Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8303)

Vierailija
6861/8303 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yksi monista syistä siihen, että hain tosiaan vaimon Aasiasta, oli se, että minun ei tarvitse esim. vääntää hänen kanssaan ns. kotitöistä. Ne tehdään hyvässä hengessä siten, että kumpikin osallistuu aikataulujensa ja jaksamisensa puitteissa."

Ja siinä nyt useasti toistettu se vaimon HAKEMINEN, mistä aiemmin niin hermostuit, kun näin kerrottiin sun sanoneen...

Vierailija
6862/8303 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yksi monista syistä siihen, että hain tosiaan vaimon Aasiasta, oli se, että minun ei tarvitse esim. vääntää hänen kanssaan ns. kotitöistä. Ne tehdään hyvässä hengessä siten, että kumpikin osallistuu aikataulujensa ja jaksamisensa puitteissa."

"Miesten pitäisi lukea tämä ketju, niin heiltä putoaisi suomut silmiltä. Nykypäivän naiset ovat käytännössä laiskoja ruikuttajia, koska ei siellä kotona ole lähellekään sitä määrää tehtäviä mitä oli aiemmin ja silloin oli lapsiakin enemmän."

- - Tämmöinen kommentti ketjussa, jossa vaimo on lopulta lakannut tekemästä kaikkea ihan yksin. Vähättelyä, että ei sitä kotityötä ole paljoa, mutta silti puoletkin siitä on liikaa miehelle?

"Hän pitää kodin perussiistinä ja varsinkin keittiö on aina ku

Tässä hyvä esimerkki siitä vähättelystä. Kyse ei ole siitä, että pyykkihuolto olisi kenellekään ylivoimasta tai edes raskasta. Riippuu elämäntilanteesta ja perheestä jne. Mutta jos toisen tekemisen kuittaa: hoituu huomaamatta, tarkoittaa se sitä, että toinen hoitaa sen yksin ja tää, joka ei sitä hommaa edes huomaa, ei sitä tee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6863/8303 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin on yksi ainoa mies saanut naiset triggeröitymään.

Juu, silloin kun hän edustaa miesten asenteita laajemmaltikin. Eihän tää yks ole ainoa mies, joka näitä kommentoi.

Vierailija
6864/8303 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kappas, suomalaiset naiset ovat illalla näyttäneet jälleen parasta osaamistaan.

Harmillisesti aasialaiset naiset eivät tänne kirjoittele vaikka on pyydetty. Olisi kiva kuulla, millaista eläminen ja etenkin lasten kasvattaminen on kahden eri kulttuurin perheissä.

Näyttäisi olevan niin halveksuva suhtautuminen heihin, etten yhtään ihmettele, kun haluavat pysyä poissa täältä. Suomalaisten naisten pitäisi aikuistua ja muuttua suvaitsevaisemmiksi, sekä lopettaa rasisminsa. Kun katselee eilisiä kommentteja, ei uskoisi, että niitä ovat kirjoitelleet keski-ikää lähestyvät perheenäidit.

Täällä halveksitaan vaan sitä suomalaista puolisoa. 

Vierailija
6865/8303 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teini tai ukko ei osaa imuroida eli jättää nurkat imuroimatta eli pölykoirakennelit nurkkiin, eikö siitä muka saa sanoa? Eihän tehtävä ole valmis, jos osa lattiasta on imuroimatta. Miksi siitä pitää ottaa herne nenään? Kyse on kuitenkin siitä, että tehtävä suoritettiin huonosti. Kukaan ei arvostellut tekijää itseään. Jos tekijä ei lusmuilisi tehtävien teossa, ei tarvitsisi asiasta edes sanoa. 

Naisille tehtiin kyselytutkimus, jossa kysyttiin, päästäisikö tämä yllätysvieraita sisälle, vai pitäisikö ensin siivota. Suurin osa vastasi, että pitäisi siivota ensin ja osalla siivoamiseen menisi jopa useita päiviä. Herää kysymys, miten lusmuja siivoajia naiset ovat?

Täällä kiukuteltu (sinä?) siitä, et muistellaan vanhoja kommentteja ja muista ketjuista. Kauhean vaikea ottaa kantaa tuohon, kun itse ei ole sitä lukenut. Ja tietenkin on myös niitä, joiden koti ei ole mielestään koko ajan vieraskunnossa. Ja sitä on monessa kohtaa pidetty suomalaisten ongelmana, kun olemme niin vieraskoreita. Tunnistan itsenikin siitä, että olen halunnut kaiken olevan tiptop, kun vieraita tulee. Vaikka eaim. lpsiperheessä on ihan normaalia, että leluja voi päivällä olla esillä ja pyykkiteline olkkarissa. Kun koti on ensisijaisesti elämistä varten, eikä alati vieraita varten siivottu.

Sellaiset kodit, joissa oikeasti on arjen hallinnan ongelmia, ei kotia saa hetkessä kuntoon. Näitäkin on, mutta ei todellakaan suurin osa.

Vierailija
6866/8303 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos teini tai ukko ei osaa imuroida eli jättää nurkat imuroimatta eli pölykoirakennelit nurkkiin, eikö siitä muka saa sanoa? Eihän tehtävä ole valmis, jos osa lattiasta on imuroimatta. Miksi siitä pitää ottaa herne nenään? Kyse on kuitenkin siitä, että tehtävä suoritettiin huonosti. Kukaan ei arvostellut tekijää itseään. Jos tekijä ei lusmuilisi tehtävien teossa, ei tarvitsisi asiasta edes sanoa. 

Naisille tehtiin kyselytutkimus, jossa kysyttiin, päästäisikö tämä yllätysvieraita sisälle, vai pitäisikö ensin siivota. Suurin osa vastasi, että pitäisi siivota ensin ja osalla siivoamiseen menisi jopa useita päiviä. Herää kysymys, miten lusmuja siivoajia naiset ovat?

Jos näissä talouksissa asuu kaksi aikuista, miksi ihmettelet vain naisten lusmuilua? Eikö siellä ole siis kaksi vastuullista aikuista? Onko siivo vain naisten vastuulla?

Vierailija
6867/8303 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos näissä talouksissa asuu kaksi aikuista, miksi ihmettelet vain naisten lusmuilua? Eikö siellä ole siis kaksi siellä ole siis kaksi vastuullista aikuista? Onko siivo vain naisten vastuulla?

Kyllähän sitä edelleenkin emäntää osoitetaan sormella, jos kotona ei ole paikat tiptop. Mullakin meni tosi kauan lakata häpeämästä, jos sattui vieraita tulemaan heti sen jälkeen, kun itse olin tullut töistä kotiin. Näin, vaikka se oli mies, joka oli ollut koko päivän kotona sotkemassa, en minä. Ei miestä hävettänyt yhtään, kun tiesi ettei kukaan siitä häntä paheksu, vaan vaimon vika ja vaimoa syyllistetään.

Alkaisi meillä naisillakin olla aika lakata kantamasta sitä iänikuista kotihäpeää, vaikka omasta kokemuksesta tiedän, että tiukassa se istuu. 

Vierailija
6868/8303 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehtiin tuossa miehen kanssa viikkosiivous. Yhdessä käy nopeasti ja on mukavampaa kuin yksin raataminen. Nyt minä teen pientä iltapalaa ja mies lämmittää ulkosaunaa. Aina olemme olleet tiimi, hommat jaetaan tai tehdään yhdessä, eikä kumpikaan ole toisen palvelija eikä hallitsija. Naurattaa nuo kuningatarhöpinät, sellaista ylentämällä alentamista.

Surullisia kyllä nuo parisuhteet, joissa toinen olettaa olevansa kaikkien yhteisten töiden yläpuolella ja ansaitsevansa jotain erityiskohtelua koska käy palkkatyössä eikä siksi ehdi eikä jaksa. Pääosin kuitenkin nykyään molemmat käy töissä kodin ulkopuolella ja tuo sitä rahaa talouteen, niin ei ne pelkät killuttimet kalsareissa oikeuta mihinkään vapaamatkustamiseen kotona.

- Ohis

Mä olen se, joka alunperin noin sata sivua sitten kirjoittelin kuninkaista ja kuningattarista. Pitkä, onnellinen avioliitto suomalaisen miehen kanssa, ja kyllä, tiimi. Sinä ja minä eikä sinä vastaan minä. Tarkoitan noilla kuninkaallisilla ihan yksinkertaisesti sitä, että puolison tekemän työn arvo kotielämässä kannattaa tiedostaa (olettaen, että sitä on, eikä toinen vain mähötä js passuuta itseään) ja pitää sitä arvossa, eikä työtä mitättömänä ja tekijää itsestäänselvänä piikana (tai renkinä). Ja ei todellakaan sovi tämä ideaalini täällä keskustellun aasialaisnaisoletetun elämäntyyliin, hänhän on miehelleen itsestäänselvä, haettu kodinkone joka puuhailee jotain mitätöntä.

Jokainen voi kohdallaan kokeilla, kummalla tyylillä saa sen puolisonsa kunnioituksen, nimittäin metsähän vastaa lopulta aina juuri niin kuin sinne huudetaan. Omakin arvo kannattaa tiedostaa: varsin perinteisenä naisena olen aina tehnyt ja teen lujaa hommia perheeni eteen, ja he tietävät sen kyllä. Odotan samaa myös kumppanilta. En katselisi hetkeäkään mitään tilustenmittailijaa, olen ansainnut parempaa. Niinpä lähden tästä kuninkaani kainaloon viikonlopunviettoon, vähän väsyttää rankan iltavuoron jälkeen.

Vierailija
6869/8303 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehtiin tuossa miehen kanssa viikkosiivous. Yhdessä käy nopeasti ja on mukavampaa kuin yksin raataminen. Nyt minä teen pientä iltapalaa ja mies lämmittää ulkosaunaa. Aina olemme olleet tiimi, hommat jaetaan tai tehdään yhdessä, eikä kumpikaan ole toisen palvelija eikä hallitsija. Naurattaa nuo kuningatarhöpinät, sellaista ylentämällä alentamista.

Surullisia kyllä nuo parisuhteet, joissa toinen olettaa olevansa kaikkien yhteisten töiden yläpuolella ja ansaitsevansa jotain erityiskohtelua koska käy palkkatyössä eikä siksi ehdi eikä jaksa. Pääosin kuitenkin nykyään molemmat käy töissä kodin ulkopuolella ja tuo sitä rahaa talouteen, niin ei ne pelkät killuttimet kalsareissa oikeuta mihinkään vapaamatkustamiseen kotona.

- Ohis

Mä olen se, joka alunperin noin sata sivua sitten kirjoittelin kuninkaista ja kuningattarista. Pitkä, onnellinen avioliitto s

Minä ymmärsin kommenttisi just sillai, että siinä on molemminpuoleinen arvostus. Toiset käyttää kuninkaalisia ilmaisuja, toiset sit ihan vaan tasa-arvoinen mies ja vaimo. Mutta arvostus on kohdillaan. 

Luulen, et aika moni vanhempikin ihminen, tai vanhakantainen, on herännyt viime aikoina ymmärtämään, mitä tarkoittaa tasa-arvoisuus ja tasapuolisuus parisuhteissa, vs. itsestäänselvyys. Ei siitä ole kauaa, kun miehen tasapuolinen osallistuminen lasten- ja kodinhoitoon ei ollut itsestäänselvyys. Huomaan omissakin asenteissa tapahtuneen muutoksen. Kun kuitenkin jo pitkään naiset ovat yleisesti käyneet töissä ja tuoneet sitä kautta sen osuutensa rahatalouteen. Nää asenteet laahaa perässä.

Omassa lapsuuden perheessä isä on hoitanut ja tehnyt kotona paljon. Hän ollut ilmeisesti kuitenkin poikkeus valtavirrasta. Kun on saanut siitä myös erityisesti huomiota. 

Vierailija
6870/8303 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siinä nyt useasti toistettu se vaimon HAKEMINEN, mistä aiemmin niin hermostuit, kun näin kerrottiin sun sanoneen...

En minä ole hermostunut. Huvittunut vain siitä, että millainen autisti jankuttaa yhdestä sanasta ja yrittää saada sille aivan ihmeellisiä merkityksiä. Kerroin, kyllä, että tietenkin "hain" lopulta vaimon ja hänen muuttokuormansa.

Vierailija
6871/8303 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"#hommaavaimoaasiastamies on itse ittanut "perheensä" keskusteluun mukaan. Sitä on täällä usein epäilty, et mielikuvitusperhe on kyseessä."

Se on mielenkiintoista, että jos palstamammat puhuvat perheistään, ei niitä luulla mielikuvitusperheiksi ja muutenkaan niitä ei oteta räävittäväksi. Tietysti olen tuonut esille asioita, joista olen onnellinen ja se tapa, millä te jauhatte ja ilkutte, oikeuttaa luonnollisesti miehetkin ilkkumaan teille suomalaisille typeryksille. Ja kertoohan se jotain palstamammojen omasta elämästä jotain, että aivan tavallinen perhe, jossa toinen on ulkomaalainen, aiheuttaa tällaista mitä saa lukea päivittäin.

Vierailija
6872/8303 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tässä hyvä esimerkki siitä vähättelystä. Kyse ei ole siitä, että pyykkihuolto olisi kenellekään ylivoimasta tai edes raskasta. Riippuu elämäntilanteesta ja perheestä jne. Mutta jos toisen tekemisen kuittaa: hoituu huomaamatta, tarkoittaa se sitä, että toinen hoitaa sen yksin ja tää, joka ei sitä hommaa edes huomaa, ei sitä tee."

Kyseessä ei ole vähättely, vaan se, että toisin kuin moni suomalainen nainen, vaimoni ei tee esim. pyykinpesusta kauheaa numeroa. Olen ollut parisuhteissa myös suomalaisten naisten kanssa ja tiedän kyllä kokemuksesta miten laiskoja osa ovat olleet ja siihen verrattuna nykyinen vaimo hoitaa vuorollaan vaatehuollon kuin huomaamatta.

Vierailija
6873/8303 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tuo sitä naisvihaa haukkua naisen ulkonäköä?

Vierailija
6874/8303 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palsta olisi varmasti yställisempi paikka, jos nuo hevostallin mielipuolet naiset saataisi pois häiriköimästä.

Vierailija
6875/8303 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palsta olisi varmasti yställisempi paikka, jos nuo hevostallin mielipuolet naiset saataisi pois häiriköimästä.

Sinähän täällä häiriköit haukkumassa suomalaisia naisia. 

Vierailija
6876/8303 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pyytänyt esimerkkejä siitä "haukkumisesta", mutta eipä ole näkynyt. Te olette kyllä solvanneet minua ja perhettäni senkin edestä. Mikähän teitä oikein vaivaa?

Vierailija
6877/8303 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pyytänyt esimerkkejä siitä "haukkumisesta", mutta eipä ole näkynyt. Te olette kyllä solvanneet minua ja perhettäni senkin edestä. Mikähän teitä oikein vaivaa?

Lakkaa jauhamasta siitä "perheestäsi". Problem solved. Ja haukkumanimiä, joita käytät suomalaisista naisista löydät pilvin pimein tästä ketjusta ihan itsekin. Minä en niitä sinulle viitsi toistaa. 

Vierailija
6878/8303 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkaa jauhamasta siitä "perheestäsi". Problem solved. Ja haukkumanimiä, joita käytät suomalaisista naisista löydät pilvin pimein tästä ketjusta ihan itsekin. Minä en niitä sinulle viitsi toistaa. 

Mikä sinua minun perheessä ärsyttää? Ärsyttääkö sinua muiden perheet?

Vierailija
6879/8303 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee muuten taas tänään vieraita syömään, joten lähdenpä tästä auttelemaan kaunista vaimoani. Älkää pakahtuko kiukkuunne.

Vierailija
6880/8303 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua minun perheessä ärsyttää? Ärsyttääkö sinua muiden perheet?

En ole tuo jolta kysyit, mutta minua ainakin ärsyttää se, että et anna vaimollesi ääntä, et sielua. Hän on vain likainen peili, josta heijastat irvikuvaa suomalaisista naisista. Jotenkin äärettömän lapsellista ja typerää niputtaa yli 2,8 miljoonaa ihmistä yhteen olkikukkoon, jota piekset ja syljet täällä päivät pitkät. Ei ole terveen ihmisen touhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi