Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko se robotti-imuri parempi kuin tavisimuri?

Vierailija
18.10.2023 |

Semmonen moppaava samalla kodin siivoukseen tarkoitettu? Kokemuksianne versus tavallinen varrellinen imuri; kiitos!

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin hyvä siivoamaan mitta silti parempi kuin muija. 

Vierailija
22/79 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Energiataloudellinen on ainakin.  Viimeiset puoli vuotta ollut parkissa ja sieltä se on katsellut kun imuroin oikealla imurilla.

Mulle käynyt ihan samalla tavalla. Kun nyt enimmäkseen etätöissä niin en jaksa katsella sen päämäärätöntä aherrusta.

Siis jätetäänkö yleensä robotti-imuri yksin ahkeroimaan? Eikö siihen voi huonolla tuurilla tulla oikosulku ja vaikka syttyä palamaan? Korvaako vakuutus yksin asunnossa ahkeroineesta robotti-imurista? 

Jätetään. Kodit on täynnä sähkölaitteita. Ei yksi imuri siinä mitään meinaa. Vai revitkö aina kaikki sähkölaitteet irti seinästä? Telkkari, pelikonsoli, sähköhammasharja, läppäri latautumassa, kahvinkeitin, leivänpaahdin, jalkalamppu, mikroaaltouuni, yövalo, ilma

Kunnon hysteerikko tekee kaiken tuon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jätetään. Kodit on täynnä sähkölaitteita. Ei yksi imuri siinä mitään meinaa. Vai revitkö aina kaikki sähkölaitteet irti seinästä? Telkkari, pelikonsoli, sähköhammasharja, läppäri latautumassa, kahvinkeitin, leivänpaahdin, jalkalamppu, mikroaaltouuni, yövalo, ilmankuivain, kattolamput..."

En koskaan jätä telkkaria, sähköhammasharjaa, läppäriä, kahvinkeitintä, leivänpaahdinta, mikroaaltounia yksin päälle. 

Vähän eri asia, kun ne on vaan pistokkeessa kiinni. Siis laittaako joku mikroon jotain ruokaa tai leipää leivänpaahtimeen ja lähtee sitten kotoa pois? Miksi kukaan jättäisi sähköhammasharjan yksin surisemaan tai ei taida edes onnistua, kun sitä nappia pitää painaa ennen kuin se toimii. Puhut nyt ihan eri asiasta, kuin robotti-imuri touhuaa yksinään asunnossa. 

Vierailija
24/79 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se robotti-imuri imuroi esimerkiksi mattojen alta, mutta säästää omaa aikaa ja ainakin meidän malli irroittaa paksummista matoista hyvin karvat ja pölyt, ei itse jaksaisi niin kauaa keskittyä niihin, kuin mitä robotti-imuri siinä päällä menee edestakaisin (meillä on myös silikoninen lemmikkikoti-harja imurissa, joka irrottaa karvaa tehokkaasti). Yleensä laitan sen pörräämään ja pyyhin itse pölyjä sillä aikaa tai käyn pienemmät matot pöllyttämättä ulkona. Säästää siivousaikaa. Meidän imuri ei ainakaan pyöri päämäärättömästi, vaan käy järjestelmällisesti huoneen reunat ensin ja sitten edestakaisin koko lattia-alan läpi kahteen kertaan ennen siirtymistä toiseen huoneeseen. En myöskään halunnut pyöreää, tuo d:n muotoinen saa imuroitua hyvin seinien reunustat sekä kulmat.

Vierailija
25/79 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No ei se tavisimuria mitenkään korvaa. Ei robotti-imurilla sohvaa ja sänkyä imuroida tai kaapin alusia tai listoja tai kattoa ja seiniä, mutta on siitä hyötyä paljonkin viikkosiivoukseen, mutta ei se mitenkään korvaa tavisimuria. 

Pilaat katon ja seinät jos imuroit niitä. 

Miten pehmeä suti pilaa katon ja seinät, kun ei se edes listoja pilaa tai huonekaluja? 

Vierailija
26/79 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Yle vertaili niitä jonkin aikaa sitten, ja ne on lähinnä pölynkerääjiä, eikä edes kallein malli saavuta sitä minkä 20 euron imurilla pystyy tekemään 

Vierailija
27/79 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotti-imuri puhdistaa matot paremmin kuin tavallinen imuri, mikä johtuu kai osin entisen imurini surkeudesta, osin siitä, etten viitsi käyttää siihen tarpeeksi aikaa.

Mutta hyvää jälkeä syntyy.

Vierailija
28/79 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

"Jätetään. Kodit on täynnä sähkölaitteita. Ei yksi imuri siinä mitään meinaa. Vai revitkö aina kaikki sähkölaitteet irti seinästä? Telkkari, pelikonsoli, sähköhammasharja, läppäri latautumassa, kahvinkeitin, leivänpaahdin, jalkalamppu, mikroaaltouuni, yövalo, ilmankuivain, kattolamput..."

En koskaan jätä telkkaria, sähköhammasharjaa, läppäriä, kahvinkeitintä, leivänpaahdinta, mikroaaltounia yksin päälle. 

Vähän eri asia, kun ne on vaan pistokkeessa kiinni. Siis laittaako joku mikroon jotain ruokaa tai leipää leivänpaahtimeen ja lähtee sitten kotoa pois? Miksi kukaan jättäisi sähköhammasharjan yksin surisemaan tai ei taida edes onnistua, kun sitä nappia pitää painaa ennen kuin se toimii. Puhut nyt ihan eri asiasta, kuin robotti-imuri touhuaa yksinään asunnossa. 

Onhan se telkkari valmiustilassa päällä! Kuvaruutu on ainoastaan sammutettuna. Siellä se herkeämättää "kuuntelee" kaukosäätimen komentoja.

Samoin mikroaaltouunissa prosessori raksuttaa. Kellonaika näkyy ruudulla. Ei se täysin sammutettu ole. Kyllä siellä virta kulkee jatkuvasti.

Sähköhammasharjan telakassa on jännite päällä jatkuvasti. Harjan akkuja ladataan yötä päivää. Tottakai siinäkin on vikaantumisen mahdollisuus olemassa. 

Läppäri on vielä enemmän lähellä robotti-imuria. Läppärissä akku latautuu ja se voi jopa herätä tekemään päivityksiä omia aikojaan. Siinä on niin tehokas akku, että paloturvariski on olemassa vaikkei olisi edes töpseli seinässä. Oikosulussa akku voi suorastaan räjähtää.

Vierailija
29/79 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No ei se tavisimuria mitenkään korvaa. Ei robotti-imurilla sohvaa ja sänkyä imuroida tai kaapin alusia tai listoja tai kattoa ja seiniä, mutta on siitä hyötyä paljonkin viikkosiivoukseen, mutta ei se mitenkään korvaa tavisimuria. 

Miten pehmeä suti pilaa katon ja seinät, kun ei se edes listoja pilaa tai huonekaluja? 

Katto on erittäin herkkä pinta. 

Vierailija
30/79 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robotti-imuri ei korvaa perinteistä imuria,mutta auttaa ylläpitosiivouksessa. Keittiön se saa pari-kolme kertaa viikossa imuroida jotta ei mene hermot loputtomiin leivänmuruihin.

Vierailija
31/79 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei ole. Yle vertaili niitä jonkin aikaa sitten, ja ne on lähinnä pölynkerääjiä, eikä edes kallein malli saavuta sitä minkä 20 euron imurilla pystyy tekemään 

Mun robotti-imuri kyllä imuroi paremmin kuin minä itse. Tulee kyllä niin siistiä jälkeä. Kerran laitoin ihan hyvikseni robotin siivoaamaan oman imuroinnin jälkeen ja vieläkin sitä pölyä kertyi yllättävän paljon siihen rikkasäiliöön. 

Vierailija
32/79 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Onhan se telkkari valmiustilassa päällä! Kuvaruutu on a

Nykyisissä laitteissa kännyköistä muihin on akun suojeluun tehty asetus joka keskeyttää virran ottamisen silloin kun akku on täysi. Virtaa voi tulla pitkin johtoa, mutta laitteet eivät sitä ota vastaan. TV ja muut valmiustilassa olevat on eri asia, mutta niissäkin jännitesuoja.

Vierailija
33/79 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No en ole huomannut mitään muutoksia viimeisen 20 vuoden aikana. Pari kertaa vuodessa imuroin ihan kaiken käyttäen pehmeää suutinta ja alhaisempaa imutehoa. Kyllä mulle katon rajaan alkaa kertyä näkyvää pölyä, joten imuroin sen vaan pois. 

Vierailija
34/79 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Mun robotti-imuri kyllä imuroi paremmin kuin minä itse. Tulee kyllä niin siistiä jälkeä. Kerran laitoin ihan hyvikseni robotin siivoaamaan oman imuroinnin jälkeen ja vieläkin sitä pölyä kertyi yllättävän paljon siihen rikkasäiliöön. 

No se että sinä et imuroi kovin hyvin ei kerro kyllä itse imurista mitään.

Vierailija
35/79 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Lienee eroja katoissa. Aiemmassa kerrostaloasunnossa oli katto karheaa pinnoitetta. Seinät voivat olla panelista tapettiin ja maalattuun kiviseinään.  Imuroinnilla voit pilata seinän tai katon, mutta yhtähyvin voit naarmuttaa lattiasi. Riippuu imurista ja imuroitavasta pinnasta. Miksi jalkalistan imuroiminen olisi ok, mutta seinälistän ei? Molemmat voivat olla mdf-listoja.

Vierailija
36/79 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Siis imuroin ihan kunnolla ja käytin paljon aikaa siihen ja silti sitä pölyä vielä jäi. 

Vierailija
37/79 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Itse mietin robotti-imurin ostamista selkävaivan vuoksi. Cittarissa olisi nyt 150 euron imuri, tekeeköhän noin halvalla mitään?

Tuo Xiaomi on ollut vuoden mulla, tykkään.

Kadun kun en ostanut kauan sitten.

Vierailija
38/79 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Robotin valttikortti onkin siinä, että sen voi laittaa vaikka joka päivä keräämään automaattisesti pölyjä pois. Eikä tarvitse itse nähdä yhtään vaivaa sen työn eteen! Jos haluaa vielä tarkemman siivouksen niin pistää siivoamaan toisen kerran jokaista nurkkaa myöden! Ei robotti siitä pahastu.

Vierailija
39/79 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Siis imuroin ihan kunnolla ja käytin paljon aikaa siihen ja silti sitä pölyä vielä jäi. 

Sulla on tehoton tavisimuri sitten, mutta hyvä jos robotti hoitaa hommat paremmin. 

Vierailija
40/79 |
19.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ei välttämättä, mutta jos kysytään, kumpi on parempi, niin hänen mielestään hänen robotti-imurinsa on parempi kuin hänen tavallinen imuri.