Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos luoksesi tulisi ruokavieras, maksattaisitko hänellä puolet ruokailun kustannuksista (kotiruoka, ei kalliita raaka-aineita.)?

Vierailija
21.10.2023 |

Vieras ei siis asu luonasi vaan tulee vain syömään pari kertaa. Voi olla ystäväsi, äitisi, sisaruksesi tai muu läheinen.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuttiinko sinut kylään vai mikä juttu? Onko kaveri, sukulainen?

Vierailija
22/44 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En huolisi rahaa, vaikka tarjoaisi. 

Mun iäkäs, rakas lähisukulainen taas tarjoaa rahaa kun käyn kyläilemässä. Kamalat kieltelyprosessit aina. Koska olen nuorempaa sukupolvea, hän on aiemmin antanut rahaa ihan tarpeeseen, mutta viimeksi teininä.

Nyt kun on jo reilusti ikää, tuntuu, että hän pitää minua taas vähän holhottavanaan ja luulee minun olevan hänen rahojensa tarpeessa. Ehkä kokee olevansa aina kiitollisuudenvelassa eri ihmisille milloin mistäkin.

On niin noloo... :0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan että heittäytyisin noin pikkusieluiseksi ja ilkeäksi, varmaankin sanoisin avoimesti etukäteen että rahat vähissä, voidaanko puolittaa kulut.

Vierailija
24/44 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ok. Ei vaan olin vieraana yhdessä paikassa ja emäntä sanoi kaupassa kun kävimme ostamassa ruokatarvikkeet, että maksat sitten puolet. Olin hieman hämilläni. Ap

Oliko sinut siis kutsuttu syömään?

Vierailija
25/44 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tyyppi kutsunut itse itsensä syömään? 

Vierailija
26/44 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa erikoinen emäntä. Menitte siis yhdessä ruokakauppaan ja maksoit puolet laskusta? Taitaa olla rahat aika tiukalla.

Vierailija
27/44 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pyydä maksua ruoasta. Jos ei ole varaa tarjota ruokaa niin en tarjoa. 

Yleensä jos on varaa ylipäätään valmistaa se kunnollinen ateria, niin siitä voi kyllä annoksen tarjotakin.   

Vierailija
28/44 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsun vieraita, minä tarjoan. Joskus sisareni tulee yllättäen yökylään, saatan pyytää tulemaan kaupan kautta, mutta silloinkin maksan ostokset hänelle.

Vierailija
29/44 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta siltä, että sinua on kutsuttu syömään, jos olet ruokakaupassa mukana. Vai ängitkö vain itsesi toisten ruokapöytään?

Vierailija
30/44 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ok. Ei vaan olin vieraana yhdessä paikassa ja emäntä sanoi kaupassa kun kävimme ostamassa ruokatarvikkeet, että maksat sitten puolet. Olin hieman hämilläni. Ap

Oliko sinut siis kutsuttu syömään?

Kyllä. Ja olen tehnyt ruoat vastaavasti kun hän käy enkä maksua ottanut. Ap

Vierailija
31/44 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. No, onhan noita juntteja. Ei ehkä kannata enää mennä kylään tai kutsua itsekään syömään.

Vierailija
32/44 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei kuulosta siltä, että sinua on kutsuttu syömään, jos olet ruokakaupassa mukana. Vai ängitkö vain itsesi toisten ruokapöytään?

Oltiin muuten kaupungissa asioilla ja samalla ruokakaupan kautta kun ei ollut tarvittavia aineksia. Kutsuttuna olin. Ap

Vierailija
33/44 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ite jätän aina yöpöydälle parikymppiä, jos olen vieraissa käynyt

Olet nähnyt "vieraita" (=naisia) vain kuvissa, joten pysyisit ressukka hiljaa fantasioistasi.

Vierailija
34/44 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutuilta en peri maksua. Kutsumattomille en tarjoa mitään.

Tuo onnistui vielä pari vuotta sitten, että tarjosin 3 päivän sapuskat pariskunnalle, joiden piti kävästä kylässä. Jäivät asustelemaan 3 päiväksi.

Vierailija
35/44 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä liittyy ehkä vähän ilmiöön nimeltä mökkilokit. Nämä, jotka tulee toisten mökeille ja nauttii kesästä ja mukavuuksista ruokineen eivätkä maksa siitä mitään korvausta. Ehkä tuo emäntä koki tulleensa hyväksikäytetyksi jossain sukulaissuhteissa tms. ja nyt oli sitten överi linja. 

Vierailija
36/44 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot sä ihan seonnut. Ei vierailta mitään rahoja pyydetä!

Vierailija
37/44 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vasta noloa olisi tulla vaikka ison perheen kanssa kylään yksineläjän luokse ja maksattaa sillä yksiineläjällä suurperheensä syömiset. Tai se, että kylään tulijat tarjoutuu käymään kaupassa, mutta yksineläjä kieltäytyy siitä, mutta kiristelee sitten seuraavan kuukauden vyötään ja hampaitaan ja toivoo salaa, etteivät koskaan enää tule uudestaan kylään.

Vierailija
38/44 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Oot sä ihan seonnut. Ei vierailta mitään rahoja pyydetä!

Mitä jos lukisit koko ketjun läpi ennen kuin avaudut.

Vierailija
39/44 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Se nyt vasta noloa olisi tulla vaikka ison perheen kanssa kylään yksineläjän luokse ja maksattaa sillä yksiineläjällä suurperheensä syömiset. Tai se, että kylään tulijat tarjoutuu käymään kaupassa, mutta yksineläjä kieltäytyy siitä, mutta kiristelee sitten seuraavan kuukauden vyötään ja hampaitaan ja toivoo salaa, etteivät koskaan enää tule uudestaan kylään.

Joo nää tilanteet ei oo aina mustavalkoisia. Se yksineläjä saattaa olla vaikka vähävarainen mummo, joka toivoo sukulaisia kylään. 

Vierailija
40/44 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Joo nää tilanteet ei oo aina mustavalkoisia. Se yksineläjä saattaa olla vaikka vähävarainen mummo, joka toivoo sukulaisia kylään. 

Ei yhden henkilön tulot muillakaan kuin vähävaraisilla mummoilla riitä kovin usein kestitsemään suurperheitä. Jos on työssäkäyvä yksilö niin maksaa kaikki asumisen, liikkumisen yms yms laskut siitä palkkatulostaan eikä saa tukia, joten hyvästäkin palkasta jää aika vähän käteen. -Ohis

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi