Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rivitaloasunto koulun yms läheltä vai

Vierailija
06.07.2023 |

omakotitalo muutaman kilometrin päästä josta ei saa koulukyyditystä? Kas siinäpä kysymys.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä mihinkään kommuuniin.

Vierailija
2/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa kauempaa koulua. Jos on lähellä niin lasten kavereita lappaa kylässä jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun pihalla mopojengit. Asu siinä sitten.

Vierailija
4/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetko kotia vai kämpää lasten koulun ajaksi (9v)?

Vierailija
5/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ratkaisu sen mukaan mitä itse haluat eikä sen mukaan mikä on käytännöllistä. Jos haluat asua omakotitalossa niin tietenkin omakotitalo. Jos rivitalo on enemmän sun juttu niin sitten rivitalo.

Vierailija
6/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee ratkaisu sen mukaan mitä itse haluat eikä sen mukaan mikä on käytännöllistä. Jos haluat asua omakotitalossa niin tietenkin omakotitalo. Jos rivitalo on enemmän sun juttu niin sitten rivitalo.

Tämä. Lapsetkin on hankittu sinun tarpeitasi ajatellen, ei heidän.

Vierailija
7/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se lapsen elämä on muutakin kuin vain se koulu. Kaverit, harrastukset, ns luontainenliikunta, jne,

Omat lapseni ovat neukkukuution lapsia. Koulu ja kaverit oli lähellä, harrastuksiin oli helppo kulkea, oli jääkiekkokaukaloa, tennis-, jalka-, koripallokenttä, uimahalli, kirjastot, kaupat, jne. Ei se ole ihan kamalaa elämää voinut olla kun he käyvät siellä vielä nykyäänkin ajelemassa. Alueen grilli on edelleen heidän lempi ruokapaikkansa. :D 

Vierailija
8/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulun läheltä. Helpottaa kummasti elämää.

Vierailija
9/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No vaikka 1 km päästä. Mutta ei vierestä.

Vierailija
10/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka 1 km päästä. Mutta ei vierestä.

Mä olen asunut n. 300 m päässä koulusta eikä se koulun läheisyys vaikuttanut yhtään asumismukavuuteen muuten, kuin että lapsella oli lyhyt koulumatka. Ei meille kuulunut koulun pihalta mikään möykkä eikä oma talo ollut kenenkään muun koulumatkan varrella kuin heidän, jotka asuivat samalla tiellä (eli kaksi taloa meistä tien loppupäähän päin). Koulun vieressä voi olla ihan rauhallistakin siis asua.

Vierailija
11/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koulu ja harrastukset ovat kävelymatkan päässä helpottaa se kaikkien arkea. Näin oli mun lapsuudessa ja sama haluttiin omille lapsillekin. Tosi kätevää, kävelevät harkkoihin ja kavereille, meidän ei tarvitse kuljetella minnekään, jää paljon yhteistä aikaa.

Vierailija
12/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"muutaman kilometrin päässä, josta ei koulukyytiä"? Siis mitä ihmettä, eikö lapset voi kävellä tai pyöräillä muutamaa kilometriä? Oletan toki, että muutama kilometri on luokkaa 2-4 km.

Vierailija
13/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan yläkoulun vierestä.  Moporalli, jonnet sekoilemassa koulun pihalla iltaisin, roskaamista, ilkivaltaa jne.

Vierailija
14/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan yläkoulun vierestä.  Moporalli, jonnet sekoilemassa koulun pihalla iltaisin, roskaamista, ilkivaltaa jne.

Minä asun samassa korttelissa, missä on yläkoulu, en kyllä ole nähnyt yhtään mopoa kellään. Sähköpotkulautoja on kyllä, mutta mopoja ei.

Vierailija
15/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne mopojonnet osaa käyttää ilta-aikaan myös päiväkotien ja alakoulujen pihoja sekä leikkipuistoja. Ei ne välttämättä siis juuri yläkoulun pihassa norkoile. Ihan on kokemusta edellisestä asuinpaikasta, kun omaa lastani kuljettelin lentistreeneihin yhdelle alakoululle (jonka vieressä on päiväkoti).

Vierailija
16/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me valittiin rivitalo koulun läheltä, matkaa alle puoli kilometriä. Eipä ole tarvinnut heitä kouluun autolla viedä, tuota matkaa varten ei kannata edes pyörää varastosta ottaa, vaan sen kävelee nopeasti. Kouluun lähdetään tyypillisesti 5 min ennen tunnin alkua. Liikuntatunnin suihkut on voinut käydä kotona ja samalla jättää kamat, sukset ja muut, kotiin. Kätevää on asua lähellä koulua, haittapuolia ei siitä ole koitunut.

Vierailija
17/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan ala-koulun lähellä. Ei mitään haittaa, kesällä kun ollaan ulkona ei edes koulu ole auki.

Vierailija
18/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matka olisi hyvä olla sellainen, että lapsi pääsee itsenäisesti kouluun. Omat lapset käyvät lähikoulua, mutta naapurin tyttö menee saksalaiseen kouluun ja pääsee sinne helposti metrolla Tapiolasta Kamppiin. Ekaluokasta asti on mennyt ihan itse.

Vierailija
19/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moporalli suurin ongelmako? Asutaan hieman syrjemmässä ja olen tehnyt pienimuotoisen crossi radan. (Tontti reilun hehtaari) Omat+naapurien lapset käy päristelemässä mopoillaan ja mönkkäreillä ja se kuuluu elämään samoin kun vaihtoehtoisesti pulloposkien tietokoneella jatkuva pelaaminen.

Vierailija
20/20 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitalo on paskin asumismuoto.