Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se noloa että jos kotitöitä ei jaeta tasan puoliksi niin muikkeli ottaa eron. Niinkuin niitä tehtäviä olisi niin paljon.
Ei tuossa ole mitään noloa. Jokainen voi ottaa eron syystä tai toisesta tai ilman syytä, jos ei voi hyvin parisuhteessa.
Heikolla pohjalla on parisuhde, jos nainen voi pahoin, kun ei saa alistettua miehestään kotiorjaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen tekee perheensä vuoksi mitä tahansa, siis melkein mitä tahansa.
Mukavaahan se on, että saa rakkaitaan palvella.
Turha sellaisesta on haloota nostaa.
Nainen saa ainakin kiukuttelullaan miehen loittonemaan entistä kauemmaksi kotitöistä,
kuka mies jaksaa kuunnella nalkuttavaa emäntää.
Ei, ei "rakkaiden palveleminen" ole mukavaa. Ei ollenkaan. Kukaan nainen ei pidä siitä. Minä haluan harrastaa ja rentoutua vapaa-ajallani. En halua siivota, en pyykätä, en kokata. Rakkaat saavat tehdä ihan samalla tavalla oman osansa.
Kuulostaa ihan siltä, ettei siellä ole rakkaita tai ei heidän kanssa vietetä yhteistä aikaa.
Yhteistä aikaa voi viettää niin, että siivotaan yhdessä ja sitten tehdään jotain kivaa yhdessä. Tuossa sinun mallissa kaikki muut perheenjäsenet viettää kivaa vapaa-aikaa ja yksi hoitaa kotitöitä. En usko, että sinäkään haluat olla se yksin kotitöitä tekevä.
"Yhteistä aikaa voi viettää niin, että siivotaan yhdessä ja sitten tehdään jotain kivaa yhdessä. Tuossa sinun mallissa kaikki muut perheenjäsenet viettää kivaa vapaa-aikaa ja yksi hoitaa kotitöitä. En usko, että sinäkään haluat olla se yksin kotitöitä tekevä."
Missä ihmeen minun mallissa?
Vierailija kirjoitti:
"Yhteistä aikaa voi viettää niin, että siivotaan yhdessä ja sitten tehdään jotain kivaa yhdessä. Tuossa sinun mallissa kaikki muut perheenjäsenet viettää kivaa vapaa-aikaa ja yksi hoitaa kotitöitä. En usko, että sinäkään haluat olla se yksin kotitöitä tekevä."
Sinun malli = nainen palvelee rakkaitaan. Sehän tarkoittaa sitä, että nainen tekee yksin kaikki kotityöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se noloa että jos kotitöitä ei jaeta tasan puoliksi niin muikkeli ottaa eron. Niinkuin niitä tehtäviä olisi niin paljon.
Ei tuossa ole mitään noloa. Jokainen voi ottaa eron syystä tai toisesta tai ilman syytä, jos ei voi hyvin parisuhteessa.
Heikolla pohjalla on parisuhde, jos nainen voi pahoin, kun ei saa alistettua miehestään kotiorjaa.
Niin, tai mies yrittää alistaa naisesta kotiorjan. Huomaatko, huono molemmin päin. Onko vaikea ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun malli = nainen palvelee rakkaitaan. Sehän tarkoittaa sitä, että nainen tekee yksin kaikki kotityöt.
Älä tunge sanoja suuhuni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, tai mies yrittää alistaa naisesta kotiorjan. Huomaatko, huono molemmin päin. Onko vaikea ymmärtää?
En usko että kukaan mies olisi yrittänyt eron uhalla vaimoaan tekemään täsmälleen puolia kotitöistä.
P.S. Sinuna en pohtisi miten muut ihmiset ymmärtävät asioita
Vierailija kirjoitti:
Sinäkö siis ilolla palvelet rakkaitasi, kun he lojuvat sohvalla? Ap:n mies ei tehnyt noin, vaan itse lojui siellä sohvalla odottamassa palvelua. Ja nosti haloon, kun palvelua ei sitten enää tullutkaan. Ei merkkiäkään palvelunhalusta hänellä. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen saa ainakin kiukuttelullaan miehen loittonemaan entistä kauemmaksi kotitöistä,
kuka mies jaksaa kuunnella nalkuttavaa emäntää.
Ei, ei "rakkaiden palveleminen" ole mukavaa. Ei ollenkaan. Kukaan nainen ei pidä siitä. Minä haluan harrastaa ja rentoutua vapaa-ajallani. En halua siivota, en pyykätä, en kokata. Rakkaat saavat tehdä ihan samalla tavalla oman osansa.
Kuulostaa ihan siltä, ettei siellä ole rakkaita tai ei heidän kanssa vietetä yhteistä aikaa.
En ole niitä naisia, joita voi tunnekiristää. Joten räkytä niin paljon kuin huvittaa.
Toki minut yritettiin kouluttaa palvelijaksi kuten kaikki muutkin naiset, mutta se ei onnistunut. En osta rakkautta ottamalla nöyrän palvelijan rooliin. Ja koko ajan vähemmän löytyy naisia, jotka ostavat miehiä palvelemalla oikeuden olla olemassa. Kohta heitä ei ole enää ollenkaan.
Onneksi on naisia, jotka ovat valmiiksi koulutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Niitä, jotka haetaan Aasiasta?
Vierailija kirjoitti:
Niin, naiset tosiaan ovat Suomessa jo paljon koulutettautuneempia kuin miehet. Siksi varmaan niitä ruokapalkalla ostettavia kotipalvelijoita on nykyään niin vaikea löytää.
Vierailija kirjoitti:
Vielä nolompaa on, jos ukkeli ei ota onkeensa ja suostu tekemään omaa osaansa, vaan tosiaan päästää muikkelin lähtemään. En ole muuten vieläkään nähnyt perustelua sille, miksi kotityöt ovat vähäisiä jos vaimo tekee ne kaikki, mutta hirvittävän työläitä jos miehen pitäisi tehdä edes puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä nolompaa on, jos ukkeli ei ota onkeensa ja suostu tekemään omaa osaansa, vaan tosiaan päästää muikkelin lähtemään. En ole muuten vieläkään nähnyt perustelua sille, miksi kotityöt ovat vähäisiä jos vaimo tekee ne kaikki, mutta hirvittävän työläitä jos miehen pitäisi tehdä edes puolet.
Varmasti monelle miehelle helpotus, kun laiska muikkeli häipyy sotkemasta.
Sinulle on vaikea antaa perustelua tuohon, kun olet sen itse päästäsi keksinyt. Ja tietenkin paljastaa sinut laiskaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, naiset tosiaan ovat Suomessa jo paljon koulutettautuneempia kuin miehet. Siksi varmaan niitä ruokapalkalla ostettavia kotipalvelijoita on nykyään niin vaikea löytää.
Sinä lienet niitä ruokapalkalla loisivia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulle on vaikea antaa perustelua tuohon, kun olet sen itse päästäsi keksinyt. Ja tietenkin paljastaa sinut laiskaksi.
Tietysti nainen on laiska kun ei tee kaikkea. Sen sijaan mies joka ei tee mitään ei ole ollenkaan laiska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä lienet niitä ruokapalkalla loisivia.
Mistä moinen päätelmä? Ja mistä noin kova halveksunta niitä palvelevia naisia kohtaan? Nimittelet loisiksi, vaikka palkatta palvelevat sitä patalaiskaa miestä? On kyllä nyt niin kitkeränkatkeraa settiä, että pakosta pistää miettimään, millainen ihminen voi olla noin läpeensä paha ja katkera. Otan osaa (lähinnä läheistesi kohtaloon, jos sinulla sellaisia on. Epilän kyllä, ettei ole.)
Eikös teinit jo pese omat pyykkinsä itse, varsinkin tytöt?
Meidän perheessä jos isä pesee pyykit niin sanomista tulee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti nainen on laiska kun ei tee kaikkea. Sen sijaan mies joka ei tee
Onko tämä sitä kuuluisaa miehen logiikkaa?