Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8311)
Vierailija kirjoitti:
"Niin, teidän äidit ja vaimot pesee ne. Ainakin tän palstan urhojen. Teidän omien sanojen mukaan."
Miksi äidit ja miehet eivät pese teidän pyykkejänne? Eräät ovat jopa valmiita tappamaan ruokottomien alushousujensa paljastumisen pelossa.
Meillä mies on ahkera pyykkääjä. Sen suhteen oon päässyt helpolla. Ruokaa ei taas laita ollenkaan.
Äiti ei pese pyykkejä, kun rajan takaa se on hankalaa. Muutenkin pyykkihuolto oli meidän perheessä lasten vastuulla siitä alkaen, kun olin 10v. Ei siis mitään rakettitiedettä sekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamammoille on ominaista keksiä kaikenlaisia valheita miehistä saadakseen miehistä mahdollisimman negatiivista mielikuvaa aikaiseksi. Tuo poikien ja miesten asuntojen siivoaminen ja pyykkääminen on yksi valheista. Yksikään äiti ei ole kertonut täällä käyneensä siivoamassa ja pyykkäämässä poikiensa asunnoissa. Onhan tuollainen jo ajatuksenakin täysin hölmö, kun yleensä perusopetuksen jälkeen jatketaan opiskeluja aivan toisella paikkakunnalla.
Tiedän tapauksia ihan oikeasta elämästä, joissa äiti käynyt siivoamassa ja ruokaakin laittamassa. Aikuiselle pojalle.
Ei pääkaupunkiseudulta monetkaan lähde muualle opiskelemaan.
Arvaan, ettet kuitenkaan tunne yhtään tapausta, jossa äiti tai isä olisi tehnyt vastaavaa tyttärelle? Et ainakaan muista?
Vieläkö olet lakossa 10 kuukauden jälkeen, rakas avaaja? Kuinka Sinulla ja entisellä perheelläsi sujuu arki nykyisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamammoille on ominaista keksiä kaikenlaisia valheita miehistä saadakseen miehistä mahdollisimman negatiivista mielikuvaa aikaiseksi. Tuo poikien ja miesten asuntojen siivoaminen ja pyykkääminen on yksi valheista. Yksikään äiti ei ole kertonut täällä käyneensä siivoamassa ja pyykkäämässä poikiensa asunnoissa. Onhan tuollainen jo ajatuksenakin täysin hölmö, kun yleensä perusopetuksen jälkeen jatketaan opiskeluja aivan toisella paikkakunnalla.
Tiedän tapauksia ihan oikeasta elämästä, joissa äiti käynyt siivoamassa ja ruokaakin laittamassa. Aikuiselle pojalle.
Arvaan, ettet kuitenkaan tunne yhtään tapausta, jossa äiti tai isä olisi tehnyt vastaavaa tyttärelle? Et ainakaan muista?
Totta tosiaan, nyt kun sanoit, en yhtään. Isät kyllä käyneet poraamassa ruuveja seiniin ym. asentamassa laitteita. Niitä osaa myös tytöt tehdä, jos vaan viittisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei pidä paikkaansa. Tuo on valheellinen houre palstamammoilta, jotka eivät pese omia alusvaatteitaan moniin kuukausiin."
Ei tarvitse hourailla. Täällä moni mies vaatinut naisia siivoamaan ja olemaan perinteisiä naisia, joten oletus on, että näillä huutelijoilla on kotona se perinteinen äiti, eiku vaimo, joka näiden miesten kalsaritkin pyykkää. Aika harva täällä on kertonut itse hommat hoitavan.
Näitä muinaisjäänteitä aina vaan löytyy, onneks eivät ole enemmistö. Nykymiehelle kodinhoito on yhtä luontevaa, kuin naisille.
Pari yksittäistä, selvästi läpällä ja teitä ärsyttääkseen heitetty kommentti ei todista yhtään mitään. Oletko huomannut, että yksikään nainen olisi kertonut itse pyykkäävänsä kalsareitaan? On siis oletettava, että niitä pesee joku muu.
Varmaan joo löytyy trolleja, jotka huutelee vaikka ja mitä, palstalla. Mut jos niihin vastataan, trolli saa mitä tilaa. Aiheena kuitenkin kotityöt pariskuntien kodeissa. Silloin on luontevaa olettaa, että jos niistä kommentoi, sitä tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei pidä paikkaansa. Tuo on valheellinen houre palstamammoilta, jotka eivät pese omia alusvaatteitaan moniin kuukausiin."
Ei tarvitse hourailla. Täällä moni mies vaatinut naisia siivoamaan ja olemaan perinteisiä naisia, joten oletus on, että näillä huutelijoilla on kotona se perinteinen äiti, eiku vaimo, joka näiden miesten kalsaritkin pyykkää. Aika harva täällä on kertonut itse hommat hoitavan.
Näitä muinaisjäänteitä aina vaan löytyy, onneks eivät ole enemmistö. Nykymiehelle kodinhoito on yhtä luontevaa, kuin naisille.
Pari yksittäistä, selvästi läpällä ja teitä ärsyttääkseen heitetty kommentti ei todista yhtään mitään. Oletko huomannut, että yksikään nainen olisi kertonut itse pyykkäävänsä kalsareitaan? On siis oletettava, että niitä pesee joku muu.
Jos miehet läpällä haluaa vain ärsyttää, saman voi todeta naisista. Kaikki miehiä ärsyttävät kommentit on läpällä ja miesten ärsytykseksi.
Hyvää tekee kaikille. Ei missään sanota, että naisen täÿtyy hoitaa kotia. Kaikki vaan hoitamaan. Äijät makaa telkun ääressä. Kyllä ne oppivat vaikka ajan kanssa kunopettaa eikä nalkuta. Suutttumuskin lauhtuu, kun huomaavat miten paljon on ollut sinua töitä ja häpeä hiipì mieleen ettei ole aiemmin tehneet mitään, Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Hyvää tekee kaikille. Ei missään sanota, että naisen täÿtyy hoitaa kotia. Kaikki vaan hoitamaan. Äijät makaa telkun ääressä. Kyllä ne oppivat vaikka ajan kanssa kunopettaa eikä nalkuta. Suutttumuskin lauhtuu, kun huomaavat miten paljon on ollut sinua töitä ja häpeä hiipì mieleen ettei ole aiemmin tehneet mitään, Tsemppiä.
Olen palstalta lukenut, että 50-75v naisten miehet pelaavat kuulemma pleikkarilla päivät pitkät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen palstalta lukenut, että 50-75v naisten miehet pelaavat kuulemma pleikkarilla päivät pitkät.
Meillä ei pelaa. Tähän huusholliin on kaikenmaailman pelikoneilta ja peleiltä ehdoton kielto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei pelaa. Tähän huusholliin on kaikenmaailman pelikoneilta ja peleiltä ehdoton kielto.
Oletpas sinä tyranni.
"Sellainen hiuksenhieno ero vaan, että palstamammoille riittää ärsykkeeksi pelkästään se, että kommentti tulee mieheltä. Samat mammat taas yrittävät ärsyttää miehiä, mutta kuitenkaan onnistumatta siinä."
Miksi sitten kiukkuilette naisten sanomisista😅 Ei oikein vakuuta, ettette ärsyynny!
Ja sit tuo, et naiset ärsyyntyy vain siitä kun mies kommentoi, ei siitä mitä mies sanoo. Eli onko ne kommentit nyt trollausta vai ei?
Melkoisia tuuliviireja tunnutte täällä olevan. Onneks tuntemani miehet eivät käy tuulella.
"Meillä kumpikin tekee kotitöitä samalla metodilla. Minä olen tämän viikon ollut etätöissä kotona, joten vaimon ei ole tarvinnut tehdä yhtään mitään, vaan on saanut ottaa rennosti."
No sehän on sit kiva, jos näin on. Oot vaan kertonut niin paljon eri versioita noista teidän systeemeistä, et ei erkkikään ota selvää, mikä on totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies 60v. pelaa. Mut myös siivoo. Ja käy töissä. Kaikkee ehtii, jos niin haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi sitten kiukkuilette naisten sanomisista😅 Ei oikein vakuuta, ettette ärsyynny!"
En ole yhdenkään mieskommentoijan nähnyt kiukkuilevan. Ehkä te oman kiukkunne takia tulkitsette vain miesten kommentit väärin.
No jostain tuo naisviha kumpuaa. Silti väkisin hengailette täällä naisten kanssa. Omituista masokismia.
Ei täällä ainakaan kukaan mies vihaa naisia. Naisvihastahan 99% tulee toisilta naisilta, niin turha siitä on miehiä syyttää. Toisaalta kun miettii niitä kommentteja, jotka nämä palstamammat kokevat naisvihaksi, on aivan selvää, että kokevat myös muitakin harhoja, päivittäin.
Poistit kolme kommenttiani. Reilua?
Meillä rouva sai aamulla kahvit sänkyyn. Mites muilla?
Hmm, miesten pitäisi hävetä, mutta naisten ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo sama jolle vastaat, mutta kyllä minäkin olen tuntenut tapauksia, jossa äiti käy hoitamassa aikuisen poikansa tiskit ja pyykit ym, mutta en kyllä koskaan ole törmännyt ilmiöön niin päin, että joku äiti kävisi tyttärelle nuo hommat tekemässä. Nyt kuitenkin varmaan puhutaan normaaleista ihmisistä, ei mistään kehitysvammaisista, jotka tarvitsee oikeasti apua normaalissa arjessa?.
En ymmärrä miksi moni mies kiihtyy siitä noin kovin, kun sanotaan, että äiti käy huushollia hoitamassa vielä aikuiselle pojalleen, kun kuitenkin vauvaltakin saa jatkuvasti lukea, miten palstamiehen vaimo (vastaa varmaan palstamiehelle äitiä) on käytetty keittiöön ja palstamies tällä asialla palstalla kehuu. Täällä miehet naamat punaisena karjuu, miten pyykinpesu (joka palstamiehelle on kuitenkin vain yhden napin painallus. Tietää jo tuosta, ettei tuo ihminen ole koskaan huolehtinut vaatehuollosta) ruuanlaitto, tiskit ja siivoaminen ON naisen hommaa. raavas mies ei tuollaista tee.
Ja sitten toisessa ketjussa tämä sama mies karjuu, miten äiti ei käy siivoamassa ja passaamassa, kun osaa itsekin sitä pesukoneen nappia painaa. Ei vaan ymmärrä, ettei se pyykinpesu/vaatehuolto ole pelkkä napin painaminen. Osa miehistä ei todellakaan osaa noita hommia tehdä, turha siitä on jonkun toisen miehen suuttua. Varsinkin vanhemmissa miehissä tuollainen on enemmänkin sääntö, kuin poikkeus. Naapurin rouva joku aika sitten juuri kertoi, miten sen mies ei ole koskaan tehnyt ruokaa, pyykkäämisestä puhumattakaan. Eikä tietenkään koskaan siivoa.(molemmat siis olleet ansiotyössä koko ajan) Oma mies on ihan harvinaisuus tässä naapurustossa, kun se osaa imuroida.
Varmaan kuvittelet saavasi jotain aikaan mutta todellisuudessa pelkkiä ongelmia. Ukko lähtee nuoremman matkaan ja teinit muistaa kyllä temppusi ikuisesti. Odotahan 30 vuotta niin olet yksinäinen hyläytty ihmisraunio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän sinä tuon ikähaarukan keksit? Harvoin täällä ikää kerrotaan. Kuvittelet vaan tietäväsi tuonkin asian :D Mutu ei ole sana, kuin fakta.