Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8304)
Vierailija kirjoitti:
Taas naiset sotajalalla... Onko ap mies jo löytänyt järkevämmän ja välittävän puolison?
Onkohan hoksannut hakee aasiasta? Se tosin vaatis vähän vaivaa, mut sit sais loppuelämän maata sohvalla käsi sipsipussissa, kun perinteitä kunnioittava vaimo hoitais kaiken passaamisen! Sillai kivasti kikatellen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas naiset sotajalalla... Onko ap mies jo löytänyt järkevämmän ja välittävän puolison?
Onkohan hoksannut hakee aasiasta? Se tosin vaatis vähän vaivaa, mut sit sais loppuelämän maata sohvalla käsi sipsipussissa, kun perinteitä kunnioittava vaimo hoitais kaiken passaamisen! Sillai kivasti kikatellen
No kyllähän sitä välillä pitää kuitenkin tontin rajoilla käydä patsastelemassa, että eihän se ihan pelkkää makoilemista ole sentään! Ja vauva-palstakin vie tuhottomasti aikaa, monta kymmentä tuntia viikossa. Ei ole helppoa miehen elämä, ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteitä kunnioittava vaimo odottaa myös mieheltä perinteistä maskuliinisuutta, johon ei valitettavasti kuulu silkkityynyillä loikoilu ja herkkupalojen napostelu. Ehkä kannattaisi hakeutua jonkun raavaan urhon haaremiin makoilemaan, niin ei tarvitsisi kuunnella naisten vaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Myös toinen teineistä kyseli saunaa, mutta ei hänkään jaksanut käydä laittamassa lämpiämään. Huomenna pitäisi käydä kaupassa hakemassa viikon ruuat, saapa nähdä osaako mies raahata itse itsensä Prismaan.
ap
Ja vaikka osaisikin kauppaan, osaako tuoda sieltä kaiken sen mitä tarvitaan, myös määrällisesti oikein ja kaiken sen mikä on ihan loppu (esim. wc-paperi, ketsuppi, suodatinpussit).
- sivusta
No jos ei osaa niin hakee uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija wrote:
Myös toinen teineistä kyseli saunaa, mutta ei hänkään jaksanut käydä laittamassa lämpiämään. Huomenna pitäisi käydä kaupassa hakemassa viikon ruuat, saapa nähdä osaako mies raahata itse itsensä Prismaan.
ap
Ja vaikka osaisikin kauppaan, osaako tuoda sieltä kaiken sen mitä tarvitaan, myös määrällisesti oikein ja kaiken sen mikä on ihan loppu (esim. wc-paperi, ketsuppi, suodatinpussit).
- sivusta
No jos ei osaa niin hakee uudestaan.
Jossakin ketjussa jotku taivasteli sitä, jos mies soittaa kaupasta kysyäkseen neuvoja ostettavien suhteen. Meillä kun minä pääasiassa laitan ruuat ja mies käy kaupat, niin laitan kyllä listan ja vastaan kyselyihin, jos mun toivoma asia on vaikka loppu. Eihän nää työjaot ole niin justiinsa, kunhan molemmat panostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perinteitä kunnioittava vaimo odottaa myös mieheltä perinteistä maskuliinisuutta, johon ei valitettavasti kuulu silkkityynyillä loikoilu ja herkkupalojen napostelu. Ehkä kannattaisi hakeutua jonkun raavaan urhon haaremiin makoilemaan, niin ei tarvitsisi kuunnella naisten vaatimuksia.
Juuri näin. Perinteisen naisen perinteinen mies painaa lujaa hommia, omalla tontillaan. Ei makoile sohvalla passattavana. Tuo on joku äiti-lapsisuhteen versio.
Vierailija kirjoitti:
Eikö hänen mieluimmin palata äitinsä luokse, joka hoivaa ja hellii ikämies poikaansa.
Ap. mies on tyypillistä peräkamari miesainesta. Ei ole vielä kasvanut pois äitinsä helmoista, vaan tarvitsee äidin huolenpitoa, pärjätäkseen arjessa.
Miksi tämäkin ketju on jatkuvasti esillä. Ehkei ap ole enää kyllästynyt.
Vierailija kirjoitti:
Taas joudun meneen paskalle !
https://www.itsehoitoapteekki.fi/tuotesivustot/vapautavatsasi/tietoa-va…
Vierailija kirjoitti:
On jo kihloissa aasialaisen naisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Muistathan että poliittiset lakot on kielletty lauantaista alkaen, takaisin nyrkin ja hellan väliin siis.
