Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8339)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulluilla vaihteeksi karannut mopo käsistä.
Niitä taitaa olla vain yksi. Mut loppuispa tämä vessakeskustelu.
Ei se taida loppua, sillä tämä "Spessu" on jauhanut näitä samoja alapääjuttujaan jo yli 10 vuotta.
"Reilu kymmenen vuotta sitten heitin verkot veteen ja laadin aika tavallisen profiilin eräälle deittisivustolle. "Vaatimuksiani" olivat, että nainen käy töissä, on vähintään ylioppilas, ikähaarukka 25-35v, lapseton, ei piereskele, pesee takapuolensa kun käy kakalla, pitää muutenkin huolta hygieniastaan, käy suihkussa päivittäin, osaa pukeutua tilanteen mukaan, on naisellinen, pukeutuu mielellään mekkoihin ja hameisiin, käyttää kauniita kenkiä, omat hampaat, on ystävällinen luonteeltaan, kunnioittaa itseään ja kanssaihmisiä, ei ole jakanut peppuaan ympäri kyliä, on sopusuh
Mistä aasialaisesta koulusta tulee ylioppilaita?
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on erityisesti miehille hyväksi. Täällä näkee konkreettisesti, miten helposti naiset lietsovat itsensä valtavaan joukkopsykoosiin ja alkavat taistella miehiä vastaan. Ensin täytyy tietysti muutaman keksiä jotain mitä miehet muka ovat sanoneet, tehneet tai ajatelleet. Sitten soppa onkin valmis ja vouhkaaminen alkakoon.
Onko sinulla jotain sanottavaa ketjun aiheeseen? Kuuluuko naisen tehdä yksin kaikki perheen yhteiset työt? Onko hän laiska, jos olettaa, että myös mies tekee osansa? Jos on, miksi olet sitä mieltä?
Vierailija kirjoitti:
Tämä palsta on erityisesti miehille hyväksi. Täällä näkee konkreettisesti, miten helposti naiset lietsovat itsensä valtavaan joukkopsykoosiin ja alkavat taistella miehiä vastaan. Ensin täytyy tietysti muutaman keksiä jotain mitä miehet muka ovat sanoneet, tehneet tai ajatelleet. Sitten soppa onkin valmis ja vouhkaaminen alkakoon.
Miten niin naiset lietsovat? Mistään viestistä et voi olla täysin varma, kumpaa sukupuolta sen kirjoittaja on.
"Mutta niin, mitä mieltä sinä olet kotitöiden jakamisesta?"
Riippuu ihan siitä, millainen pari on kyseessä. Se joka tekee kevyempää työtä tai on enemmän kotona, voi tehdä myös enemmän kotitöitä. Ei niitä nykypäivänä niin paljoa ole, ellei ihminen itse ole aivan porsas. Olen kokeillut kumpaakin versiota, eli vaatinut toista tekemään puolet, seurauksena on riitoja, eli ei toimi. Olen kokeillut myös elää sellaisen ihmisen kanssa, joka vaati tekemään puolet, seurauksena riitoja, eli sekään ei toiminut. Nykyinen systeemi on kummallekin hyvä, eli kotityöt tehdään sen mukaan, miten ollaan kotona, miten jaksetaan ja miten on aikaa. Seurauksena riidaton ja harmoninen yhteiselo sekä koti on yleisilmeeltään siisti.
Vierailija kirjoitti:
"Jokainen kommentti, jossa miehelle kotitöiden 50/50 jako ei käy vaan naista vaaditaan tekemään enemmän mitä typerimmillä tekosyillä. Jokainen kommentti jossa länsimaisia naisia haukutaan aasialaisnaisten "palvelualttiuden" varjolla ja vuoksi, miehen palveleminen on siinä se naisesta haluttava hyöty."
Voitko kopioida niitä kommentteja tähän?
Voi luoja mitä avuttomuutta! Et kykene kotitöihin, se on jo tullut selväksi, mutta ketjukin pitäisi kopioida? Mihin kykenet ilman apuja??
Vierailija kirjoitti:
Tää palsta on kyllä hyväksi parisuhteelleni. Joka kerta kun käyn kurkkaamassa tätä vouhkaamista laiskoista suomalaisista naisista ja miesten oikeudesta lojua palveltavana perheen yhteisessä kodissa, muistan olla kiitollinen omasta ihanasta miehestäni. Hän näyttää lapsille hyvän miehen ja isän mallia. En usko, että pojastamme tulee tuollaista laiskaa ja avutonta miesvauvaa kuin moni ketjussa kirjoittanut tyyppi näyttää olevan, enkä usko, että tyttäremme koskaan alistuu moisen niljakkeen riistettäväksi ja poljettavaksi. Kyllä isillä on ihan hirveän suuri merkitys lasten ja nuorten elämässä myös esikuvana ja miehen mallina.
Omat lapset asuvat jo omillaan ja näen kotikasvaruksen hedelmät. Ei voi valittaa! Molemmat olemme tehneet heidän eteen osamme ja sen huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä mitään joukkopsykoosia ole. Olemme vaan samaa mieltä siitä, mikä on aikuisen tehtävä aikuisten maailmassa. Lisäksi surettaa, kun toisten ihmisten elämä hukkaantuu laiskiaisten kanssa. Ja jokainen arvostaa sitä omaa hyvää kumppania.
Jos tää sit onkin joukkopsykoosia, sehän on vain positiivinen asia😅
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä, millainen pari on kyseessä. Se joka tekee kevyempää työtä tai on enemmän kotona, voi tehdä myös enemmän kotitöitä. Ei niitä nykypäivänä niin paljoa ole, ellei ihminen itse ole aivan porsas. Olen kokeillut kumpaakin versiota, eli vaatinut toista tekemään puolet, seurauksena on riitoja, eli ei toimi. Olen kokeillut myös elää sellaisen ihmisen kanssa, joka vaati tekemään puolet, seurauksena riitoja, eli sekään ei toiminut. Nykyinen systeemi on kummallekin hyvä, eli kotityöt tehdään sen mukaan, miten ollaan kotona, miten jaksetaan ja miten on aikaa. Seurauksena riidaton ja harmoninen yhteiselo sekä koti on yleisilmeeltään siisti.
Tuohan toimii silloin, kun molemmat ottavat vastuuta ja kantavat kortensa kekoon. Edellyttää myös, että molemmat pystyvät tekemään pakollisia hommia myös silloin, kun ei oikein jaksas tai huvittais. Että niissäkään tilanteissa homma ei romahda vain toisen niskaan.
Mutta tässä ketjussa nyt oli aiheena ihmistyyppi, joka heittäytyy täysin passattavaksi eikä suostu tekemään omaa osuuttaan missään tilanteessa. Oikea ratkaisu tuossa on viheltää peli poikki, kuten ap tekikin, mutta jostain syystä hän on saanut osakseen paljon kritiikkiä ja laiskaksi haukkumista. Ei tunnu reilulta.
"En usko, että pojastamme tulee tuollaista laiskaa ja avutonta miesvauvaa kuin moni ketjussa kirjoittanut tyyppi näyttää olevan, enkä usko, että tyttäremme koskaan alistuu moisen niljakkeen riistettäväksi ja poljettavaksi."
#kotikasvatuksen hedelmä #miesviha näkyväksi
Vierailija kirjoitti:
Eli teet kotitöitä ja kumppanisi on osallisuuteesi tyytyväinen? Jos näin, miksi vänkäät palstalla yhtään mitään? Miksi haastat riitaa ja ketä vastaan? Erikoinen tapaus kyllä.
Vierailija kirjoitti:
"En usko, että pojastamme tulee tuollaista laiskaa ja avutonta miesvauvaa kuin moni ketjussa kirjoittanut tyyppi näyttää olevan, enkä usko, että tyttäremme koskaan alistuu moisen niljakkeen riistettäväksi ja poljettavaksi."
Mitäs miesvihaa se on, jos sanoo laiskaa ja avutonta ihmistä laiskaksi ja avuttomaksi? Mies joka ei tee puolikastaan kotitöistä ja vielä vikisee, on laiska ja avuton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs miesvihaa se on, jos sanoo laiskaa ja avutonta ihmistä laiskaksi ja avuttomaksi? Mies joka ei tee puolikastaan kotitöistä ja vielä vikisee, on laiska ja avuton.
Ilmeisesti se on sitten naisvihaa, jos vastaavaa naista sanoo laiskaksi ja avuttomaksi? Vai onko sekin jollain kummallisella tavalla miesvihaa 🤔?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä, millainen pari on kyseessä. Se joka tekee kevyempää työtä tai on enemmän kotona, voi tehdä myös enemmän kotitöitä. Ei niitä nykypäivänä niin paljoa ole, ellei ihminen itse ole aivan porsas. Olen kokeillut kumpaakin versiota, eli vaatinut toista tekemään puolet, seurauksena on riitoja, eli ei toimi. Olen kokeillut myös elää sellaisen ihmisen kanssa, joka vaati tekemään puolet, seurauksena riitoja, eli sekään toiminut.
Mikä ongelma siinä puoliksi tekemisessä oli? Kahden tasavertaisen aikuisen taloudessa? Sehän ei siis todellakaan tarkoita, että kaikki pantaisiin matemaattisesti puoliksi vaan että hommat jakautuvat reilusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti se on sitten naisvihaa, jos vastaavaa naista sanoo laiskaksi ja avuttomaksi? Vai onko sekin jollain kummallisella tavalla miesvihaa 🤔?
Ihminen, joka ei tee puolikastaan kotitöistä oma-aloitteisesti, on laiska ja avuton. Jotenkin se vaan aina pyöritetään muka jotenkin ihmeellisesti miesvihaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu ihan siitä, millainen pari on kyseessä. Se joka tekee kevyempää työtä tai on enemmän kotona, voi tehdä myös enemmän kotitöitä. Ei niitä nykypäivänä niin paljoa ole, ellei ihminen itse ole aivan porsas. Olen kokeillut kumpaakin versiota, eli vaatinut toista tekemään puolet, seurauksena on riitoja, eli ei toimi. Olen kokeillut myös elää sellaisen ihmisen kanssa, joka vaati tekemään puolet, seurauksena riitoja, eli sekään toiminut.
Mikä ongelma siinä puoliksi tekemisessä oli? Kahden tasavertaisen aikuisen taloudessa? Sehän ei siis todellakaan tarkoita, että kaikki pantaisiin matemaattisesti puoliksi vaan että hommat jakautuvat reilusti.
Selvästikään niissä aiemmissa suhteissa on ollut riitaisaa ja erilainen näkemys siitä, mikä on puoliksi ja miten paljon kotitöitä pitää ylipäätään tehdä. Normaalissa hyvässä suhteessa molemmat arvostaa kumppaniaan ja ihan haluaa jakaa ne kotityöt reilulla tavalla, eikä pitää kumppania palvelijana. Silloin ei tartte riidellä tästäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla jotain sanottavaa ketjun aiheeseen? Kuuluuko naisen tehdä yksin kaikki perheen yhteiset työt? Onko hän laiska, jos olettaa, että myös mies tekee osansa? Jos on, miksi olet sitä mieltä?
Tyypillistä naislapsen kiukuttelua. Naislapsi kiukuttelee kuin murkkuikäinen kun koko perhe ei suostu tanssimaan oman pillin tahdissa. Aikuiset päättävät yhdessä mitä tehdään. Naislapsen pitää vielä kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"PS. miten tämä juttu on mennyt näihin thaikku-ym vaimoihin?"
Näyttää vahvasti siltä, että kun naiset eivät saakaan miehiä tekemään kaikkia kotitöitä, näillä on salainen haave tilata postimyyntikuvastosta aasialainen nainen alistettavaksi kotitöihin.
Niin miehet niistä alistettavista naisista haaveilevat, kun ovat liian laiskoja tekemään sen puolikkaansa kotitöistä. Onneksi kaikki miehet eivät ole sellaisia lusmuja eivätkä yritä alistaa ketään, fiksujakin löytyy.
Voinet varmaan näyttää kommentteja, joissa miehet ilmaisevat haluavansa alistettavan naisen itselleen?
Jokainen kommentti, jossa miehelle kotitöiden 50/50 jako ei käy vaan naista vaaditaan tekemään enemmän mitä typerimmillä tekosyillä. Jokain
Suomalainen naislapsi vaatii 90/10 jakoa kuningatar-kohtelulla, jos saa hänellä on aina päätös- ja moitintaoileus kaikkeen. Mikään ei riitä, ja kaikissa muissa on aina kovin paljon toivottavaa. Itse ollaan niin täydellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen, joka ei tee puolikastaan kotitöistä oma-aloitteisesti, on laiska ja avuton. Jotenkin se vaan aina pyöritetään muka
Eikä se ole mikään sukupuolikysymys. Nainenkin voi olla laiska ja avuton siipeilijä kyllä. On niitä. Keskimäärin naiset tekee vähän enemmän kotitöitä, mutta keskimäärä on keskimäärä ja joissain perheissä on toisin päin. Tää vaan on enemmän naisten palsta ja eniten kirjoittaa ne, joilla on aiheeseen sanottavaa eli kokemusta epätasaisesta työnjaosta (ja tämän keskustelun perusteella myös ne, jotka muuten vaan haluaa lietsoa ja haastaa riitaa).
Vierailija kirjoitti:
Tää palsta on kyllä hyväksi parisuhteelleni. Joka kerta kun käyn kurkkaamassa tätä vouhkaamista laiskoista suomalaisista naisista ja miesten oikeudesta lojua palveltavana perheen yhteisessä kodissa, muistan olla kiitollinen omasta ihanasta miehestäni. Hän näyttää lapsille hyvän miehen ja isän mallia. En usko, että pojastamme tulee tuollaista laiskaa ja avutonta miesvauvaa kuin moni ketjussa kirjoittanut tyyppi näyttää olevan, enkä usko, että tyttäremme koskaan alistuu moisen niljakkeen riistettäväksi ja poljettavaksi. Kyllä isillä on ihan hirveän suuri merkitys lasten ja nuorten elämässä myös esikuvana ja miehen mallina.
Olen moneen kertaan miettinyt samaa. Ne oman parisuhteen riidanaiheet ja ärsytykset alkaa tuntua aika mitättömiltä, kun vähän aikaa lukee tätä palstaa.
"Nytkö väität, että ne viestit ovat naisten kirjoittamia? Että esim. tuo aasialaisista vouhottava tyyppi on nainen? Hänen näppikseltään on tullut aika lailla kuraa naisten niskaan. Mutta että itse olisi nainen? Jaa-a. Aika kaukaa haettua.
Mutta niin, mitä mieltä sinä olet kotitöiden jakamisesta?"
Mistään viestistä ei voi olla täydellisen varma, kumpaa sukupuolta sen kirjoittaja on.