Nyt se on todistettu: Air fryer oli viime vuoden turhake
Tori täynnä air fryereita ja kaupat myy alella uusia.
montako kertaa jaksoit tehdä sen pikkuannokaen ranskalaisia niissä?😆
Kommentit (214)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Just tein lämppärit airilla. 3min kun laitoin koneen päälle ja leivät sisään.
Montako leipää sait mahtumaan?
Jos sen verran, mitä kirjoittaja halusi, niin riittävästi. Ja jos tarvitsi enemmän, niin kolmessa minuutissa olisi tullut lisää.
Mä en ymmärrä tätä aloitusta lainkaan. Oikeestiko joku kuvittelee että se on joku frittikeitin jolla tehdään vaan ranuja?
Itsellä ei laitetta ole mutta yksi kaveri postailee usein Faceen mitä on sillä tehnyt ja ihan tavallisia ruokia sillä tekee.
Meillä kahden hengen taloudessa on uunimallin Princess käytännössä korvannut tavallisen uunin (ei kiertoilmaa). Teen sillä kaikenlaista paahtopaistista lasagneen. Perinteinen uuni on lämminnyt puolentoista vuoden aikana vain silloin, kun joku isompi projekti ei ole raijaan mahtunut. Käytännössä lapapaistit ja kaalilaatikko.
Vierailija wrote:
Mä en ymmärrä tätä aloitusta lainkaan. Oikeestiko joku kuvittelee että se on joku frittikeitin jolla tehdään vaan ranuja?
Itsellä ei laitetta ole mutta yksi kaveri postailee usein Faceen mitä on sillä tehnyt ja ihan tavallisia ruokia sillä tekee.
AP on ilmeisesti näitä ihmisiä, joiden mielestä asiat, joita hän ei käytä on tarpeettomia kaikille muillekin. Eihän se pöhötin mikään välttämättömyys ole, mutta ihan näppärä monissa jutuissa, ei mikään turhake.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meillä on käytössä ihan päivittäin, tosi näppärä johonkin lämpimien voileipien tekoon tai karjalanpiirakan lämmitykseen. Grillimakkara tulee myös mitä mainioin . Sulata pullat myös airfryerissa
Hmm. Mites ihan vaan mikro?
Tiedät varmaan jo vastauksen itsekin, mutta ei voi kiertoilmaa ja mikroa kyllä verrata samana päivänäkään.
Käytän Air Fryeriä koko ajan. Aivan loistava laite. Sillä saa todella maistuvia kasviksia, kuten perunoita tai erinomaisi kanansiipiä jne.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meillä on uunimallinen. Ruuat valmistuu todella nopeasti, sanoisin että valmistusaika puolittuu. Ranskalaiset valmistuu 10-15min. Osat voi pestä tiskikoneessa, ei ole hankala puhdistaa. Ainoa mikä on niin joo, vähän niistä tulee kuivempia, mutta itse tykkään käyttää korkeaa lämpötilaa jotta on nopeasti valmista. Jos vähän matalammalla paistaisi niin ei varmaan tulisi niin kuivaa?
Ööö, mä teen joka viikko normi uunissa pakasteranuja 15 min?
Aivan varmasti et tee. Uunin lämpeäminenkin kestää kauemmin. Airfryer on heti valmis.
Uuni lämpenee siinä ajassa, kun ranskalaiset laittaa pellille ja todellakin kypsyvät vartissa.
-eri
Taidat olla aika loivaliikkeinen.
Teillä on vaan hitaat uunit...
Puuron teen mikrossa tupperware mikrokulhossa, koska se on kätevämpi ja myös perunat keitän mikrossa siinä samassa kulhossa. jotain saatan sulatella mikrossa. Kaiken muun teen airfryerissa. Lohkoperunat on ihan parhaita pöhöttimessä ,kun muistaa liottaa ensin vedessä lohkoista se tärkkelys pois. Tulee vielä rapeampia! 🤤
Eilen käytin sähköuunia omenapiirakan valmistukseen ja joskus jäisen eines pizzan laitan sähköuuniin . Airfryer yksin asuvalle todella kätevä peli
Olen jo useampana jouluna paistanut pikkukinkun airfryerissa.
Erilaiset leivitetyt leikkeet ja uppopaistetut friteeratut herkut ei onnistu airfryerilla tai eivät ole niin herkullisia, melkein kaikki muu menee
Aivan loistopeli. Ostettiin juuri viikko sitten uusi iso pöhötin vuoden käytössä olleen pikkupöhöttimen kaveriksi. Päivittäisessä käytössä.
Mulla ei ole vielä kokemusta kyseisestä laitteesta. Korvaako tuo mikron? Olen muuttamassa väliaikaisesti asuntoon, jossa ei ole mikroa (ja vanha uuni). Kotona on jo yksi, niin mietin jos hankkisikin airfryerin mikron sijaan tuohon asuntoon.
Olisinko eilen ostanut kolmannen airfryerin jos sellainen turha olisi... Esimerkiksi aamupuuroon tulee pieni paahteinen hyvä maku joten en kattilassa keitettyä enää ikinä syö. Ranskalaisia perunoita en ole ikinä edes kokeillut puolentoista vuoden aikana. Paljon muuta. Iltapalalle pikkusuolaisten paahtaminen ja vaikka mitä. Puuron yhdelle teen siten että illalla lasikulhoon 40g hiutaleita ja 400g((dl) vettä ja kulho valmiiksi laitteeseen. Reilut 10 min paahto aamulla. Pysyy tunnin syöntilämmössä ja paranee vain sammuneessa laitteessa... Ei toki toimi suurperheissä jos kaikki syövät yhtä aikaa. Mutta siinä onkin se JOS.
Vierailija kirjoitti:
Käytössä joka päivä, kannattaa ostaa uunimallinen missä pinnoittamattomat ritilät ja pellit.
Princess Deluxe
Ja tarpeeksi iso, 5 litranen. Pienillä ei tee mitään ja siksi ovat myynnissä, kun on vaihdettu isompaan.
Meillä on sellainen kiertoilmauuni mini uuni, sopii n. 1/3 tavallisen uuniin verrattuna. On minusta kätevämpi kuin air-fryer joka sai lähteä tori.fi ostajan matkaan.
Juurikin näin on. Itselläni kesäkämpällä 1.5 litrainen Lidl. Satunnaiskäytössä riittävä sielläkin. Sähköä ja aikaa on vielä ollut että niiden säästö ei motivoi. Se maku ja rakenne ainoastaan... Joskus tullut mietittyä mitä minulle pitäisi maksaa siitä että en loppuelämäni aikana laitteeseen koskisi. Puhutaan useista kymmenistä tuhansista euroista. Ehkä sata.
Vierailija kirjoitti:
Jos se on niin näppärä miksi niitä on pari sataa myynnissä Torissa??
On siellä jääkaappipakastimiakin pilvinpimein, ne on silti käteviä.
Ja kauppojen hyllyt täynnä leipää ja maitoa. Eikö nekään kelpaa enää ihmisille?
Jos joku sähkölaite on turhake, niin minulla se on ehdottomasti kiuas. Mieluummin vaikka saunan tilalle enemmän oikeaa säilytystilaa.
Ei meillä yhdelle ihmiselle tarvitse lämmitellä uuneja, uuniruokia syödään vain kun on enemmän porukkaa, joten pitäisi olla aika iso ylimääräinen uuni ja sille tila jos sen erikseen haluaisi, uunin tilalle. Yksiasuvalle varmasti oiva vehjes jos löytyy kuitenkin tiskikone, ja tilat sieltä pikkukeittiöstä. Säästänee jonkin verran sähköä, mitä tosin ei kyllä kerrostalo yksiössä-kaksiossa niin paljon mene että sen takia kannattaisi ostella yliämääräisiä uuneja.