Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomessa on kuulemma erityisen sukupuolittuneita työpaikat/alat. Mikä saisi sinut vaihtamaan "eri sukupuolen" alalle?

Vierailija
19.10.2023 |

En kyllä ymmärrä miten joissain konservatiivisemmissa maissa kuin Suomi, on niin että alat ei ole muka yhtä sukupuolittuneita kuin meillä.

Oletko sinä valinnut alasi sen mukaan että se on naiselle tai miehelle sopiva, vai puhtaasti kiinnostuksen mukaan?

Ja onko joku asia joka saisi sinut vaihtamaan? Esim. hammashygienistit on lähes kaikki naisia, miksi miehet ei mene sille alalle? Hammaslääkäreitä on kuitenkin miehiä aika paljon, vaikka niistäkin suurin osa naisia.

Kommentit (165)

Vierailija
41/165 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Työnantaja, jolle tärkeintä on työntekijän seksuaalisuus eikä se, miten hoitaa työtehtävänsä on todella epäilyttävä, ammattitaidoton, hämärä, luotaantyöntävä, usein rikollinenkin.

Seta todella on sellainen. 

Vierailija
42/165 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin työnantajille on tärkeintä kenen kanssa makaa vapaa-ajalla, miehen vai naisen. Itse työllä ei ole mitään väliä, tärkeintä on seksuaalisuus. Sillä voi kiristää, sillä voi lahjoa, se voi olla jokin meidän firmassa pitää olla sateenkaarikiintiö ihan niin kuin mm-kiintiökin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/165 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä välissä voi luetella ammatteja joissa on erityisen paljon homomiehiä:

stuertti

hoitajat

kukkakauppias

tarjoilija

opettaja

HR

Kirjastoala

Tanssi- ja teatteri 

Vierailija
44/165 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Työnantaja, jolle tärkeintä on työntekijän seksuaalisuus eikä se, miten hoitaa työtehtävänsä on todella epäilyttävä, ammattitaidoton, hämärä, luotaantyöntävä, usein rikollinenkin.

Seta todella on sellainen. 

Sekä Vihreä puolue

Vierailija
45/165 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla tekemisissä sodan, väkivallan, h-meiden, rikollisuuden, politiikan, aseiden tai venäläisten kanssa työni puolesta kuten en myöskään stalkkaavien, painostavien, juonittelevien, manipuloivien, rikollisten työnantajien kanssa.

Vierailija
46/165 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naisena perinteisellä miesten alalla eli  teknillisellä alalla. Toimin tutkimus- ja tuotekehitys puolella.  Alan valinta oli selvä peruskouluikäisestä asti. Meidän suvussa ei humanisteja ja muita käsienheiluttelijoita ole. Omat lapset opiskelevat myös teknillistä alaa  niin tytöt kuin pojatkin.

Vierailija
47/165 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kiinnostusta jotain alaa kohtaan lisäisi huomattavasti se että siellä olisi muitakin naisia. Melko luotaantyötävä ajatus että olisin ainoa nainen jossakin työpaikassa tai vaikka sekin että suhde olisi tyyliin 20 miestä, kolme naista.

Olen juuri tuollaisessa viimeksimainitun tyylisessä työpaikassa ja on kyllä paras paikka missä olen ollut. Ilmapiiri ja työkaverit mukavia ja työtkin menettelee vaikka välillä ovat vähän puuduttavia. Palkka nyt ei päätä huimaa mutta tulee sillä toimeen kun elää suu säkkiä myöten. 

Vierailija
48/165 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua stalkkaavaa työnantajaa kuten Murata, VTT, valtio jne kanssa olla missään tekemisyssä. Ei ole oikein, että jokin yritys vuosikymmeniä stalkkaa ja vainoa ihan vain huvikseen jotain tavan tallaajaa.

Vierailija
49/165 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin insinööritoimistossa päätyönäni, nyt jo eläkkeellä.

Vierailija
50/165 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostusta ei lisää se onko siellä miehiä vai naisia vaan palkka ja se, että työnantaja on asiallinen, ei vainoa, kiristä, kiusaa, ei ole rikollinen jne. 

Vierailija
51/165 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnlsta olla missään tekemisissä teikäläisten kanssa. 

Vierailija
52/165 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen nainen miesvaltaisella alalla, ei valittamista. Alani valitsin ihan oman kiinnostuksen mukaan, tämä on ammatti josta olen haaveillut pienestä lähtien. Muutama vanhempi jäärä on joskus yrittänyt kyseenalaistaa osaamistani, mutta heille olen vain todistanut että pärjään siinä missä muutkin vaikka olenkin "vain" nainen.

Vierailija
53/165 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole minulle väliä onko työpaikallani enemmän miehiä vai naisia. Palkka ja työilmapiiri merkitsevät. 

Vierailija
54/165 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato, rahan takia töitä tehdään, ei houkutuslinnun. Houkutuslinnulla ei voi pahemmin laskuja maksella, päinvastoin pitää ottaa lainaa ja oikein maksaa itse siitä, että pääsee töitä tekemään.

Vierailija
55/165 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Entä talouspäälliköksi henkilö, jolla ei ole mitään hajua taloudesta? Liiketoiminnan asiantuntijaksi henkilöä, jolla ei ole mitään hajua alkeellisimmistakaan liiketoiminnasta? 

Eihän tässä nyt puhuta siitä kuka on pätevä, vaan siitä miksi jo kouluttaudutaan tietyille aloille. Ei mitään talouspäällikön työtä sukupuolielimillä tehdä, kuten ei mitään muutakaan. Kyse on siitä, että tietyille aloille hakeutuu vain toisen sukupuolen edustajia.

Vierailija
56/165 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen naisvaltaisella alalla, ja täällä tilanne on just se, että miehet työllistyy paremmin. Vaikka kyse ei ole mistään hoitoalasta tai opetustyöstä tms missä sukupuolella saattaisi oikeasti olla merkitystä. Mutta hyvin voisin vaihtaa miehisemmälle alalle kun keksisin mikä ois sellainen, missä voisin hyödyntää nykyistä osaamista. Joku it-homma tai mahdollisesti teknillinen ala se voisi olla. Välillä on kyllä suoraan sanottuna harmittanut etten hakeutunut diplomi-insinööriksi vaikka siihen kotoa olisi kyllä kannustettu. Palkka ois ainakin monin verroin parempi. 

Vierailija
57/165 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin naisvaltaiseen ammattiini, kun aloin olla lisääntymisiässä. Raskauden pelko alkoi vaikuttaa tietyssä iässä niin paljon työllistymiseeni toisessa ammatissani. Ehkä palaan, kun lisääntymisikä on ohi ja lapset vanhempia. 

Vierailija
58/165 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvaltaiset alat ovat usein fyysisesti raskaampia enkä kaipaa fyysistä työtä. Tällä hetkellä teen toimistotöitä.

Vierailija
59/165 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on kumpaa sukupuolta hakeutuu millekin alalle. Pääasian pitäisi olla, että ovat hyviä työssään ja motivoituneita eikä kumpaa sukupuolta ovat.

Vierailija
60/165 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kato, rahan takia töitä tehdään, ei houkutuslinnun. Houkutuslinnulla ei voi pahemmin laskuja maksella, päinvastoin pitää ottaa lainaa ja oikein maksaa itse siitä, että pääsee töitä tekemään.

Mikä ihmeen houkutuslintu? Mistä sinä oikein höpiset? Tässä kysytään, että miksi menisit naisena miesvaltaiselle alalle tai miehenä naisvaltaiselle alalle, ei siinä mitään lintuja ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä