Onko se robotti-imuri parempi kuin tavisimuri?
Semmonen moppaava samalla kodin siivoukseen tarkoitettu? Kokemuksianne versus tavallinen varrellinen imuri; kiitos!
Kommentit (79)
Oletan imureiden olevan verrannollisia siltä osalta, mihin robotti-imuri pääsee työskentelemään. Robotin etu tietysti, että se toimii itsenäisesti. Asunnosta riippuvaiste miten robotti pääsee eri paikkoihin.
Energiataloudellinen on ainakin. Viimeiset puoli vuotta ollut parkissa ja sieltä se on katsellut kun imuroin oikealla imurilla.
robotti-imuri nyt on lähinnä automaattinen rikkalapio eikä imuri.
Itse mietin robotti-imurin ostamista selkävaivan vuoksi. Cittarissa olisi nyt 150 euron imuri, tekeeköhän noin halvalla mitään?
Kyllä robotti-imuri helpottaa arkea, mutta eihän se imuroi listoja tai sohvan alta ainakaan meillä. Todella hyvä apuväline on arjen siivoukseen eikä itse tarvitse imuroida niin usein enää.
Vierailija wrote:
Energiataloudellinen on ainakin. Viimeiset puoli vuotta ollut parkissa ja sieltä se on katsellut kun imuroin oikealla imurilla.
Mulle käynyt ihan samalla tavalla. Kun nyt enimmäkseen etätöissä niin en jaksa katsella sen päämäärätöntä aherrusta.
No ei se tavisimuria mitenkään korvaa. Ei robotti-imurilla sohvaa ja sänkyä imuroida tai kaapin alusia tai listoja tai kattoa ja seiniä, mutta on siitä hyötyä paljonkin viikkosiivoukseen, mutta ei se mitenkään korvaa tavisimuria.
Vierailija wrote:
robotti-imuri nyt on lähinnä automaattinen rikkalapio eikä imuri.
Tämä. Robotti lakaisee enemmän kuin imee.
Vierailija wrote:
No ei se tavisimuria mitenkään korvaa. Ei robotti-imurilla sohvaa ja sänkyä imuroida tai kaapin alusia tai listoja tai kattoa ja seiniä, mutta on siitä hyötyä paljonkin viikkosiivoukseen, mutta ei se mitenkään korvaa tavisimuria.
Pilaat katon ja seinät jos imuroit niitä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Mulle käynyt ihan samalla tavalla. Kun nyt enimmäkseen etätöissä niin en jaksa katsella sen päämäärätöntä aherrusta.
Siis jätetäänkö yleensä robotti-imuri yksin ahkeroimaan? Eikö siihen voi huonolla tuurilla tulla oikosulku ja vaikka syttyä palamaan? Korvaako vakuutus yksin asunnossa ahkeroineesta robotti-imurista?
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Hyvin kuvasit myös omaa etätyöskentelyäsi😆
Ne ei täysin korvaa toisiaan. Tekevät eri asioita. Robotti on tosi hyvä ylläpitosiivoukseen. Sen voi laittaa vaikka päivittäin automaattisesti imuroimaan lattiapinnat läpi. Perinteinen imuri on sitten taas tehokas kun siivoaa oikein kunnolla. Robotin ansiosta siivoamisen tarve vähenee huomattavasti.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Siis miten pilaan? Käytän pientä pehmeää suutinta. Pölyt vaan imuroin pois.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei kukaan ole 24/7 kotona. Meillä ainakin laitetaan imuri päälle ainoastaan kun ollaa lähdössä kotoa pois. Saa hurista siellä ihan yksinään rauhassa. Turha sitä on kuunnella vieressä.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ne pinnat EIVÄT KAIPAA imurointia.
Aika turhakkeeksi se on jäänyt täälläkin. Osasi tukkia harjansa tehokkaasti koirankarvoilla.
Robotti on hyvä keittiössä. Tippuu muruja, jauhoa ym.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ne pinnat EIVÄT KAIPAA imurointia.
No kyllä mulla kertyy pölyä katon rajaan, joten imuroin sen pienellä pehmeällä suuttimella pois. Helpompaa imurilla kuin alkaa jakkaran kanssa jollain liinalla pyyhkimään pois
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Siis jätetäänkö yleensä robotti-imuri yksin ahkeroimaan? Eikö siihen voi huonolla tuurilla tulla oikosulku ja vaikka syttyä palamaan? Korvaako vakuutus yksin asunnossa ahkeroineesta robotti-imurista?
Jätetään. Kodit on täynnä sähkölaitteita. Ei yksi imuri siinä mitään meinaa. Vai revitkö aina kaikki sähkölaitteet irti seinästä? Telkkari, pelikonsoli, sähköhammasharja, läppäri latautumassa, kahvinkeitin, leivänpaahdin, jalkalamppu, mikroaaltouuni, yövalo, ilmankuivain, kattolamput...
Robotti-imuri ei ole parempi kuin normi-imuri. Niiden erona on se, että kun robotti-imuri imuroi, niin voin itse käydä sillä välin vaikka suihkussa. Mielestäni robotti-imuri on hyvä pitämään yllä kodin puhtautta, mutta aina välillä on kyllä tartuttava itse imurin varteen ja imuroitava lattialistat, sohva, hankalat paikat, joihin imuri ei pääse jne. Mutta suosittelen kyllä robottia kaikille niille, joilla ei aika tai jaksaminen meinaa riittää imurin heilutteluun riittävän usein.