Jos luoksesi tulisi ruokavieras, maksattaisitko hänellä puolet ruokailun kustannuksista (kotiruoka, ei kalliita raaka-aineita.)?
Vieras ei siis asu luonasi vaan tulee vain syömään pari kertaa. Voi olla ystäväsi, äitisi, sisaruksesi tai muu läheinen.
Kommentit (44)
Vierailija wrote:
En huolisi rahaa, vaikka tarjoaisi.
Mun iäkäs, rakas lähisukulainen taas tarjoaa rahaa kun käyn kyläilemässä. Kamalat kieltelyprosessit aina. Koska olen nuorempaa sukupolvea, hän on aiemmin antanut rahaa ihan tarpeeseen, mutta viimeksi teininä.
Nyt kun on jo reilusti ikää, tuntuu, että hän pitää minua taas vähän holhottavanaan ja luulee minun olevan hänen rahojensa tarpeessa. Ehkä kokee olevansa aina kiitollisuudenvelassa eri ihmisille milloin mistäkin.
On niin noloo... :0
Sen sijaan että heittäytyisin noin pikkusieluiseksi ja ilkeäksi, varmaankin sanoisin avoimesti etukäteen että rahat vähissä, voidaanko puolittaa kulut.
Vierailija wrote:
Ok. Ei vaan olin vieraana yhdessä paikassa ja emäntä sanoi kaupassa kun kävimme ostamassa ruokatarvikkeet, että maksat sitten puolet. Olin hieman hämilläni. Ap
Oliko sinut siis kutsuttu syömään?
Onko tyyppi kutsunut itse itsensä syömään?
Olipa erikoinen emäntä. Menitte siis yhdessä ruokakauppaan ja maksoit puolet laskusta? Taitaa olla rahat aika tiukalla.
En pyydä maksua ruoasta. Jos ei ole varaa tarjota ruokaa niin en tarjoa.
Yleensä jos on varaa ylipäätään valmistaa se kunnollinen ateria, niin siitä voi kyllä annoksen tarjotakin.
Jos kutsun vieraita, minä tarjoan. Joskus sisareni tulee yllättäen yökylään, saatan pyytää tulemaan kaupan kautta, mutta silloinkin maksan ostokset hänelle.
Ei kuulosta siltä, että sinua on kutsuttu syömään, jos olet ruokakaupassa mukana. Vai ängitkö vain itsesi toisten ruokapöytään?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ok. Ei vaan olin vieraana yhdessä paikassa ja emäntä sanoi kaupassa kun kävimme ostamassa ruokatarvikkeet, että maksat sitten puolet. Olin hieman hämilläni. Ap
Oliko sinut siis kutsuttu syömään?
Kyllä. Ja olen tehnyt ruoat vastaavasti kun hän käy enkä maksua ottanut. Ap
Ok. No, onhan noita juntteja. Ei ehkä kannata enää mennä kylään tai kutsua itsekään syömään.
Vierailija wrote:
Ei kuulosta siltä, että sinua on kutsuttu syömään, jos olet ruokakaupassa mukana. Vai ängitkö vain itsesi toisten ruokapöytään?
Oltiin muuten kaupungissa asioilla ja samalla ruokakaupan kautta kun ei ollut tarvittavia aineksia. Kutsuttuna olin. Ap
Vierailija wrote:
Ite jätän aina yöpöydälle parikymppiä, jos olen vieraissa käynyt
Olet nähnyt "vieraita" (=naisia) vain kuvissa, joten pysyisit ressukka hiljaa fantasioistasi.
Kutsutuilta en peri maksua. Kutsumattomille en tarjoa mitään.
Tuo onnistui vielä pari vuotta sitten, että tarjosin 3 päivän sapuskat pariskunnalle, joiden piti kävästä kylässä. Jäivät asustelemaan 3 päiväksi.
Tämä liittyy ehkä vähän ilmiöön nimeltä mökkilokit. Nämä, jotka tulee toisten mökeille ja nauttii kesästä ja mukavuuksista ruokineen eivätkä maksa siitä mitään korvausta. Ehkä tuo emäntä koki tulleensa hyväksikäytetyksi jossain sukulaissuhteissa tms. ja nyt oli sitten överi linja.
Oot sä ihan seonnut. Ei vierailta mitään rahoja pyydetä!
Se nyt vasta noloa olisi tulla vaikka ison perheen kanssa kylään yksineläjän luokse ja maksattaa sillä yksiineläjällä suurperheensä syömiset. Tai se, että kylään tulijat tarjoutuu käymään kaupassa, mutta yksineläjä kieltäytyy siitä, mutta kiristelee sitten seuraavan kuukauden vyötään ja hampaitaan ja toivoo salaa, etteivät koskaan enää tule uudestaan kylään.
Vierailija wrote:
Oot sä ihan seonnut. Ei vierailta mitään rahoja pyydetä!
Mitä jos lukisit koko ketjun läpi ennen kuin avaudut.
Vierailija wrote:
Se nyt vasta noloa olisi tulla vaikka ison perheen kanssa kylään yksineläjän luokse ja maksattaa sillä yksiineläjällä suurperheensä syömiset. Tai se, että kylään tulijat tarjoutuu käymään kaupassa, mutta yksineläjä kieltäytyy siitä, mutta kiristelee sitten seuraavan kuukauden vyötään ja hampaitaan ja toivoo salaa, etteivät koskaan enää tule uudestaan kylään.
Joo nää tilanteet ei oo aina mustavalkoisia. Se yksineläjä saattaa olla vaikka vähävarainen mummo, joka toivoo sukulaisia kylään.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Joo nää tilanteet ei oo aina mustavalkoisia. Se yksineläjä saattaa olla vaikka vähävarainen mummo, joka toivoo sukulaisia kylään.
Ei yhden henkilön tulot muillakaan kuin vähävaraisilla mummoilla riitä kovin usein kestitsemään suurperheitä. Jos on työssäkäyvä yksilö niin maksaa kaikki asumisen, liikkumisen yms yms laskut siitä palkkatulostaan eikä saa tukia, joten hyvästäkin palkasta jää aika vähän käteen. -Ohis
Kutsuttiinko sinut kylään vai mikä juttu? Onko kaveri, sukulainen?