Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

25€ tilillä ja pitäisi loppu kuu pärjätä mutta miten?

Vierailija
20.10.2023 |

25€ tilillä ja pitäisi loppu kuu pärjätä mutta miten?

Kaapissa ei ole edes jauhoja tai kahvia.

Milloin tukia nostetaan että niillä pärjää koko kuukauden eikä joudu olla nälässä?

Kommentit (143)

Vierailija
61/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö sammalta, ei maksa mitään. 😄😃

Vierailija
62/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Syö sammalta, ei maksa mitään. 😄😃

Ei sovi ihmisen ravinnoksi mikään sammal

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miten paljon te yleensä käytätte rahaa jos tuo on maailmanloppu? Oma loppukuun budjetti on aika samansuuruinen vaikka tilillä on viime palkasta vielä tonni. Juuri ostin viikonlopun täydennysostokset joihin meni vitonen, ja kotona on jo tarpeet ainakin kuuden päivän ruokiin (3 keittoa, yhden ison pastaruoan ainekset, pari pussia uunisämpylöitä). Tässä kuussa ruokaan on mennyt 160 euroa pankkisovelluksen mukaan. Vähän etukäteissunnittelua pliis.

100€ viikossa menee ruokaan

ap

100 euroa riittää kuukaudeksi hyvin. Paastoa niin alkaa järki juoksemaan.

Vierailija
64/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Osta jauhoja ja hiivaa, leivo leipää. 

Juustossa on edullisia kaloreita, valitse kilohinnan mukaan. 

Linssejä ja tomaattimurskaa -> linssikeitossa on hyvin proteiinia, on maistuvaa ja edullista.

Prismasta:

Valio hyvä arkijuusto 1,25kg = 6,79€

Go Green punaiset linssit 400g x 2 = 3,78€

Coop tomaattimurska x  4 = 1,48€

Xtra vehnäjauho 2kg = 0,99€

Rainbow hernekeitto 435g x 3 = 2,37€

Tuorehiiva x 2 = 0,44€

Nuilla pääset alkuun. Yhteensä 15,85€, eli vielä voit 9€ edestä ostella. 

Näille uusavuttomille "miten selviän 25e:llä" ei koskaan kannata ehdottaa leipomista. Jos he eivät osaa edes itsenäisesti keksiä mitä laittaa ruokaa loppukuuksi vähällä rahalla, niin ievät he osaa leipoa myöskään.

Vierailija
65/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin lainauksen kautta kommentoida, mutta meni aina JONOUTUKSEEN 🤢

Mutta on porkkanoissa kaloreita, sadassa grammassa on 33000 kaloria.

Vierailija
66/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No syö kiviä, äläkä ulise! 

Vierailija
67/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun tuet ollu 1400e ja laskutkin kela maksaa.

Mihin hittoon sun rahat menee??

Vierailija
68/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tuossa oli sinulle parikin ostoslistaa. Kauppaan siitä jo!

Vierailija
69/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy hyvinvoitialueen pomolta.

Vierailija
70/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Osta kuivattuja herneitä kaupasta, eivät maksa paljon. Näitä kun liottaa yön yli ja teet niistä hernekeittoa. Yksi pussi riittää viikoksi ja toinen kahdeksi viikoksi, jos on ruokaa vailla. Itse aikoinani olin myös työtön ja tein hernekeittoa ja hyvin pärjäsin. Söin hernekeittoa siis kolme viikkoa ja en nähnyt nälkää. Yksi paketti myös näkkileipää. Myöhemmin sain kyllä töitä, mutta ensi apuun tämä. Hernekeitto on superfoodia, jossa on aika paljon kaikki vitamiinit, hivenaineet ym. 

Hienoa, että löytyy tällaisia vinkkejä! Noi on just sellaisia reseptejä, joita ei normaalitilanteessa todellakaan tarvita. Mutta kun oikeasti on rahat tiukassa, niin mikä tahansa vatsantäyte alkaa kelvata. 

Ite oon joskus syöny pelkkää riisiä, kun on ollu rahat loppu. Sitä olin onneks ostanu jossain paremmassa rahatilanteessa sellaisen 10kg säkin ja se oli ihan kunnon jasmiiniriisiä kuitenkin, eli hyvän makuista. Ja sentään kuitenkin oli Oivariinia vielä jääkaapissa, niin siitä tuli ihan hyvää syötävää, kun sai laitettua riisin sekaan Oivariinia mauksi. Mutta tietty paremmassa rahatilanteessa sitä haluaa riisin kaveriksi jotain muutakin.

Hernekeitto on siitä hyvä, että siinä on myös proteiinia. Pelkkä riisi voin/Oivariinin kanssa on enempi sellaista lohturuokaa, joka täyttää vatsan ja maistuu hyvältä, mutta ravintonahan se on köyhää.

Vierailija
71/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eikö sun tuet ollu 1400e ja laskutkin kela maksaa.

Mihin hittoon sun rahat menee??

Tuet on noin 1300€ kuussa ja vuokraan menee yli 900€

ap

Vierailija
72/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"eikä joudu olla nälässä" tarkoitat ilmeisesti joudu olemaan. 

Vierailija
73/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

eli tukia pitäis saada enemmän ettein vaan tartteis töihi mennä?.onneksi suuntä päinvastainen.

Ei pääse töihin

ap

ole sit perse auki ketä kiinostaa.

Vierailija
74/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hanki luottokortti. Luottorajan voi säätää myös alhaiseksi 

Itse olen yrittänyt laittaa mahdollisimman alhaiseksi. Toisessa alin 800 e ja toisessa tonni. 

Vierailija
75/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Miten paljon te yleensä käytätte rahaa jos tuo on maailmanloppu? Oma loppukuun budjetti on aika samansuuruinen vaikka tilillä on viime palkasta vielä tonni. Juuri ostin viikonlopun täydennysostokset joihin meni vitonen, ja kotona on jo tarpeet ainakin kuuden päivän ruokiin (3 keittoa, yhden ison pastaruoan ainekset, pari pussia uunisämpylöitä). Tässä kuussa ruokaan on mennyt 160 euroa pankkisovelluksen mukaan. Vähän etukäteissunnittelua pliis.

100€ viikossa menee ruokaan

ap

100 euroa riittää kuukaudeksi hyvin. Paastoa niin alkaa järki juoksemaan.

mitä hittoo selität olen hyvätuloinen ja käytän ruokaa ja muutekin niin paljon rahaa ku huvittaa.

Vierailija
76/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Osta kuivattuja herneitä kaupasta, eivät maksa paljon. Näitä kun liottaa yön yli ja teet niistä hernekeittoa. Yksi pussi riittää viikoksi ja toinen kahdeksi viikoksi, jos on ruokaa vailla. Itse aikoinani olin myös työtön ja tein hernekeittoa ja hyvin pärjäsin. Söin hernekeittoa siis kolme viikkoa ja en nähnyt nälkää. Yksi paketti myös näkkileipää. Myöhemmin sain kyllä töitä, mutta ensi apuun tämä. Hernekeitto on superfoodia, jossa on aika paljon kaikki vitamiinit, hivenaineet ym. 

Hienoa, että löytyy tällaisia vinkkejä! Noi on just sellaisia reseptejä, joita ei normaalitilanteessa todellakaan tarvita. Mutta kun oikeasti on rahat tiukassa, niin mikä tahansa vatsantäyte alkaa kelvata. 

Ite oon joskus syöny pelkkää riisiä, kun on ollu rahat loppu. Sitä olin onneks ostanu jossain paremmassa rahatilanteessa sellaisen 10kg säkin ja se oli ihan kunnon jasmii

Herne keitto ainekset maksaa yli 10€ ja siitä syö ehkä 2 päivää

ap

Vierailija
77/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaukset näköjään ei mene helposti läpi, joten mennään sitten näillä.

Ap vihjaili olevansa leivontakykyinen, kun "ei ole jauhojakaan". Tuskin oli leiponut kuluvan kuun aikana(kaan).

Vierailija
78/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä

Vierailija
79/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Siinä

Ei saa duunia

ap

Vierailija
80/143 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeittotölkki maksaa alle euron. Siitä riittää hyvin yhdeksi jopa kahdeksi ateriaksi, leipäviipale kruunaisi kokemuksen.