Voisiko joku vääntää maalaiselle rautalangasta, mitä niin hienoa Helsingissä on?
Oikein muuta perustelua en ole ikinä kuulut kuin Stadi nyt vaan on Stadi ja maalaisten haukkumista.
Kommentit (259)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Siellä tosiaan on rikas kulttuuritarjonta, erityiseti Puotinharjussa.
Ei tartte lentää kauas kun pääsee Mogadishu-fiilikseen.
Pelottaako?
Ei. Minä kyllä pidän puoleni. Teidän naperoilla tuntuu olevan heikompaa kun ette saa kunniavieraitanne kuriin.
Mitä vieraita? Mun aikuisella pojalla ei ole hätää. Ja me ei asuta helsingissä. Mä olen kotoisin helsingistä.
Pilkatkaa vaan junantuomien jälkeläisiä. Omat vanhempani muuttivat Helsinkiin 70-luvulla, eli jo 50v sitten. Olivat asuneet Helsingissä lähes 20v ennen kuin saivat minut. On ihan eri asia olla syntynyt Helsinkiin kuin olla suora junantuoma. Maalla syntyneiden koti ja juuret ovat aina maalla, vaikka asuinpaikka olisivatkin Helsingissä. Helsinkiläislasten koti on Helsingissä eivätkä he muuta elää tiedäkään, vaan ainoa kosketus maaseutuun ovat mummola- ja serkkuvisiitit.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mä olen tällainen maalaistollo, ja täytyy sanoa että jos kaipaan arkkitehtuuria, kulttuuria, maisemia, niin lähden kyllä ennemmin melkein mihin muuhun tahansa eurooppalaiseen pääkaupunkiin.
Mutta sen perustelun kyllä ymmärrän, että Helsinki on monelle koti, ja siksi moni viihtyy siellä.
Minäkin olen malaistollo, mutta ei minun tarvitse lähteä sen paremmin Helsinkiin kuin mihinkään muuhunkaan Euroopan kaupunkiin kulttuurin kaipuussa.
Myös maaseutukulttuuri on kulttuuria. Myös maalla on arkkitehtuuria ja maisemia. Kaikki riippuu siitä, mitä arvostaa.
Juuri on televisiossa menossa ohjelma metsän ja suon tutkimuksesta ja Hämeen härkätiestä. Toimittajat nauttivat suopursun tuoksusta, jota ei takuulla tavoita missään muualla kuin juuri siellä suolla ja sen lähistöllä. Haastattelevat juuri muinaistutkijaa, joka esittelee erityisiä
Väitätkö, ettei Helsingissä ole suopursuja?
Saa olla juuri niin itsekeskeinen, omahyväinen ja itserakas kun itse haluaa eikä kukaan valita siittä sen takia kun ihan kaikki muutkin on ihan samanlaisia
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Siellä tosiaan on rikas kulttuuritarjonta, erityiseti Puotinharjussa.
Ei tartte lentää kauas kun pääsee Mogadishu-fiilikseen.
Pelottaako?
Ei. Minä kyllä pidän puoleni. Teidän naperoilla tuntuu olevan heikompaa kun ette saa kunniavieraitanne kuriin.
Onpa kivasti sanottu..
Voisiko ap reiluuden nimissä puolestaan vääntää rautalangasta, mitä hienoa siellä omalla kotipaikkakunnalla on? Me muut voimme sitten alapeukuttaa ja haukkua vuorollamme tuota paikkakuntaa.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kaikkialle pääsee julkisilla, ei tarvitse omaa autoa. Voi hypätä lähijunaan tai metroon. Ja jos myöhästyy metrosta seuraava tulee parin minuutin kuluttua
Metron kulkuväli on jopa ruuhka-aikoina paljon enemmän kuin kaksi minuuttia.
Mutta paljon tiheämpi sentään kuin se "aamulla kirkonkylälle ja iltapäivällä takaisin. Koulupäivinä."
Pikaratikka. Pysäkki talon vieressä. Korpi-Kainuussa ei ollut.
Vierailija wrote:
Voisiko ap reiluuden nimissä puolestaan vääntää rautalangasta, mitä hienoa siellä omalla kotipaikkakunnalla on? Me muut voimme sitten alapeukuttaa ja haukkua vuorollamme tuota paikkakuntaa.
Maaseudulla on pimeä taivas ja Linnunrata näkyy. Ja paljon tilaa. Nämä kaksi Helsingistä puuttuu. Kaikki muu sitten on parempaa.
Vierailija wrote:
Pikaratikka. Pysäkki talon vieressä. Korpi-Kainuussa ei ollut.
Sama täällä. Helpottaa kulkemista niin itään kuin länteenkin.
Suomen ainut isompi kaupunki. Jos haluaa asua Suomessa ja isossa kaupungissa,niin Helsinki on ainut vaihtoehto. Maailman mittakaavassa Helsinki on tosin pikku kaupunki.
Vierailija wrote:
Sieltä pääsee helposti Turkuun.
Ei riittävän helposti kun pitää rakentaa neljän miljardin raiteet.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Väännä oikein rautalangasta, mitä hienoa on asua tuppukylässä?
Luonto ja hiljaisuus. Ruuhka-aikaan pääkadulla on kolme autoa jonossa. Ruokakaupassa ei ikinä ole jonoa. Eikä missään muuallakaan. Elämisen rytmi on seesteisempi ja ihmisillä on aikaa toisilleen.
Anteeks, mikä hiljaisuus? Asun yhdessä Suomen takaperossa, ja kesän jälkeen totaalinen univelka, kun mopo-/mönkkäri-/autoralli & puberteettien känniörvellys pitää hereillä. Käytiin just Hgissä lomilla, niin - ah autuus - saatiin nukkua yömme rauhassa.
Maalaiskylät pahimpia. Ahdasmielistä ja sisäänpäinlämpiävää. Vilkkaampi sosiaalinen elämä oli pääkaupungissa & ulkomailla asuessa.
Joo, luontoonhan täällä pääsee, mutta niin pääsee joka puolella Suomea. Kun laskeudutaan Hki-Vantaalle, metsän/veden keskeltä tupsahtaa pikku pääkauounkimme esiin.
No hohhoijaa. Siellä on taas joku, joka on poistunut viimeksi kotikylästään vuonna 2006 herännyt peräkammaristaan. Ihmetellyt kurjaa elämäänsä, ja muistanut sitten, että ai niin, Helsingin syytähän kaikki kurjuus on. Haukunpa vähän taas Helsinkiä vauvapalstalla, niin tulee parempi mieli.
Ehkä puolueettomin vastaus tulee ulkomaalaiselta turistilta tai tänne työn vuoksi ulkomailta muuttaneelta. Eniten ulkomaalaiset ihailee Helsingissä sitä, että koko kaupungin meren rannoista niin suuri osa on kaikille avoimia paikkoja liikkua. Se on uniikkia niin moneen muuhun merenrannalla sijaitsevaan pääkaupunkiin verrattuna. Tämä on varmaan hienointa.
Lisäksi Helsingin sijoitus asukasluvun mukaan sijoittuu Euroopan pääkaupunkien joukossa juuri siihen puoliväliin. Kaupungin koko on kompakti ja päivän aikana ehtii liikkua hyvin moneen paikkaan.
Nautin kahviloista, teatterista, hyvistä ravintoloista. Nautin myös siitä että ihmiset ympärillä ei ole ihan niin umpimielisiä kuin jossain perähikiällä saattaa olla (not all perähikiäns tietysti). Tykkään kyllä myös luonnon rauhasta, sitäkin löytyy ihan Helsingistä. Kun asuin nuorena Punavuoressa, menin usein talvisin Suomenlinnaan ihastelemaan hiljaisuutta. Kesäisin Helsingin edustan saaret ovat ihania retkeilykohteita.
Hienointa on ehdottomasti se, että seksiseuraa saa parhaiten koko maassa.
Parasta on varmaan se, että voi sulautua massaan ilman, että ketään kiinnostaa. Saa olla just sellainen kun on.
Pieni kaupunki, jossa suht ok tarjonta erilaisia asioita, ruoka, juoma, kokemus ja kulttuuriasioissa. Mutta nämäkin melko mainstreamia eli tylsähkö ja yllätyksetön.
Ei ole mitenkään mielenkiintoinen kaupunki mutta isolta osalta melko kaunis. Helppo liikkua, ja paljon liikuntapaikkoja.
Välttävä, 2/5
Aikanaan oli Bisquitin julkaisemassa aikakausikirjassa "Kutka" Helsingin kaupungin mainos: "Tulkaa katsomaan hulluja Helsinkiin. Niitä riittää. Kaupunki on avoinna ympäri vuorokauden."