Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8336)

Vierailija
3281/8336 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
3282/8336 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen tehköön naisen työt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3283/8336 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai tekee omansa, kunhan mieskin omansa hoitaa.

Pitää vain ymmärtää, että sitten on vielä ne kotityöt, jotka eivät ole naisen töitä vaan ne ovat perheen yhteistä töitä, joihin jokaisen perheenjäsenen kuuluu osallistua. Tästähän me olemme samaa mieltä, eikö niin?

Vierailija
3284/8336 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jäi nyt askarruttamaan kaksi asiaa:

1) Miten ne aasiattaret kuivaavat pesun jälkeen? Onko siellä yleisissä vessoissa yhteiset pyllypyyhkeet, vai kantaako jokainen omaansa mukana käsilaukussa.

2) Miten tämä liittyy ap:n miehen perseilyyn?

Vierailija
3285/8336 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

Julma vaimo käskee mun pestä omat kalsarini!!! #miesvihanäkyväksi

Vierailija
3286/8336 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jäi nyt askarruttamaan kaksi asiaa:

1) Miten ne aasiattaret kuivaavat pesun jälkeen? Onko siellä yleisissä vessoissa yhteiset pyllypyyhkeet, vai kantaako jokainen omaansa mukana käsilaukussa.

Paljastui, että ei ne mitään pese vaan pyyhkii jollain kemikaalipyyhkeellä. Ei kyllä käy kateeksi, mahtaa olla limakalvot riekaleina.

Vierailija
3287/8336 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salaojat kaivettu, vesirännit putsattu, lumityöt tehty, halot hakattu, auto katsastettu, sauna lämmitetty, ruokaa laitettu, ikkunat pesty, kaupassa käyty, joulukuusi korjattu pois, parveke siivottu, saranat rasvattu, astiat tiskattu, pölyt pyyhitty, laskut maksettu, hiihtolatu korkattu, uimallissa käyty, lakanat vaihdettu, kengät kiillotettu, sulake vaihdettu, pyykit pesty, vessanpönttö pesty, palovaroitin kiinnitetty kattoon, jne...

Vierailija
3288/8336 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu taas niin kurjalta lukea naisten elämästä, jossa joutuvat kotona tekemään ja hoitamaan lähes kaiken. Tuo on niin väärin, kun muut perheessä ei arvosta ja pitävät itsestäänselvyytenä. Olkaa rohkeita, ja jättäkää ne huonot puolisot, vaikka elintaso laskeekin. Oikeasti tulette onnellisemmiksi.

Mä olen ylpeä äidistäni, joka nelikymppisenä jätti mun isäni. Äijä ei tehnyt kotona mitään. Kahdenkymmenen vuoden aikana imuroi kerran ja tiskasi kaksi kertaa, petivaatteita ei vaihtanut koskaan, eikä vienyt roskapussia, vaikka roskapönttö oli autopaikan vieressä. Ei osallistunut lapsiin liittyviin asioihin. Pari kertaa haki hoidosta. Äitini oli niin väsynyt ja kyllästynyt. Päätti tehdä ratkaisunsa, koska halusi olla onnellinen, eikä viettää loppuelämäänsä kotipiikana. Isälläni eron jälkeen alkoi yksinäisyys ja alamäki, kun ei osannut edes raha-asioita hoitaa. Äitini oli hoitanut aina nekin. Isäni oli ollut täysin vapaamatkustaja. Yritti epätoivoisesti saada äitiäni takaisin, mutta äitini piti onneksi päänsä.

Nykyään äitini on jo eläkkeellä. Ollut aviomies numero kahden kanssa jo parikymmentä vuotta viettäen tyytyväistä arkea. Eikä ole tarvinnut passata! :)

Vierailija
3289/8336 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini mielestä länsimaiset pytyt ovat epähygienisempiä kuin heillä. Hienoimmissa on kaukosäädin, millä suihkua ym. säädetään.

Vierailija
3290/8336 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaverini mielestä länsimaiset pytyt ovat epähygienisempiä kuin heillä. Hienoimmissa on kaukosäädin, millä suihkua ym. säädetään.

Hankipa sitten sellainen pönttö, pistä pääsi sitten sinne ja suihkuta paineella, niin ehkä helpottaa.

Vierailija
3291/8336 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hankipa sitten sellainen pönttö, pistä pääsi sitten sinne ja suihkuta paineella, niin ehkä helpottaa.

Ei minun päätäni kiristä - minusta on mukava tutustua erilaisiin kulttuureihin. Tuokin tuli puheeksi, kun kiusoittelin häntä käsien pesusta, nauroin hänen pesevän käsiään kuin olisimme leikkaukseen menossa. Hän puolestaan nauroi ja sanoi, että vaikka hän on asunut Suomessa jo pitkään, hänestä paperilla pyyhkiminen on epähygienistä. 

Vierailija
3292/8336 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun päätäni kiristä - minusta on mukava tutustua erilaisiin kulttuureihin. Tuokin tuli puheeksi, kun kiusoittelin häntä käsien pesusta, nauroin hänen pesevän käsiään kuin olisimme leikkaukseen menossa. Hän puolestaan nauroi ja sanoi, että vaikka hän on asunut Suomessa jo pitkään, hänestä paperilla pyyhkiminen on epähygienistä. 

Hyvä siis, että olet löytänyt itsesi ja kaltaistasi seuraa👍

Vierailija
3293/8336 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista lukea näitä viestejä...

Perusperiaate: miesten viestit saa alapeukkuja oli ne fiksuja tai ei ja naisten viestit saa yläpeukkuja oli ne fiksuja tai ei... 

Suola tässä on se että VÄLILLÄ tuo lukijalta hämärtyy ja miehen kommentti saakin yläpeukkuja vaikka olisikin pöljä kommentti koska kirjoittaja luullaan olevan nainen. Vastaavasti myös VÄLILLÄ naisten fiksut kommentit tulkitaan miehen kirjoittamaksi ja saa alapeukkuja 😊

-> kommentin sisällöllä ei ole merkitystä jos siitä paljastuu sukupuoli?

N46

Oikeastihan nimimerkkisi on M46.

Niinhän hän jo paljasti?

Vierailija
3294/8336 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aiemmin tajunnutkaan, miten moni on vielä herran vuonna 2024 sitä mieltä ettei kotitöitä kuulu jakaa kumppanin kesken. Olen omien parisuhteiden ja laajan kaveripiirini perusteella naiivisti kuvitellut tämän olevan jo itsestäänselvyys, mutta ehkä meidän elämäntavoiltaan muutenkin aktiivisessa porukassa ei vain esiinny mammanpoikia ja prinsessoja.

Ap:n "miehen" tavoin käyttäytyvälle kumppaniehdokkaalle näyttäisin välittömästi ovea, tuollainenhan on munatonta loisimista eikä isälle sopivaa käytöstä.

M36

Vierailija
3295/8336 |
14.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä välillä sitäkin paljonko täällä jutut saavat lisäväriä kun naislauma vauhkoontuu.

Vierailija
3296/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa miettiä välillä sitäkin paljonko täällä jutut saavat lisäväriä kun naislauma vauhkoontuu.

Minun mielikuvani on, että tässä ketjussa on pari vauhkoontunutta peräkamaripoikaa. Suuri osa miesten kommenteista on heiltä, ja he muokkaavat ketjua poistattamalla järkeviä ja neutraaleja kommentteja, jos ne sisältävät heidän agendansa vastaisia faktoja, tai ovat liian napakoit heitä kohtaan.

Vierailija
3297/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni, mutta sinun on pakko valistaa minua, mitä ne ovat.

t. kaksi avioliittoa, yhteensä 30 vuotta

ps. ei tuo ukkokaan tiennyt, mutta ei se tiennyt miesten töitäkään, ei edes niitä salaojia

Vierailija
3298/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt kun taas kysyn, mitkä on niitä naistentöitä ja perusteluja sille, joku #miesviha kyselee, kuka sellaista on väittänyt, että olisi jotain naistentöitä. Valehtelevat, kuten aina. Vai miten tää juttu toistuvasti menikään?

Vierailija
3299/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt kun taas kysyn, mitkä on niitä naistentöitä ja perusteluja sille, joku #miesviha kyselee, kuka sellaista on väittänyt, että olisi jotain naistentöitä. Valehtelevat, kuten aina. Vai miten tää juttu toistuvasti menikään?

Oletko autisti vai miksi jankkaat?

Vierailija
3300/8336 |
15.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko autisti vai miksi jankkaat?

Kiinnostais kuulla edes joku ymmärrettävä perustelu. Niitä ei vaan tule. 

En ole ainoa kysyjä. 

Miksi kysyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kaksi