25€ tilillä ja pitäisi loppu kuu pärjätä mutta miten?
25€ tilillä ja pitäisi loppu kuu pärjätä mutta miten?
Kaapissa ei ole edes jauhoja tai kahvia.
Milloin tukia nostetaan että niillä pärjää koko kuukauden eikä joudu olla nälässä?
Kommentit (143)
Vierailija wrote:
Ei vissiin mammat vieläkään ymmärrä että nää alotukset on ihan troll. :)
Toki ymmärtää, mutta saa kai sitä ajan kuluksi trollailla takaisin?
Vierailija wrote:
mulla rahaa ettei paskalle taivu.tuotanto insinööri palkka noin 7200e käteen kuukaudes ja ei velkaa.eli nauti köyhyydestä pummi.koht taksil keskustaa vähä syömää ja juomaan.
Älä nyt enää syömään mee vaan apteekkiin ostaan tehokasta paskanlennätysainetta, jos et raukka edes paskalle taivu. Mahtaa olla kurja kulkea ja istua suorana kuin tikku.
Mitään ei ole tyhmä oppinut aiemmasta.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5255794/2e-raha-tililla-ja-ruoat-loppuu…
https://www.vauva.fi/keskustelu/5295507/tililla-232eu-tt-tuki-ei-tullut…
https://www.vauva.fi/keskustelu/5294723/tililla-679eu-ja-palkka-tulee-e…
https://www.vauva.fi/keskustelu/5258105/20-e-ja-viikon-ruoat-osaako-jok…
Vierailija wrote:
Miten paljon te yleensä käytätte rahaa jos tuo on maailmanloppu? Oma loppukuun budjetti on aika samansuuruinen vaikka tilillä on viime palkasta vielä tonni. Juuri ostin viikonlopun täydennysostokset joihin meni vitonen, ja kotona on jo tarpeet ainakin kuuden päivän ruokiin (3 keittoa, yhden ison pastaruoan ainekset, pari pussia uunisämpylöitä). Tässä kuussa ruokaan on mennyt 160 euroa pankkisovelluksen mukaan. Vähän etukäteissunnittelua pliis.
Mulla taasen on paha tapa ostaa 2 krt viikossa kaupan valmisruokatiskiltä herkullisia valmiita ruokia, jotka on tehty oikeista aineksista. Kaapeissa on go green vuosia säilyviä kikherneitä ja muita papuja. Pakastimesta lämmitän lisukkeeksi herneitä, maissinjyviä ja ah niin hyvää parsakaalia. Kohta alkaa saada ostaa vakipaikasta peuran lihaa, aijai. Niin ja ruokalasku viikoissa taitaa olla 60-80€. Ei paha. Alkoholiin ei mene lainkaan rahaa.
Myönnän paheeni olevan, ettei ole kovin montaa itsetehtyä ruokaa, jota edes pystyisi järsimään viikon esim. joku keitto. Olenkin hieman vanhempi ihminen, joten ajattelin syödä loppuelämän mitä huvittaa eikä aina vaan samoja ruokia eri järjestyksessä.
Vierailija wrote:
Hernekeittoon ei tarvi kermaa tai possua jos ei ole rahaa, ja sinulla sitä nyt ei ylimääräistä ollut. Hernekeittoon tarvii herneitä, vettä ja suolaa. Meirami antaa hyvää makua.
Ja en ihan heti usko 2€ hernepussia. Joka tapauksessa, silläkin hinnalla söisit hernekeittoa kuun loppuun asti.
https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuotehaku?haku=herne&orderBy=price-desc&t…
Maksaa melkein 2€ pieni herne pussi
ap
Vierailija wrote:
Ootsä joku norsu :) Kun mitä ilmeisimmin et käy töissä, varsinkaan missään fyysisesti raskaassa, et kyllä mitään 3t kaloria päivässä tarvitse :)
Tää taitaa olla Porvoosta tämä ap, joten parempi lopettaa tähän.
Olen mittauttanut että minun kulutus on noin 2500-3000 kaloria päivässä vaikka istuisin vain tietokoneella
ap
Facebookin ruokakassi ryhmät (taiteilijanimi ok) ResQ appi.
Olen mittauttanut että minun kulutus on noin 2500-3000 kaloria päivässä vaikka istuisin vain tietokoneella
ap
Taidat painaa yli 150 kiloa.
Vierailija wrote:
ap
Taidat painaa yli 150 kiloa.
190cm ja paino 88kg
ap
Vierailija wrote:
Miten joka kk ne kaapit on tyhjinä? Mulla ei voi kulua ennen kuun alkua yhtään rahaa. Ratkaisu: en osta MITÄÄN.
Vettä tulee hanasta, kahvia en juo, kaapista ja pakastimesta löytyvistä aineista kehittelen ruokia. Porkkanoita, kaalia ja perunoita on kasviksiksi ostettuna.
Meidän lähi ässästä saa aivan ihania isoja kunnon jauhelihasta tehtyjä pyöryköitä. Olen nainen ja kaksi pienen muusinläjän kanssa täyttää koko päiväksi. Lisukkeeksi tietty jotain hyviä pakastevihanneksia. Leipä ei jostain syystä ole tänä syksynä mennyt alas ollenkaan. Illalla yksi jukurtti, jos jotain täytettä tarvitsee. Aamiaista en syö lainkaan. Toisinaan syön kolmen munan kokkelia juustolla. Ai niin ja kotimaiset omenat ovat herkkua.
