Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8310)

Vierailija
7681/8310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämä. Normaali mies sanoisi, että "I do this honey, if you do that"."

Kysyin vaimolta, kumpi hänestä on parempi, Can I help you honey, vai I do this honey, if you do that, niin naurahti, että, miksi pitää olla vaihtokauppa. Hänestä ensimmäinen on parempi.

Meillä ei miehen tarvi kysyä lupaa tekemisiin. Ihan luvatta puuhailee😁

Vierailija
7682/8310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopa on älyvapaa kommentti. Ei lasten tarvitse helpottaa vanhempien elämää, mutta ei myöskään odottaa, että kaikki palvellaan eteen. Taidat olla itse laiskamato.

Minä ratkaisin asian vuosia sitten niin, että yksinkertaisesti lakkasin esimerkiksi pesemästä toisten pyykkejä. Aika äkkiä nämä tekniikan ihmelapset oppivat käyttämään pesukonetta. Samoin rupesin pitämään vapaapäiväni oikeasti vapaina. Vähän siinä ihmeteltiin, että enkö olekaan tehnyt sitä tai tuota, niin sanoin vain, että en ole, minulla on ollut vapaapäivä. Toimii vielä tänäkin päivänä. En ole sen koommin pessyt, kuin omat pyykkini. Eikä ole tarvinnut pimahtaa, en vain välitä, ja se on ihan ok.

Vaimo tätä kokeili.

Ratkaisin ongelman sillä että kävin ostamassa uudet vaatteet likaantuneiden tilalle. Rahat toki loppui, laskut jäi maksamatta ja kämppä meni vasaran alle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7683/8310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopa on älyvapaa kommentti. Ei lasten tarvitse helpottaa vanhempien elämää, mutta ei myöskään odottaa, että kaikki palvellaan eteen. Taidat olla itse laiskamato.

Minä ratkaisin asian vuosia sitten niin, että yksinkertaisesti lakkasin esimerkiksi pesemästä toisten pyykkejä. Aika äkkiä nämä tekniikan ihmelapset oppivat käyttämään pesukonetta. Samoin rupesin pitämään vapaapäiväni oikeasti vapaina. Vähän siinä ihmeteltiin, että enkö olekaan tehnyt sitä tai tuota, niin sanoin vain, että en ole, minulla on ollut vapaapäivä. Toimii vielä tänäkin päivänä. En ole sen koommin pessyt, kuin omat pyykkini. Eikä ole tarvinnut pimahtaa, en vain välitä, ja se on ihan ok.

Vaimo tätä kokeili.

Ratkaisin ongelman sillä että kävin ostamassa uudet vaatteet likaantuneiden tilalle. Rahat toki loppui, laskut jäi maksamatta ja kämppä meni vasaran alle.

Vanha vitsi.

Vierailija
7684/8310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo tätä kokeili.

Ratkaisin ongelman sillä että kävin ostamassa uudet vaatteet likaantuneiden tilalle. Rahat toki loppui, laskut jäi

Ei tuo ole vitsi. Otti lusikkansa ja lähti makselemaan omaa lainaosuuttaan jonnekin muualle. Ite otin vuokrakämpän ja lapset hoidetaan vuoroviikoin.

Vierailija
7685/8310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin laittaa pääni pantiksi, ettei tällä yhdellä ukolla mitään" kaunista nuorta vaimoa" ole jolle pitäisi englantia puhua. Päivät palstalla kirjoittelee. Luulis olevan sen vaimon kanssa parempaakin puuhaa😂

No mielikuvitus vaimo on siitä hyvä, ettei se vaadi erillistä aikaa, kun kulkee mielikuvituksessa kokoajan mukana😂

Ei kannata. Tyhjä pää ei ole kuulemma minkään arvoinen panttilainaamossa.

Panttilainaamot ei ota tyhmiä eikä viisaita päitä. Jos olisit viisas tietäisit tuon.

Tuo on vain sanonta, mutta tyhmä ei sitä ymmärrä, vaan ottaa sen kirjaimellisesti.

Ja vaimoahan sulla ei ole ole, sen tietää jokainen.

Vierailija
7686/8310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo tätä kokeili.

Tässä oiva esimerkki siitä, että kun on typerä pää siitä kärsii koko kroppa.

Mies myöntää olevansa niin laiska, ettei viitsi sitä nappia painaa joka pesee pyykit tuosta vain ( täällähän aina miehet väittää,että pyykki ilmestyy puhtaana kaappiin  yhtä nappia painamalla, eikä se vaadi mitään vaivaa)

Nyt kuitenkin, kun miehen olisi pitänyt pestä ja huolehtia omat pyykkinsä, se olikin niin vaikeaa, että siihen ei mies pystynyt.

Vierailija
7687/8310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo tätä kokeili.

Ratkaisin ongelman sillä että kävin ostamassa uudet vaatteet li

Erosit likaisten kalsareiden takia? Vaikka perheessä on lapsia!

Vierailija
7688/8310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosit likaisten kalsareiden takia? Vaikka perheessä on lapsia!

Vierailija
7689/8310 |
22.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo tätä kokeili.

Ratkaisin ongelman sillä että kävin ostamassa uudet vaatteet li

On kyllä vaimon onni, että tuollaisesta miehestä pääsi eroon. Jopa pyykinpesu on ollut niin ylivoimaista, että mielummin on tehnyt mies konkurssin ostamalla uudet vaatteet likaisten tilalle, kuin, että olisi pessyt koneella vaatteensa. Vai oliko kone liian tekninen, että vain vaimo osasi sitä käyttää🤔

Vierailija
7690/8310 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy taas välihuomautuksena kertoa, että kun tutkittiin miesten ja naisten eroja kodin siisteydessä, miehet olivat paljon siistimpiä. Palstan sottapytyt tietysti tulevat kohta sössöttämään, että miesten asunnot on käynyt äiti siivoamassa.

Sekin on tutkittu fakta, että niissä talouksissa, joissa mies tekee tasan puolet kotitöistä, naisen kiinnostus mieheen seksuaalisessa mielessä romahtaa.

Onhan se ihan loogista, että jos mies näyttää sisäköltä, niin ei sellainen täysin heteronaista kyllä kiihota. Se Lidl:n mainos, missä se jantteri ajaa sillä polkupyörällä ja ampuu nuoliaan, on hyvä esimerkki.

Vierailija
7691/8310 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy taas välihuomautuksena kertoa, että kun tutkittiin miesten ja naisten eroja kodin siisteydessä, miehet olivat paljon siistimpiä. Palstan sottapytyt tietysti tulevat kohta sössöttämään, että miesten asunnot on käynyt äiti siivoamassa.

Sekin on tutkittu fakta, että niissä talouksissa, joissa mies tekee tasan puolet kotitöistä, naisen kiinnostus mieheen seksuaalisessa mielessä romahtaa.

Onhan se ihan loogista, että jos mies näyttää sisäköltä, niin ei sellainen täysin heteronaista kyllä kiihota. Se Lidl:n mainos, missä se jantteri ajaa sillä polkupyörällä ja ampuu nuoliaan, on hyvä esimerkki.

Laiskan miehen tekosyitä. Niiden keksimiseen kyllä riittää energiaa tuntitolkulla, mutta 10 minuutin imurointi on aivan mahdoton ajatus.

Vierailija
7692/8310 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se "tutkimus" on palstalla pyörivän huoltomiehen väite.

Sellaistakaan tutkimusta ei Suomessa ole tehty, että niissä parisuhteissa, joissa kotityöt menevät tasan, ei olisi seksiä. Kun tällä palstalla kysytään eron syytä, moni nainen kertoo sen, että mies jätti kotityöt naisen tehtäväksi.

Kun minä teen kotitöitä, en näytä sisäköltä. En ymmärrä, miksi miehenkään pitäisi pukeutua sisäköksi. Kokkaava ja lapsia hoitava mies on seksikäs, linnunpojan lailla suutaan aukova ja ruokaa kerjäävä mies on vastenmielinen.

Se Lidlin mainoksen nuolia ampuva mies on hyvännäköinen. Rekvisiitta on eri juttu.

Vierailija
7693/8310 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämä. Normaali mies sanoisi, että "I do this honey, if you do that"."

Kysyin vaimolta, kumpi hänestä on parempi, Can I help you honey, vai I do this honey, if you do that, niin naurahti, että, miksi pitää olla vaihtokauppa. Hänestä ensimmäinen on parempi.

Eikö sinun vaimo vieläkään osaa suomea, kun kysyt noin helpot kysymykset häneltä englanniksi?

Vierailija
7694/8310 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki ensin mainittuun tutkimukseen olisi kiva.

Toinen mainitsemasi tutkimus tosiaan on tehty, mutta se on jenkeistä muistaakseni 90-luvulla kerättyyn aineistoon perustuva. Uudemmat tutkimukset (huom. monikko) antavat toisenlaisia tuloksia.

Vierailija
7695/8310 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja on myös todettu, että nämä "tutkimukset" ovat olleet ihan bullshittiä. Tietäisit, jos itse myös selvittäisit asioita, etkä vain nappaisi omaan agendaan sopivia valeuutisia, kuten yhtä puoluekantaa suosivat ihmiset. 

Sehän on vain hyvä, jos miehet olisivat siistimpiä! Mikäs sen mukavampaa, kunhan eivät mäkätä vaimoilleen oman siisteysstandardin alittavia suorituksia. Tästähän miehet jaksavat täällä aina huomauttaa.

Kyse ei tässä nyt kuitenkaan ole siisteyskilpailusta. Kyse on siitä, että molemmat hoitavat osuutensa perheen yhteisissä asioissa. 

Ei paljoa auta apn kaltaisia puolisoita, vaikka tilastollisesti yli puolet olis Kanasen tasoisia siistijöitä. Mikään tilasto ei komprnsoi suttupyttypuolisolta. 

Vierailija
7696/8310 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se "tutkimus" on palstalla pyörivän huoltomiehen väite."

Ei ole. Alkujaan linkki tutkimukseen oli hevostalli.net:ssä. Nyt sinä vastustat ihan samoilla sanoilla tuota faktaa täällä. Taitaa olla henkilökohtaisesti liian kipeä aihe.

Sen paikkaansapitävyyttä vahvisti erään isännöitsijän vaimo, sekä kiinteistöhuoltomiehen kaveri (minä). Toinen kaverini teki joskus asuntoihin remontteja ja ihmetteli myös, kun oli olettanut, että naiset olisivat siistimpiä asujia, mutta kertoi aika mielenkiintoisia tarinoita miten siivottomasti naiset monesti asuvat. Jouduin itsekin vierailemaan erään tuotteen tiimoilta erilaisten ihmisten asunnoissa ja tein aivan saman huomion,  että joskus asunnot olivat todella siistejä, mutta joskus todella karmeita ja useimmiten naisen asuttamia.

Vierailija
7697/8310 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se "tutkimus" on palstalla pyörivän huoltomiehen väite.

Sellaistakaan tutkimusta ei Suomessa ole tehty, että niissä parisuhteissa, joissa kotityöt menevät tasan, ei olisi seksiä. Kun tällä palstalla kysytään eron syytä, moni nainen kertoo se

Se hutkimus kotitöitä tekevästä miehestä ja sen houkuttelemttomuudesta oli joku ysärill tehty lehtikysely amerikoissa. Siinä oli monta kyseenalaistavaa juttua kaikkinensa ja ihan yleisesti todettu täysin feikiksi. Nää laiskamatoluuserit vaan tykkää helliä ajatusta, että tekemättä mitään kodin eteen olis ihan hirveeen haluttava uroo😅

Sen sijaan pitkiä avioliittoja tutkittaessa on tullut yhtenä piirteenä esille se, että molemmat panostavat tasapuoleisesti. 

Vierailija
7698/8310 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tutkimus: Kotitöihin osallistuvat miehet saavat vähemmän seksiä

Kotitöiden jakamisella voi olla yllättävä vaikutus seksielämään. Tuoreen tutkimuksen mukaan seksiä harrastetaan vähemmän perheissä, joissa kotityöt jaetaan tasa-arvoisemmin."

Palstamammat eivät näytä osaavan yhdistää sitä, ettei ukko enää halua mamman römpsää siihen, miten mamma koittaa saada alistettua miehestä seksilelun ja kotiorjan.

Ja sit ihmetellään, kun naiset ottaa eron miehestä, joka yrittää alistaa naisesta seksilelun ja kotiorjan. Tämän jälkeen #hommaavaimoaasiaatamies ohjeistaa tätä jätettyä miestä, että hommaavaimoaasiasta, saat perinteitä kunnioittavan kotihengettären, joka suostuu rooliin, johon suomivaimo ei. Eli seksile... 

Vierailija
7699/8310 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Alkujaan linkki tutkimukseen oli hevostalli.net:ssä. Nyt sinä vastustat ihan samoilla sanoilla tuota faktaa täällä. Taitaa olla henkilökohtaisesti liian kipeä aihe.

Sen paikkaansapitävyyttä vahvisti erään isännöitsijän vaimo, sekä kiinteistöhuoltomiehen kaveri (minä). Toinen kaverini teki joskus asuntoihin remontteja ja ihmetteli myös, kun oli olettanut, että naiset olisivat siistimpiä asujia, mutta kertoi aika mielenkiintoisia tarinoita miten siivottomasti naiset monesti asuvat. Jouduin itsekin vierailemaan erään tuotteen tiimoilta erilaisten ihmisten asunnoissa ja tein aivan saman huomion,  että joskus asunnot olivat todella siistejä, mutta joskus todella karmeita ja useimmiten naisen asuttamia.

Mutta mitä tekemistä tällä on parisuhteessa elävien kanssa? Jokainen asukoon miten asuu yksin eläessään. Tässä ketjussa on kyse parisuhteess elävistä. Heidän rooleistaan kotitöiden suhteen.

Vierailija
7700/8310 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä taida noilla huomioilla olla mitään tekemistä minkään tutkimuksen kanssa. Tutkimusta varten pitäisi olla satunnaisjoukko yksineläviä. Ja heidän asunnon tarkastukset. Kuka tällaisen tutkimuksen tekis ja ketkä siihen suostuisi?

Uskon todellakin, että naisetkin ovat sotkuisia, miksi eivät olisi. Mutta joku "huoltomiehenkaverintytär" kertoi myös yhdessä ketjussa, että naisilla on lähtökohtaisesti yleensä enemmän tavaraa, jotka sit voivat olla sotkussa. Nuorilla sinkkumiehillä asinnossa sänky, pöytä tuoli ja ehkä sohva. Ja sit tietokone. Vaatteita sen verran kuin tarvitsee. Jo tämä pelkästään antaa täysin eri kuvan siisteistasosta. 

Se, mikä olis merkityksellistä, olis puhtaus. Kuinka usein pestään vessa, lattiat, siivotaan keittiö jne. 

Tiedän olevan myös todella siistejä miehiä. He ovat sellaisia, jotka eivät kykene elämään yhdessä kenenkään kanssa. Koska kukaan ei koskaan saavuta sitä standardia, jota he vaativat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme