Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8334)

Vierailija
2821/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Osaatko vieläkään kertoa, miksi kahden aikuisen ihmisen liitossa vain toisen kuuluu tehdä talouden yhteisiä töitä? Miksi ne kevyet kotityöt ovat ylivoimaisen vaikeita ja raskaita silloin, kun itse pitäisi niitä tehdä? Puoliso on laiska, jos ei tee kaikkea - mutta mikäs sinä itse olet, kun et mitään?"

Miksi tivaat tuota minulta?

Jos olet sen mielikuvituksellisen aasiattaren mies (en oikeasti usko koko tarinaan 🤭), niin ethän sinä taida tehdä yhtään mitään kotonasi. Mikä on tekosyysi olla vapaamatkustaja?

Eri

Vierailija
2822/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Osaatko vieläkään kertoa, miksi kahden aikuisen ihmisen liitossa vain toisen kuuluu tehdä talouden yhteisiä töitä? Miksi ne kevyet kotityöt ovat ylivoimaisen vaikeita ja raskaita silloin, kun itse pitäisi niitä tehdä? Puoliso on laiska, jos ei tee kaikkea - mutta mikäs sinä itse olet, kun et mitään?"

Miksi et osaa vastata yksinkertaiseen kysymykseen? Jääkö ne työt sulla tekemättä, koska ovat sulle liian vaikeita? Et taida tarvita puolisoa vaan henkilökohtaisen avustajan - tai ehkäpä jokin laitospaikka olisi sopivampi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2823/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et osaa vastata yksinkertaiseen kysymykseen? Jääkö ne työt sulla tekemättä, koska ovat sulle liian vaikeita? Et taida tarvita puolisoa vaan henkilökohtaisen avustajan - tai ehkäpä jokin laitospaikka olisi sopivampi?

Eiköhän tuo jostain laitoksesta käsin palstaile. Jutut ainakin sitä mukaa. Varmaan hoitajana joku ihana aasiatar siellä.

Vierailija
2824/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos teidän muiden naisten askareet nyt tehty ihan huomaamatta ja pyllyä pyöritellen? Itse vien mieheni ravintolaan syömään syntymäpäivänsä kunniaksi. Ei tarvitse kummankaan kokkailla eikä tiskailla. Eikä kaivaa yhtä ainoata salaojaakaan. 😁

Vierailija
2825/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos teidän muiden naisten askareet nyt tehty ihan huomaamatta ja pyllyä pyöritellen? Itse vien mieheni ravintolaan syömään syntymäpäivänsä kunniaksi. Ei tarvitse kummankaan kokkailla eikä tiskailla. Eikä kaivaa yhtä ainoata salaojaakaan. 😁

Kyllä. Pyörittelin pyllyä ihan vanhasta muistista, kunnes tajusin, että asun yksin. Täytyy nyt äkkiä tästä lähteä miesystävän nurkkiin kotitöihin, että on jotain hyötyä siitä pyllyn pyörittelystä. Enhän suo, että kumppani joutuu katsomaan kotityöntekijää, joka ei miellytä silmää.

Vierailija
2826/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Minun tuntemani aasialaisvaimot tekevät fyysisesti äärimmäisen raksasta työtä, mutta silti heidän miehensä tuntuvat vaativan, että he tekevät päivän päätteeksi myös kaikki kotityöt. Mies tuntuu olevan se heikompi astia ainakin noissa perheissä. Sen pikkuruisen vaimoparan pitää jaksaa työtä vuorotta sillä välin, kun mies vain lepää illat ja odottaa palvelua, kun niin kovasti väsyi töissä."

Nämä ne on huvittavia tapauksia. Tästäkin tuntuu vaikka miltä ja sen siivittämänä kaakattaa kuin päätön kana pelkkää potaskaa. :D

Niin, kaikki eivät paasaa suurena faktana ja totuutena kaikkien suomalaisten tai aasialaisten yksityiselämästä, kuten joillakin näyttää olevan tapana tehdä. Voi kertoa vain siitä, mitä itse on nähnyt ja kuullut.

Jos on nähnyt jonkun raatavan niska limassa palkkatyöss

Tuohan voisi olla orkkis pyllynpyörittäjä ennen auton saamista.

Vierailija
2827/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikä siinä on, että haluatte aina vähätellä tuota passausjuttua, vaikka sillä monet perustelevat sen aasialaisen hakemisen. Eikä kukaan edelleenkään ole puolella sanalla perustellut sitä, miksi miestä pitää passata. Tämän kysyminenkin on vääristelyä."

Ei kukaan mies ole koskaan sanonut, että on hakenut tai aikoo hakea aasialaisen naisen passaamaan ja orjaksi itselleen. Kaikki tuollainen on tullut teidän palstapösilöiden näppiksiltä.

Orjaksi ette tietenkään kutsu. Mutta kun kirjoitus alkaa sillä, ettei suomalaiset naiset suostu tekee miehen puolesta kotitöitä, kannattaa hakea aasiasta nainen. Niin mikäköhän olisi johtopäätelmä tästä?

Kannattaa kirjoittaa alunperinkin siten, mitä tarkoittaa. Siten, ettei tule väärinymmärryksiä. 

Vierailija
2828/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies tekee kaikki tai 50% kotitöistä se kertoo feminiinisestä miehestä joka lopulta lakkaa kiinostamasta tai viehättämästä naista ja tuloksena on väistämättä naisen haluama avioero. Tää feministinen paatos tasa-arvoisuudesta parisuhteeessa on roskaa ja johtaa väistämättä maskuliinisen miehen kastroimiseen henkisellä tasolla. 

Väärin. Ne parit pysyvät pidempään yhdessä, jotka jakavat ne kotihommat. Tästä on ollut tutkimus, jota en tähän löytänyt.

Minun mieheni on niin miehekäs, ettei mikään pyykinpesu sitä miehekkyyttä vie. Se on lähtökohtaisesti miehekkyyden mitta, ettei ole ongelma tehdä ihan mitä vaan, mutta todellakin on valmis tekemään sen, mikä pitää hoitaa. 

Vierailija
2829/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teitä kiinnostaa toisten ihmisten elämät? Eikö teillä ole omaa elämää ollenkaan kun roikutte täällä päivästä toiseen nälvimässä milloin kenellekin?

Vastauksen varmaan tiedät ihan omasta takaa😅, kun itsekin täällä olet!

Vierailija
2830/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies tekee kaikki tai 50% kotitöistä se kertoo feminiinisestä miehestä joka lopulta lakkaa kiinostamasta tai viehättämästä naista ja tuloksena on väistämättä naisen haluama avioero. Tää feministinen paatos tasa-arvoisuudesta parisuhteeessa on roskaa ja johtaa väistämättä maskuliinisen miehen kastroimiseen henkisellä tasolla. 

Mies, joka tekee oman osansa, eli noin puolet kotitöistä, ei ole feminiininen vaan normaali mies. Kun kotityöt eivät vie liikaa kummankaan aikaa, sitä jää myös parisuhteen ylläpitämiseen. Suosittelen!

Mä suosittelen, että suomalaisille naisille tekisi hyvää palata ajassa taaksepäin, että kävisivät jonkinlaisen emäntäkoulun. Miksei palstamammojen nutturapäisille mekko-Einareillekin se voisi olla paikallaan. Siellä oppisivat tekemään kevyet kotityöt tehokkaast

Kerrotko vielä, miksi niiden kevyiden kotitöiden teko on naisen tehtävä, eikä miehen? Jos yhdessä asuvat. 

Vierailija
2831/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies, joka tekee oman osansa, eli noin puolet kotitöistä, ei ole feminiininen vaan normaali mies. Kun kotityöt eivät vie liikaa kummankaan aikaa, sitä jää myös parisuhteen ylläpitämiseen. Suosittelen!

Mä suosittelen, että suomalaisille naisille tekisi hyvää palata ajassa taaksepäin, että kävisivät jonkinlaisen emäntäkoulun. Miksei palstamammojen nutturapäisille mekko-Einareillekin se voisi olla paikallaan. Siel

Tätä on kysytty useasti. Kysymys on niin vaikea, ettei kukaan ole edes yrittänyt vastata. 

Vierailija
2832/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen lakkoillut kesästä asti. Tilanne tällä hetkellä.

Koko perhe, siis myös mies,  siivosi juuri ennen joulua kukin noin viis tuntia/naama eli yhteensä noin 20 tuntia niin, että jopa meille olisin uskaltanut päästää vieraita. Lähdimme kuitenkin itse vierailuille heti joulun jälkeen ja koti jäi melko siistiksi.

Nyt on sotkettu taas, mutta ei vielä niin siivottomaksi, kuin ennen joulua kuukausia yhtä soittoa. Ruokaa on myös laitettu tulevaksi kouluviikoksi tarpeeksi, mutta nuoret puolustavat laittamiaan ruokia ja isälle ei niistä liiennyt kuin maistiaiset. Keittiö on siivottu.

Nuoret ovat sitä mieltä, että isänkin olisi opittava huolehtimaan itsestään paremmin. Isä kun osti yhteisellä kauppareissulla eineksiä töihin vietäväksi itselleen ja nuoret saivat valita taas raaka-aineita, joita tarvitsevat ruoanlaittoon.  Minä tein yhden ruoan ja kävin vaihtokauppaa lasten ruuista. Ruoka-annokset on pakattu valmiiksi. Täytyy muistuttaa vielä välipaloista. Minulla ja lapsilla on myös puhtaat vaatevarastot. Työt ja koulu voivat alkaa.

Vierailija
2833/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mikä siinä on, että haluatte aina vähätellä tuota passausjuttua, vaikka sillä monet perustelevat sen aasialaisen hakemisen. Eikä kukaan edelleenkään ole puolella sanalla perustellut sitä, miksi miestä pitää passata. Tämän kysyminenkin on vääristelyä."

Ei kukaan mies ole koskaan sanonut, että on hakenut tai aikoo hakea aasialaisen naisen passaamaan ja orjaksi itselleen. Kaikki tuollainen on tullut teidän palstapösilöiden näppiksiltä.

Häh? Kyllähän se närpiöläinen kurkkukeisarikin puhui ihan suoraa seksiorjasta, kun hänelle piti tuottaa se hädin tuskin täysi-ikäinen tyttö Vietnamista. Onneksi ehti jäämään muusta ihmiskaupasta ennen kuin sai tytön tänne.

Vierailija
2834/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Meillä muuten koti siistiytyi tänään hyvin huomaamattomasti. Olin poissa kolme tuntia. Sillä aikaa oli keittiö siivottu, lakanat vaihdettu, vähän imuroitu ja jopa silitetty vaatteita! 

Mun mies ei ole aasialainen, ihan kotimainen versio puolisosta.

Vierailija
2835/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh. Meillä muuten koti siistiytyi tänään hyvin huomaamattomasti. Olin poissa kolme tuntia. Sillä aikaa oli keittiö siivottu, lakanat vaihdettu, vähän imuroitu ja jopa silitetty vaatteita! 

Olihan hän muistanut pyörittää pyllyä?

Vierailija
2836/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan suomalaisilla naisilla pyllyn pyörittäminen ei oikein onnistu. Syy: valtavat jenkkakahvat ja iso röllykkämaha.

Vierailija
2837/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin oli tänään keittiö siistiytynyt ja astiat peseytyneet kuin taikaiskusta sillä välin, kun kävin lasten kanssa kaupassa. Ja ihan kotimainen malli täälläkin.

Vierailija
2838/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusten mukaan suomalaisilla naisilla pyllyn pyörittäminen ei oikein onnistu. Syy: valtavat jenkkakahvat ja iso röllykkämaha.

Psst: Ne uliopiston tikkukirjainharjoitukset eivät ole mitään oikeita tutkimuksia, vaikka hoitajat ehkä huijaavatkin sillä verukkeella teitä pojan palleroisia treenaamaan lukemista ja kirjoittamista. 

Vierailija
2839/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vierailija kirjoitti:

Miksi et osaa vastata yksinkertaiseen kysymykseen? Jääkö ne työt sulla tekemättä, koska ovat sulle liian vaikeita? Et taida tarvita puolisoa vaan henkilökohtaisen avustajan - tai ehkäpä jokin laitospaikka olisi sopivampi?"

Olen tässä jo jonkin aikaa vallan hölmistyneenä miettinyt, että mitähän tuohon hölmöilyyn nyt osaisi vastata, ettei palstamammoilta repeä aortat riekaleiksi.

Eli homma on edennyt niin, että mammat kuvittelevat minun olevan täysin kelvoton laiskimus ja että vaimo tekisi meillä kaikki kotityöt. Tuo harhakäsitys varmaan syntyi siitä, kun kerroin, että tietenkin autan kaunista ja ihanaa vaimoani aina kun ehdin ja jaksan. Käytännössä siis olen monesti kykenemätön auttamaan, koska saatan olla työmatkoilla 3-5 päivää. Etänä kotitöitä ei vielä kai pystytä suorittamaan. Se jaksaminen taas tarkoitti sitä, että joskus työrupeama on ollut niin raskas, että jos palaan kotiin myöhään perjantai-iltana, seuraava päivä saattaa mennä nukkuessa univelkaa pois. Unissaankaan ei edes mammojen miehet kykene kotitöitä tekemään, en ainakaan usko. 

Sitten kun olen levännyt tarpeeksi, tai pidän muutaman päivän vapaata, teen aivan samoja kotihommia kuin vaimonikin, eli siivoilua, ruuanlaittoa, tiskit koneeseen, pyykinpesua jne. Lisäksi tietysti vielä talon viimeistelyä ja kaikkea muuta miesten töitä.

Täytyy antaa teille rakkaat mammat myös kiitoksen sana. Ette tälläkään kertaa pettäneet minua. Arvasin, että jos pitkitän oman osuuteni kertomista, mammat ovat lähteneet harhaisine kuvitelmineen kovasti laukalle ja mikäs sen hauskempaa luettavaa, kun ensin itse keksitään miehelle vikoja ja sitten aletaan haukkumaan niiden varjolla. :D

Vierailija
2840/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai aasialaisnaishullu on täällä ketjussa :D

Tää sen lore on kyllä paras mitä oon hetkeen lukenut! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan