Nyt se on todistettu: Air fryer oli viime vuoden turhake
Tori täynnä air fryereita ja kaupat myy alella uusia.
montako kertaa jaksoit tehdä sen pikkuannokaen ranskalaisia niissä?😆
Kommentit (214)
Mä teen usein tortillamunakasta siinä. Eli tortillalätty sinne pohjalle. Sellainen mikä on isompi kuin pohja, että tulee reunat. Sinne rikon pari kanamunaa, pilkon paprikaa, laitan kirsikkatomaatteja jne eli mitä nyt kaapista löytyy. Ja päälle vielä juustoraastetta. Airfyerissa muutama minsa niin on nopea ruoka valmis.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ainoastaan kadun, etten hankkinut aikaisemmin! Air fryer on meillä entisestäänkin monipuolistanut ruokavaliota. Uunijuurekset syntyvät samalla aikaa kuin perunat kiehuvat. Samoin lisukkeeksi vaikka Zuccini-laatikko, kasviskaalilaatikko tai vaikka uunimunakas. Aamiaiselle kypsyy tuore leipä (esim. Esipaistettu maalaispatonki tai karjalanpiirakat pakasteesta) 10-20 minuutissa. Mahdollisuudet ovat ihan loputtomat. Paahtopaistikin tuli aivan loistava ( lämpömittarin voi laittaa air fryeriin kuten mihin tahansa uuniin).
Ranskanperunoita en ole laittanut. Omatekoiset lohkoperunat onnistuivat hyvin.
Mikä ongelma on laittaa ne uunijuurekset uuniin samalla kun perunat on hellalla? Vähän erilainen ajoituksen kohdistus kuin Af:ssä, joo. Mutta älytöntä pyörän keksimistä uudelleen. Ei tule edes mitenkään ihmeellisen hyviä uunijuureksia Af:ssä.
Airfryer on nopeampi ja lopputulos parempi. Että esim. siksi.
Johtusko siitä, että on laitettu edellinen kiertoon, kun on uuden ostanu?
kun ajattelet sitä uunina, mitä tekisit uunissa, voit tehdä airfaierissa.
eli itse paistan pullaa, laatikoita, lohkoperunat, kakkupohjan, toiset keittää jopa kanamunat.
kanattaa tutustua Plipsin keittokirjaa (nettisovellus) ja Pinrestistä kivoja vinkkejä.
Sähkönkulutusa alhainen.
ei käryä.
Uuni on kodin suuritehoinen laite ja jos ei ole kiertoilmauunia niin eipä kannata käyttää pienille määrille
Melkein 100 on myynnissä Torissa. Mistä tuo yksi sai tuon 12. Ihan sama onko uusia vai käytettyjä. Toisille turhake ja toisille hyödyke.
Viikottain on käytössä ja käytän paljon enemmän kuin uunia. Ranskalaisia en ole parin vuoden aikana tehnyt kuin kaksi kertaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meillä on uunimallinen. Ruuat valmistuu todella nopeasti, sanoisin että valmistusaika puolittuu. Ranskalaiset valmistuu 10-15min. Osat voi pestä tiskikoneessa, ei ole hankala puhdistaa. Ainoa mikä on niin joo, vähän niistä tulee kuivempia, mutta itse tykkään käyttää korkeaa lämpötilaa jotta on nopeasti valmista. Jos vähän matalammalla paistaisi niin ei varmaan tulisi niin kuivaa?
Ööö, mä teen joka viikko normi uunissa pakasteranuja 15 min?
Aivan varmasti et tee. Uunin lämpeäminenkin kestää kauemmin. Airfryer on heti valmis.
Vierailija wrote:
Melkein 100 on myynnissä Torissa. Mistä tuo yksi sai tuon 12. Ihan sama onko uusia vai käytettyjä. Toisille turhake ja toisille hyödyke.
Niistä sadasta aika moni on ToriKauppojen myymiä uusia laitteita. Sanoin jo tuolla aiemmin, että omassa maakunnassa useammasta laitteesta vain yksi oli yksityisen myymä.
Vierailija wrote:
Jos se on niin näppärä miksi niitä on pari sataa myynnissä Torissa??
Ei edes ensimmäistä sataa.
Just tein lämppärit airilla. 3min kun laitoin koneen päälle ja leivät sisään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Meillä käytetään monta kertaa viikossa. On melkein yhtä nopea kuin mikro ja paljon paremman makuista ruokaa tulee. Näppärä näin etätyöläiselle.
Väitä vielä että käytät usein sitä Lihashuoltovasaraa😁
Ei kyllä tulisi enää toimeen ilman lihashuoltovasaraa. Iltaisin kun naputtaa kipeitä lihaksia niin aamulla herää keho kunnossa. Mahtava keksintö.
Olen käyttänyt air fryeriä tänään jo kahdesti. Välillä menee viikko ettei kertaakaan, välillä joka päivä.
Mikä on sen helpompaa, kuin paistaa siinä makkaraa ja syödä pussimuusin kanssa, tai tehdä siinä lämpimiä voileipiä. Pizzan lämmityskin on nopeaa, ja tulee parempaa kuin mikrossa.
Ei taatusti ole turhake, mutta toiminnot tulee varmasti kehittymään entisestään.
Ainoa mitä kadun, on etten ostanut suurempaa.
Minua harmittaa vain se ettei tullut hankittua air fryeria jo aiemmin! On meidän kahden hengen taloudessa kovalla käytöllä, mainittuja ranskalaisia on tehty ehkä kahdesti :)
Tehdäään siinä vihanneksia, kanaa, kalaa, munakkaita silikonikipoissa, lihapullia jne.
Just ajattelin ostaa airfryerin.
Itse olen ollut erittäin tyytyväinen airfryeriin. Niin on moni muukin.
Tällä hetkellä meidän 5 henkiselle perheelle AF on turha hankinta, myös se uunimallinen kun ei ole riittävästi pöytätilaa.
Kun lapset muuttaa pois niin sitten AF saattaa olla hankintalistalla.
Vierailija wrote:
Olen käyttänyt air fryeriä tänään jo kahdesti. Välillä menee viikko ettei kertaakaan, välillä joka päivä.
Mikä on sen helpompaa, kuin paistaa siinä makkaraa ja syödä pussimuusin kanssa, tai tehdä siinä lämpimiä voileipiä. Pizzan lämmityskin on nopeaa, ja tulee parempaa kuin mikrossa.
Ei taatusti ole turhake, mutta toiminnot tulee varmasti kehittymään entisestään.
Ainoa mitä kadun, on etten ostanut suurempaa.
Minkälaisen pizzan saat siellä lämmitettyä? Meidän laitteeseen ei mahdu tasaisena edes roiskeläppä.
Vierailija wrote:
Just tein lämppärit airilla. 3min kun laitoin koneen päälle ja leivät sisään.
Montako leipää sait mahtumaan?
Tuleeko siitä ruokaa valmistaessa käryä, siis hajua? Mikä jää leijailemaan tai tarttuu vaatteisiin?