Kyllästyin passaamaan perhettä, menin lakkoon
Perheessä mies ja kaksi teiniä. Havahduin siihen, että he odottavat itsestäänselvyytenä kaiken tulevan valmiina eteen, eikä mitään tarvitse tehdä itse. Teineille on kyllä opetettu kotityöt, mutta eivät näköjään viitsi tehdä niitä. Olen tehnyt pitkään ns. kaiken edes miettimättä sitä, nyt riittää. Aloitin lakon iltapäivällä, en tee enää yhtään mitään kenenkään muun hyväksi, tehkööt itse.
Ensimmäinen ilta: mies ihmettelee, eikö sauna olekaan lämmin. No ei ole, kun et lämmittänyt. Minähän sanoin, että hoitakaa kaikki itse.
Kommentit (8339)
Ollaan teinien kanssa joulunvietossa vanhempieni luona. Teinit tiesivät etukäteen, miehelle kerroin kun oltiin tekemässä lähtöä. Sai viettää joulun parhaassa seurassa eli itsensä kanssa. Hain perjantaina muuttolaatikoita ja sanoin lähtiessä, että jos hän ei ole pakannut niitä joulun aikana, niin sitten pakkaan minä. Huomenna nähdään kuinka on käynyt.
Mies oli kuulemma soittanut isälleni ennen kuin ehdittiin perille, ja sanonut suunnilleen niin että akka on sekaisin ja puhuu mitä sattuu. No, ei mennyt läpi, kun olin kertonut tapahtumista jo etukäteen ja teinit kertoivat myös. Ja sain ihan parhaan mahdollisen aineettoman joululahjan, teinit auttoivat jouluvalmisteluissa isovanhempiaan ihan oma-aloitteisesti. He ovat muutenkin olleet yllättävän positiivisia, vaikka ilmapiiri kotona on kamala.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ollaan teinien kanssa joulunvietossa vanhempieni luona. Teinit tiesivät etukäteen, miehelle kerroin kun oltiin tekemässä lähtöä. Sai viettää joulun parhaassa seurassa eli itsensä kanssa. Hain perjantaina muuttolaatikoita ja sanoin lähtiessä, että jos hän ei ole pakannut niitä joulun aikana, niin sitten pakkaan minä. Huomenna nähdään kuinka on käynyt.
Mies oli kuulemma soittanut isälleni ennen kuin ehdittiin perille, ja sanonut suunnilleen niin että akka on sekaisin ja puhuu mitä sattuu. No, ei mennyt läpi, kun olin kertonut tapahtumista jo etukäteen ja teinit kertoivat myös. Ja sain ihan parhaan mahdollisen aineettoman joululahjan, teinit auttoivat jouluvalmisteluissa isovanhempiaan ihan oma-aloitteisesti. He ovat muutenkin olleet yllättävän positiivisia, vaikka ilmapiiri kotona on kamala.
ap
Kiitos ap kun jaksoit päivittää tilanteen! Kuulostaa siltä, että teillä oli mukava joulu, olette sen ansainneet. Asiat lähtevät kyllä järjestymään, hyvä kun teinit ovat ymmärtäneet tilanteen. Tiedät varmaan yhtä hyvin kuin me lukijatkin, että joudut ne muuttolaatikot pakkaamaan - jos ihminen ei saa lakanoitaan vaihdettua, ei hän mitään suurempaakaan saa aikaan. Tulethan vielä kertomaan kuinka sen kanssa meni. Paljon tsemppiä tulevaan ja kaikin puolin parempaa kohta alkavaa vuotta!
Vierailija kirjoitti:
ap
Hämmentävää, mies ei tunnu vielä ihan sisäistäneet, että teillä on tosiaan ero tulossa, vaan vaikuttaa kuvittelevat tämän olevan "joku akan mielenosoitus/ muu sekoilu vaihde menossa, kyllä se siitä asettuu ja saan jatkaa likapossun elämää omassa rauhassa, minähän en muuten siivoa."
No toivottavasti olisi itse pakannut, mutta ehkä tosiaan joudut AP senkin vielä itse hoitamaan. Mutta kohta pääset nauttimaan elämästä yhtä painolastia kevyempänä!
Tuossa ap:n tilannepäivityksessä paljastui tämäkin tarina keksityksi.
Että mies olisi soittanut vaimonsa isälle ja kertonut akan olevan sekaisin; ei kukaan
tekisin noin, mies kaikista vähiten.
No onhan tämä ollut viihdyttävä ketju.
Vierailija kirjoitti:
Että mies olisi soittanut vaimonsa isälle ja kertonut akan olevan sekaisin; ei kukaan
Mikähän tuossa todistaa yhtään mitään?
On keksitty tai ei, paljastaa tämä ketju kiinnostavalla tavalla eri ihmisten asenteita.
Miksei olisi voinut soittaa? Jos on tullut vuosien aikana semmoinen toksinen miesten välinen yhteys kun on saunottu ja juotu olutta ja jossain yhdessä lorvittu kun naiset hääräilee, ja tyyppi laskee olevansa apelle paljon tärkeämpi kuin joku mitätön tyttölapsi.
Vierailija kirjoitti:
Naisen kirjoittamalla provolta tosiaan vaikuttaa.
Naiset toimii noin, miehet ei.
Muutenkin aika epäuskottavia yksityiskohtia. Monelle naisille tämä vaikuttaa olen fantasiamainen voimaantumistarina, johon halutaan uskoa.
Haukkukaa lisää miehet! Kohta kosahtaa jonkun teidänkin kohdalla.
Hyvä AP että jätit sen ukkelin ja otat elämässä uuden suunnan.
Huono liitto ei ole kenellekkään hyväksi.
T: mies 43 v
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten siskoni ja kaverini ex-miehet ja vielä ex-miehen vanhemmatkin soittivat. Olisi akka pitänyt laittaa ruotuun kuulemma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä muuten siskoni ja kaverini ex-miehet ja vielä ex-miehen vanhemmatkin soittivat. Olisi akka pitänyt laittaa ruotuun kuulemma.
Mistä päin Suomea olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä päin Suomea olet?
Mitä väliä sillä on? Lounais-Suomen suuremmat kaupungit jos nyt niin kiinnostaa. Toiset asuivat kyllä Helsingissä tapahtuma-aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen kirjoittamalla provolta tosiaan vaikuttaa.
Naiset toimii noin, miehet ei.
Muutenkin aika epäuskottavia yksityiskohtia. Monelle naisille tämä vaikuttaa olen fantasiamainen voimaantumistarina, johon halutaan uskoa.
Ja siellä taas yks miesvoimaantuja😅. Ei näitä tarinoita tartte kekesiä. Ei kenenkään tartte keksiä olevansa huonossa liitossa. Tuohon tarvitaan miehen logiikkaa ollakseen mitenkään järkeenkäypä päätelmä.
Täällä ihan onnellisiakin stooreja. Missä miehetkin osallistuu. Ovatko nekin keksittyjä?
Jos olisin teini, häpeäisin kuollakseni äitiä joka lavertelee tänne roskapalstalle yksityisasioitamme.
Tiedän erään herran joka kyllästy pihtaavaan rouvaan. Lopetti "viikkorahan" antamisen. Onhan näitä...
Yhteen kuudesta laatikosta oli pakattu yhdet likaiset bokserit. Se siitä sitten, alan täyttää laatikoita omilla tavaroillani.
ap
Vierailija kirjoitti:
Tiedän erään herran joka kyllästy pihtaavaan rouvaan. Lopetti "viikkorahan" antamisen. Onhan näitä...
Eli mies oli aikaisemmin maksanut vaimolleen seksistä? Ompa erikoinen avioliitto...
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin teini, häpeäisin kuollakseni äitiä joka lavertelee tänne roskapalstalle yksityisasioitamme.
Luuletko, että se teini lukee tätä palstaa??
Teininä häpeäiisin tuota isää, en ketään muuta.
Vierailija kirjoitti:
Kohteli siis vaimoan, kuin lasta? Vai miten tuo pitäisi tulkita?
Ilmastohätätila!
Tulevaisuudessa kaikki talvet ovat tällaisia leutoja ja lumettomia! Pysäytä ilmastonmuutos!
Liity Elokapinaan!