Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8334)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan tuon siitä sarjasta kun Marja kantoi tavarat pihalle...ei porukka tykännyt...Tekis mieli joskus tehdä sama mutta sillä erolla että meitä on vain kaksi....olen vaan silti niin tympääntynyt siihen että aina on sotkuista vaikkei nyt varsinaisesti likaista ole mutta epäjärjestys ahdistaa.Itse olen tarkka siisteydestä
Meillä vaimo on se sotkuisempi osapuoli. Rintsikat yleensä keittiön pöydällä. Muutenkin hänen vaatteensa lojuu kaikissa huoneissa, tuoleilla ja lattioilla. Kauhea paasaaminen lapsille, että astiat on vietävä koneeseen, mutta itse jättää lautaset ym. olkkarin pöydälle jne. Eniten turhauttaa se, että hän ei itse toimi julistamiensa "sääntöjen" mukaan. Marttyyriraivo iskee heti, jos huomautan asiasta.
Ja asiaa on tutkittukin, että kaikesta huolimatta naiset ovat epäsiistimpiä miehiin verrattuna. En minäkään usko että näiden kaakattajien kodit kestäisi yllätysvierailuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen mies ennemmin rikkoo perheensä kuin on valmis tekemään osansa kotitöistä?!?
Tuli kyllä vahva tunne siitä, ettei se mies ollut enää kiinnostunut vaimostaan/perheestään. Ei vaan jaksanut tehdä mitään sen eteen, et eroaisi.
Meillä aikanaan oli tilanne, jossa koin jääväni pitkäksi aikaa yksin kotiasioiden kanssa. Liittyen siis moneen asiaan kotona, lapset mukaan lukien. Lisäksi en saanut mitään tukea, kun töissä oli raskasta. Aloin tosissani harkitsemaan eroa. Lopulta mieskin tajusi sen.
Lapsemme sairastui. Osa syy miehen käytöksen muuttumiseen oli, että koki, ettei kykene käsittelemään sairasta lasta ja heitti pallon siitä minulle. Mutta alkoi kaikin puolin muuten ottaa vastuuta kaikesta muusta.
Lopulta sairastuin uupumukseen ja jäin pois töistäkin. Lapsen kanssa meni vuosia, kun 24/7 piti olla valppaana. Ja kun lopulta taakk
Meidän perheessä nyt tämä tilanne. Jäin kotiin sillä uuvuin tähän kaikkeen. Nyt pikkuhiljaa parempaa kohti. Suunnitelmana on erota, sillä mies ei aio muuttua/muuttaa käytöstään. Tässä on vielä kaikenlisäksi taloudellista hyväksikäyttöä sillä mies maksattaa kaiken minulla. Odotan sitä hetkeä kun saan itseni kuntoon, lähden välittömästi lasten kanssa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistan tuon siitä sarjasta kun Marja kantoi tavarat pihalle...ei porukka tykännyt...Tekis mieli joskus tehdä sama mutta sillä erolla että meitä on vain kaksi....olen vaan silti niin tympääntynyt siihen että aina on sotkuista vaikkei nyt varsinaisesti likaista ole mutta epäjärjestys ahdistaa.Itse olen tarkka siisteydestä
Meillä vaimo on se sotkuisempi osapuoli. Rintsikat yleensä keittiön pöydällä. Muutenkin hänen vaatteensa lojuu kaikissa huoneissa, tuoleilla ja lattioilla. Kauhea paasaaminen lapsille, että astiat on vietävä koneeseen, mutta itse jättää lautaset ym. olkkarin pöydälle jne. Eniten turhauttaa se, että hän ei itse toimi julistamiensa "sääntöjen" mukaan. Marttyyriraivo iskee heti, jos huomautan asiasta.
Ja asiaa on tutkittukin, että kaikesta huolimatta naiset ovat epäsiistimpiä m
Laitatko linkin tuollaiseen Suomessa tehtyyn tutkimukseen? Se palstalla pyörivän huoltomiehen väite ei ole tutkimus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja asiaa on tutkittukin, että kaikesta huolimatta naiset ovat epäsiistimpiä miehiin verrattuna.
Joo, tää on se Porvoon uliopiston erittäin salainen x-file-tutkimus, jonka tulokset on paljastettu vain valikoitujen anonyymien nettipalstojen kaikkein ansioituneimmille ulimiehille telepaattisen yhteyden välityksellä. Olen kuullut siitä huhuja aiemminkin.
Naisten ja miesten asuntojen siisteysvertailusta oli tosiaan ainakin lehtiartikkeli ja siinä linkki tutkimukseen. Muistan sen hyvin kun samoihin aikoihin oli tehty tutkimus, jossa paljastui, että niissä perheissä peitto ei heilu joissa mies tekee vähintään puolet kotitöistä. Tätähän kukaan nainen ei halua myöntää.
"Se palstalla pyörivän huoltomiehen väite ei ole tutkimus."
Eikö se mennyt niin, että entinen isännöitsijä oli nähnyt sotkuisia sinkku- ja yh-naisten asuntoja?
Vierailija kirjoitti:
Eikö se mennyt niin, että entinen isännöitsijä oli nähnyt sotkuisia sinkku- ja yh-naisten asuntoja?
Ei, se oli huoltomies. Huoltomiehet ei tiedä, ketä asunnoissa asuu, ne tekee vain omia päätelmiä pukku päissään.
