Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista elämä on psyykkisesti terveellä ihmisellä? Onko kenenkään oikeasti mahdollista saada bdi-kyselystä alle 10 p.?

Vierailija
20.10.2023 |

Tämä on itselleni mysteeri. Tahtoisin oikeasti tietää millaista elämä on kun on ns. terve psyykkisesti? En oleta lainkaan, että se olisi silloinkaan helppoa ja vaivatonta mutta jotain suhdannetta haluaisin ymmärtää. 

Itse esimerkiksi saan aina vääjäämättä yli 30 p. kyseisestä testistä ja niin se on ollut aina lääkärin vastaanotolla vaikka varsinaisesti elämäni ei ulkoapäin nyt mitään ihan huonoa ole. Sisäinen maailmani on kuitenkin aika toivoton useimmiten ja resilienssi ikää myöden ollut ainakin tähän asti heikompi. 

Tekisi mieli kysyä joskus esimerkiksi psykatrilta, että jos hän on oletetusti terve psyykkisesti niin miten hän kokee ja millaiset pisteet hän saa. Siis onko edes käytännössä mahdollista saada 0-10 p kyselystä. 

Tiedän, että nekin on vain suuntaa antavia mutta ymmärrätte varmaan pointin. 

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vetelen huonoina aikoina sellaista 50 pistettä tuosta kyselystä. Nyt koen voivani hyvin ja tein tuon testin ja sain tulokseksi lievä masennus, pistemäärää en enää muista. Vaikka mielestäni voin paremmin kuin aikoihin. Outo testi.

Vierailija
2/111 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bdi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/111 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ollut tarvetta testille, joten en tiedä mitkä pisteet saisin. Ei ole kukaan lääkäri koskaan ehdottanut, en ole koskaan hakenut sairaslomaa psyykkisistä syistä.

Vierailija
5/111 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin ja sain 0p. Ilmeisesti voi saada. Mutta syönkin ihmiselle luontaista ravintoa ja liikun paljon. Nämä kaksi kuntoon ja suurin osa ihmisistä saa aika piankin alle 10p.

Vierailija
6/111 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin ja sain pisteiksi 3.

Vierailija
7/111 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tein testin ja sain 0p. Ilmeisesti voi saada. Mutta syönkin ihmiselle luontaista ravintoa ja liikun paljon. Nämä kaksi kuntoon ja suurin osa ihmisistä saa aika piankin alle 10p.

Olen minäkin elänyt aikoja kun olen liikkunut runsaasti ja syönyt terveellisesti. Voinut ulkoisesti hyvin mutta silti sisällä on jotain selittämätöntä tukahduttavaa möykkyä, jota en saa ulos ja haluaisin joskus huutaa. Se on jotain sellaista mitä en omin voimin saa kurottua pois ja se vie voimani vaikka yritän taistella. 

Vierailija
8/111 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein testin ja sain 4 pistettä. Olisin kyllä huolissani ja hakeutuisin asiantuntijan puheille, jos tästä testistä alkaisi tulla isoja pistemääriä.

Vierailija
9/111 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä terve ihminen saa helposti alle 10 pistettä. Ei ole normaalia itkeskellä, tuntea itseään jatkuvasti huonoksi, toivottomaksi ja ahdistuneeksi. 

Vierailija
10/111 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Tein testin ja sain 4 pistettä. Olisin kyllä huolissani ja hakeutuisin asiantuntijan puheille, jos tästä testistä alkaisi tulla isoja pistemääriä.

Tätä juuri haluaisin ymmärtää. Osaisiko vähän kuvailla mielenmaisemaasi ja miltä elämä tuntuu?

Vierailija
11/111 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tasan 10 pistettä, mutta monessa kohdassa mietin siitä 0 ja 1 pisteen vastauksen väliltä. Joten olettaisin että olen ihan normaali, vähän vaan pms-oireita ja syysväsymystä. 

Vierailija
12/111 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä pistettä tuli.

Olen vanha ja sen myötä väsynyt ja ulkonäkö on kärsinyt tietysti, mutta en ole huolissani noista asioista.

Vierailija
13/111 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eipä ole ollut tarvetta testille, joten en tiedä mitkä pisteet saisin. Ei ole kukaan lääkäri koskaan ehdottanut, en ole koskaan hakenut sairaslomaa psyykkisistä syistä.

Jatkan tekstiäni. Tein tuon linkin testin ja sain 8 pistettä. Eli mieleltäni terve. Olen tavallinen perheellinen työssäkäyvä nainen. Harrastan kävelylenkkejä ja lasten kanssa puuhailua. Minulla on uusi omakotitalo, asun pienellä paikkakunnalla, on keskipalkkainen vakityö. Samoin puolisollani. Meillä on hyvä s eksielämä ja rakkautta edelleen. On joitakin ystäviä ja sukulaisia joita tavataan. Eletään helppoa ja yksinkertaista elämää. Ei stressata liikaa. Nautin pienistä asioista, enkä välitä liikaa muista ihmisistä ja muiden asioista. En käytä somea. Siinä kai ne syyt siihen että olen terve mieleltäni ja myös fyysisesti.

Vierailija
14/111 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain yhden pisteen eli helposti saa alle kymmenen jos on terve ihminen. Et vain näe sitä kisja itselläsi on vaikeaa ja ajattelet että kaikilla muilla on yhtä vaikeaa.

Vierailija
15/111 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole täysin terveitä ihmisiä missään eikä koskaan. Se kannattaa oppia hyväksymään. Jokaisella on omat ristinsä.

Vierailija
16/111 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykatri kyllä kertoi minulle, että tuokin masennus mikä on helposti diagnostoitavissa on täysin sivullinen asia elämässäni. Hän sanoi, että se itse ongelma joka sen aiheuttaa on myös havaittavissa ja se täytyy hoitaa. Hän näki sen alle ja suositteli vakavasti terapiaa, intensiivistä. Ei se, että minussa olisi jotain "vikaa" vaan on ollut sellaisia asioita, jotka pitäisi käsitellä. Tähän liittyy vaikeita teemoja. 

Vierailija
17/111 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri sai myös vaan pari pistettä. Kuulosti ihan utopistiselta. (Että kyllä elämä jollain vaan on helppoa! 🙁)

Vierailija
18/111 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatellaan miten terveenä koen asiat, niin tunnistan itsestäni paljon puutteita ja ongelmia, mutta ne eivät vaivaa mitenkään. Hyväksyn vain itseni ja myös ulkopuoliset asiat sellaisina kuin ne ovat.

19/111 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 pistettä 

Vierailija
20/111 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sain yhden pisteen eli helposti saa alle kymmenen jos on terve ihminen. Et vain näe sitä kisja itselläsi on vaikeaa ja ajattelet että kaikilla muilla on yhtä vaikeaa.

Niin. Ilmeisesti se menee myös toisinpäin. Ihmisen on vaikeaa ymmärtää mikä toisella on kun voi itse hyvin. Helppo kertoa ohjeita ja ihmetellä sivusta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä