Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8334)

Vierailija
5581/8334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Osaatko arvata, mitä tuon käymisprosessin oheistuotteena syntyy? Siis jos sinä ja bakteeristosi olette terveitä?"

En ole tuo jonka kanssa kinaat, mutta sinulle syntyy todennäköisesti erittäin paljon kaasuja joista osa poistuu peräpäästä ja osa suun kautta?

Toisen puhuu pelkkää asiaa ja sinä tulet vidduilee. Onpa typerää.

Eri

Se oli kysymys jos et tajunnut. Oletpa typerä.

"En ole tuo jonka kanssa kinaat, mutta sinulle syntyy todennäköisesti erittäin paljon kaasuja joista osa poistuu peräpäästä ja osa suun kautta?"

Kysymykseksi se ei muutu laittamalla kysymysmerkki vääränmuotoisen lauseen perään. Lauseen pitää olla myös kysymyksen muodossa. Tuossa sinä vain totesit toiselle muodostuvan paljon kaasuja. Tuo on pelkkää ilkeilyä, ei keskustelua.

Käsitit väärin. Eihän se edellinenkään varmasti tarkoittanut ketään henkilökohtaisesti ja minä esitin kysymyksen siltä pohjalta.

Vierailija
5582/8334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piereskely on täysin kiinni ruokavaliosta. Ja tavasta miten syö.

Ihan jokaisella nielaisulla vatsaan menee ilmaa. Sitä ei voi välttää millään tavalla.

Kuten siinä artikkelissa sanottiin, se kaasu pyrkii ulos jotain kautta joka tapauksessa ihan jokaisella. Fiksuinta ja luonnollisinta on päästellä, kun sen aika on...ihan vaikka vessassa. Ja tullee sit vaikka suusta, jos muuta kautta ei pääse.

Artikkeli ei siis ota huomioon, ettei kaikille synny kaasuja siinä määrin, että niiden tarvitsisi purkautua mistään kautta. Niiden määrää on hyvin helppoa säädellä ruokavaliolla.

Todennäkäisesti sinäkin nukut yöllä ja on ihan varma, että silloin et pysty millään tavalla estämään suolistokaasujen poistumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5583/8334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Osaatko arvata, mitä tuon käymisprosessin oheistuotteena syntyy? Siis jos sinä ja bakteeristosi olette terveitä?"

En ole tuo jonka kanssa kinaat, mutta sinulle syntyy todennäköisesti erittäin paljon kaasuja joista osa poistuu peräpäästä ja osa suun kautta?

Normaali määrä, kuten kuuluukin. Ja poistuu luonnollista reittiä, kuten kuuluukin. Toisin kuin noilla, jotka estävät normaalit biologiset toiminnot ja hönkäilevät suolikaasunsa suun kautta. Aasialaisvaimoraukka taitaa kuulua näihin jälkimmäisiin, miehensä pakottamana. 😞

Oon ihan suomalainen ja kun mietin asiaa niin ilmeisesti paukuttelen vain öiseen aikaan mikä tuntuu epäloogiselta. Kumppani varmasti olis sanonut jos hengitys haisis pahalle. Oon siis kanssa sitä mieltä ettei kaikki paukuttele.

Vierailija
5584/8334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai on teillä vatsassa mikrobeja. Hmm.

Suolistossa on, toivottavasti sinullakin. Valista itseäsi hyvä ihminen. 

Sinä väitit mikrobeja olevan vatsassa, en minä.

Vatsa on yksi ihmisten ja eläinten ruumiinosista. Se sijaitsee pääpuolen suunnasta katsottuna keskiruumiin eli thoraxin(nisäkkäillä rintakehän) jälkeen.

Kehon vatsaosan sisällä on monia tärkeitä sisäelimiä. Nisäkkäiden vatsan sisällä olevaa onteloa kutsutaan vatsaonteloksi, joka rajautuu palleaan ja lantionetuaukeamaan. Vatsaontelossa ovat keskeiset osat ruoansulatuskanavasta, kuten mahalaukku ja suurin osa paksu- ja ohutsuolesta. Lisäksi vatsaontelossa sijaitsevat nisäkkäiden maksahaimasappirakkovirtsarakko sekä perna.

Vierailija
5585/8334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan jokaisella nielaisulla vatsaan menee ilmaa. Sitä ei voi välttää millään tavalla.

Kuten siinä artikkelissa sanottiin, se kaasu pyrkii ulos jotain kautta joka tapauksessa ihan jokaisella. Fiksuinta ja luonnollisinta on päästellä, kun sen aika on...ihan vaikka vessassa. Ja tullee sit vaikka suusta, jos muuta kautta ei pääse.

Artikkeli ei siis ota huomioon, ettei kaikille synny kaasuja siinä määrin, että niiden tarvitsisi purkautua mistään kautta. Niiden määrää on hyvin helppoa säädellä ruokavaliolla.

Todennäkäisesti sinäkin nukut yöllä ja on ihan varma, että silloin

Onpas sinun vaikeaa ymmärtää että kaikki me ollaan erilaisia, jotku pieree paljon, toiset vähän ja kolmannet ei ollenkaan. 

Vierailija
5586/8334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pyöreä naisen takapuolen tulee olla? Ajattelin vain, että pitäisikö tässä alkaa jo säästämään tyttärelle rahaa täytteitä varten? Että keinuu sitten oikein houkuttelevasti, jotta saa miehen. Luulen, että tämä hakuvaimomies jo säästää vimmatusti, koska jos huono tuuri käy, niin hänen tyttärellään on lattapeppu ja sehän on pahinta, mitä naiselle voi tapahtua.

Häh?! Voiko noin lapsellisella naisella olla muka lapsia? Huostaanhan ne pitäisi ottaa tuollaiselta.

Eihän toki. Onhan se selvä, että jos suomalainen mies sanoo, että naisen pepun pitää olla pyöreä ja lantion keinua, niin niinhän se sitten on. Vai kiistätkö, ettet sanonut niin? Oletko jo oman tyttäresi koulutuksen aloittanut? Että saudiprinssi saa sitten sopivan vaimon HAKEA. Sehän sulle sopii.

Vierailija
5587/8334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäkäisesti si

Onpas sinun vaikeaa ymmärtää että kaikki me ollaan erilaisia, jotku pieree paljon, toiset vähän ja kolmannet ei ollenkaan. 

Suolistossasi on jotain todella pahasti pielessä, jos yhtään kaasua ei muodostu. Terve suolistomikrobisto pilkkoo kuituja ja tuottaa siinä ohessa myös sitä suolistokaasua. Syöt ilmeisesti ultraprosessoitua ruokaa, sokeria, keinotekoisia makeutusaineita jne, jolloin suoliston terve floora on kuollut ja pahat tauteja aiheuttavat mikrobit päässeet valloilleen. Otan osaa.

Vierailija
5588/8334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onpas sinun vaikeaa ymmärtää että kaikki me ollaan erilaisia, jotku pieree paljon, toiset vähän ja kolmannet ei ollenkaan."

Sinullako ei ole koko ikäsi aikana yhtään vatsatautia, ripulia tai et ole ikinä syönyt sellaista, joka ei sovi sinulle?

Vierailija
5589/8334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko te väännätte täällä pieremisen teoriasta sen vanhan heppahöperön kanssa? Huvinsa kullakin.

Vierailija
5590/8334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun aiheena on kotityöt, tai lähinnä niistä luistaminen, ja täällä on väännetty sivutolkulla piereskelystä?

Vierailija
5591/8334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suolistossasi on jotain todella pahasti pielessä, jos yhtään kaasua ei muodostu. Terve suolistomikrobisto pilkkoo kuituja ja tuottaa siinä ohessa myös sitä suolistokaasua. Syöt ilmeisesti ultraprosessoitua ruokaa, sokeria, keinotekoisia makeutusaineita jne, jolloin suoliston terve floora on kuollut ja pahat tauteja aiheuttavat mikrobit päässeet valloilleen. Otan osaa."

Älä suotta murehdi. Olen erittäin tyytyväinen että vatsani toimii hyvin. Syön prosessoimatonta ruokaa, en lainkaan sokeria, saati makeutusaineita. Siksipä elimistö toimiikin niin hyvin ja kaasuttomasti. Minua ei haittaa eikä häiritse toisten kaasuttelut, kunhan hoitavat sen sivistyneesti ja huomaamattomasti. Toivottavasti sinuakaan ei haittaa, että olen erilainen ja tiedän, etten ole ainoa.

Vierailija
5592/8334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pyöreä naisen takapuolen tulee olla? Ajattelin vain, että pitäisikö tässä alkaa jo säästämään tyttärelle rahaa täytteitä varten? Että keinuu sitten oikein houkuttelevasti, jotta saa miehen. Luulen, että tämä hakuvaimomies jo säästää vimmatusti, koska jos huono tuuri käy, niin hänen tyttärellään on lattapeppu ja sehän on pahinta, mitä naiselle voi tapahtua.

Häh?! Voiko noin lapsellisella naisella olla muka lapsia? Huostaanhan ne pitäisi ottaa tuollaiselta.

Eihän toki. Onhan se selvä, että jos suomalainen mies sanoo, että naisen pepun pitää olla pyöreä ja lantion keinua, niin niinhän se sitten on. Vai kiistätkö, ettet sanonut niin? Oletko jo oman tyttäresi koulutuksen aloittanut? Että saudiprinssi saa sitten sopivan vaimon HAKEA. Sehän sulle sopii.

Mitä ihmettä? Ei mulla ole vielä lapsia, koska oon niin nuorikin vielä. Nauroin vaan tolle sun jutulle. :) 

Vierailija
5593/8334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sinullako ei ole koko ikäsi aikana yhtään vatsatautia, ripulia tai et ole ikinä syönyt sellaista, joka ei sovi sinulle?"

En ny tajua miten liittyy mihinkään, mutta joo, on ollut yksi paha ruokamyrkytys. Silloinkin tuli vain oksennusta. Mikä oli siis pointtisi?

Vierailija
5594/8334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun aiheena on kotityöt, tai lähinnä niistä luistaminen, ja täällä on väännetty sivutolkulla piereskelystä?

Piereskely on mammojen sijaistoimintaa, kun kotityöt ei koskaan oikein nappaa. :D

Vierailija
5595/8334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piereskely on mammojen sijaistoimintaa, kun kotityöt ei koskaan oikein nappaa. :D

Sitäkö sinäkin teet silloin kun et jaksa tai ehdi auttaa vaimoa?

Vierailija
5596/8334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suolistossasi on jotain todella pahasti pielessä, jos yhtään kaasua ei muodostu. Terve suolistomikrobisto pilkkoo kuituja ja tuottaa siinä ohessa myös sitä suolistokaasua. Syöt ilmeisesti ultraprosessoitua ruokaa, sokeria, keinotekoisia makeutusaineita jne, jolloin suoliston terve floora on kuollut ja pahat tauteja aiheuttavat mikrobit päässeet valloilleen. Otan osaa."

Älä suotta murehdi. Olen erittäin tyytyväinen että vatsani toimii hyvin. Syön prosessoimatonta ruokaa, en lainkaan sokeria, saati makeutusaineita. Siksipä elimistö toimiikin niin hyvin ja kaasuttomasti. Minua ei haittaa eikä häiritse toisten kaasuttelut, kunhan hoitavat sen sivistyneesti ja huomaamattomasti. Toivottavasti sinuakaan ei haittaa, että olen erilainen ja tiedän, etten ole ainoa.

Et ehkä ainoa, mutta epänormaali silti.

``Pierut voivat olla sosiaalisissa tilanteissa kiusallisia, mutta ne ovat tavallisia ja jopa tarpeellisia. Paksusuolessa syntyy suolistobakteerien tuottamana kaasua, josta osa kulkeutuu ulos pieruina. Kaasunmuodostus taas on merkki siitä, että ruuansulatus toimii normaalisti.``

``Ilmavaivoista eroon mielivän kompastuskiveksi voi muodostua ruokavalion liiallinen rajaaminen. Tällöin ongelmana on yksipuolisuus ja esimerkiksi kuidun saanti voi jäädä liian vähäiseksi.``

``Putkonen myös muistuttaa, että ilmavaivoista ei ole järkevää pyrkiä kokonaan eroon. -On vain sopeuduttava siihen, että meillä on suolistomikrobisto, jonka tehtävä pilkkoa yhdisteitä, ja sivutuotteena syntyy kaasuja. On biologian vastaista lähteä tavoittelemaan sitä, että ei olisi ollenkaan ilmavaivoja. Nykyään sitä yritetään paljon, mutta koen sen menetetyksi taisteluksi, hän tiivistää.``

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/eac2d200-6104-43db-8e34-ef215…

Iltapäivälehdestä tämäkin, mutta asia on ihan faktaa silti. Edelleen suosittelen Huovisen teosta Parantavat bakteerit kaikille epäuskoisille. 

Nyt päätän tämän keskustelun omalta osaltani tähän, pierufetissi voi jatkaa tästä omilla horinoillaan. :)

Vierailija
5597/8334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehopositiivisuus, pierupositiivisuus, huumepositiivisuus. Mitähän oikeuksia feministit vielä meinaavat ajaa niille?

Vierailija
5598/8334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies "ei jaksa" tehdä kotitöitä 🤣🤣🤣. On ne niin rankkoja juttuja, että eihän sitä millään voi mies "jaksaa". Nyt olen kaiken kuullut. 

Vierailija
5599/8334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies "ei jaksa" tehdä kotitöitä 🤣🤣🤣. On ne niin rankkoja juttuja, että eihän sitä millään voi mies "jaksaa". Nyt olen kaiken kuullut. 

Mutta naisen pitää jaksaa, koska ne on nykyään niin helppoja ja kevyitä.

Vierailija
5600/8334 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missäs niin on sanottu ettei mies jaksa? En ainakaan heti löytänyt.