Vierailija kirjoitti:
Naisten ja miesten asuntojen siisteysvertailusta oli tosiaan ainakin lehtiartikkeli ja siinä linkki tutkimukseen. Muistan sen hyvin kun samoihin aikoihin oli tehty tutkimus, jossa paljastui, että niissä perheissä peitto ei heilu joissa mies tekee vähintään puolet kotitöistä. Tätähän kukaan nainen ei halua myöntää.
Aika erikoista, että sinkkumiehet pitävät omat asuntonsa siisteinä, mutta parisuhteessa ollessa he eivät saa tehtyä edes puolta entisestä. Tosi kumma juttu.
"ruokaa on laitettava, tiskit tiskattava ja asuntoa siivottava ihan joka päivä!"
Mitä porsaita te oikein olette? Meillä siivotaan kerran viikossa, tiskikone pyörii joka toinen päivä, pyykiä pestään kerran viikossa. Minä, mies ja kaksi kouluikäistä lasta.
Vierailija kirjoitti:
No laitan nyt hyvä ihminen se linkki tännekin, kun sulla kerran sellaisesta tieto on. Muuten väitteesi ovat vain katkeran ulimiehen ulinaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi aviomiestä on elämä tuonut eteen, ja peitto heiluu edelleen. Saatan olla tilastopoikkeama, mutta haluan miestä, jota voin arvostaa, ja arvostan sitä, että pulkkaa vedetään yhdessä. Korostui etenkin silloin, kun oli kädet täynnä lapsiperhettä. Laiskuri kotona aiheuttaisi lähinnä vitutusta, ja se ei haluja nostata. Ehkä sitten joillain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, se oli huoltomies. Huoltomiehet ei tiedä, ketä asunnoissa asuu, ne tekee vain omia päätelmiä pukku päissään.
Kyllä se oli isännöitsijä ja oliko jonkun palstailijan mies huoltomiehenä vahvistanut saman huomion. Miksi huoltomiehet eivät tietäisi ketä asunnoissa asuu? Ja miksi sulle on tärkiää kieltää sottapytyt kun ne on naisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oli isännöitsijä ja oliko jonkun palstailijan mies huoltomiehenä vahvistanut saman huomion. Miksi huoltomiehet eivät tietäisi ketä asunnoissa asuu? Ja miksi sulle on tärkiää kieltää sottapytyt kun ne on naisia?
Meillä on käynyt huoltomiehiä eikä kenelläkään heistä voi olla mitenkään tietona, ketä tässä asunnossa asuu. Heillä ei ole mitään mahdollisuutta päästä tutkimaan taloyhtiön asukasluetteloa. Isännöitsijällä ei ole mitään tarvetta tulla tänne sisälle.
Jos naiset olisi sottapyttyjä, niin parisuhteessa he asuisivat siistissä kodissa, koska miehet hoitaisi kodin siistinä pitämisen ja siivoukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No laitan nyt hyvä ihminen se linkki tännekin, kun sulla kerran sellaisesta tieto on. Muuten väitteesi ovat vain katkeran ulimiehen ulinaa.
Olen ihan nainen kyllä.
Vierailija kirjoitti:
"ruokaa on laitettava, tiskit tiskattava ja asuntoa siivottava ihan joka päivä!"
Mitä porsaita te oikein olette? Meillä siivotaan kerran viikossa, tiskikone pyörii joka toinen päivä, pyykiä pestään kerran viikossa. Minä, mies ja kaksi kouluikäistä lasta.
Jos sinä et huomaa sitä jokapäiväistä siivousta, niin miehesi tekee sen.
Toivottavasti et saa potkuja tästä suhteesta lakkoilun takia. Joku on sanonut, että avioliitto on kuin yritysten välinen yhteistyösopimus. Irtisanotaan, jos ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No laitan nyt hyvä ihminen se linkki tännekin, kun sulla kerran sellaisesta tieto on. Muuten väitteesi ovat vain katkeran ulimiehen ulinaa.Olen ihan nainen kyllä.
No mikä sinua estää laittamasta sitä linkkiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se oli isännöitsijä ja oliko jonkun palstailijan mies huoltomiehenä vahvistanut saman huomion. Miksi huoltomiehet eivät tietäisi ketä asunnoissa asuu?
Ei, kyllä se oli tämä palstalla jatkuvasti pyörivä ja naisia sairaalloisen vihamielisenä vakoileva tyyppi, joka telepaattisen yhteyden ja yliaistillisen kolmannen silmänsä avulla näkee asuntoihin ja jopa niiden asukkaiden päiden sisään. Ja oliko tämän palstailijan kaverin kummin kaiman sekku vahvistanut nämä täysin vedenpitävät havainnot. Miksi tällaisilla ylivertaisilla superkyvyillä varustetut huippuyksilöt eivät tietäisi, ketä asunnoissa asuu?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et saa potkuja tästä suhteesta lakkoilun takia. Joku on sanonut, että avioliitto on kuin yritysten välinen yhteistyösopimus. Irtisanotaan, jos ei toimi.
Lakkoilija voi myös irtisanoa itsensä. Niin on tainnut käydäkin aloittajan tapauksessa.
Mikä ihme tuo jatkuva hokeminen "tuo rahat pöytään" eri sanakääntein on? Suomessa elämiseen tarvitaan kahden tulot, niitä koko perheen yksin elättäviä miehiä on vain sinkkujen palstamiesten puheissa.