Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku vääntää maalaiselle rautalangasta, mitä niin hienoa Helsingissä on?

Vierailija
21.10.2023 |

Oikein muuta perustelua en ole ikinä kuulut kuin Stadi nyt vaan on Stadi ja maalaisten haukkumista. 

Kommentit (259)

Vierailija
181/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos haluat vierailla Suomen parhaassa huvipuistossa menet Linnanmäelle.

En käy huvipuistoissa.

Jos haluat vierailla Suomen parhassa taidemuseossa menet Ateneumiin.

En käy taidemuseossa.

Jos haluat vierailla Suomen parhaassa oopperassa menet Suomen oopperataloon Helsingissä.

En käy oopperassa.

Jos haluat syödä Suomen parhaimmissa ravintoloissa... ja niin edelleen.

Olen käynyt Helsingin Michelin ravintoloissa, ei ollut mun juttu.

Helsingillä on paljon tarjottavaa. Ei joku Peräseinäjoki pysty samaan.

Ei Helsinki näköjään vastaa minun tarpeisiin.

Vierailija
182/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt Helsingissä ja se on mun kotikaupunki. Ei sen kummempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Se on tämän maan suurin kaupunki. Joistakin on hienoa asua siellä näennäisen liberaalisuuden ja etnisen kirjon kehdossa.

Se on tämän maan ainoa kaupunki, muut ovat lähinnä junttikyliä.

Vierailija
184/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pitäisi sinulle oikein vääntää? Jos et tykkää niin et tykkää, ei sinne ole pakko mennä.

Jos koet jotain ahdistusta aiheesta niin kannattaa tutkiskella omaa elämää ja mikä siinä on vialla jos koet arvosteluna toisten asuinpaikan valinnan tai sen että joku muu saattaa siellä Helsingissä viihtyä.

Tämä on kummallinen aihe. Minä asuin Helsingissä useamman vuoden ja yhä edelleen vaikka muutin enemmän Keski-Suomeen olen sukulaisille ikuisesti se Helsingissä asuva jolle haukutaan aina kohdatessa Helsinkiä. Minä en ole koskaan arvostellut toisten asuinpaikkoja mutta se Helsinki se aiheuttaa lähes kaikissa ihme arvostelun tarvetta. Vaikka siellä en siis tosiaan enää asu.

Vierailija
185/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on jotenkin niin "kylämäinen", ei siis mitenkään suurkaupungin oloinen. Varsinkin kun tulee yöllä bussilla Pietarista, niin välillä oikein pelästyy, että mihin kylään me nyt tullaan, olenko väärässä bussissa.

Vierailija
186/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Se on tämän maan ainoa kaupunki, muut ovat lähinnä junttikyliä.

Dorka

Vierailija
187/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein nauretavinta on, että jotkut Helsingissä asuvat  kuvittelevat  sen olevan  metropoli:)

Vierailija
188/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kaikkein nauretavinta on, että jotkut Helsingissä asuvat  kuvittelevat  sen olevan  metropoli:)

Kiitos siitä, että te maalaiset oikaisette tuon harhaluulon.  Ilman teitä eläisimme suuressa tietämättömyydessä.

Vierailija
189/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Helsingin keskustassa useissa paikoissa kymmenen vuotta ja välillä ulkomailla kunnon kaupungissa. 

Lopulta oli pakko lähteä radan varteen 25 km päähän sillä en enää voinut sietää Töölön ankeita katuja ja köyhtyvää keskustaa. Olen tavannut monia muita jotka tekivät saman ja syy on melkolailla sama: Helsinki ei enää anna mitään ja se josta he ennen pitivät on kuollut. 

Vierailija
190/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän Helsinki jostain Oulusta muuttavalle on valtavan jännä paikka jossa tuntuu olevan loputtomasti kaikkea. Mutta kun muuttaa vaikka Pariisista tai Amsterdamista, Helsingin järkyttävän ankeus ja rumuus lyö lailla pommikonelaivueen. 

Vierailija
191/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on Venäläinen kaupunki hyvin samanlainen kuin Pietari Suomi on aikoinaan kuulunut pitkän aikaa Venäjän suurruhtinaskuntaan siksi Helsinkiä ei erota Venäjän vastaavista kaupugeista.

Vierailija
192/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kaikki lähellä ja valinnanvaraa on paljon on harrastuksille ja ajanvietteelle eikä tarvitse autoa. Myös kauheasti erilaisia luontopolkuja lähistöllä. Miinuspuolet omassa arjessa on lähinnä oman pihan/parvekkeen puute ja asumisen kalleus. Myös se on tylsää että 10km matka julkisilla voi kestää tunnin, mutta en haluaisi ajaa autoakaan joten olen suht tyytyväinen silti.

Kasvoin maalla ja siellä oli tosiaan kauppa ja taisi olla joku kansanopisto, mutta ei kauheasti muuta. Kaikkialle ei voinut vaan kävellä kun asui vähän syrjässä. Koulussa ei saanut opiskella mitä halusi kun ei ollut tarjontaa. Piirit oli pienet ja vähän ahdistavat. Hyvä puoli oma piha ja luonto, tosin ei valmiita luontoreittejä lähellä.

Vierailija
193/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mikä nyt kenellekin on "hienoa". Minusta siellä on upea kulttuuritarjonta, paljon tekemistä ihmiselle joka harrastaa kulttuuria. On myös ihana merellinen maisema, kaunista arkkitehtuuria, hyviä kävelyreittejä veden äärellä, paljon luontoalueita. Helpot yhteydet myös muualle Suomeen jos ja kun sellaisia kaipaa.

Siellä tosiaan on rikas kulttuuritarjonta, erityiseti Puotinharjussa.

Ei tartte lentää kauas kun pääsee Mogadishu-fiilikseen.

Vierailija
194/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeissa metropoleissa ikänsä asunut ulkomaalainen arkkitehtiystäväni ihastui ikihyviksi kesäiseen Helsinkiin. En itse voinut ymmärtää enkä olisi jaksanut kiertää hänen kanssaan siellä koska olen jo ikäni ollut siellä. Ravintoloista ja niiden hinta-laatu-suhteesta hän ei tosin pitänyt eikä edes käynyt paljon muualla kuin museoissa katujen kiertelyn ja Suomenlinnan lisäksi. Hän ihastui myös Kiasmaan, mitä varsinkaan en voi ymmärtää. 

Vierailija
195/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kaikkialle pääsee julkisilla, ei tarvitse omaa autoa. Voi hypätä lähijunaan tai metroon. Ja jos myöhästyy metrosta seuraava tulee parin minuutin kuluttua 

Metron kulkuväli on jopa ruuhka-aikoina paljon enemmän kuin kaksi minuuttia. 

On se niin kamalaa jos joutuu jopa neljä minuuttia odottamaan seuraavaa metroa! Voi, miten ne Helsinkiläiset pärjää?

Verrattuna maaseudun pikkukylään jossa ei kulje kuin lapsille koulubussi ja sekin vain kaksi kertaa päivässä. Aamulla koululle ja iltapäivällä takaisin!

Vierailija
196/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ainoa mitä siellä on mitä muualla Suomessa ei ole, on enemmän kaunista vanhaa arkkitehtuuria. Ja enemmän ihmisiä. Siinä se. 

Turussa on enemmän vanhaa arkkitehtuuria. Aloitetaan vaikka ihan oikesata katedraalista, jossa on kattoa korkealla johon on haudattu aatelisia.

Koko Turku paloi maan tasalle vuonna 1827. Ei siellä juuri mitään sen vanhempaa ole jäljellä.

Vierailija
197/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko joku vääntää rautalangasta yksinkertaiselle stadilaiselle, miksi pääkaupungin olemassaolo häiritsee niin paljon, että siitä pitää jatkuvaati tehtailla aloituksia vauvapalstalle?

Vierailija
198/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan lähellä Helsinkiä pikkupitäjässä. Ei tule käytyä kun tosi harvoin ja syystä. Lintsiä en lue parhaaksi ja ateneumiin pääsen käymään jos haluan.  Ei se Helsinki ole ainoa vaihtoehto asua nauttiakseen tarjonnasta. Hyvä niille jotka ovat kaupunkityyppiä. Nykyään on ravintolatarjontaa laajasti muuallakin. Hyvähän se on että maasta löytyy asuinpaikkoja jokalähtöön ja liikkua voi kohteisiin.

Vierailija
199/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä pääsee helposti Turkuun.

Vierailija
200/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ainoa mitä siellä on mitä muualla Suomessa ei ole, on enemmän kaunista vanhaa arkkitehtuuria. Ja enemmän ihmisiä. Siinä se. 

Turussa on enemmän vanhaa arkkitehtuuria. Aloitetaan vaikka ihan oikesata katedraalista, jossa on kattoa korkealla johon on haudattu aatelisia.

https://www.seurakuntalainen.fi/wp-content/uploads/2017/07/Helsingin-tu…

Helsingin tuomiokirkko on ihan vertaansa vailla. Turun kirkko on kovin vaatimaton siihen verrattuna. Minusta jopa Kallion kirkko (Helsingissä) on hienompi nähtävyys. Sitten on vielä Temppeliaukion kirkko jota turistit tulee tänne pällistelemään joka puolelta maailmaa.

https://www.hos.fi/wp-content/uploads/2017/05/uspenskin-katedraali-705x…

Uspenskin katedraali on tosi makeen näköinen myös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä