Miten sovitte arkisista asioista parisuhteessa?
Miten sovitte arkisista hoidettavista asioista ja aikatauluista parisuhteessa?
Kumppanini kokee ärsyttäväksi, että haluan keskustella. Onko siis minussa vikaa, kun haluisin esim. 5 minuuttia puhua ja käydä asiat läpi?
Jos yritän keskustella, niin kumppanini ärsyyntyy. Koko sen ajan kun yritän keskustella kumppani pyörittelee silmiä, huokailee ja osoittaa halveksunnan merkkejä. Hän saattaa kirjaimellisesti mennä ulko-ovelle kesken keskustelun ja seisoa toinen jalka oven välissä. Tästä itse ärsyynnyn. Tuntuu, että joudun koko ajan taistella, että saisin hetken hänet kuulolle ja edes jonkin yksinkertaisen asian selvitettyä. Kumppanini saattaa myös häipyä ovet paukkuen kesken keskustelun, lyödä luurin korvaan tai näyttää keskisormea. Olen niin väsynyt kun tuntuu, että yrittäisin kiukuttelevan lapsen kanssa puhua kuin aikuiset.
Jos sitten asioita ei käydä läpi, niin siitäkin tulee riitaa, kun toinen on olettanut jotakin ja toinen toista.
Ilmapiiri on tulehtunut ja koko ihminen on alkanut tuntua vastenmieliselle. Olen vihainen ja loukkaantunut. Kaikki metatyö eli arjen suunnittelu jää yleensä minulle, ja lisäksi kuuntelen vielä haukut siitä. Epäilen vaan, että jos eroaisimme, niin kumppanini ei löytäisi sellaista parisuhdetta missä kaikki asiat soljuvat eteenpäin ilman, että mistään keskustellaan.
Miten itse voisin toimia kun toinen ei halua keskustella?
Kommentit (52)
Meillä oli sama ongelma. Ratkaisin sen lopulta niin, että teen oman mieleni mukaan ja annan miehelle ohjeet mitä hän tekee. Meillä tämä toimii, jotkut miehet on lapsimiehiä.
Jos minut kumppanini käyttäytyisi union minus kohtaan, näyttelisi keskisormea ja silmiä pyörittelisi- jaa, enkät olistat taitanut Almas mihinkään suhteeseen union rumasti käyttäytyvän ihmisen kanssa. Hän käyttää henkistä väkivaltaa sinus kohtaan. Ofta Eros, ilmainen neuvo
Eroa! Toi on henkistä väkivaltaa ja miehesi pakoilee vastuuta tuolla tavalla. Pariterapiassa saattaisi löytyä syy ja apu miehen käytökseen, mutta jos teillä ei ole lapsia, niin turha alkaa opettamaan pelleä.
Et kai ole tosissasi? Miksi ihmeessä olet tuollaisen ihmisen kanssa? Totta kai asioista keskustellaan joka päivä, sovitaan yhdessä.
Ei meidän kovin usein tarvitse mistään erikseen sopia. Silloin kun aiomme tavata, niin tietysti sovimme ajan, joka molemmille käy. Jos katsomme vaikkapa elokuvaa tai tilaamme ruokaa, niin tietysti sovimme, mitä katsotaan ja mistä tilataan, niin kuin normaalit ihmiset, olivat sitten parisuhteessa tai vaikka kavereita. Ei ole ongelmia tällaisessa normaalissa vuorovaikutuksessa.
Vierailija wrote:
Eroa! Toi on henkistä väkivaltaa ja miehesi pakoilee vastuuta tuolla tavalla. Pariterapiassa saattaisi löytyä syy ja apu miehen käytökseen, mutta jos teillä ei ole lapsia, niin turha alkaa opettamaan pelleä.
Missä aloittajan puolison sukupuoli sanottiin?
Kaiken tämän takia olen katsonut parhaaksi pysyä sinkkuna. *huhhuh*
Ihan normisti arjen keskellä puhumalla sovitaan. Vaikea antaa ap:lle mitään neuvoja, kun tässä on ainoastaan hänen näkökulmansa. En minäkään jaksaisi mitään erikseen järjestettyjä keskusteluhetkiä.
Kuulostaa kyllä erikoiselta. Voisitko antaa tarkempaa esimerkkiä minkälaisista asioista keskustellessa hän näin käyttäytyy?
Miksi olette yhdessä? Eron paikka.
Jos kumppanini kohtelisi minua tuolla tavalla meillä olisi mennyt lusikat jakoon jo aikoja sitten.
Vierailija wrote:
Jos minut kumppanini käyttäytyisi union minus kohtaan, näyttelisi keskisormea ja silmiä pyörittelisi- jaa, enkät olistat taitanut Almas mihinkään suhteeseen union rumasti käyttäytyvän ihmisen kanssa. Hän käyttää henkistä väkivaltaa sinus kohtaan. Ofta Eros, ilmainen neuvo
Kiitos. En ole tuo keskisormennäyttäjäjä enkä silmien pyörittelijä, mutta kiitos kun muistutit kieliopin hallinnasta! Tekstisi oli kamalaa luettavaa.
"Epäilen vaan, että jos eroaisimme, niin kumppanini ei löytäisi sellaista parisuhdetta missä kaikki asiat soljuvat eteenpäin ilman, että mistään keskustellaan."
Et ole vastuussa aikuisen ihmisen tekemisistä. Lopeta äitinä olo.
Hyvinnpitkä aloitus. Puhutko miehellesikin pitkän dialogin. Kannattaa tiivistää.
Kaksi vaihtoehtoa: pariterapia tai ero. Jos pariterapia ei auta tuohon käytökseen, niin sitten vaan yksi vaihtoehto: ero.
Tuollainen silmienpyörittely ja muu halveksiva käytös, saati keskisormennäyttö ei kuulu parisuhteeseen missään nimessä.
"Kumppanini saattaa myös häipyä ovet paukkuen kesken keskustelun, lyödä luurin korvaan tai näyttää keskisormea."
Ei olisi kyllä tällaisen jälkeen enää minun kumppanini.
Minä hankkiutuisin eroon moisesta suhteesta. Eihän se edes ole parisuhde.