Ap aikoo saada menemään kympin hernekeittoon joka riittää 2 päivää.
Hernekeitto, hinnat Tampere, Prisma Kaleva:
Rainbow kuivattu herne 500 g, 0,49e/kpl, keittoon 1,5pss/750g 0,74e
Kotimaista ylikypsä palvikinkku pala 350 g 2,59e
suolaa ja mausteita maun mukaan hinta-arvio 0,50e.
Valmista keittoa n. 3,5 litraa yht. 3,83e
Vierailija wrote
ap
Ei kuitenkaan kahta euroa kuten väitit, jopa aika kaukana siitä. Läjällä nuita elät jo kuun loppuun ja rahaa jää ylikin. Jos menet halvempaan kauppaan niin sitten rahaa jää muuhun enemmän.
Säästövinkki: jos alueellasi on kallista ja rahat ovat lopussa niin muuta halvemmalla alueelle.
Vierailija wrote:
Ap aikoo saada menemään kympin hernekeittoon joka riittää 2 päivää.
Hernekeitto, hinnat Tampere, Prisma Kaleva:
Rainbow kuivattu herne 500 g, 0,49e/kpl, keittoon 1,5pss/750g 0,74e
Kotimaista ylikypsä palvikinkku pala 350 g 2,59e
suolaa ja mausteita maun mukaan hinta-arvio 0,50e.
Valmista keittoa n. 3,5 litraa yht. 3,83e
Niin ja paljon tuossa keitossa on kaloreita? Ehkä yhden päivän tarpeen verran
ap
Vierailija wrote:
Vierailija wrote
ap
Ei kuitenkaan kahta euroa kuten väitit, jopa aika kaukana siitä. Läjällä nuita elät jo kuun loppuun ja rahaa jää ylikin. Jos menet halvempaan kauppaan niin sitten rahaa jää muuhun enemmän.
Säästövinkki: jos alueellasi on kallista ja rahat ovat lopussa niin muuta halvemmalla alueelle.
Tuista jäävä raha on sama vaikka asuisi missä tai kuinka halvasti
ap
Vierailija wrote:
Vierailija wrote
ap
30 senttiä on paljon? Maksaa lähempänä 2 euroa kuin 1 euroa
ap
Vierailija wrote:
Syö perunat kuorineen.
Niin syönkin aina mutta perunassa ei kovin paljoa ole kaloreita
ap
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Osta kuivattuja herneitä kaupasta, eivät maksa paljon. Näitä kun liottaa yön yli ja teet niistä hernekeittoa. Yksi pussi riittää viikoksi ja toinen kahdeksi viikoksi, jos on ruokaa vailla. Itse aikoinani olin myös työtön ja tein hernekeittoa ja hyvin pärjäsin. Söin hernekeittoa siis kolme viikkoa ja en nähnyt nälkää. Yksi paketti myös näkkileipää. Myöhemmin sain kyllä töitä, mutta ensi apuun tämä. Hernekeitto on superfoodia, jossa on aika paljon kaikki vitamiinit, hivenaineet ym.
Hienoa, että löytyy tällaisia vinkkejä! Noi on just sellaisia reseptejä, joita ei normaalitilanteessa todellakaan tarvita. Mutta kun oikeasti on rahat tiukassa, niin mikä tahansa vatsantäyte alkaa kelvata.
Ite oon joskus syöny pelkkää riisiä, kun on ollu rahat loppu. Sitä olin onneks ostanu jossain paremmassa rahatilanteessa sellaisen 10kg säkin ja se oli ihan kunnon jasmii
Mistä ihmeestä sä ostat noin ison määrän riisiä. Eihän ne mahdu edes kaappeihin ja kuka jaksaa tollasta määrää valkoista riisiä mättää. Ennemmin Uncle Bensin täysjyväriisiä, niin saat ravintoaineita ja vatsan vähemmällä määrällä täyteen. Keittoveteen voi laittaa pakastepinaattikuution, lihaliemikuution tai kasvisliemikuution. Huomautan vielä että mulla menis suoli täysin tukkoon, jos joka päivä söisin riisiä. Kait meitä on erilaisia sitten. Ainakaan etnisessä kaupassa en kävisi koskaan, kuka tietää mitä moskaa ne myy muille kuin omille.
Vierailija wrote:
Minun on pakko ihmetellä, että mihin ihmeeseen sinä rahasi käytät? Olen pitkäaikaistyötön joten tiedän, että tuet eivät ole suuria, mutta harvemmin minulla noin vähän rahaa on. Jos on, niin yleensä tukien maksua edeltävänä päivänä.
No voin kertoa sun ihmetykseesi, että olet varmaankin paremmassa asemassa siinä, että vuokrasi on halpa. Itsekin joudun tulemaan toimeen alle 200 eurolla kuussa vuokranmaksun jälkeen. Ja siitä summasta pitää maksaa myös muut kuin ruoka. Eli ihan sama tilanne kuin aloittajalla. Ja Suomi on muka antelias hyvinvointiyhteiskunta ja etuuksia saa niin paljon, ettei KANNATA muka käydä töissä. Ja näillä nettipalstoilta tulevien tietojen perusteella saadaan sitten hyvät tekosyyt leikata.
Mistä ravintoenergia tulisi?