Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8334)
Välihuomautus. Aaveemammat eivät ole ehtineet tämän ketjun takia siivoamaan, pesemään pyykkiä, eivätkä laittamaan ruokaa 2,5 kuukauteen.
Vierailija kirjoitti:
Välihuomautus. Aaveemammat eivät ole ehtineet tämän ketjun takia siivoamaan, pesemään pyykkiä, eivätkä laittamaan ruokaa 2,5 kuukauteen.
Onneksi aaveepapan ei tarvitse moisesta huolta kantaa, kun on se kotiorja ihan huomaamatta huolehtimassa papan ja perheen hyvinvoinnista. 🤗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi aaveepapan ei tarvitse moisesta huolta kantaa, kun on se kotiorja ihan huomaamatta huolehtimassa papan ja perheen hyvinvoinnista. 🤗
Miksi koet kotityöt orjuudeksi? Kohteletko miestä, joka tekee kotitöitä, orjana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheessä mies ja kaksi teiniä (yht. 3). Luokittelit siinä jo perheen. Mihin sinä kuulut? Jos et tunne kuuluvasi perheeseen, aloittaisin siitä ratkomaan ensin ongelmaa.
Eli tuon perheeseen kuuluu mies, kaksi teiniä ja uhriutuja. Hän laittaa kerran viikossa astiat tiskikoneeseen ja viettää muutaman päivän itkumuurilla (lue mammafoorumilla) poraten silmät päästään miten rankkaa hänellä on kotona sen kauhean työmäärän kanssa. Kerran kuukaudessa tarttuu jopa imuriin ja siitä seuraa jo viikon märinä itkumuurilla.
Mut se mies ei tee edes sen vertaa! Kuin laiska voi laiska oikeasti olla!
Mistä sinä tiedät miten tuossa (mielikuvitus)perheessä työt oikeasti jakaantuvat? Sinä ikävä kyllä vaikutat reppanalta, jolla e
No tuo kertomus perheestä ei ole mun kertoma. Siinä sanottiin, et nainen täyttää kerran viikossa tiskikoneen. Miestä ei mainittu kotitöissä ollenkaan. En siis tiedä, mikä perhe tuossa on kyseessä. Ihan viaton kysymys laiskuudesta. Sinullapa se otti kovasti kiveksestä😅
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun me mammat ollaan moniosaajia. Me voimme siis hoidella kotihommia palstailun lisäksi. Esim. ruokaa minun piti tänäänkin tehdä, koska muuten joutuisin syömään pakastepizzaa. Sitä saa aina miehen vuorolla.
Onko teillä miehillä niin, et joko palstaillaan tai sit hommaillaan...jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheessä mies ja kaksi teiniä (yht. 3). Luokittelit siinä jo perheen. Mihin sinä kuulut? Jos et tunne kuuluvasi perheeseen, aloittaisin siitä ratkomaan ensin ongelmaa.
Eli tuon perheeseen kuuluu mies, kaksi teiniä ja uhriutuja. Hän laittaa kerran viikossa astiat tiskikoneeseen ja viettää muutaman päivän itkumuurilla (lue mammafoorumilla) poraten silmät päästään miten rankkaa hänellä on kotona sen kauhean työmäärän kanssa. Kerran kuukaudessa tarttuu jopa imuriin ja siitä seuraa jo viikon märinä itkumuurilla.
Mut se mies ei tee edes sen vertaa! Kuin laiska voi laiska oikeasti olla!
Mistä sinä tiedät miten tuossa (mielikuvitus)perheessä työt oikeasti jakaantuvat? Sinä ikävä kyllä vaikutat reppanalta, jolla e
Eli trollailuun ei saa reagoida, mutta reagoijan saa haukkua? Mikäs logiikka täs nyt on? Ja otit siis herneen nenään mielikuvitusperheen isän haukkumisesta, vaikka koko juttu on pelkkää naisten haukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi koet kotityöt orjuudeksi? Kohteletko miestä, joka tekee kotitöitä, orjana?
Silloin, jos mies tekee kaiken kotityön naisen maatessa lahnana. Siis kaiken. Kuten apn tapauksessa tapahtui, mutta osat toisin päin.
Oliko sinusta apn miehen "toiminta" siis ok? Ja ap kohtuuton vaatimuksineen?
Millainen mies ennemmin rikkoo perheensä kuin on valmis tekemään osansa kotitöistä?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ohisketju rikkaasta miehestä aasialaisine pyllynpyörittäjäkaunokaisineen on suorastaan hulvaton. Propsit porholle, mielikuvituksesi riittäisi vaikka fiktiivisen romaanin kirjoittamiseen. "Faktoja" kannattaisi kuitenkin tarkistaa, vuorokaudessa on edelleen vain 24 tuntia, ja niistä vietät näköjään suurimman osan palstalla lojuen. Ei ihme, ettei aika riitä kuin pikkuwaifun satunnaiseen auttelemiseen. 😂😂😂
No, heillä on kolmannen kerroksen jokaisessa huoneessa oma robotti-imuri. Kyllä sitä aikaa jää. ;)
Ehtii siis hyvin kaivaa parit salaojat, vaihtaa renkaat, säädellä kodin elektroniikkaa ja tietotekniikkaa sekä kilpailuttaa vakuutukset 😎 jos siis pitkältä 8h työpäivältä, vaimon kuskaamiselta, lasten hakemiselta ja ruokakauppareissulta sekä jokailtaiselta hellältä rakastelulta jää aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Millainen mies ennemmin rikkoo perheensä kuin on valmis tekemään osansa kotitöistä?!?
Tuli kyllä vahva tunne siitä, ettei se mies ollut enää kiinnostunut vaimostaan/perheestään. Ei vaan jaksanut tehdä mitään sen eteen, et eroaisi.
Meillä aikanaan oli tilanne, jossa koin jääväni pitkäksi aikaa yksin kotiasioiden kanssa. Liittyen siis moneen asiaan kotona, lapset mukaan lukien. Lisäksi en saanut mitään tukea, kun töissä oli raskasta. Aloin tosissani harkitsemaan eroa. Lopulta mieskin tajusi sen.
Lapsemme sairastui. Osa syy miehen käytöksen muuttumiseen oli, että koki, ettei kykene käsittelemään sairasta lasta ja heitti pallon siitä minulle. Mutta alkoi kaikin puolin muuten ottaa vastuuta kaikesta muusta.
Lopulta sairastuin uupumukseen ja jäin pois töistäkin. Lapsen kanssa meni vuosia, kun 24/7 piti olla valppaana. Ja kun lopulta taakka helpotti, olin ihan loppu. Siitä lähtien mies kantanut suurimman vastuun kaikesta arjen hommista. Toki vuosien myötä olen kuntoutunut ja kotona teen jo paljon. Mies myös on välillä maininnut tavallaan siitä, miten pelkäsi mun lähtevän.
Siksi uskon, että muutos on mahdollinen. Jos tahtoa vaan on.
Mä olin ennen kodin projektipäällikkö. Sit sairastuin ja meiltä jäi mm. lomamatkat tekemättä kun minä en hoitanut niitä. Kerroin puolisolle että jos hän haluaa matkan niin hän sen järjestää. Mitään ei taapahtunut.
Käytiin pariterapiassa. Vasta kun terapeutti sanoi ääneen saman, puoliso ymmärsi. Nykyään hän varaa ja järjestää kaikki lomamatkat. Ja ottaa toki vastuuta myös muusta.
Mutta se vaati meillä sen että heitin hanskat tiskiin kun sairastuin ja että puoliso kuuli asiat terapeutin suusta.
Tuohan toimii, jos sinä tuot rahan pöytään. Miehen loisena ei onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin ennen kodin projektipäällikkö. Sit sairastuin ja meiltä jäi mm. lomamatkat tekemättä kun minä en hoitanut niitä. Kerroin puolisolle että jos hän haluaa matkan niin hän sen järjestää. Mitään ei taapahtunut.
Käytiin pariterapiassa. Vasta kun terapeutti sanoi ääneen saman, puoliso ymmärsi. Nykyään hän varaa ja järjestää kaikki lomamatkat. Ja ottaa toki vastuuta myös muusta.
Mutta se vaati meillä sen että heitin hanskat tiskiin kun sairastuin ja että puoliso kuuli asiat terapeutin suusta.
Usein ulkopuolisen sanominen on kymmenen kertaa tehokkaampaa, kuin sen läheisen.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan toimii, jos sinä tuot rahan pöytään. Miehen loisena ei onnistuisi.
Mikä? Ei ole lainausta, ei näe, mihin kommentoit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se, jolta asiaa kysyit, mutta itse määrittelen orjuuden näin: palvelee toista saamatta itse siitä mitään hyötyä. Kotityöt on siinä mielessä kaksipiippuinen juttu, että usein orja tekee ne itsensä vuoksi, koska viihtyy siistissä kodissa ja pitää hänen laittaa ruokaa itselleenkin. Orjuudeksi muuttuu siinä vaiheessa, jos ei itselle ole mitään hyötyä esimerkiksi saunan lämmityksestä tai perheen teinien vaatteitten pesemisestä.
Toinen olennainen piirre orjuudessa on se, että 'isäntäväki' ei tee mitään vastapalveluksia. Esimerkiksi pappa ei huolla mamman autoa, vaikka mamma huolehtii papan vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ohisketju rikkaasta miehestä aasialaisine pyllynpyörittäjäkaunokaisineen on suorastaan hulvaton. Propsit porholle, mielikuvituksesi riittäisi vaikka fiktiivisen romaanin kirjoittamiseen. "Faktoja" kannattaisi kuitenkin tarkistaa, vuorokaudessa on edelleen vain 24 tuntia, ja niistä vietät näköjään suurimman osan palstalla lojuen. Ei ihme, ettei aika riitä kuin pikkuwaifun satunnaiseen auttelemiseen. 😂😂😂
No, heillä on kolmannen kerroksen jokaisessa huoneessa oma robotti-imuri. Kyllä sitä aikaa jää. ;)
Ehtii siis hyvin kaivaa parit salaojat, vaihtaa renkaat, säädellä kodin elektroniikkaa ja tietotekniikkaa sekä kilpailuttaa vakuutukset 😎 jos siis pitkältä 8h työpäivältä, vaimon kuskaamiselta, lasten hakemiselta ja ruokakauppareissulta sekä jokailtaiselta hellältä rakast
Harvemmin kaupunkikerrostaloissa salaojia kaivetaan, ja maatiloilla sen työ tekee urakoitsija. Renkaat vaihdetaan 2 kertaa vuodessa, mutta ruokaa on laitettava, tiskit tiskattava ja asuntoa siivottava ihan joka päivä! Myös pyykkiä pestään paljon useammin kuin vaihdetaan renkaita tai kilpailutetaan vakuutuksia ja sähkön toimittajia.
Kodin elektroniikkaa säätelee se, joka sitä käyttää.
Todellinen ongelma on se, että vanhanaikaisia miestentöitä on nykyisin paljon vähemmän kuin ennen, mutta naistentyöt eli kotihommat ovat edelleen jäljellä. Harvassa on ne perheet, joissa mies tyhjentää lantalaa, kengittää hevosia, korjaa traktoria, nuohoaa savupiipun, hankkii polttopuut ja heinät eläimille, kaivaa ojat ... Sellaisissa paikoissa usein myös emäntä osallistuu edellä mainittuihin töihin ja on aivan hyvä syy odottaa, että isäntä osallistuu kotitöihin.
Muistan tuon siitä sarjasta kun Marja kantoi tavarat pihalle...ei porukka tykännyt...Tekis mieli joskus tehdä sama mutta sillä erolla että meitä on vain kaksi....olen vaan silti niin tympääntynyt siihen että aina on sotkuista vaikkei nyt varsinaisesti likaista ole mutta epäjärjestys ahdistaa.Itse olen tarkka siisteydestä
Vierailija kirjoitti:
Muistan tuon siitä sarjasta kun Marja kantoi tavarat pihalle...ei porukka tykännyt...Tekis mieli joskus tehdä sama mutta sillä erolla että meitä on vain kaksi....olen vaan silti niin tympääntynyt siihen että aina on sotkuista vaikkei nyt varsinaisesti likaista ole mutta epäjärjestys ahdistaa.Itse olen tarkka siisteydestä
Meillä vaimo on se sotkuisempi osapuoli. Rintsikat yleensä keittiön pöydällä. Muutenkin hänen vaatteensa lojuu kaikissa huoneissa, tuoleilla ja lattioilla. Kauhea paasaaminen lapsille, että astiat on vietävä koneeseen, mutta itse jättää lautaset ym. olkkarin pöydälle jne. Eniten turhauttaa se, että hän ei itse toimi julistamiensa "sääntöjen" mukaan. Marttyyriraivo iskee heti, jos huomautan asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaimo on se sotkuisempi osapuoli. Rintsikat yleensä keittiön pöydällä. Muutenkin hänen vaatteensa lojuu kaikissa huoneissa, tuoleilla ja lattioilla. Kauhea paasaaminen lapsille, että astiat on vietävä koneeseen, mutta itse jättää lautaset ym. olkkarin pöydälle jne. Eniten turhauttaa se, että hän ei itse toimi julistamiensa "sääntöjen" mukaan. Marttyyriraivo iskee heti, jos huomautan asiasta.
Mistä sinä tiedät miten tuossa (mielikuvitus)perheessä työt oikeasti jakaantuvat? Sinä ikävä kyllä vaikutat reppanalta, jolla ei välttämättä ole miestä ollenkaan, mutta pomppaat pusikosta esiin heti, kun joku alkaa trollaamaan ja keksii aloittajan tavalla sopivan negatiivisen tarinan perheestä, jossa äippyli tekee kaiken. Olet siis lähes orgasmin partaalla, kun pääset mollaamaan miehiä.