Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon

Vierailija
21.10.2023 |

Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.

Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.

Kommentit (8334)

Vierailija
2801/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies tekee kaikki tai 50% kotitöistä se kertoo feminiinisestä miehestä joka lopulta lakkaa kiinostamasta tai viehättämästä naista ja tuloksena on väistämättä naisen haluama avioero. Tää feministinen paatos tasa-arvoisuudesta parisuhteeessa on roskaa ja johtaa väistämättä maskuliinisen miehen kastroimiseen henkisellä tasolla. 

Puhu sinä vain omasta puolestasi. Jos sua ei kiinnosta tasa-arvoinen mies ja parisuhde, jossa kumpaakaan ei hyväksikäytetä, niin ok. Mutta turha tulla kaikkien naisten suulla puhumaan.

Vierailija
2802/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teitä kiinnostaa toisten ihmisten elämät? Eikö teillä ole omaa elämää ollenkaan kun roikutte täällä päivästä toiseen nälvimässä milloin kenellekin?

Kerro sinä? Siinähän tuota olet itsekin nälvimässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2803/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teitä kiinnostaa toisten ihmisten elämät? Eikö teillä ole omaa elämää ollenkaan kun roikutte täällä päivästä toiseen nälvimässä milloin kenellekin?

Kerro sinä? Siinähän tuota olet itsekin nälvimässä. 

Kerro sinä!! Kerro, kerro, kerro kuvastin!

Vierailija
2804/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä olet täällä miksi? Etsit tämän ketjun, luet ja kommentoit.

Vierailija
2805/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"En sano, etteikö noinkin voisi olla, mutta useimmiten tuontivaimot elävät alisteisessa asemassa. Kouluttautuneet ja Suomeen opiskelemaan tai töihin tulleet ovat tietysti eri asia kuin ne tapaukset, missä on haettu tottelevainen pikkuvaimo miestä miellyttämään."

Kuinka monta "tuontivaimoa" mahdat tuntea? Ja millaisissa piireissä näitä alistettuja naisia yleensäkin on? Etkö usko sitäkään, että moni suomalainen mies on halunnut lempeän ja rakastavan aasialaisen naisen, koska suomalaiset naiset ovat niin kylmiä ja kovia? Minulle on muutama aasialaisen naisen mies sanonut ihan suoraan, että joko kammoksuu tai pelkää suomalaisia naisia.

Pitääkö tuntea henkilökohtaisesti monta tuontivaimoa voidakseen puhua aiheeseen liittyvästä ilmiöstä?

Vierailija
2806/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minun tuntemani aasialaisvaimot tekevät fyysisesti äärimmäisen raksasta työtä, mutta silti heidän miehensä tuntuvat vaativan, että he tekevät päivän päätteeksi myös kaikki kotityöt. Mies tuntuu olevan se heikompi astia ainakin noissa perheissä. Sen pikkuruisen vaimoparan pitää jaksaa työtä vuorotta sillä välin, kun mies vain lepää illat ja odottaa palvelua, kun niin kovasti väsyi töissä."

Nämä ne on huvittavia tapauksia. Tästäkin tuntuu vaikka miltä ja sen siivittämänä kaakattaa kuin päätön kana pelkkää potaskaa. :D

Vierailija
2807/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies tekee kaikki tai 50% kotitöistä se kertoo feminiinisestä miehestä joka lopulta lakkaa kiinostamasta tai viehättämästä naista ja tuloksena on väistämättä naisen haluama avioero. Tää feministinen paatos tasa-arvoisuudesta parisuhteeessa on roskaa ja johtaa väistämättä maskuliinisen miehen kastroimiseen henkisellä tasolla. 

Juuri tuohon se eräs tutkimuskin viittasi, että seksielämä kuolee pikkuhiljaa kokonaan niillä pareilla, joissa mies tekee vähintään puolet kotitöistä ja voimme hyvin uskoa, että nämäkin matamit kun ovat jo kolmatta kuukautta paasanneet aiheesta, niin on tainnut entisestäänkin siirtyä ne välttämättömimmätkin kotityöt.

Vierailija
2808/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies, joka tekee oman osansa, eli noin puolet kotitöistä, ei ole feminiininen vaan normaali mies. Kun kotityöt eivät vie liikaa kummankaan aikaa, sitä jää myös parisuhteen ylläpitämiseen. Suosittelen!

Vierailija
2809/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies, joka tekee oman osansa, eli noin puolet kotitöistä, ei ole feminiininen vaan normaali mies. Kun kotityöt eivät vie liikaa kummankaan aikaa, sitä jää myös parisuhteen ylläpitämiseen. Suosittelen!

Mä suosittelen, että suomalaisille naisille tekisi hyvää palata ajassa taaksepäin, että kävisivät jonkinlaisen emäntäkoulun. Miksei palstamammojen nutturapäisille mekko-Einareillekin se voisi olla paikallaan. Siellä oppisivat tekemään kevyet kotityöt tehokkaasti ja siten, että kodin perussiisteystaso säilyy kuin itsestään. Ei tarvitsisi itkeä viikkotolkulla muiden yhtä laiskojen mammojen kanssa ja suhtautua vihamielisesti niihin miehiin ja näiden tehokkaisiin naisiin, jotka ovat osanneet arvostaa perinteisiä liittoja ja naisellisia kodin hengettäriä.

Vierailija
2810/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on lyhyeksi jäänyt palstamammojen lista. ;D

https://www.vauva.fi/keskustelu/5418951/viikon-kotityosi

Vierailija
2811/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä suosittelen, että suomalaisille naisille tekisi hyvää palata ajassa taaksepäin, että kävisivät jonkinlaisen emäntäkoulun. Miksei palstamammojen nutturapäisille mekko-Einareillekin se voisi olla paikallaan. Siellä oppisivat tekemään kevyet kotityöt tehokkaast

Mä olen käynyt, tai talouskoulu se silloin oli nimeltään. Kirjoittelin monta sivua taaksepäin meidän sektoroidusta työnjaosta ja siitä, ettei puoliso kuvittele, että mitkään kotityöt hoituvat itsestään tai kotitontun tekeminä. Meillä on aina ollut tapana arvostaa toisen tekemää työtä, sitä on nimittäin riittänyt. Vapaamatkustajaa en arvostaisi.

Vierailija
2812/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä suosittelen, että suomalaisille naisille tekisi hyvää palata ajassa taaksepäin, että kävisivät jonkinlaisen emäntäkoulun. Miksei palstamammojen nutturapäisille mekko-Einareillekin se voisi olla paikallaan. Siellä oppisivat tekemään kevyet kotityöt tehokkaasti ja siten, että kodin perussiisteystaso säilyy kuin itsestään. Ei tarvitsisi itkeä viikkotolkulla muiden yhtä laiskojen mammojen kanssa ja suhtautua vihamielisesti niihin miehiin ja näiden tehokkaisiin naisiin, jotka ovat osanneet arvostaa perinteisiä liittoja ja naisellisia kodin hengettäriä."

Machomiehillekin talouskoulu voisi tehdä hyvää ennen thaimaalaisen tai filippiiniläisen kodinkoneen hakemista.

Vierailija
2813/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä suosittelen, että suomalaisille naisille tekisi hyvää palata ajassa taaksepäin, että kävisivät jonkinlaisen emäntäkoulun. Miksei palstamammojen nutturapäisille mekko-Einareillekin se voisi olla paikallaan. Siellä oppisivat tekemään kevyet kotityöt tehokkaasti ja siten, että kodin perussiisteystaso säilyy kuin itsestään. Ei tarvitsisi itkeä viikkotolkulla muiden yhtä laiskojen mammojen kanssa ja suhtautua vihamielisesti niihin miehiin ja näiden tehokkaisiin naisiin, jotka ovat osanneet arvostaa perinteisiä liittoja ja naisellisia kodin hengettäriä.

Osaatko vieläkään kertoa, miksi kahden aikuisen ihmisen liitossa vain toisen kuuluu tehdä talouden yhteisiä töitä? Miksi ne kevyet kotityöt ovat ylivoimaisen vaikeita ja raskaita silloin, kun itse pitäisi niitä tehdä? Puoliso on laiska, jos ei tee kaikkea - mutta mikäs sinä itse olet, kun et mitään?

Vierailija
2814/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuohon se eräs tutkimuskin viittasi, että seksielämä kuolee pikkuhiljaa kokonaan niillä pareilla, joissa mies tekee vähintään puolet kotitöistä ja voimme hyvin uskoa, että nämäkin matamit kun ovat jo kolmatta kuukautta paasanneet aiheesta, niin on tainnut entisestäänkin siirtyä ne välttämättömimmätkin kotityöt.

Linkki tutkimukseen olisi kiva. Tai kerro edes tutkijan ja tutkimuksen nimi.

Kuinka monta salaojaa on jäänyt kaivamatta ja saranaa rasvaamatta, kun olet paasannut jo kolmatta kuukautta meidän kanssa?

Vierailija
2815/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä suosittelen, että suomalaisille naisille tekisi hyvää palata ajassa taaksepäin, että kävisivät jonkinlaisen emäntäkoulun. Miksei palstamammojen nutturapäisille mekko-Einareillekin se voisi olla paikallaan. Siellä oppisivat tekemään kevyet kotityöt tehokkaast

Tunnustit siis vihdoin, ettet tikkua ristiin kotonasi pistä, vaan naisen tulee tehdä kaikki. Yök, mikä "mies". 

Vierailija
2816/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä suosittelen, että suomalaisille naisille tekisi hyvää palata ajassa taaksepäin, että kävisivät jonkinlaisen emäntäkoulun. Miksei palstamammojen nutturapäisille mekko-Einareillekin se voisi olla paikallaan. Siel

Osaatko vieläkään kertoa, miksi kahden aikuisen ihmisen liitossa vain toisen kuuluu tehdä talouden yhteisiä töitä? Miksi ne kevyet kotityöt ovat ylivoimaisen vaikeita ja raskaita silloin, kun itse pitäisi niitä tehdä? Puoliso on laiska, jos ei tee kaikkea - mutta mikäs sinä itse olet, kun et mitään?

Loinen?

Vierailija
2817/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Minun tuntemani aasialaisvaimot tekevät fyysisesti äärimmäisen raksasta työtä, mutta silti heidän miehensä tuntuvat vaativan, että he tekevät päivän päätteeksi myös kaikki kotityöt. Mies tuntuu olevan se heikompi astia ainakin noissa perheissä. Sen pikkuruisen vaimoparan pitää jaksaa työtä vuorotta sillä välin, kun mies vain lepää illat ja odottaa palvelua, kun niin kovasti väsyi töissä."

Nämä ne on huvittavia tapauksia. Tästäkin tuntuu vaikka miltä ja sen siivittämänä kaakattaa kuin päätön kana pelkkää potaskaa. :D

Niin, kaikki eivät paasaa suurena faktana ja totuutena kaikkien suomalaisten tai aasialaisten yksityiselämästä, kuten joillakin näyttää olevan tapana tehdä. Voi kertoa vain siitä, mitä itse on nähnyt ja kuullut.

Jos on nähnyt jonkun raatavan niska limassa palkkatyössä, singahtelevan kauppaostokset ja lasten kuskaukset jalan tai polkupyörällä ja kuullut hänen kertovan, että vielä pitää ehtiä siivoamaan ja laittamaan miehelle ruokaa, niin jotain johtopäätöksiä voi toki tehdä miehestä, joka hurauttelee autolla toimistolle, viettää siellä 7-8 tuntia ja hurauttelee autolla takaisin kotiin odottamaan, että vaimo hakee lapset, käy kaupassa ja rientää ruokkimaan tuon töistä väsyneen uroon.

Vierailija
2818/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki tutkimukseen olisi kiva. Tai kerro edes tutkijan ja tutkimuksen nimi.

Kuinka monta salaojaa on jäänyt kaivamatta ja saranaa ras

Siinä samassa tutkimuksessa julkaistiin tieto, että sinkkumiehen siistin kodin saa aikaan miehen äiti, joka käy siivoamassa poikansa kodin. Naisten pitää olla tarkkana ettei lankea tällaiseen mammanpoikaan tai possumieheen.

Vierailija
2819/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Osaatko vieläkään kertoa, miksi kahden aikuisen ihmisen liitossa vain toisen kuuluu tehdä talouden yhteisiä töitä? Miksi ne kevyet kotityöt ovat ylivoimaisen vaikeita ja raskaita silloin, kun itse pitäisi niitä tehdä? Puoliso on laiska, jos ei tee kaikkea - mutta mikäs sinä itse olet, kun et mitään?"

Miksi tivaat tuota minulta?

Vierailija
2820/8334 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta salaojaa on jäänyt kaivamatta ja saranaa rasvaamatta, kun olet paasannut jo kolmatta kuukautta meidän kanssa?

Onko ehditty edes vaihtaa renkaita, kilpailuttaa vakuutuksia ja kantaa rakennustarvikkeita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi