Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8303)

Vierailija
6761/8303 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä jo kyseenalaistetaan suomalaisten naisten ruoanlaittotaitokin. Hauskaa sinällään. Pyydetään luetteloimaan. Oma listani olisi niin pitkä, että ei mikään palsta riittäisi, koska niin, osaan tehdä ruokaa. Kaikkia maailman ruokia en toki tee ikinä, mutta aika monia, vaihtelevasti. Mies toki helposti luettelee ne pari ruokaa, jotka osaa.

Monella perheenjäsenellä voi olla kokemusperäinen syy kyseenalaistaa naisten ruoanlaittotaidot.

Sitten he varmaan ottavat ruuanlaiton hoitaakseen, jos eivät halua syödä äidin tekemää pahaa ruokaa.

Vierailija
6762/8303 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekosyy se on tuokin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6763/8303 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä jo kyseenalaistetaan suomalaisten naisten ruoanlaittotaitokin. Hauskaa sinällään. Pyydetään luetteloimaan. Oma listani olisi niin pitkä, että ei mikään palsta riittäisi, koska niin, osaan tehdä ruokaa. Kaikkia maailman ruokia en toki tee ikinä, mutta aika monia, vaihtelevasti. Mies toki helposti luettelee ne pari ruokaa, jotka osaa.

Monella perheenjäsenellä voi olla kokemusperäinen syy kyseenalaistaa naisten ruoanlaittotaidot.

Sitten he varmaan ottavat ruuanlaiton hoitaakseen, jos eivät halua syödä äidin tekemää pahaa ruokaa.

Jos miehet kykenevät opettelemaan siivoushommat, niin ei kai nainen niin vajavainen ole, ettei voisi opetella laittamaan hyvää ruokaa?

Vierailija
6764/8303 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan kukaan isäntä ei halua alentua perheen rengiksi.

Eikä pidäkään. Miksi kukaan valitsisi elää piikana tai renkinä, kun voi elää kuninkaana ja kuningattarena: arvostaa puolisoaan ja nostaa ylöspäin, ei ottaa itsestäänselvyytenä ja lytätä. Toimii vain molempiin suuntiin, pitää olla asemansa arvoinen. 

Tuossa lienee syy miksi aasialaiset naiset ovat suosiossa. Osaavat olla arvostettuja kuningattaria.

Miksi heistä sitten kirjoitetaan kuin kyökkipiiosta, vähätellen heidän kotona tekemänsä työn laatua, määrää ja merkitystä perhe-elämän kannalta? On edelleen jäänyt epäselväksi, mitä ne naiset raadannastaan saavat, mutta toivottavasti he myös itse kokevat olevansa kuningattaria eivätkä piikoja. En ehdi notkua täällä tarpeeksi pysyäkseni kärryillä, ilmeisesti viestejä poistuukin tiuhaan tahtiin, ehkä niissä on kerrottu näiden naisten motivaatiosta.

Vierailija
6765/8303 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Miehet ovat maailman parhaita kokkeja. Varsinkin grillaamisen mestareita. Ymmärrän täysin miehiä, joilla on samanlaisia vaimoja, kuin täällä, eli hyvin epäkunnioittavia miehiään kohtaan, niin tuskin tekee mieli paljon kokkailla."

Nämä maailman parhaat kokkimiehet varmaan kuitenkin käyttävät taitojaan ruokkiakseen lapsensa, vai? Luulisi, että samasta ruuasta saisi vaimokin ottaa osansa. En edes halua kuvitella, että miehet systemaattisesti kostaisivat omille lapsilleen sen, että vaimo on epäkunnioittava miestään kohtaan.

Varmaan kuuluisa lukihäiriö taas teki kepposet?

Puhuin kahdesta eri asiasta, eli miehethän ovat maailman parhaita kokkeja, eivät tietenkään kaikki. Sitten on niitä teidän miehiä, jotka varmaan osaavat kokata ja tekisivät sitä ihan  mielelläänkin, mutta kun se toinen osapuoli on selvästi naama aina norsunvitulla, niin saattaa latistaa aika paljon intoa kokkailla.

Vierailija
6766/8303 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä pidäkään. Miksi kukaan valitsisi elää piikana tai renkinä, kun voi elää kuninkaana ja kuningattarena: arvostaa puolisoaan ja nostaa ylöspäin, ei ottaa itsestäänselvyytenä ja lytätä. Toimii vain molempiin suuntiin, pitää olla asemansa arvoinen. 

Tuossa lienee syy miksi aasialaiset naiset ovat suosiossa. Osaavat olla arvostettuja kuningattaria.

Miksi heistä sitten kirjoitetaan kuin kyökkipiiosta, vähätellen heidän kotona tekemänsä työn laatua, määrää ja merkitystä perhe-elämän kannalta? On edelleen jäänyt epäselväksi, mitä ne naiset raadannastaan saavat, mutta toivottavasti he myös itse kokevat olevansa kuningattaria eivätkä piikoja. En ehdi notkua täällä tarpeeksi pysyäkseni kärryillä, ilmeisesti viestejä poistuukin tiuhaan tahtiin, ehkä niissä on kerrottu näiden naisten motivaatiosta.

Jaa-a, mikä lie syynä, että palstamammat kirjoittelevat heistä noin ja haukkuvat vielä orjiksikin postimyyntivaimojen lisäksi.

Vierailija
6767/8303 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, meille on tulossa sukujuhlat, huomenna. Arvatkaapa kenelle on nakitettu leipominen juhliin ja ruoanlaitto juhlissa? Tietysti naispuolisille, tädeille ja serkuille. Ei puhettakaan, että miessukupuoli osallistuisi mitenkään. Mun mies lähti hakemaan itselleen kaupasta juhlavaatteita ja mulla on leipominen kesken. En kyllä tiedä, onko vaatekaupat auki, kun on pyhä, mutta en jaksanut huomauttaa, oma moka, olis huolehtinut ajoissa. Mä olen omat ja lasten vaatteet jo hyvissä ajoin katsonut valmiiksi. Kehtasi vielä kysellä, että mitä tänään on ruoaksi. Vastasin, että sitä mitä kaapista ITSE löydät, mä en ehdi nyt passaamaan.

Vierailija
6768/8303 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi heistä sitten kirjoitetaan kuin kyökkipiiosta, vähätellen heidän kotona tekemänsä työn laatua, määrää ja merkitystä perhe-elämän kannalta? On edelleen jäänyt epäselväksi, mitä ne naiset raadannastaan saavat, mutta toivottavasti

Jaa-a, mikä lie syynä, että palstamammat kirjoittelevat heistä noin ja haukkuvat vielä orjiksikin postimyyntivaimojen lisäksi

Kyllä tämä koskee kaikkia niitä, jotka kehuvat tätä ihmisryhmää pelkästään heidän ahkeruutensa perusteella, ihan kuin heissä ei muita ominaisuuksia edes olisi. Se on....pienentävää, ja viestii sitä, että koko heidän (koti)työpanoksensa otetaan itsestäänselvänä. Se puolestaan on kamala tapa puhua tai ajatella omasta puolisosta, mutta kai he sitten ovat myös hyvin vähään tyytyviä, jos tällainen on heille ok?

Vierailija
6769/8303 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, meille on tulossa sukujuhlat, huomenna. Arvatkaapa kenelle on nakitettu leipominen juhliin ja ruoanlaitto juhlissa? Tietysti naispuolisille, tädeille ja serkuille. Ei puhettakaan, että miessukupuoli osallistuisi mitenkään. Mun mies lähti hakemaan itselleen kaupasta juhlavaatteita ja mulla on leipominen kesken. En kyllä tiedä, onko vaatekaupat auki, kun on pyhä, mutta en jaksanut huomauttaa, oma moka, olis huolehtinut ajoissa. Mä olen omat ja lasten vaatteet jo hyvissä ajoin katsonut valmiiksi. Kehtasi vielä kysellä, että mitä tänään on ruoaksi. Vastasin, että sitä mitä kaapista ITSE löydät, mä en ehdi nyt passaamaan.

Tyypilinen suomalais-suomalainen pariskunta. Aina jostain pitää kehittää asioita, jotka hiertävät ja tulee turhaa riitaa. Minun aasialainen vaimoni olisi kyllä huomauttanut, että nyt on pyhä, jos olisin ollut lähdössä vaateostoksille. Ja olen ollut myös vaimoni sukujuhlissa ja siellä miehet hoitelivat ruokapuolen ja naiset kattauksen. Appiukko varsinkin on aivan mahtava kokki ja opettanut myös vaimostani loistavan kokin.

Vierailija
6770/8303 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Miehet ovat maailman parhaita kokkeja. Varsinkin grillaamisen mestareita. Ymmärrän täysin miehiä, joilla on samanlaisia vaimoja, kuin täällä, eli hyvin epäkunnioittavia miehiään kohtaan, niin tuskin tekee mieli paljon kokkailla."

Nämä maailman parhaat kokkimiehet varmaan kuitenkin käyttävät taitojaan ruokkiakseen lapsensa, vai? Luulisi, että samasta ruuasta saisi vaimokin ottaa osansa. En edes halua kuvitella, että miehet systemaattisesti kostaisivat omille lapsilleen sen, että vaimo on epäkunnioittava miestään kohtaan.

Varmaan kuuluisa lukihäiriö taas teki kepposet?

Puhuin kahdesta eri asiasta, eli miehethän ovat maailman parhaita kokkeja, eivät tietenkään kaikki. Sitten on niitä teidän miehiä, jotka varmaan osaavat kokata ja tekisivät sitä ihan  mielelläänkin, mutta kun se toinen osapuoli on selvästi naama aina norsunvitulla, ni

Niillä naamanorsuvittunaisilla on varmaan myös yhteisiä lapsia miehensä kanssa, joten ei kai miehet systemaattisesti kosta lapsilleen ja jätä ruokkimasta omia lapsiaan? Kirjoitinko nyt tarpeeksi selvästi?

Vierailija
6771/8303 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mies käy reissullaan syömässä ulkona, mutta hänelle ei tule mieleenkään tuoda sulle ja lapsille vaikka jotain take away -ruokaa. Kai se sentään on osannut netistä katsoa, mitkä kaupat on auki?

Vierailija
6772/8303 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehet kykenevät opettelemaan siivoushommat, niin ei kai nainen niin vajavainen ole, ettei voisi opetella laittamaan hyvää ruokaa?

Ehkäpä nainen tekee ruokaa samalla standardilla mitä mies siivoaa? Pääasia, että yrittää, eikös sitä näin siivoustenkin osalta sanota?

Vierailija
6773/8303 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei leivo kanssasi? Ainahan siinä on kaikenlaista muutakin hommaa, vaikka ei taikinantekoon alkaisikaan.

Vierailija
6774/8303 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypilinen suomalais-suomalainen pariskunta. Aina jostain pitää kehittää asioita, jotka hiertävät ja tulee turhaa riitaa. Minun aasialainen vaimoni olisi kyllä huomauttanut, että nyt on pyhä, jos olisin ollut lähdössä vaateostoksille. Ja

Ei ole mitään riitaa, miksi olisi? En millään jaksaisi enää leipomusten, pakkaamisen ja lasten kaitsemisen lisäksi aikuisen miehen vaatteistakin huolehtia. Niin, toki mieheni olisi voinut halutessaan tarjoutua, vaikka tekemään kanssani jotakin leipomusta tai vaikka kokkaamaan tänään tai olisi edes vienyt lapset pois jaloista, mutta ei. Suunniteltu juttuhan tämä oli hänen puolestaan, laski, että pääsee tästä hulabaloosta sillä verukkeella, että täytyy ostaa vaatteet, vaikka juhla on ollut tiedossa jo ennen vuodenvaihdetta. Miksi mieheni tällä tavoin haastaa riitaa?

Vierailija
6775/8303 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä tämä koskee kaikkia niitä, jotka kehuvat tätä ihmisryhmää pelkästään heidän ahkeruutensa perusteella, ihan kuin heissä ei muita ominaisuuksia edes olisi. Se on....pienentävää, ja viestii sitä, että koko heidän (koti)työpanoksensa otetaan itsestäänselvänä. Se puolestaan on kamala tapa puhua tai ajatella omasta puolisosta, mutta kai he sitten ovat myös hyvin vähään tyytyviä, jos tällainen on heille ok?"

Samalla tavallahan täällä miehistäkin puhutaan. Te sanotte miehiä laiskoiksi, niinkuin miehillä ei olisi muita ominaisuuksia, kuin yrittää olla kotiorjina teille. Minuakin on haukuttu täällä kuukausikaupalla, kun kerroin rehellisesti, että autan vaimoa kotitöissä sen minkä ehdin ja jaksan. Nyt kun olen ollut muutaman viikon taas etätöissä kotona, niin minä olen pääosin tehnyt kotihommat ruuanlaittoa lukuunottamatta, mutta hoitanut myös kauppareissut. Siivoaminen ja pyykkääminen katkaisee sopivasti vähän tylsistyttävän ajatustyön.

Tietysti kun tiedän jo suomalaisten naisten järjenjuoksun ja ajatusmaailman suppeuden, jätin tahallani aiemmin kertomatta mitä ja miten usein minä teen kotihommia. Tiesin jo etukäteen, mikä äläkkä ja tuomitseminen lähtee käyntiin, kun jätän paljon tulkinnanvaraa asioihin. On ollut erittäin mukava naureskella sille mölinälle joka syntyi jälleen aivan tyhjästä. :D

Juuri hetki sitten selitin vaimolle tätä keskustelua, miten epäkunnioittavasti suomalaiset naiset puhuvat kumppaneistaan. Sanoin hänelle, että jos hänessä olisi jotain moitittavaa, niin en todellakaan kehtaisi kirjoitella siitä missään foorumilla. Meillä vaimo on kuningatar ja itse en pidä itseäni kuninkaana, vaikka vaimo minua kunnioittaakin samoin, kuin minä häntä.

Vierailija
6776/8303 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyypilinen suomalais-suomalainen pariskunta. Aina jostain pitää kehittää asioita, jotka hiertävät ja tulee turhaa riitaa. Minun aasialainen vaimoni olisi kyllä huomauttanut, että nyt on pyhä, jos olisin ollut lähdössä vaateostoksille. Ja

Kas kas, nythän sinä kirjoitit, että aasialaiset miehetkin laittavat ruokaa, mutta mites tuo suomalaisten miehen osuus? Vai ratsastatko sinä heidän kokkaustaidoillaan?

Vierailija
6777/8303 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

6774, olen pahoillani, sulla on kyllä huono mies, jos puolison ja perheen hyvinvointi ei ole hänelle prio 1. Ilmeisesti ei ole. Ei mikään harvinainen tarina jättää kaikki toisen kontolle, ihmettelen kuinka aikuiset kehtaavat. 

Vierailija
6778/8303 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä tämä koskee kaikkia niitä, jotka kehuvat tätä ihmisryhmää pelkästään heidän ahkeruutensa perusteella, ihan kuin heissä ei muita ominaisuuksia edes olisi. Se on....pienentävää, ja viestii sitä, että koko heidän (koti)työpanoksensa otetaan itsestäänselvänä. Se puolestaan on kamala tapa puhua tai ajatella omasta puolisosta, mutta kai he sitten ovat myös hyvin vähään tyytyviä, jos tällainen on heille ok?"

Samalla tavallahan täällä miehistäkin puhutaan. Te sanotte miehiä laiskoiksi, niinkuin miehillä ei olisi muita ominaisuuksia, kuin yrittää olla kotiorjina teille. Minuakin on haukuttu täällä kuukausikaupalla, kun kerroin rehellisesti, että autan vaimoa kotitöissä sen minkä ehdin ja jaksan. Nyt kun olen ollut muutaman viikon taas etätöissä kotona, niin minä olen pääosin tehnyt kotihommat ruuanlaittoa lukuunottamatta, mutta hoitanut myös kauppareissut. Siivoaminen ja pyykkääminen katkaisee sopivasti v

Sinun tapasi on siis kirjoittaa puutteellisesti tai epäselvästi ja naureskella sille, kun viestisi tulkitaan väärin? Ok, huvinsa kullakin. Pääasia, että vaimosi on tyytyväinen. 

Vierailija
6779/8303 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavallahan täällä miehistäkin puhutaan. Te sanotte miehiä laiskoiksi, niinkuin miehillä ei olisi muita ominaisuuksia, kuin yrittää olla kotiorjina teille. Minuakin on haukuttu täällä kuukausikaupalla, kun kerroin rehellisesti, että autan vaimoa kotitöissä sen minkä ehdin ja jaksan. Nyt kun olen ollut muutaman viikon taas etätöissä kotona, niin minä olen pääosin tehnyt kotihommat ruuanlaittoa lukuunottamatta, mutta hoitanut myös kauppareissut. Siivoaminen ja pyykkääminen katkaisee sopivasti v

Minusta jaat hyvin huolettomasti vaimosi yksityiasioita netissä kunnioittaaksesi häntä, mutta toki me kaikki käsitämme kunnioituksen eri tavoin.

Vierailija
6780/8303 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niillä naamanorsuvittunaisilla on varmaan myös yhteisiä lapsia miehensä kanssa, joten ei kai miehet systemaattisesti kosta lapsilleen ja jätä ruokkimasta omia lapsiaan? Kirjoitinko nyt tarpeeksi selvästi?"

Eli, kun teidän perheessä sinä vedät sohvalla (teko?)lonkkaa naama norsunvitulla (ja piereskelet), niin syyllistät miehen, kun kaikki ovat nälissään?

Meillä ei lasten ole tarvinnut olla nälissään, kun kumpikin osaa tehdä heille ruokaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän