Nyt se on todistettu: Air fryer oli viime vuoden turhake
Tori täynnä air fryereita ja kaupat myy alella uusia.
montako kertaa jaksoit tehdä sen pikkuannokaen ranskalaisia niissä?😆
Kommentit (214)
Vierailija wrote:
Air fryer=erittäin kallis mini kiertoilmauuni. Näin meitä huijatataan.
Onko 40 e sinusta kallis? Sillä hintaa halvimmat on. Säästää sähköä.
Vierailija wrote:
Ja metsätyöläiselle
Princess Deluxe -malli tietenkin
Lukeeko ilmoituksessa "myydään turhana" tms? Jos onkin ostettu isompi tai uunimalli tai muuten uudempi malli?
Vierailija wrote:
Lukeeko ilmoituksessa "myydään turhana" tms? Jos onkin ostettu isompi tai uunimalli tai muuten uudempi malli?
Hupsu. Onhan se silloin turhana myynnissä, jos on ostettu isompi tilalle.
Ei "myydään turhana" tarkoita, että tuote on ostajalleen turha, vaan nimenomaan myyjälle.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hupsu. Onhan se silloin turhana myynnissä, jos on ostettu isompi tilalle.
Ei "myydään turhana" tarkoita, että tuote on ostajalleen turha, vaan nimenomaan myyjälle.
Aloituksesta saa käsityksen, että laite myydään koska sille ei ole käyttöä koska sitä ei koeta oman tarpeen mukaiseksi eli turhana. Jos ostaa uuden on vanha laite ylimääräinen, ei turha.
Jotkut ovat kehuneet sitä. Mulla ei ole sitä.
Kätevä laite, olen ollut tyytyväinen että tuli hankittua. Halpa neljän litran korimalli, sopivan kokoinen yhden hengen talouteen.
Läskit ja laiskat noita käyttää.
Vierailija wrote:
Ja höpöhöpö säästin tänäänkin sähköä, kun päivälliseksi paistoin neljä broilerinfilettä ja lohkoperunoita airfyerillä.
Lisäksi paistoin myös päiväkahvi pullat sillä. Eikä tarvinnut kuumentaa koko keittiötä isolla uunilla ja kun uuninlämmityskin olisi ottanut omanaikansa.
Vierailija wrote:
Mitkä läskit ja mitkä laiskat? Airfryerillä voi valmistaa todella vähärasvaista ruokaa. Ja jää aikaa kaikkien muuhun, kun ei tarvitse hämmentää läskisoosia lieden ääressä puolta tuntia, kuten sinä ilmeisesti teet.
Vierailija wrote:
Eiköhän läskit suosi pannulla rasvassa paistamista, tällä nimenomaan voi vähentää rasvan käyttöä kokkauksessa. Monet myös lisänneet kasvisten käyttöä, mikäli aihetta käsittelevään faceryhmään on uskominen.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mitkä läskit ja mitkä laiskat? Airfryerillä voi valmistaa todella vähärasvaista ruokaa. Ja jää aikaa kaikkien muuhun, kun ei tarvitse hämmentää läskisoosia lieden ääressä puolta tuntia, kuten sinä ilmeisesti teet.
Läskisoosille tuntikin on liian vähän aikaa, oikeaoppisesti se vie jopa kolme tuntia.
No voiko sillä tehdä mitään muuta kuin käristää ranskalaisia? Ite en syö ranskalaisia vaan keitän potut. Mulla on ihka oikea grilli pöydällä, jolla käristän makkaraa ja pihvejä. Ei mahu Air Fryer mihinkään.
Todellisuudessa ne, jotka joutuvat itse maksamaan sähkölaskunsa, niin myös heille Airfryer on todella näppärä.
Jokainen ymmärtää, ettei sillä yhtäkkiä suurperheelle ruokaa loihdita, mutta esim. kahdelle saa ranut ja pihvit/kanat samalla tehtyä.
Ja murto-osan sähköteholla vs uunissa ranut ja pannulla pihvit + on vieläpä nopeampaakin.
Vierailija wrote:
Terassilämmitin oli viimevuoden turhake. Sitä ennen Vuoden turhakkeet: 2021 liika lihankulutus, 2020 kertakäyttögrilli, 2019 korjauskelvoton elektroniikka, 2018 pikamuoti, 2017 fleecekangas, 2016 muovikassi, 2015 muovinen kananmunakotelo, 2014 hyönteisansa, 2013 hajustettu roskapussi, 2012 automaattinen saippua-annostelija, 2011 huuhtohylsy
Että minä vuonna se airfryer oli?
Automaattinen saippua-annostelija just paras. Noitahan on jo vähän joka toisella huoltsikallakin. Yleistyivät korona-aikana toki, mutta meillä on ollut jo 11 vuotta käytössä enkä vaihtaisi. Sopii hyvin yhteen automaattisen hanan kanssa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meillä käytetään monta kertaa viikossa. On melkein yhtä nopea kuin mikro ja paljon paremman makuista ruokaa tulee. Näppärä näin etätyöläiselle.
Väitä vielä että käytät usein sitä Lihashuoltovasaraa😁
Olen eri, mutta käytän tuota vasaraa viikottain. On korvannut täysin hierojalla käynnin, joten tulee paljon halvemmaksi. Käytän myös piikkimattoa päivittäin.
Toivottavasti ap ei ole mikään tiedemies, kun sen mielestä tuollainen asia on todiste jostain 😄
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meillä on uunimallinen. Ruuat valmistuu todella nopeasti, sanoisin että valmistusaika puolittuu. Ranskalaiset valmistuu 10-15min. Osat voi pestä tiskikoneessa, ei ole hankala puhdistaa. Ainoa mikä on niin joo, vähän niistä tulee kuivempia, mutta itse tykkään käyttää korkeaa lämpötilaa jotta on nopeasti valmista. Jos vähän matalammalla paistaisi niin ei varmaan tulisi niin kuivaa?
Ööö, mä teen joka viikko normi uunissa pakasteranuja 15 min?
Ei taida ihan onnistua ranut 15 minuutissa, kuten Airfryerissä.
Pelkästään uunin lämpeneminen kestää joku 10min., joten ei ranuille jää aikaa kuin 5min.
Joo, meillä laitettiin kiertoon, kun todettiin perheelle laite liian pieneksi. Ostettiin sitten sellainen missä on kaksi lokeroa ja sillä saadaan nyt kätevästi ja nopeasti mitä tarvitseekaan.
Airfryer on mukavan nopea, säästää sähköä ja rasvaakin tarvitsee käyttää vähemmän versus jos paistaisi pannulla.