Imetys ja haavoilla olevat nännit, kipu niin kovaa että silmissä sumenee
Auttakaa! Sain rakkaan pienen vauvan kolme päivää sitten ja haluaisin kovasti imettää. Sairaalassa useampi eri kätilö katsoi, että imuote on hyvä, mutta nännit kuitenkin meni äkkiä tosi kipeäksi ja verisille viiruille :(
Kotiin päästyä maito on noussut hyvin mutta nännit on niin kipeät että tekisi mieli itkeä! Luulen, että vauva ei saa rintaa ihan kunnolla suuhunsa vaan jää imemään pelkkää nänniä. Olen kokeillut paria eri asentoa mutta kipu on sama kaikissa.
bepanthen ja lanoliinivoide käytössä oikein lotraten, mutta kipu jäytää joka kerta kun vauva nappaa rinnan suuhunsa ja alkaa imeä. Katsoin myös, että toisen rinnan nänni muistuttaa uutta huulipunaa muodoltaan, kärki menee vähän lyttyyn. Tästä oli puhetta sairaalassa mutta huomasin vasta kotona.
eka neuvola minulla on vauvan kanssa vasta viikon päästä ja kaipaisin jotain vinkkejä ennen sitä :(
Kommentit (44)
Mulla oli myös noita sähköiskuja, ihan järkyttävää. Mutta se oli hormonaalista kipua, joka käynnisti kunnolla maidon tuotannon. Kesti muutaman viikon ja sitten helpotti. Rintakumit, voiteet ja sellaiset kannattaa ottaa kokeiluun, mutta älä lopeta imetystä ja pumppausta, rintoja täytyy tyhjentää todella tiheästi, jotta maitoa tulisi.
Tuo on tosi yleistä kun imetystaival on alussa. Minulla on ollut sama juttu molempien lasten kohdalla, tekee tosi kipeää silloin kun vauva nappaa rinnasta, mutta kipu helpottaa hetken kuluttua. Tämä on mennyt kuitenkin ohi muistaakseni ihan parin viikon imetyksen jälkeen, ja uskon että näin käy sinullakin :)