25€ tilillä ja pitäisi loppu kuu pärjätä mutta miten?
25€ tilillä ja pitäisi loppu kuu pärjätä mutta miten?
Kaapissa ei ole edes jauhoja tai kahvia.
Milloin tukia nostetaan että niillä pärjää koko kuukauden eikä joudu olla nälässä?
Kommentit (143)
Vierailija wrote:
Jaa se summa mitä on käytössä niillä päivillä mitä on jäljellä. Sit jos pääsee äitille kylään,, pulloja keräämään.. seurakunnat, ruoka-apu 🤔
Äiti on kuollut. Samoin isä.
Hernekeitto on hyvää ja halpaa, menee ihan sellaisenaan.
Perunat eivät myöskään paljon maksa, niiden seuraksi purkki rasvaisinta maitoa, mitä kaupasta löytyy ja teet perunamuusia.
Ainakin meidän lähikaupassa on nykyään hevihävikkilaatikko, josta saa hyvällä tuurilla useamman päivän ruuat parilla eurolla.
Proteiini on kallista, siihen parhainta ovat kananmunat. Toi hernari toki myös.
Ja sitten tosiaan googlaa paikkakuntasi seurakuntien ja järjestöjen halvat ruokailupisteet ja ruokatarvikkeiden jaot.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Miten paljon te yleensä käytätte rahaa jos tuo on maailmanloppu? Oma loppukuun budjetti on aika samansuuruinen vaikka tilillä on viime palkasta vielä tonni. Juuri ostin viikonlopun täydennysostokset joihin meni vitonen, ja kotona on jo tarpeet ainakin kuuden päivän ruokiin (3 keittoa, yhden ison pastaruoan ainekset, pari pussia uunisämpylöitä). Tässä kuussa ruokaan on mennyt 160 euroa pankkisovelluksen mukaan. Vähän etukäteissunnittelua pliis.
100€ viikossa menee ruokaan
ap
Huhhuh, mulla menee alle 150€/kk ja syön hyvin ja terveellisesti. Jotain on kerjääjä APn taloudenhoidossa vialla?
ootko nainen voit myydä peppuu vaik?
Kuivatut herneet maksavat alle euron kilo. Kilossa kuivattuja herneitä on 3360kcal.
Siihen vettä, porkkanaa, meiramia ja suolaa.
Aikamoinen suursyömäri saa olla jos 10€ edestä syö hernekeittoa kahdessa päivässä! 😀
Vierailija wrote:
Hernekeittotölkki maksaa alle euron. Siitä riittää hyvin yhdeksi jopa kahdeksi ateriaksi, leipäviipale kruunaisi kokemuksen.
Ei todellakaan riitä. Herne keitto purkissa on joku alle 500kcal, minun päivän kalori tarve on 2500-3000kcal
ap
Vierailija wrote:
Kuivatut herneet maksavat alle euron kilo. Kilossa kuivattuja herneitä on 3360kcal.
Siihen vettä, porkkanaa, meiramia ja suolaa.
Aikamoinen suursyömäri saa olla jos 10€ edestä syö hernekeittoa kahdessa päivässä! 😀
Minun lähikaupssa maksaa pieni herne pussi 2€, keittoon tarvitsee myös kinkkua, kermaa tms.
ap
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hernekeittotölkki maksaa alle euron. Siitä riittää hyvin yhdeksi jopa kahdeksi ateriaksi, leipäviipale kruunaisi kokemuksen.
Ei todellakaan riitä. Herne keitto purkissa on joku alle 500kcal, minun päivän kalori tarve on 2500-3000kcal
ap
Viikon lo-cal-dieetti ei tee pahaa sullekaan.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
ap
Viikon lo-cal-dieetti ei tee pahaa sullekaan.
Olen normaali painoinen en tarvitse mitään laihdutus diettiä
ap
Hernekeittoon ei tarvi kermaa tai possua jos ei ole rahaa, ja sinulla sitä nyt ei ylimääräistä ollut. Hernekeittoon tarvii herneitä, vettä ja suolaa. Meirami antaa hyvää makua.
Ja en ihan heti usko 2€ hernepussia. Joka tapauksessa, silläkin hinnalla söisit hernekeittoa kuun loppuun asti.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minun on pakko ihmetellä, että mihin ihmeeseen sinä rahasi käytät? Olen pitkäaikaistyötön joten tiedän, että tuet eivät ole suuria, mutta harvemmin minulla noin vähän rahaa on. Jos on, niin yleensä tukien maksua edeltävänä päivänä.
Piti uusi talvitakki ostaa, siihen meni 190€.
ap
Motonetissä olisi maksanut hyvä talvitakki tikkivuorella 65€.
2500-3000 kcal -mies voi kerrata vaikka täältä aiemmin saamiaan vinkkejä:
Sama aloittaja tuhannen kerran,vain rahasumma ja aika vaihtelee hieman.
Ootsä joku norsu :) Kun mitä ilmeisimmin et käy töissä, varsinkaan missään fyysisesti raskaassa, et kyllä mitään 3t kaloria päivässä tarvitse :)
Tää taitaa olla Porvoosta tämä ap, joten parempi lopettaa tähän.
Ei vissiin mammat vieläkään ymmärrä että nää alotukset on ihan troll. :)
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Minun on pakko ihmetellä, että mihin ihmeeseen sinä rahasi käytät? Olen pitkäaikaistyötön joten tiedän, että tuet eivät ole suuria, mutta harvemmin minulla noin vähän rahaa on. Jos on, niin yleensä tukien maksua edeltävänä päivänä.
Piti uusi talvitakki ostaa, siihen meni 190€.
ap
Kiva, kun olit rehellinen. Kyllä kunnon lämmin talvitakki pitää jokaisella olla. Seuraavaa isoa hankintaa varten varmaan kandeis säästellä useampi kk, niin ei tule tällaisia ikäviä ylläreitä.
Mitä valitat? Vedä tili kunnolla miinukselle kuten mä!