Sut tunnistaa niin helposti kirjoituksistasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistathan että poliittiset lakot on kielletty lauantaista alkaen, takaisin nyrkin ja hellan väliin siis.
Sut tunnistaa niin helposti kirjoituksistasi.
Aijaa? No kuka mä oon?
Mä oon aina ihmetellyt miksi monien naisten mielestä tasa-arvo sitä että kotityöt tehdään yhdessä ja kuitenkin "miesten työt" on silti miehen tehtäviä.
Ja vaikla sinun kohdallasi väität ettei niin ole niin älä väitä etteikö näin tapahdu...
Osaako joku selittää mistä tämä johtuu? Johtuuko siitä että joissain asioissa naisten tasa-arvo on vielä jäljessä niin pitää varuiksi tavoitella vähän yli siitä todellisesta tasa-arvosta?
Vai maksetaanko tässä "velkoja"?
Vai onko niin että tässäkin 90% naisista pilaa kaikkien loppujen maineen?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon aina ihmetellyt miksi monien naisten mielestä tasa-arvo sitä että kotityöt tehdään yhdessä ja kuitenkin "miesten työt" on silti miehen tehtäviä.
Ja vaikla sinun kohdallasi väität ettei niin ole niin älä väitä etteikö näin tapahdu...
Osaako joku selittää mistä tämä johtuu? Johtuuko siitä että joissain asioissa naisten tasa-arvo on vielä jäljessä niin pitää varuiksi tavoitella vähän yli siitä todellisesta tasa-arvosta?
Johtuu siitä, että niitä ``miesten töitä`` ei nyky-yhteiskunnassa enää useimmilla ole.
Meillä omakotiasujina on uunin lämmitys, lumityöt ja ruohon leikkuu. Olen ehdottanut miehelle, että vaihdetaan päikkäin, mutta jostain syystä se ei hänelle sopinut, joten teemme nyt sitten molemmat sekä ns. miesten ja naisten töitä.
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan kerrostalossa eikä miestentöitä juuri ole. Yksi kohta asunnossa kaipaa korjaamista, ei ole mikään iso juttu. Olen tässä odottanut parikymmentä vuotta, että mies korjaa sen. Saas nähdä milloin tapahtuu. Miestentöissä on se hyvä puoli, että ne voi tehdä milloin huvittaa. Jos lapsiperheessä ruoka myöhästyy tunnin, sitä kiukuttelua ei kukaan kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan kerrostalossa eikä miestentöitä juuri ole. Yksi kohta asunnossa kaipaa korjaamista, ei ole mikään iso juttu. Olen tässä odottanut parikymmentä vuotta, että mies korjaa sen. Saas nähdä milloin tapahtuu. Miestentöissä on se hyvä puoli, että ne voi tehdä milloin huvittaa. Jos lapsiperheessä ruoka myöhästyy tunnin, sitä kiukuttelua ei kukaan kestä.
Ahaa! Niitä töitä siis onkin olemassa mihin tarvitaan killuttimet jalkoväliin. Vai onko sinulla jokin vakava oppimishäiriö, ettet osaa ottaa selvää miten asia korjataan ja teet sen itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me asutaan kerrostalossa eikä miestentöitä juuri ole. Yksi kohta asunnossa kaipaa korjaamista, ei ole mikään iso juttu. Olen tässä odottanut parikymmentä vuotta, että mies korjaa sen. Saas nähdä milloin tapahtuu. Miestentöissä on se hyvä pu
Ahaa! Niitä töitä siis onkin olemassa mihin tarvitaan killuttimet jalkoväliin. Vai onko sinulla jokin vakava oppimishäiriö, ettet osaa ottaa selvää miten asia korjataan ja teet sen itse?
No noilla on ilmeisesti se perinteinen jako, että vaimo tekee naisten työt (= kaikki päivittäiset himahommat) ja mies tekee miesten työt (= se 20 vuotta korjausta odottanut hilavitkutin). Aika huono diili muijalle, sanoisin.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko vielä ne "miesten työt".
Ja jännästi arvotat kotityöt kuitenkin naisten töiksi, vaikka et sitä suoraan sanokaan. Sinä pilaat asenteellas miesten maineen. Onneks oma mies on toista maata.
Vierailija kirjoitti:
"Miesten töitä" on todella vähän. Ja silloin kun mies ahertaa niiden parissa (ellei niitä jostain ihmeen syystä voi tehdä myös nainen), nainen tekee sinä päivänä suuremman osan muista kotitöistä. Helppoa, vai kuinka?
Ei ketään ole kiinnostanut ap:n ex, tuskin nytkään.