Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku vääntää maalaiselle rautalangasta, mitä niin hienoa Helsingissä on?

Vierailija
21.10.2023 |

Oikein muuta perustelua en ole ikinä kuulut kuin Stadi nyt vaan on Stadi ja maalaisten haukkumista. 

Kommentit (259)

Vierailija
241/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä arvostan Helsingin joukkoliikennettä. Lapsi on tullut siihen ikään, että pääsee omin päin bussilla harrastuksiinsa. Häntä ei tarvitse enää kuskata joka paikkaan.

Vierailija
242/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tällä hetkellä arvostan Helsingin joukkoliikennettä. Lapsi on tullut siihen ikään, että pääsee omin päin bussilla harrastuksiinsa. Häntä ei tarvitse enää kuskata joka paikkaan.

Tämä on iso etu. Jos asuu kovin syrjässä joukkoliikenteen ulottumattomissa, pääsee omin päin liikuskelemaan pitemmälle vasta mopo- tai ajokortti-ikäisenä. On siihen asti täysin sen varassa, milloin vanhemmat tai joku muu joutaa kuskaamaan. Jää moni meno menemättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Samaa arvostan minä. Lapsi soitti juuri, että lähtee tulemaan bussilla kaverinsa luota kotiin. Laitoin sillä aikaa ruoan valmiiksi, kun ei tarvinnut lähteä häntä hakemaan.

Vierailija
244/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään! Ihan kamala paikka! Yli 40v tuli siellä asuttua, ja kunnpois pääsin niin ei koskaan enää takaisin!

Vierailija
245/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joukkoliikenne toimii ihan hyvin muissakin kaupungeissa! Kyllä on taas.

Vierailija
246/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Suomen_kaupungeista

Suurimmassa osassa Suomen kaupunkeja voi sanoa, ettei ole joukkoliikennettä ollenkaan olemassa. Jos verrataan siihen mitä se Helsingissä on. Kaikissa pienissä kaupungeissa joukkoliikenne tarkoittaa pari kertaa päivässä kulkevaa bussia.

Vierailija
247/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Onneksi jotkut haluavat asua Helsingissä. Hyvä niin. Saan asua rauhassa maalla. 

Ei minullakaan ole mitään sitä vastaan. Välillä helsinkiläisten puheista ja maaseudun haukkumisesta saa vain sen käsityksen, että Helsingissä on jotain aivan erinomaisen hienoa, enkä ole oikein ikinä ymmärtänyt, mitä se ”hienous” on. Onhan Helsinki mukava paikka käydä silloin tällöin, mutta tuo ylivertainen hienous on jäänyt mysteeriksi.

ap

Minä olen syntyperäinen helsinkiläinen ja asuin Helsingissä 53 vuotta, kunnes viime kesänä muutin tukevasti kehä III:n ulkopuolelle haja-asutusalueelle. Minä olin pitkään noita, joiden mielestä Helsinki on aivan mahtava paikka ja missään muualla (Suomessa) en olisi voinut kuvitella asuvani. Kunnes pikku hiljaa Helsinki alkoi tökkiä ja halusin vaihtaa maisemaa.

<

Mulla sama fiilis. Kaupunki ei ole enää se sama. Eikä tietenkään olekaan, kaikki muuttuu.

Vierailija
248/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on 100% varmasti helsinkiläisen tekemä. Yrittää esittää maalaisjunttia jotta saisi ne näyttämään... vielä enemmän maalaisjunteilta.

Kovia on itsetunto-ongelmat siellä etelässä.

Vierailija
249/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Löytyykö muista kaupungeista bussi, metro, lähijuna ja spora?

Vierailija
250/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tääl vaan kaikki ihanaa ja tietty noin asumisen kannalta _vain_ kantakaupungissa voi edes päästä kokemaan Helsinkiä ja kaupunkielämää. Kantakaupunki loppuu siinä, missä umpikorttelitkin ja ihan viimeistään sporalinjojen päässä. Kaikki muu on kepulaista ideologiaa ja kirkonkyläsimulaattoria ja vantaa/espoo sun muut ei todellakaan ole mitään kaupunkia. <3

Vierailija
251/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vihreä boheemi nautin istuskella latte kahvilla ja samalla seurata hyvin mustan puhuvaa katu elämää. kuulummehan kaikki kelan elättien joukkoon ryhmä henki.

Vierailija
252/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Kysymys kuului: mitä hienoa Helsingissä on? Joku vastasi kysymykseen pitävänsä Helsingin joukkoliikenteestä. Mikä tässä oli sinulle ongelma?

Vierailija
253/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Onneksi jotkut haluavat asua Helsingissä. Hyvä niin. Saan asua rauhassa maalla. 

Ei minullakaan ole mitään sitä vastaan. Välillä helsinkiläisten puheista ja maaseudun haukkumisesta saa vain sen käsityksen, että Helsingissä on jotain aivan erinomaisen hienoa, enkä ole oikein ikinä ymmärtänyt, mitä se ”hienous” on. Onhan Helsinki mukava paikka käydä silloin tällöin, mutta tuo ylivertainen hienous on jäänyt mysteeriksi.

ap

Ei täällä ole mun mielestä mitään erikoisen hienoa ole. Helsingissä parikymmentä vuotta asunut, ja lähistöllä koko elämäni.

Vierailija
254/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä Helsingin "hienous" kiinnostaa maalaisia. 

Vierailija
255/259 |
22.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-  Saa olla anonyymi, tuppukylässä kaikki tietää kaikkien asiat

- Joukkoliikennne, ei ole pakko omistaa autoa

- Paljon harrastusmahdollisuuksia

- Kattavat palvelut

- Työpaikat

Vierailija
256/259 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

meri saaristo oikeet stadilaiset

Vierailija
257/259 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kunnia asia asua hesassa.

Vierailija
258/259 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyperäisenä stadilaisena (50-luvulla), eka kolkyt vuotta asuneena ja eläkepäiviin asti duunissa

käyneenä voin omasta puolestani sanoa ettei stadissa mitään extrahienoa ole.

Se vaan sattuu olemaan monen koti joista moni tykkää asua siellä.

Paras aika on mielestäni kevään tulo ja ruuhka-ajan jälkeinen valoisa hiljainen hetki ennen

yöelämän kuhinaa. 

Aikoinaan 80-luvulla Kumma Heppu ja Lopunajan Voidellut lauloivat : "Kaupungilla auringon vaakasuorat säteet". (Kesä, 1987)

Se on se hetki mikä iskee.

Monen asian palauttaisin takaisin vuosikymmenien taakse jos voisin, mutta toisaalta

mikä minä olen määräämään nykyisen sukupolven mieltymyksiä ja estämään kehitystä.

Muistot ja vanhat valokuvat on fiilistelyä varten.

Vierailija
259/259 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudun raikkaaseen ilmastoon mahtuu väestömäärään nähden hämmästyttävän paljon juoruja ja pahoja puheita lähimmäisistä.

Kun pakollisesti menen joskus käymään siellä maakylillä, ensimmäiseksi tarjoillaan erot ja muut naapureiden huonot uutiset. Toki hyvätkin. Ihmeen hyvin tiedetään kaikki.

Siksi viihdyn pääkaupunkiseudulla, jossa ainakaan minun ei tarvitse olla niiden puheiden aiheena vaan saan tuntea itseni hyväksytyksi anonyymina muiden joukossa.

Rauhasta nauttiminen on mahdollista, kun kukaan ei kutsumatta tai ilmoittamatta pöllähdä pihaani ja keittiööni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan