Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

25€ tilillä ja pitäisi loppu kuu pärjätä mutta miten?

Vierailija
20.10.2023 |

25€ tilillä ja pitäisi loppu kuu pärjätä mutta miten?

Kaapissa ei ole edes jauhoja tai kahvia.

Milloin tukia nostetaan että niillä pärjää koko kuukauden eikä joudu olla nälässä?

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oikein esimerkkiavaus siitä kuinka aloittajalle ei käy mikään ehdotettu ratkaisu syystä X, Y, Z ja kaikki muutkin aakkoset.

Kuole minun puolestani vaikka nälkään kun kerran mikään ei taaskaan kelpaa.

Vierailija
122/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aivan liikaa lorvijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö löytänyt yhtään halvempaa takkia kuin 190e, oliko se ainoa mikä oli myynnissä?

Vierailija
124/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Joka kuukausi tämä sama aloitus loppukuusta vaihtelevalla rahasummalla. Moneen kertaan on neuvottu, että seuraavassa kuussa lasket paljonko on ruoka-rahaa ehkä kuluta sitä kaikkea heti kättelyssä, vaan lasket siitä joka päivälle budjetin. Ilmeisesti neuvo ei ole kelvannut, kun jatkuvasti pitää kysellä neuvoja loppukuulle.

Jos raha-asioiden hoito ei suju, niin varmaankin on mahdollista hakea edunvalvojaa, joka sitten antaa sitä käyttörahaa säännöstellen. 

Pitääkö oikeasti sosiaalituki muttaa osittain joksikin ruokakupongeiksi, jotka pitää aina viikon välein hakea sossusta?

Tässä on minun budjettini, ei vaadi paljoa älyä

190:4,3= 44,19 euroa per viikko käytettävissä. Arvoa matkakorttiin ja saldon lataus puhelimeen tai ihan mikä tahansa muu pakollinen lisämeno, niin sulla on se 25 euroa enää jäljellä kuun puolivälissä. Kaikki ylimääräiset kulut on perattu jo aikapäivää sitten pois.

Vierailija
125/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Taas oikein esimerkkiavaus siitä kuinka aloittajalle ei käy mikään ehdotettu ratkaisu syystä X, Y, Z ja kaikki muutkin aakkoset.

Ei ole ap:lla vielä riittävä nälkä! Valmiit ostoslistatkin tuli mutta ei kelpaa! 

Vierailija
126/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

En edes ole mikään lorvija, ei ole minun vika että töitä en saa vaikka hakenut kuinka paljona

ap

Vierailija
127/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Etkö löytänyt yhtään halvempaa takkia kuin 190e, oliko se ainoa mikä oli myynnissä?

Oli tarjoukessa -40% laadukas takki joka kestää 5+ vuotta

ap

Vierailija
128/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Käy järkevät ratkaisut, joku herne keitto neuvo ei auta koska siinä ei ole tarpeeksi kaloreita 

ap

Vierailija
129/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkään et kuole, vaikka eläisit loppukuun pelkällä vedellä ja kaurapuurolla.  Osta tuolla rahalla puurohiutaleita, jotain halpaa voin korviketta, perunaa, vehnäjauhoja, hiivaa ja kananmunia. Sitten leivot sämpylöitä. Pelkästään sitä voin korviketta sämpylän kanssa, tai keitä kananmunia välillä. Niitä syöt myös keitettyjen perunoiden kanssa. Ja muuten sitten sitä puuroa. Tosin voi olla, että rahasta jää vielä ylikin, ja voit ostaa jotain vaihteluakin vielä tuohon ruokavalioon. 

Vierailija
130/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

En edes ole mikään lorvija, ei ole minun vika että töitä en saa vaikka hakenut kuinka paljona

ap

Ymmärrän miksi sinulle töitä ei löydy jos et vaivaudu kävelemään kuin lähimpään ja kalleimpaan kauppaan, tai vaihtoehtoisesti et osaa selvittää missä se 25€ riittää pidemmälle.

Vierailija
131/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat ohjeet kuin jo aiemmin avaamissasi ihan samanlaisissa kitinäketjuissa. Lue sieltä, ole hyvä.

Tiedoksi vielä muille ketjussa että tälle on ihan turha tehdä mitään listoja tai laskelmia hinnoista ym. kun mikään ei herralle kuitenkaan koskaan kelpaa. Sama avaus toistuu täällä kuukaudesta toiseen, vain käytössään oleva summa vaihtelee.

Vierailija
132/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Joka kuukausi tämä sama aloitus loppukuusta vaihtelevalla rahasummalla. Moneen kertaan on neuvottu, että seuraavassa kuussa lasket paljonko on ruoka-rahaa ehkä kuluta sitä kaikkea heti kättelyssä, vaan lasket siitä joka päivälle budjetin. Ilmeisesti neuvo ei ole kelvannut, kun jatkuvasti pitää kysellä neuvoja loppukuulle.

Jos raha-asioiden hoito ei suju, niin varmaankin on mahdollista hakea edunvalvojaa, joka sitten antaa sitä käyttörahaa säännöstellen. 

Pitääkö oikeasti sosiaalituki muttaa osittain joksikin ruokakupongeiksi, jotka pitää aina viikon välein hakea sossusta?

Tässä on minun budjettini, ei vaadi paljoa älyä

190:4,3= 44,19 euroa per viikko käytettävissä. Arvoa matkakorttiin ja saldon lataus puhelimeen tai ihan mikä tahansa muu pakollinen lisämeno, niin sulla on se 25 euroa enää jäljellä kuun puolivälissä. Kaikki ylimääräise

Mikä on kuun netto, ilman pakollisia menoja.

Vierailija
133/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Käy järkevät ratkaisut, joku herne keitto neuvo ei auta koska siinä ei ole tarpeeksi kaloreita 

ap

No onpas. Kilon herneitä yhä saat S-kaupasta alle eurolla. Siinä on se aiemmin mainittu 3300kcal ja risat. Eli alle eurolla saat päivän kalorit. Jää herkutteluunkin varaa. 

Vierailija
134/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

ap

Aina muiden vika kun ei osaa.

Vierailija
135/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Minun on pakko ihmetellä, että mihin ihmeeseen sinä rahasi käytät? Olen pitkäaikaistyötön joten tiedän, että tuet eivät ole suuria, mutta harvemmin minulla noin vähän rahaa on. Jos on, niin yleensä tukien maksua edeltävänä päivänä.

Piti uusi talvitakki ostaa, siihen meni 190€.

ap

Ja sinä kokoomustrolli jatkat täällä edelleen mustamaalaamassa niitä ihmisiä, jotka ihan oikeasti ovat tiukilla. Mitä ihmettä oikein saat tuosta? Olet jo saavuttanut tavoitteesi, oikeistohallitus tekee ennennäkemättömät leikkaukset työttömien sosiaalietuuksiin, koska kuvittelevat ihmisten vaan huvikseen nauttivan työttömyydestä, joten mitä vielä haet?

Vierailija
136/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 euroa kymmeneksi päiväksi on 2,5 euroa päivässä. Sillä saa ruokaa kyllä. Osta vaikka halvimpia kalapuikkoja, perunoita, halpoja pakastevihanneksia Lidlistä, linssejä ja tomaattimurskaa, makaronia, margariinirasia ja viimeisen myyntipäivän leipää. Puurohiutaleitakin saisi vielä varmaan tuohon. 

Vierailija
137/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samma här, sillä erotuksella että kaapista löytyy jauhoja, pastaa, kastiketta yms, joten en ole huolissani vaikka alkukuusta onkin tullut tuhlailtua enemmän kuin olin ajatellut. Suppisaika on alkanut, siinä taas yksi jo varmasti moneen kertaan toistettu vinkki!

Vierailija
138/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

ap

Konalan mies, olet kyllä hauska trolli, mukava varmaan kirjoitella näitä sieltä kokoomuksen puoluetoimistosta käsin. Mulla on muuten kestänyt Cittarista muutamalla kympillä ostettu takki sen 5 vuotta. 

Vierailija
139/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

ap

Konalan mies, olet kyllä hauska trolli, mukava varmaan kirjoitella näitä sieltä kokoomuksen puoluetoimistosta käsin. Mulla on muuten kestänyt Cittarista muutamalla kympillä ostettu takki sen 5 vuotta. 

Mulla on edelleen talvisin käytössä töissä vasta n. 35 vuotta vanha talvitakki. En muista enää mitä maksoi silloin mutta on ihan ehjä ja siisti edelleen, todellakin haukkonut hintansa takaisin moneen kertaan. Yksi villakangastakki on myös lähes samanikäinen ja ihan käyttökelpoinen sekin edelleen.

Vierailija
140/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpputorilta olisit saanut hyvän takin max 20 eurolla.