaita

Itsellä sama juttu, mua ei häiritse tiskit altaassa, tai pyykkivuori tuolilla, mutta miestä häiritsee ja jaksaa kitistä niistä.

Sanon nykyään että jos ne sinua häiritsee, siivoa ne itse. Tämä on alkanutkin toimia.

Ainut keino on oikeasti lakata tekemästä muille asioita. Tämä toimii ihan oikeasti. Kiitos ketjusta. Paljon hyvä vinkkejä.

T. Nainen joka ei enää tee kaikkea kotona 

Vierailija
8244/8306 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vähentänyt ruuanlaittoa, kun en siitä tykkää juuri ollenkaan. Tykkään tehdä nopeita ruokia, mutta niistä mies ei oikein välitä, kuulemma kaalilaatikkoa ja nakkikastiketta pitäisi saada (yök). Teen ruuat itselleni ja oletin, että mies alkaa panostaa itse ruuanlaittoon. No eipä, hän syö maksalaatikko-verilettu-lenkki-kananmunamössöä. En tajua, miten hän saa ruuan alas.

Vierailija
8245/8306 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Netillä näin videon missä kaks miestä istuvat sohvalla, molemmilla omat vauvat sylissä. Söivät siipiä ja katselivat amerikkalaista jalkapalloa teeveestä.

Teksti jottain että daddies babysitting. 

Samahan se on vielä täälläkin kun isästä puhutaan niin sanotaan useasti vieläkin että vahtii lastaan.

Koskaan ei näin sanota kun kyseessä lasten äiti.

Jos naiset tekisi noin, he saisi valtavasti moitteita miten vauvan kanssa pitää vuorovaikuttaa eikä se onnistu, jo telkkari on auki.

Vierailija
8246/8306 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tuollaisia helmiä oikein löytyy? 

Vierailija
8247/8306 |
09.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miksi, jos minulle riittä vähempikin siisteystaso? Jos naista häiritsee likaiset astiat tiskialtaassa tai petaamaton sänky, hän voi ihan itse tehdä niille jotain. Minua ne eivät haittaa, joten annan olla."

"Eli voit aina käyttää likaisia astioita ja niitä ei tarvitse koskaan pestä? Ei se minuakaan häiritsisi, sen kuin juot aamukahvin puolihomeisesta kupista. Mutta ei se kuppi itsestään sieltä tiskialtaasta hyppää koneeseen eikä myöskään ne lakanat vaihdu itsestään. Turha piiloutua minkään siisteysvaatimusten taakse, jos olet yksinkertaisesti laiska. Silloin kannattaa palkata siivoojaa eikä odottaa, että kumppani olisi ilmainen piika."

Sanoiko kommentoimasi hlö, että käyttää likaisia astioita eikä koskaan pese niitä? Eiköhän hän tarkoittanut sitä, ettei tiskialtaassa olevat astiat häiritse eikä niitä tarvitse pestä HETI. En minäkään

Kertokaahan hyvät naiset sitten että miksi tuo "jos ne kalsarit lattialla/lautanen tiskipöydällä häiritsee, niin hoida itse pois ne" miehen sanomana naiselle ei ole muka sama asia kuin naisen sanomana miehelle? Mikä siitä tekee eriasian?

Miksi sitä tunnutaan pidettävän sankaritekona jos juuri nainen jättää kumppanin sotkut siivoamatta ja sanoo että jos häiritsee, niin sitten vaan siivoaa itse, mutta jos mies sanoo saman naiselle, niin se on taas hirveää sovinismia ja alistamista?

Miksi sillä sukupuolella pitäisi olla muka merkitystä siinä että kumpi sen huushollin pitää loppupeleissä puhtaana?

Minusta se on ihan itsestäänselvyys että se kumpaa sotku enemmän häirtsee, niin se tietenkin enemmän siivoaa, oli sitten mies tai nainen kyseessä.

Vierailija
8248/8306 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi niitä seurusteluaikana havainnoitavia juttua eli miten hyvin siisteystasot osuvat yksiin. Mitä suurempi ero tavoitteissa on, niin sitä helpommin aikanaan asiasta tulee kiistoja. 

Vierailija
8249/8306 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi niitä seurusteluaikana havainnoitavia juttua eli miten hyvin siisteystasot osuvat yksiin. Mitä suurempi ero tavoitteissa on, niin sitä helpommin aikanaan asiasta tulee kiistoja. 

Kun tutustuttiin, mieheni oli paljon tarkempi ihan kaikessa. Nyt, ihmiselämä myöhemmin, roolit kääntyneet. Mitään, mikä on totta parikymppisinä, ei välttis ole lasten tullessa maailmaan, lasten ollessa murroikäisiä, vanhempien keski-ikäistyessä, tullessa vanhaksi.

Vierailija
8250/8306 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
8251/8306 |
20.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä aikanaan kaksi teiniä kans ja mies joka ei osallistunut lainkaan. No äijän heitin sitten ulkoruokintaan. Teineihin etsin yhteyttä rajuin ottein. Nimittäin katkaisin talosta sähköt pääkatkaisijasta. Tietokoneet sammuivat, ja teinit heräsivät keskustelemaan. Sanoivat, että mitäs teet, jos me ei tehdä mitään? Sanoin, että nyt vaihdetaan rooleja. En enää laita ruokaa, tai pese pyykkejä, enkä maksa laskuja. Te saatte huolehtia tästä edes mokomista. Tossa on rahat.  Mä vaan pelaan. Pitivät keskenään neuvottelun, ja tulivat sanomaan, että ei vaihdeta rooleja, kyllä me tehdään, sanot vaan, että mitä. Minähän sanoin. Suhteellisen hyvin toimi. Taisinkohan kolmesti sähköt katkaista, enempää ei tarvinnut. Oppivat tavoille. Nykyään heillä jo omia lapsia, ja edelleen mummi on kova sana, ja haluttu seura. Ei lapset ainakaan meillä ole ottaneet nokkiinsa pienistä kurinpalautuksista, vaan oikeesti tajunneet että pitää toimia kunnolla.

Että mä arvostan tällaista aloitteellisuutta, jotain aivan muuta kuin avutonta vinkumista jota täällä yleensä saa lukea. Minä nappaan näppikset pois jos ei muut hommat suju. Säännöllisin väliajoin kerrataan myös, mitä minun täytyy heille kustantaa (katto, vaatteet, ruoka) ja mikä osuus riippuu sitten siitä, hoidetaanko omat hommat (läksyt, huone, muutamat kotityöt) sovitusti. Toimii sekä tytölle että pojalle.

Vierailija
8252/8306 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lähelläni ei ole Prismaa eikä Citymarkettia. Eli en käytä kumpaakaan. Jos joskus matkaillessa käytän näitä isoja kauppoja, niin en ole kiinnittänyt kaupan nimeen mitään huomiota. Kassalla vasta huomaan, kumpi kortti pitää laittaa aukkoon. 

Vierailija
8253/8306 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

IMO, Naisten rooli on hoitaa lapset. Miesten rooli on tukea sitä henkisesti ja mahdollisesti tehdä jotain simppeleitä toimenpiteitä, kuten kuljetella, fiksailla asioita, autella vähän siellä täällä omien harrastuksiensa lomassa, mutta päävastuu lapsista ja heidän hoidostaan kuuluu kyllä naisille.

Ja tässä onkin syy, miksi niin moni mies on innokas lapsenhankintaan. Mikäs siinä, kun nainen tekee työt. Men want kids the same way kids want pets. Kyllä mä sitä sitten hoidan, jooko pliis?

Vierailija
8254/8306 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut saman miehen kanssa 40 vuotta, nyt havahduin tämän keskustelun ansiosta, että eipä ole mies kertaakaan vaihtanut lakanoita. Naisen hommaa näköjään hänen mielestään. 

Sun miehesi vaihtaa renkaat 2 kertaa vuodessa, haloo.

Joo aletaan sit vaihtamaan niitä lakanoitakin 2 kertaa vuodessa.

Vierailija
8255/8306 |
21.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettava aloitus. Oletko kotona lasten kanssa, onko miehesi päivät töissä? Odotatko että miehesi työpäivän jälkeen tulee kotiin ja hoitaa myös lapset? Jos niin, sinun ei olisi pitänyt koskaan perustaa perhettä, olet liian prinsessa!!!!

Vierailija
8256/8306 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

IMO, Naisten rooli on hoitaa lapset. Miesten rooli on tukea sitä henkisesti ja mahdollisesti tehdä jotain simppeleitä toimenpiteitä, kuten kuljetella, fiksailla asioita, autella vähän siellä täällä omien harrastuksiensa lomassa, mutta päävastuu lapsista ja heidän hoidostaan kuuluu kyllä naisille.

Ja tässä onkin syy, miksi niin moni mies on innokas lapsenhankintaan. Mikäs siinä, kun nainen tekee työt. Men want kids the same way kids want pets. Kyllä mä sitä sitten hoidan, jooko pliis?

Tässäpä syy miksi koskaan en tullut äidiksi: ideaalin äitirooliini olisi kuulunut että toisinaan olisin töistä tullessa leikkinyt hetken lapsen kanssa, isä olisi sitten hoitanut aivan kaiken muun ja toki käynyt töissä myös. Kotityöt ei vois vähempää kiinnostaa, siivoja toki käy.

Vierailija
8257/8306 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..

Tää on tämän palstan paras kommentti tälle aiheelle.

Vierailija
8258/8306 |
23.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mieshenkilönä tein tähän asiaan muutoksen. Ruoat paloi karrelle, väärät tuotteet tuli kaupasta, siivous oli ylimalkaista. Parhaani tein mutta osin palattiin vanhaan, saunan lämmitys jäi minulle, sähkösaunan. Ennen korjasin autot, en enää kun ne on aika uusia eikä vikoja ole. 

Vierailija
8259/8306 |
24.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan naurettava aloitus. Oletko kotona lasten kanssa, onko miehesi päivät töissä? Odotatko että miehesi työpäivän jälkeen tulee kotiin ja hoitaa myös lapset? Jos niin, sinun ei olisi pitänyt koskaan perustaa perhettä, olet liian prinsessa!!!!

Ensin hiukan hämmästyin noin tyhmää kysymystä, sitten tajusin sinun olevan aivan pihalla perhearjesta! Eli siis, jos miehen ei tarvitse työpäivän kälkeen hoitaa lapsia pitääkö kotiäidin hoitaa ne aamusta nukkumaan menoon asti?

Ja minä siis kotiäiti, eli tiedän tasan tarkkaan mitä on lastenhoito kotona ilman mitään tukiverkkoa. Ei ikinä enää! 

Vierailija
8260/8306 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä mieshenkilönä tein tähän asiaan muutoksen. Ruoat paloi karrelle, väärät tuotteet tuli kaupasta, siivous oli ylimalkaista. Parhaani tein mutta osin palattiin vanhaan, saunan lämmitys jäi minulle, sähkösaunan. Ennen korjasin autot, en enää kun ne on aika uusia eikä vikoja ole. 

Unohdit kertoa, että teille tuli ero.